Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-02-2002, 08:28
chatfreak2002
chatfreak2002 is offline
Dit onderwerp bevat zowel hardware en techniek als software. Ik zet het dus maar hier neer.

Op mijn werk, in een supermarkt, hebben we 3 koelcellen, 1 diepvriescel, 1 vleestoonbank-koeling, 1 groentekoeling en een diepvriesgedeelte in de winkel en een zuivelkoeling.
Nu vraag ik me af of ik via de computer elke minuut de nieuwe temperaturen kan inlezen, en netjes kan weergeven op het beeldscherm zodat wij, de medewerkers in het magazijn de temperaturen kunnen zien en kunnen registreren. Ook wil ik dat alle gegevens bijvoorbeeld worden opgeslagen in een excel bestand of een ander soort "logboek". Dit wil ik omdat we als supermarkt verplicht zijn dit te registreren.

Tot zover het software gedeelte, dan nu het hardware deel.

Kan ik als computer een 386/486 gebruiken? Ik heb dus 8 sensoren nodig die moeten worden gekoppeld aan de computer. Is de afstand tussen sensor en computer misschien een probleem? Als ik de maten goed heb opgenomen dan wordt de afstand tussen de verste sensor en de computer ongeveer 60 meter. In totaal heb ik zo`n 180 meter kabel nodig. Wat heb ik nodig om de sensoren te koppelen aan de computer? Zijn daar kant en klare bouwpaketten voor van bijv. Conrad?

Nu wil ik ook weten wat voor kostenplaatje eraan verbonden is als ik dit wil realiseren en als het mogelijk is.

Wie heeft er antwoorden op al mijn vragen?

P.s. om misverstanden te voorkomen, zoals in mijn vorige topic: Om eventuele misverstanden uit de weg te ruimen:

Ik ben 15 jaar, en werk al sinds mijn 13e legaal in een supermarkt. Mijn 13e en 14e levensjaar werkte ik in Zeeland in een supermarkt, en mijn 15e levensjaar hier in Overijssel.

Omdat temperatuurregistratie zo`n geklooi is, zou ik voor de bedrijfsleider eens gaan onderzoeken hoeveel het kost als we het via de computer gaan doen. Op de meest goedkope manier uiteraard. Dat is alles wat ik vraag, en zo`n reply waarin je begint over mijn leeftijd?! Dat is toch nergens ik stel alleen maar een vraag waarbij leeftijd geen rol speelt. punt uit

------------------
Forever in love with her...

[Dit bericht is aangepast door chatfreak2002 (21-02-2002).]
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-02-2002, 09:21
C'est moi!
C'est moi! is offline
Bij ons is het gekoppeld aan de computer. We hebben 2 kastjes, die constant alle temperaturen weergeven, en dat is gekoppeld aan de computer, die automatisch buiten sluitingstijd iets(ik geloof het servicekantoor) belt, als de temperaturen niet goed zijn. Binnen sluitingstijd beginnen die kasjes heel hard te piepen.

Maar als het verplicht is, waarom bel je dan niet naar het hoofdkantoor? Die weten vast beter welk systeem in jullie formule er gebruikt wordt.
Oud 21-02-2002, 17:24
chatfreak2002
chatfreak2002 is offline
Citaat:
C'est moi! schreef:
Bij ons is het gekoppeld aan de computer. We hebben 2 kastjes, die constant alle temperaturen weergeven, en dat is gekoppeld aan de computer, die automatisch buiten sluitingstijd iets(ik geloof het servicekantoor) belt, als de temperaturen niet goed zijn. Binnen sluitingstijd beginnen die kasjes heel hard te piepen.

Maar als het verplicht is, waarom bel je dan niet naar het hoofdkantoor? Die weten vast beter welk systeem in jullie formule er gebruikt wordt.

Waar jij nu over praat dat is iets heel anders. Dat zijn de standaard voorzieningen van Elektrolux. Die computer belt automatisch de storingscentrale op van elektrolux zodra de temperatuur in een koelcel een kritiek niveau bereikt.

Bij de supermarkt waar ik het over heb moet we telkens om de zoveel tijd in elke koeling de temperatuur meten. Dit is een nogal tijdrovend klusje dus wilden we het graag via een EIGEN computersysteem doen. Die dus alles registreert...
Met citaat reageren
Oud 21-02-2002, 17:45
Refro
Refro is offline
Ik heb stage gelopen bij honeywell ccp in eindhoven die maken een regelaar die verwarming (en ook koelcellen) kan aansturen deze heeft standaard 3 ingangen maar is uit te breiden met veelvouden van acht sensoren to maximaal (127*8 +3) deze houdt standaard een log bij (instelbare tijd) en deze is met een pc programma (wat zij ook leveren) uit te lezen mishcien eens idee om naar te kijken. Hij is in principe om te meten en sturen maar sturen alleen gaat ook prima.

Gegevens zijn:
Honeywell CCP
gabriel metsunlaan ??
Eindhoven

grtz Refro

Btw Meeste koelcellen kunnen dit ook maar meestal moet dit als optie gekocht worden
Oud 24-02-2002, 10:13
Chimera
Chimera is offline
http://www.conrad.nl/cgi-bin/conshop/ConShop.pl?TK_PAR[USER_ID]=0207081901014545203&TK_EV[SHOWPAGE]=&TK_PAR[PAGEID]=74505&TK_PAR[MEDIUM]=89

Bij conrad kun je wel PC interfaces voor temperatuursensoren krijgen. Bovenstaande steek je in een printerpoort, werkt vanaf een 286, en kan de data op verschillende manieren exporteren.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2002, 15:42
chatfreak2002
chatfreak2002 is offline
Citaat:
Chimera schreef:
*supergrote link*

Bij conrad kun je wel PC interfaces voor temperatuursensoren krijgen. Bovenstaande steek je in een printerpoort, werkt vanaf een 286, en kan de data op verschillende manieren exporteren.

Ok, maar hoe zit het met de maximale lengte van de kabel?
Met citaat reageren
Oud 27-02-2002, 17:02
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
chatfreak2002 schreef:
Ok, maar hoe zit het met de maximale lengte van de kabel?
Geen hoogfrequente zooi, denk dat het wel meevalt. Bel/mail anders ff ofzo, kunnen ze je vast wel vertellen.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2002, 17:04
chatfreak2002
chatfreak2002 is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Geen hoogfrequente zooi, denk dat het wel meevalt. Bel/mail anders ff ofzo, kunnen ze je vast wel vertellen.

ok, mailtje is verstuurd
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten