Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-03-2002, 14:01
PMC Informatica
PMC Informatica is offline
Ook nog nooit meegemaakt dat je rustig muziek aan het beluisteren bent, en toevallig ook juist bezig bent met een Word documentje waarvan enkele pagina's nog niet opgeslagen zijn? Wel dan kan je nu exclusief met Microsoft Windows XP Professional, meemaken, dat Windows automatisch, af en toe, wanneer hij goesting heeft, je pc eens deftig RESET.

Ik, en enkele maten van me, hebben dit al herhaaldelijk meegemaakt. Ook heb ik al een stuk of 10 van die fanatieke rapportjes naar Microsoft verzonden, met als antwoord; dat ze de oplossing zelf niet weten!

Ik kan je verzekeren dat dit probleemke niet erg aangenaam is. Ik heb al enkele virusscans doorlopen, maar ook hier kan het niet aan liggen. Verder heb ik al alle instellingen van het tabblad "Enegie" 1000x verzet, maar toch maakt het niets uit.

Kan iemand me a.u.b. helpen????!
Advertentie
Oud 04-03-2002, 16:44
Cybernetic Joosie
Cybernetic Joosie is offline
er zijn al meerdere mensen op het forum die last hebben van spontane reset's (waaronder ik en het is doodeng, als ik die schijf zo hoor).

volgens de meesten ligt het aan je geheugen, dat dat kapot is.

in ieder geval om de halve minuut opslaan, da's vrij belangrijk!
Oud 04-03-2002, 16:53
F00L
F00L is offline
het is duidelijk dat als meerdere vrienden van jou het ook hebben, deze spontane reboot een 'feature' is. Maar ik vraag me af of, als jullie veel contact over intrenet hebben, of jullie niet allemaal hetzelfde virus hebben binnengehaald. en het zou altijd kunnen, maar ik denk dat als ze het zelfs bij micro$oft niet weten, wij scholieren er ook geen oplossing op hebben, helaas...
Oud 04-03-2002, 16:55
Cybernetic Joosie
Cybernetic Joosie is offline
Crosspost.
Oud 04-03-2002, 17:02
Verwijderd
Vink 'herstarten bij fout' af. Waar? Klik met de rechter muisknop op My Computer, dan ga je naar Eigenschappen -> Geavanceerd -> Opstarten en herstellen -> Instellingen. Wellicht krijg je dan een BSOD met een foutmelding, opdat je actie kunt ondernemen op hetgeen er fout gaat.

Verder zul je ervoor moeten zorgen dat je XP-compatible software draait (o.a. ICQen BlackIce Defender zijn notoire fuckups in XP).
Oud 04-03-2002, 17:03
Verwijderd
Oh, en aangezien er véél meer mensen zijn waarbij XP niet spontaan reboot *zou* het ook wel eens een gebruikersfout kunnen zijn.

Wanneer je niet meteen een oplossing kunt vinden, of de oorzaak, is het vrij makkelijk het OS 'dan maar' de schuld te geven.
Oud 04-03-2002, 17:28
Koen
Koen is offline
Citaat:
Cybernetic Joosie schreef:
Crosspost.

En dus..

Gesloten.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten