Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-02-2002, 11:44
1201Rick
1201Rick is offline
Ik heb een nieuw programma geschrevne in VB en gok programmatje. Als 1 van de 3 labels 7 is komt er een Coin Plaatje te staan .. nu wil ik graag als dat Coin plaatje der komt dat der in een andere label. Er een puntje bij opwordtteld omdat je weer een coin hebt gewonnen Ik dacht nou dat doe ik als volgt:

If Image1.Visible = True Then
label6 = label6 + 1

maar dan geeft ie dus een Type Mismatch..
Iemand enig idee ??

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-02-2002, 11:48
Doc
Doc is offline
probeer eens
Code:
label6.caption = label6.caption + 1
En je kunt beter de Hongaarse naamgeving gebruiken, da's makkelijker voor je overzicht...
Oud 15-02-2002, 11:49
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Doc schreef:

En je kunt beter de Hongaarse naamgeving gebruiken, da's makkelijker voor je overzicht...
Die mismaakte vorm van Hungarian die MS gebruikt wordt over het algemeen als ZEER evil beschouwd. Hij weet waarschijnlijk niet wat Hungarian is, en dat kun je volgens mij beter zo houden
Met citaat reageren
Oud 15-02-2002, 11:57
Doc
Doc is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Die mismaakte vorm van Hungarian die MS gebruikt wordt over het algemeen als ZEER evil beschouwd. Hij weet waarschijnlijk niet wat Hungarian is, en dat kun je volgens mij beter zo houden

nou vooruit dan maar

Maar ik gebruik 't zelf wel...ff voor de duidelijkheid Hongaars is een variable met z'n type indentificeren in de naamgeving, zo noem je een Integer 'Teller'->'iTeller' een String 'Temp'->'sTemp' etc...

zo heb je voor objecten en typen standaard voorvoegsels...

In het geval van dat label6...is het lblLabelNaam voor het programmeer gemak
Oud 15-02-2002, 12:14
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Doc schreef:

Maar ik gebruik 't zelf wel...ff voor de duidelijkheid Hongaars is een variable met z'n type indentificeren in de naamgeving, zo noem je een Integer 'Teller'->'iTeller' een String 'Temp'->'sTemp' etc...
Het hele idee is dat als je geen overzicht hebt op de namen, je fout programmeert. Hungarian zou je dus nooit nodig moeten hebben.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2002, 12:37
Doc
Doc is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Het hele idee is dat als je geen overzicht hebt op de namen, je fout programmeert. Hungarian zou je dus nooit nodig moeten hebben.

Ik blijkbaar wel
Oud 15-02-2002, 18:12
1201Rick
1201Rick is offline
If Image1.Visible = True Then
label6.Caption = label6.Caption + 1

End If

Dit moet toch gewoon werken ??
Hij geeft weer een Type mismatch ik weet het niet meer ..
Met citaat reageren
Oud 15-02-2002, 18:35
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Chimera schreef:

Wel eens code van een groot MFC-gebaseerd project gezien? 2 jaar geleden veranderde ik uit interesse een paar dingen aan IntelliCAD 2000 voor implementatie op goedkope CAD stations (bedrijfslogo ingevoegd, resources veranderd grotendeels, maar ook enkele routines aangepast).

Ik had toen voor het eerst met MFC en Visual Studio te maken en kan je vertellen dat het toch wel handig is dat je aan de variabele naam kunt zien van welk type het is. Het einde is al snel zoek wanneer verschillende objecten ook nog dezelfde omschrijving / naam hebben
Met citaat reageren
Oud 15-02-2002, 19:15
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Marc S schreef:

Ik had toen voor het eerst met MFC en Visual Studio te maken en kan je vertellen dat het toch wel handig is dat je aan de variabele naam kunt zien van welk type het is. Het einde is al snel zoek wanneer verschillende objecten ook nog dezelfde omschrijving / naam hebben
MFC is ook een HELL, ongelovelijk. Als je een beetje voor Windows programmeert krijg je minstens zo'n 3 verschillende naming-conventions tegen. Echt ranzige zooi.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten