Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-02-2002, 19:12
S
S is offline
Ik heb laatst mijn computertje binnengekregen en binnen een dag deed hij het al niet meer. Hij gaf de fout unmountable_boot_volume.

Dat was opgelost (ik had wat op de site van Microsoft gevonden) maar toen gaf hij opeens de foutmelding (bij het opstarten) Stop C0000218 {registerbestandfout} kan het onderdeel systemroot\system32\config\SOFTWARE niet vinden. Spellen deden het niet en eigelijk was ie gewoon gaar.

Vanmiddag is de monteur (eindelijk na 2 weken wachten) geweest. Hij heeft de Seagate 60 GB HD vervangen voor een Maxtor 60 GB. Hij heeft alles opnieuw geïnstalleerd, de bios opnieuw ingesteld, jumpertjes verzet en de hele blabla gedaan, hij heeft hem op systeemtest gezet en hij is weer weggegaan. Zo zeker was hij denk ik van zichzelf, want het heeft nog niet veel uitgehaald.

Ik heb een hele waslijst met fouten die ik in de afgelopen 2 uur heb gehad:

- Bij de installatie van mijn Cambridge Soundworks DTT2200 5.1 speakers gaf hij aan dat een file op de CD kapot was. Dat is niet zo, heb ik getest op andere comp.

- Spontane Reboot (1) bij naam wijzigen van een bestand.

- Spontane Reboot (2) bij openen van KaZaA-install.

- Spontane Reboot (3) bij de installatie van UT.

- Spontane Reboot (4) bij het installeren van Medal Of Honor Allied Assault.

- Spontane Reboot (5) bij 2e poging om MoHAA te installeren.

- Bij de installatie van Colin McRae Rally 2.0 geeft hij aan dat een bestand niet gekopieerd kan worden, terwijl hij 't wel doet op de andere computer, deze is een legale cd (UT trouwes ook).

- Spontane Reboot (6) bij het openen van de site van StandBy Service van Sky.

- MSN Messenger houdt er steeds mee op bij het inloggen. Nu doet 'ie het.

- Spontane Reboot bij installeren van Soldier of Fortune.

- SoF kan niet worden geuninstalld, hij geeft een fout.

- Spontane Reboot (7) bij de 3e poging installeren MoHAA (IK WIL DAT SPEL VRDMM SPELEN!!!).

- Internet Explorer loopt vast en sluit af.

- DLL-fout, een uitzondering is opgetreden.

- Opeens verscheen de pop-up 'this executable is corrupt'. Ik heb nergens op geklikt...

- Toen ik merkte dat een gedeelte van MoHAA wel erop stond probeerde ik 'm te uninstallen, foutmelding dat en error is occurred while launching te setup.

- Een halve minuut nadat ik deze foutmelding (van hierboven) kreeg, WEER een Spontane Reboot (8).

- Spontane Reboot bij installing.. Das nummero 9... Yes, bijna een zegelboekje vol...

- Bij Scandisk Rebootte 'ie... Das nummer 10.

- Mijn eigen account van XP doet 't niet.

Oke, dit zijn dus de specs van m'n systeempje;

- AMD Athlon XP 1700+
- Hercules 3D Prophet nVidia GeForce III Titanium 500
- LG-DVD speler (16 ×)
- Philips Seamless Link CD-Rewriter (16 × 12 × 32
- Aopen AK77 Pro moederbordje
- 512 MB DDRam

Weet iemand wat hiermee aan de hand is?

Ik probeer al de hele tijd te bellen naar de Service(?)-lijn, maar ik krijg ze maar niet aan de lijn... Al een uur in gesprek. En ze zijn er tot 9 uur staat in 't boekje.

Ik denk dat er binnenkort een brief naar hun toegaat, dat ze het binnen een aantal dagen op mogen lossen en zo niet, dan kunnen ze 'm weer op komen halen en dan wil ik mijn geld terug...

Oh ja, de SamSung 950 pt 19" monitor is ook al 3 weken te laat en heb ik nogsteeds niet... Maar das omdat ze problemen hebben met SamSung oid...

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-02-2002, 19:26
F10®!@n
F10®!@n is offline
Wat ik dan wel interessant vind om te weten: waar heb je die pc gekocht?
Met citaat reageren
Oud 07-02-2002, 19:28
S
S is offline
Citaat:
F10®!@n schreef:
Wat ik dan wel interessant vind om te weten: waar heb je die pc gekocht?

Bij Sky, maar ik denk niet dat je dit probleem direct in hun schoenen kunt schuiven. Ik denk dat de hardware niet met elkaar overwege kan...
Met citaat reageren
Oud 07-02-2002, 19:45
Verwijderd
Citaat:
S schreef:
Bij Sky, maar ik denk niet dat je dit probleem direct in hun schoenen kunt schuiven. Ik denk dat de hardware niet met elkaar overwege kan...

Zij maken computers van een door hun gekozen hardware combinatie. Theoretisch gezien mag je dus wel degelijk de schuld in hun schoenen schuiven!

T kan dus ook zijn dat er 1 onderdeel kapot is, en tsja... dan kan het lang zoeken zijn en kan je niet echt een schuldige aanwijzen...
Met citaat reageren
Oud 07-02-2002, 19:57
The Iceman
The Iceman is offline
Kijk eens of je wel voldoende koeling hebt? Check je sys temps ff in het bios, of probeer MoHaa eens te installeren met de zijkanten van de kast eraf, en een grote ouderwetse waaier ervoor ofzo
The Iceman - Je hebt 0 nieuw(e) bericht(en) sinds je laatste bezoek (07-09-2002 23:09). (c) 20/03/2005 - Terug van weggeweest :)
Met citaat reageren
Oud 07-02-2002, 20:23
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Is het RAM heel?
Toen bij mij wat RAM stuk was gaf Windows iig steeds blue screens...
(als dit nergens op slaat, negeer het dan aub)
Oud 07-02-2002, 20:34
S
S is offline
Citaat:
The Iceman schreef:
Kijk eens of je wel voldoende koeling hebt? Check je sys temps ff in het bios, of probeer MoHaa eens te installeren met de zijkanten van de kast eraf, en een grote ouderwetse waaier ervoor ofzo
Er zitten 5 actieve en 2 passieve koelers in... Das 7 stuks totaal. Ja dus. Hij wordt IDLE 37° C en als 'ie werkt een stukje boven de 40° C.

Dus het systeem is niet instabiel door te hoge temperaturen...
Met citaat reageren
Oud 07-02-2002, 20:36
S
S is offline
Citaat:
henri schreef:
Zij maken computers van een door hun gekozen hardware combinatie. Theoretisch gezien mag je dus wel degelijk de schuld in hun schoenen schuiven!

Oke, de schuld schuif ik eigelijk zwaar in hun schoenen omdat zij de genen zijn die deze computer GOED af moeten leveren, wat dus niet gebeurd is.

T kan dus ook zijn dat er 1 onderdeel kapot is, en tsja... dan kan het lang zoeken zijn en kan je niet echt een schuldige aanwijzen...

Dat zou natuurlijk kunnen... Maar welk
Met citaat reageren
Oud 07-02-2002, 20:39
Edwin uit Kaasstad
Edwin uit Kaasstad is offline
Citaat:
S schreef:
effe kniperdeknip
met die nieuwe harde schijf krijg je daar ook deze meldingen mee ??
wat mij namelijk opvalt is dat 90% van de melding en spontane restarts gebeuren als hij naar de schijf schrijft.(installeren kazaa, soldier of fortune ect.)

dan is het de hd controller de drivers daar van de kabel misschien twee keer een kapotte schijf.(zou wel heel toevallig zijn maar kan)

Ik hoop dat het goed komt

Edwin

Oud 07-02-2002, 21:04
S
S is offline
Citaat:
Edwin uit Kaasstad schreef:
met die nieuwe harde schijf krijg je daar ook deze meldingen mee ??
wat mij namelijk opvalt is dat 90% van de melding en spontane restarts gebeuren als hij naar de schijf schrijft.(installeren kazaa, soldier of fortune ect.)

dan is het de hd controller de drivers daar van de kabel misschien twee keer een kapotte schijf.(zou wel heel toevallig zijn maar kan)

Ik hoop dat het goed komt

Edwin

Hmm, dat zou natuurlijk kunnen... Bedankt in ieder geval, deze dingen zal ik eens nakijken. Thnx.

Met citaat reageren
Oud 07-02-2002, 21:35
Verwijderd
Ik kan er zo geen zinnig woord over zeggen. Misschien een conflict met jouw moederbord en Windows XP? -- Zal dan wel vrij specifiek zijn, aangezien XP standaard 4-in-1 drivers aan boord heeft; m.a.w. gooi je model moederbord met de toevoeging 'crashes XP' door www.deja.com heen, en kijk of je wat herkenbaars tegenkomt.

Lijkt me vrij aannemelijk. Ook kan de temperatuur te hoog zijn, hoewel me dat sterk lijkt.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2002, 09:17
MBrulez
MBrulez is offline
je heb tog niet toevallig een SB Live! of een audigy in cominatie met VIA chipset?
Oud 08-02-2002, 09:42
]{ing
]{ing is offline
die ken ik paar dagen geleden gehad; een DIMM was brak
Met citaat reageren
Oud 08-02-2002, 09:46
@pie
@pie is offline
Citaat:
Edwin uit Kaasstad schreef:
imho is zn ram kapot.. als je naar de schijf wil schrijven, moet het namelijk eerst via het ram gaan.. XP gebruikt er al redelijk wat van, dus als je meer ram gebruikt bij het overschrijven/bufferen 'raakt' ie ook de kapotte stukkies..
Oud 08-02-2002, 09:49
]{ing
]{ing is offline
ik zou eens proberen met een andere geheugenmodule, zul je zien dat ineens alles perfect werkt (eerst dacht ik ook, mijn harddisks zijn gaar (raid config) maar toen ik alledrie de modules eruithaalde en een uit het andere systeem erin stopte werkte alles weer)
Met citaat reageren
Oud 09-02-2002, 10:27
S
S is offline
Citaat:
MBrulez schreef:
je heb tog niet toevallig een SB Live! of een audigy in cominatie met VIA chipset?
Jah... En dan?
Met citaat reageren
Oud 09-02-2002, 10:28
S
S is offline
Citaat:
]{ing schreef:
ik zou eens proberen met een andere geheugenmodule, zul je zien dat ineens alles perfect werkt (eerst dacht ik ook, mijn harddisks zijn gaar (raid config) maar toen ik alledrie de modules eruithaalde en een uit het andere systeem erin stopte werkte alles weer)

Maar dan zouden alletwee de strips kapot moeten zijn... Ik heb namelijk 2 × 256 DDR.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2002, 21:04
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
S schreef:
Maar dan zouden alletwee de strips kapot moeten zijn... Ik heb namelijk 2 × 256 DDR.

nee, ik had ze alledrie te ver overgeclocked
Met citaat reageren
Oud 11-02-2002, 19:31
S
S is offline
Nou de brief met de meldingen ed is weg... Ik ben benieuwd wanneer we bericht krijgen van Sky of Dixons...
Met citaat reageren
Oud 13-02-2002, 10:58
Cybernetic Joosie
Cybernetic Joosie is offline
ik heb dus sinds kort precies hetzelfde!!

Windows XP
Athlon 1.2GHz
2x 256 MB ram
40 GB Maxtor HD

eigenlijk iedere keer als ik een DOS-Spel start, maar ook tijdens het starten van windows spellen (serious sam)

het is echt heel moeilijk om te testen of iets niet meer gebeurd natuurlijk

ik had al wat extra koeling gemaakt in de kast, en de processor voor de zekerheid ondergeklockt van 1.2GHz naar 1.0GHz (dit kan toch geen kwaad?)

de pc is door mij zelf inelkaar gezet dus ik kan hem niet terug sturen als geheel..
Oud 13-02-2002, 11:12
Cybernetic Joosie
Cybernetic Joosie is offline
Ik heb nu een ander stukje geheugen erin geplaatst en het programma waarbij ie net 5 keer achter elkaar rebootte, start nu wél op!

ik hoop dat het probleem nu verholpen is, maar ja je kunt echt zoo moeilijk testen of iets niet meer zal gebeuren...

mischien dat dit een tip is voor de topicstarter, ander geheugen proberen
Oud 13-02-2002, 12:09
]{ing
]{ing is offline
meestal (!) is het geheugen de boosdoener
Met citaat reageren
Oud 28-02-2002, 17:37
S
S is offline
Owkee, het is nu opgelost en ik dacht dat het wel aardig zou zijn om ff iets te laten weten. Alle mensen die zeiden dat het aan het RAM lag, hadden gelijk, de 2 reepjes waren kapot. Nu doet ie het en blijft ie het hopelijk ook doen .
Met citaat reageren
Oud 28-02-2002, 19:44
MadEgg
MadEgg is offline
Dat heb ik ook meegemaakt, toen bleek het moederbord gaar te zijn.
Alles vervangen, hielp niets. Ander mobo erin, en 't werkte weer perfect.

Dit probleem kwam niet boven water met Win98, blijkbaar gebruikt XP de comp wat intensiever wat ie dus niet kon hebben.
Win2k en XP crashden, 98 niet.
Ook nog iets om te proberen, als 't vervangen van 't geheugen niet helpt.
Oud 28-02-2002, 19:49
Edwin uit Kaasstad
Edwin uit Kaasstad is offline
Citaat:
@pie schreef:
imho is zn ram kapot.. als je naar de schijf wil schrijven, moet het namelijk eerst via het ram gaan.. XP gebruikt er al redelijk wat van, dus als je meer ram gebruikt bij het overschrijven/bufferen 'raakt' ie ook de kapotte stukkies..
kan alletwee dat had misschien door mij meer benadrukt kunnen worden.
want het kan ook bij het overschrijven en bufferen van de harde schijf zijn..

memory kan je uitsluiten door een memetest een nachtje te laten draaien..

Groetjes

Edwin
Reageren

Regels voor berichten