![]() |
|
![]() |
Nou hopeloze kerel, je voelt er dus niet veel van.
In Maastricht kost zo'n piercing maar 75 euro. Tsja verder hoef ik er echt geen, want heb al 6 jaar een beugel gehad ![]()
|
Het is 50 euro, met een standaard piercing erin. Als je iets anders wilt gaat dat extra kosten. Daarbij komt nog de prijs van ontsmettingsmiddelen.
Je kunt het beste van tevoren een test laten doen om te kijken waar je smaakpunten op je tong zitten en of de aders in je tong niet te dicht bij elkaar liggen, daar hangt het vamaf of je wel een tongpiercing kunt laten zetten of niet. Wel handig: vloeibaar eten in huis hebben voor de eerste paar dagen. Succes en veel plezier met je tongpiercing ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() hij zit wel lekker vind ik zelf, deed nauwlijks pijn, kwas ook niet echt nerveus ofzo.. het kostte 70 euro, incl de volgende piercing die er over 2 weken in mag ipv deze. Eten was wel pijnlijk, maar heb gewoonf rietje gegeten erna, kbeet op gegeven moment wel op mn piercing, en schreeuwde het uit ![]() Roken gaat ook nog goed, alleen moet k oppassen met infecties etc.
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() *knuf*
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
BTW: Kent iemand een goede piercer in Zuid-Limburg? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Ik las gisteren in de krant (BN/DeStem
![]() Ik vind dat niet fijn ![]() De mijne kostte overigens maar 100 gulden, en die is gewoon goed gezet. ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ik heb zelf een tongpiercing. Het is niet heel erg pijnelijk( natuurlijk voor ieder verschillend) Het gebeurt uitermate snel.
Enigste waar je dan nog over druk moet maken is een goede verzorging van je piercing!Zorg natuurlijk wel dat je bij een goede , betrouwbare piercingsshop gaat! Even wat informatie gehaald van internet waar je rekening mee moet houden. De eerste week gaat je tong zwellen. Hij wordt echt zo dik. Dat eet, drinkt en praat moeilijk. Bovendien kan het pijnlijk zijn. ********** De zwelling kan optreden binnen enkele minuten na het zetten van de piercing, maar kan ook 12 uur op zich laten wachten. Ons advies is om je tongpiercing zo vroeg mogelijk in de dag te laten zetten (uiterlijk 3 uur 's middags). Je hebt dan de gelegenheid om de eerste uren van de zwelling te observeren. Als de zwelling optreedt als je ligt te slapen kan dat problemen geven. ********** Zolang de zwelling er is: Geen alcohol, geen pretsigaretjes en geen happy-pilletjes. Drugs en alcohol verheftigen de reactie van je tong. Denk er aan dat sommige mondwatertjes óók alcohol bevatten (bv Listerine) ********** Je kunt de zwelling verlichten en onder controle houden door het eten van ijs. Hierdoor koelt je tong en voelt het allemaal wat prettiger. ********** Het laten zetten van een tongpiercing doet minder pijn dan algemeen gedacht wordt. Als je op je tong bijt doet dat pijn, niet waar? Maar waar bijt je? Op de rand en op de punt. En daar zitten veel gevoelszenuwen. Op de plaats waar je piercing komt, zitten je smaakpapillen en is voor die zenuwen veel minder plaats. ********** In eerste instantie gaat er een té lang staafje in. Je hebt die extra ruimte nodig om de zwelling te kunnen opvangen. Als het allemaal genezen is, is het verstandig om een korter staafje te nemen. Blijf je met een té lang staafje lopen dan heb je de kans op den duur het glazuur van je gebit te beschadigen. ********** De aanwezigheid van zo'n tongstaafje kan (hoeft niet) effect hebben op je spraak (slissen) of op je smaakbeleving. Ook kan er een reactie optreden met vullingen in je kiezen. Dit kan resulteren in een vieze smaak of aanslag op je tong. Het metaal van het staafje kan reageren op sommige tandpasta's en een rare aanslag op je tong geven. ********** Je mag gewoon alles eten wat je wilt na het zetten van een tongpiercing. Het zal evenwel niet altijd makkelijk gaan. Pas wel op met erg zoete, zoute en gekruide gerechten. Na het eten je mond spoelen met schoon water om voedselresten te verwijderen! ********** Qua nazorg hoef je weinig aan je tongpiercing te doen. Je speeksel is vergeven van de enzymen en dat zijn erg goede bacterie-doders. ********** De genezingstijd is 4 tot 6 weken. Na die tijd kun je een anders staafje er in (laten) doen. Dit is niet om blij van te worden...zoveel nazorg maar je moet ook zo de voordelen van inzien ![]() Prijzen zijn over het algemeen heel verschillend. Let daar niet teveel op ( ![]() Veel succes ...lang verhaaltje weer ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
|