Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() bestaan er misschien (simpele) apparaatjes om in de stroomkring te zetten, zodat je gelijkstroom krijgt? Ik heb op school met natuurkunde wel 's zoiets gezien (een 'gelijkrichter' ofzo) maar dat was een gigantisch ding met 4 diodes. Hebben ze zoiets in het klein bij de elektroboer? |
![]() |
|
Tuurlijk,
zoals jij dat zegt; Je hebt nodig : een diodenbrug (Greatzbrug )= een brug met 4 dioden. en een Condensator... en dan krijg je goede gelijkspanning.... indien verdere vragen: mail me! alfa [Dit bericht is aangepast door alfa (02-01-2002).]
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
Kijk... het zit zo... sinds ik te zware boxen op m'n versterker heb aangesloten, wordt 'ie na een tijdje gloeiend heet.
Dus ik wil daar een fannetje inzetten. Het mooist zou zijn als ik aan een niet te dikke (< 4 cm) ventilator kon komen die op 36 V ac werkt. (dat is namelijk beschikbaar in m'n versterker... 22 v zou ook kunnen. Voor zo'n computer ventilatortje heb ik iig dc nodig. Dus zo'n diodending ![]() |
![]() |
|
![]() |
FF op GoT gekeken.
Zijn wel vrij duur die dingen.... ![]() En maken volgens sommigen veel herrie. Binnenkort maar ff bij de elektroboer langs om wat meer info te vragen... ik wil wel m'n versterker heelhouden. ![]() 'k heb nu een 12 vdc fannetje op een externe 7 vdc voeding aangesloten, maar moet ik telkens handmatig dat ding aan/uit zetten... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Maar dat is niet zo heel moeilijk te bouwen... |
![]() |
|
Verwijderd
|
op GoT is hier al eens een discussie over geweest, en ik zal eventjes een samenvatting geven:
1. versterkers (een béétje versterker, dus geen supertech) zijn erop berekend warm te worden; dat mág; is geen enkel probleem.. en ik vraag me ook ernstig af wat je onder 'te zware' luidsprekers verstaat.. 2. als je een goede versterker hebt; ga je er toch geen lawaaimakende fan in zetten!? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Er zitten nu 4 60 W, 6 Ohm speakers op aangesloten (max input 120 W, trouwens)... Als ik 'm een dagje flink laat werken sist het heatsinkje bijna als je het aanraakt. (Hij ruikt trouwens ook niet lekker ![]() 'k Vraag me af of dat goed is... |
Advertentie |
|
![]() |
|
|