Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-04-2007, 11:10
kikounette
kikounette is offline
Ik zit op dit moment in China om les te geven aan de universiteit, de bedoeling is dat ik English Oral class geef. mijn opzet is als volgt : ik moet twee keer 3 kwartier volkrijgen, dus bedenk ik 1 onderwerp(bijvoorbeeld reizen) en vervolgens twee of drie spreekopdrachten die met dat onderwerp te maken hebben waarmee ze dan in tweetallen aan de slag kunnen.
nu is mijn punt...ik ben een beetje uitgefantaseerd. studenten hier zijn net brugklassers, je moet je continu bezighouden, zelfwerkzaamheid komt niet voor. heeft iemand nog boeiende ideeen voor onderwerpen die ik kan behandelen in de les???
ohja...politiek is dus niet toegestaan...
alvast bedankt!!
Oud 03-04-2007, 16:26
Leeghoofd
Leeghoofd is offline
Behandel een onderwerp dat 'hot' is... dat trekt meestal wel de aandacht
Oud 03-04-2007, 16:31
Verwijderd
Jij gaf toch Franse les?
Met citaat reageren
Oud 03-04-2007, 16:51
June bug
June bug is offline
Ik weet niet hoe hoog het niveau is, maar als je echt met een beginnersniveau zit is het vrij moeilijk om te praten over iets wat 'hot' is. Veel verder dan 'I like...' en '... is nice/cool' kom je dan toch niet (als je bijv. over muziek praat ofzo.)
Misschien moet je denken aan de onderwerpen die je zelf in de eerste jaren middelbare school hebt gehad? Winkelen, de weg vragen, hobby's, dat soort dingen.
Oud 03-04-2007, 18:27
Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
June bug schreef op 03-04-2007 @ 17:51 :
Ik weet niet hoe hoog het niveau is, maar als je echt met een beginnersniveau zit is het vrij moeilijk om te praten over iets wat 'hot' is. Veel verder dan 'I like...' en '... is nice/cool' kom je dan toch niet (als je bijv. over muziek praat ofzo.)
Misschien moet je denken aan de onderwerpen die je zelf in de eerste jaren middelbare school hebt gehad? Winkelen, de weg vragen, hobby's, dat soort dingen.
Ik zou het mezelf niet te moeilijk maken. Die studenten daar zijn niet anders gewend dan in de braaf knabbelen op hetgeen ze voorgeschoteld krijgen. Liefst zonder enige eigen inbreng.

Vraag ze om een stuk uit een of ander tijdschrift mee te brengen en daarover in het Engels wat te vertellen?

Of - en ik begin net met fantaseren - een spelletje "Wie ben ik?". En dan kan je gelijk nog een stukje grammatica erbij geven. Dat hebben ze toch graag. Hoe stel je in het Engels een correcte vraag... En degene die iemand is mag uiteindelijk nog eens vertellen wie hij dan precies is.
Oud 06-04-2007, 13:55
kikounette
kikounette is offline
Citaat:
June bug schreef op 03-04-2007 @ 17:51 :
dit klopt. ken je het begrip "sesamstraat engels"? dat is hun niveau. in iedere klas zit er 1 wiens engels beter is, maar ook niet echt super."hot" is dus wat lastig. ik heb hobbys enzo al gehad, reizen, eten, liefde zelfs...vandaar dat ik nu n beetje leeg ben.
Oud 06-04-2007, 13:56
kikounette
kikounette is offline
Citaat:
White Trash schreef op 03-04-2007 @ 17:31 :
Jij gaf toch Franse les?
in nederland wel ja.
in china niet
Oud 06-04-2007, 22:51
*** Sido ***
*** Sido *** is offline
bereid liever te veel dan te weinig voor ~!
Oud 07-04-2007, 12:51
apocrief
apocrief is offline
Zijn Chinezen niet dol op Nederland? Misschien is het wel leuk om daar eens aandacht te besteden.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2007, 12:51
Verwijderd
Citaat:
kikounette schreef op 06-04-2007 @ 14:56 :
in nederland wel ja.
in china niet
Leuk!

Ehm verder heb ik geen suggesties want je hebt al de belangrijkste onderwerpen behandeld denk ik. Misschien iets met Hollywood, films, muziek.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2007, 13:54
Ici-Paris_#
Ici-Paris_# is offline
Citaat:
apocrief schreef op 07-04-2007 @ 13:51 :
Zijn Chinezen niet dol op Nederland? Misschien is het wel leuk om daar eens aandacht te besteden.
praat over de mensen in Nederland, de verschillen enzo.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2007, 18:31
apocrief
apocrief is offline
Nog een idee voor een spreekopdracht: een gesprek in de fotozaak.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten