Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-03-2002, 15:04
Saraï_h
Saraï_h is offline
zie onderwerp prijzen misschien?
Oud 26-03-2002, 15:09
[DFU]DutchGirllie
[DFU]DutchGirllie is offline
ik geloof rond de 100 EURO

*wilt ook tongpiercing! *
Met citaat reageren
Oud 26-03-2002, 15:16
Saraï_h
Saraï_h is offline
Citaat:
[DFU]DutchGirllie schreef:
ik geloof rond de 100 EURO

*wilt ook tongpiercing! *
ja rond idd verschilt nogal, en waar de beste piercingstudio zou zitten.. in Amsterdam, of kan ik het net zo goed in Utrecht doen? Is toch in de buurt..

Oud 26-03-2002, 16:53
Verwijderd
hebbie et al gedaan?
Met citaat reageren
Oud 26-03-2002, 16:54
Verwijderd
100 euro lijkt me trouwens erg duur...denk eerder 65 ofzow??
Met citaat reageren
Oud 27-03-2002, 16:01
Defiled
Defiled is offline
Ja... 100 euro is wel erg duur... ik heb der ook één... ik denk een jaar of twee nu... en het bevalt wel... alleen de eerste week kon ik vrijwel niks eten de piercing laten zetten valt wel mee trouwens
Met citaat reageren
Oud 27-03-2002, 16:20
juultje_moi
juultje_moi is offline
Hej,

IK WIL EEN KEER ZOENEN MET IEMAND MET EEN TONGPIERCING!!!!! DATE-JE???

Kus Juul

(don't think I'm desperate...Wil gewoon een keertje weten hoe dat voelt...Haha)
Oud 27-03-2002, 18:08
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Nou hopeloze kerel, je voelt er dus niet veel van.
In Maastricht kost zo'n piercing maar 75 euro. Tsja verder hoef ik er echt geen, want heb al 6 jaar een beugel gehad en ik geloof ook nooit dat dat getik tegen je tanden goed voor je gebit is.
Oud 27-03-2002, 18:13
Verwijderd
100 euro?
ik d8 eerder 100 gulden maar goed...

ennuh juultje_moi, dat wil iedreen

Met citaat reageren
Oud 27-03-2002, 21:10
Iotje
Iotje is offline
Het is 50 euro, met een standaard piercing erin. Als je iets anders wilt gaat dat extra kosten. Daarbij komt nog de prijs van ontsmettingsmiddelen.

Je kunt het beste van tevoren een test laten doen om te kijken waar je smaakpunten op je tong zitten en of de aders in je tong niet te dicht bij elkaar liggen, daar hangt het vamaf of je wel een tongpiercing kunt laten zetten of niet. Wel handig: vloeibaar eten in huis hebben voor de eerste paar dagen.

Succes en veel plezier met je tongpiercing !!!
Oud 27-03-2002, 21:13
Verwijderd
Citaat:
jnieuwelaar schreef:

Wie is er een kerel?

'k zou idd uitkijken met je smaakpapillen ed.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2002, 11:04
Saraï_h
Saraï_h is offline
Citaat:
juultje_moi schreef:
Hej,

IK WIL EEN KEER ZOENEN MET IEMAND MET EEN TONGPIERCING!!!!! DATE-JE???

Kus Juul

(don't think I'm desperate...Wil gewoon een keertje weten hoe dat voelt...Haha)
UITPROBEREN?? kom over 6 weekjes maar langs
hij zit wel lekker vind ik zelf, deed nauwlijks pijn, kwas ook niet echt nerveus ofzo.. het kostte 70 euro, incl de volgende piercing die er over 2 weken in mag ipv deze.

Eten was wel pijnlijk, maar heb gewoonf rietje gegeten erna, kbeet op gegeven moment wel op mn piercing, en schreeuwde het uit maar ook pizza's eten enzo, het is wel te doen.

Roken gaat ook nog goed, alleen moet k oppassen met infecties etc.
Oud 28-03-2002, 11:05
Saraï_h
Saraï_h is offline
Citaat:
jnieuwelaar schreef:
In Maastricht kost zo'n piercing maar 75 euro. Tsja verder hoef ik er echt geen, want heb al 6 jaar een beugel gehad en ik geloof ook nooit dat dat getik tegen je tanden goed voor je gebit is.

tikt niet tegen je tanden, of je moet hem wel heel ver van voren laten zetten.

Oud 28-03-2002, 11:08
Saraï_h
Saraï_h is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Wie is er een kerel?

'k zou idd uitkijken met je smaakpapillen ed.
dat was ook hetgene waarom k er eigenlijk stiekum op tegen was maar je hebt zooveel smaakpappillen, alles smaakt nog steeds hetzselfde hoor

Oud 29-03-2002, 20:11
dossie
dossie is offline
kwil er ook 1... maar mn mams kan het zichzelf nie vergeven als het fout gaat
mja, ik moest haar nog ff tijd gunnen.. *zucht*
Oud 30-03-2002, 20:29
Koen_S
Koen_S is offline
*Wil er ook een*

Njah ff sparen dus...
Met citaat reageren
Oud 31-03-2002, 22:27
de abt van sion
de abt van sion is offline
Je bent gek. Piercing geeft een hoge kans op akelige ziekten. En één ding is zeker: het zal je niet mooier maken. De (net nog) levende bewijzen voor deze stelling kun je dagelijks in een geur van wiet aan de rand van de samenleving zien rondhangen.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2002, 10:31
Marshall
Marshall is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Je bent gek. Piercing geeft een hoge kans op akelige ziekten. En één ding is zeker: het zal je niet mooier maken. De (net nog) levende bewijzen voor deze stelling kun je dagelijks in een geur van wiet aan de rand van de samenleving zien rondhangen.
de verkeerde mening op een goede manier omschreven...

Met citaat reageren
Oud 01-04-2002, 18:09
flowerz
flowerz is offline
Tongpiercing deed bij mij best wel veel pijn (niet het piercen, maar de dagen erna). Heb een hele week ijs gegeten

Sterkte

Met citaat reageren
Oud 01-04-2002, 21:52
Koen_S
Koen_S is offline
Ik heb volges mij een best korte tong, men tongriem begint net 1 cm vanaf het puntje. Kan ik dan gewoon een tongpiercing nemen? Komt ie onder dan naast men tongriem? En ziet dit er wel goed uit?
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 08:17
Internationalist
Internationalist is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
De (net nog) levende bewijzen voor deze stelling kun je dagelijks in een geur van wiet aan de rand van de samenleving zien rondhangen.
O, wat hou ik daarvan

*knuf*
Oud 02-04-2002, 13:53
Saraï_h
Saraï_h is offline
Citaat:
Koen_S schreef:
Ik heb volges mij een best korte tong, men tongriem begint net 1 cm vanaf het puntje. Kan ik dan gewoon een tongpiercing nemen? Komt ie onder dan naast men tongriem? En ziet dit er wel goed uit?
is bij mij ook zo, maar no problemo. het valt allemaal wel mee, t wordt zo onwijs opgeblazen.. en nu een week later zit mn tong wel lekker in zn vel heb al gezoend ermee, maar dat ging niet zo lekker omdat het staafje te lang was. dus dat word over een week nog is proberen.
Oud 02-04-2002, 15:11
Koen_S
Koen_S is offline
Citaat:
nirvana_girl schreef:
is bij mij ook zo, maar no problemo. het valt allemaal wel mee, t wordt zo onwijs opgeblazen.. en nu een week later zit mn tong wel lekker in zn vel heb al gezoend ermee, maar dat ging niet zo lekker omdat het staafje te lang was. dus dat word over een week nog is proberen.
War is er bij jou ook zo? Korte tong of naast tongriem?

BTW: Kent iemand een goede piercer in Zuid-Limburg?

Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 17:57
Caroo
Caroo is offline
Ik wil ook een tongpiercing!!! Maarjah daa mag ik nie van mammiee!!
Oud 03-04-2002, 13:19
LittleMouse
LittleMouse is offline
ik wil er ook een maarja...mag ook niet van mijn ma...mijn vriendin heeft er ook eentje t kost ong.45 euro in het begin is de tong dik daarna wel goed maybe niet bij iedereen maar is kei mooi...

Met citaat reageren
Oud 04-04-2002, 18:52
Mad^Athlete
Mad^Athlete is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Vraagje, wanneer ben je in jou ogen wel gezond bezig, want echt wat ik lees alles wat niet doorsnee is is verkeerd ( qua lichamelijke dingen dan ) Je leeft maar 1x en wat maakt het uit of je nou een paar jaar korter leeft, dan die paar jaar langer maar ingetogen ??
Oud 05-04-2002, 19:37
aeris318
aeris318 is offline
Ik las gisteren in de krant (BN/DeStem ) dat er uit een onderzoek onder 52 jongeren gebleken was dat van een tongpiercing je tandvlees na een aantal jaar terug zou gaan trekken. Dan kunnen je tanden er dus uitvallen.
Ik vind dat niet fijn
De mijne kostte overigens maar 100 gulden, en die is gewoon goed gezet.
Oud 05-04-2002, 19:40
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
~*Mad^Athlete*~ schreef:

Vraagje, wanneer ben je in jou ogen wel gezond bezig, want echt wat ik lees alles wat niet doorsnee is is verkeerd ( qua lichamelijke dingen dan ) Je leeft maar 1x en wat maakt het uit of je nou een paar jaar korter leeft, dan die paar jaar langer maar ingetogen ??
Meen je dat nou?
Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 10:30
Mad^Athlete
Mad^Athlete is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:

Meen je dat nou?
Ja,

anders zei ik het toch niet
Oud 06-04-2002, 12:39
DESIRE
DESIRE is offline
Ik heb zelf een tongpiercing. Het is niet heel erg pijnelijk( natuurlijk voor ieder verschillend) Het gebeurt uitermate snel.

Enigste waar je dan nog over druk moet maken is een goede verzorging van je piercing!Zorg natuurlijk wel dat je bij een goede , betrouwbare piercingsshop gaat!

Even wat informatie gehaald van internet waar je rekening mee moet houden.

De eerste week gaat je tong zwellen. Hij wordt echt zo dik.
Dat eet, drinkt en praat moeilijk. Bovendien kan het pijnlijk zijn.

De zwelling kan optreden binnen enkele minuten na het zetten van de piercing, maar kan ook 12 uur op zich laten wachten.
Ons advies is om je tongpiercing zo vroeg mogelijk in de dag te laten zetten (uiterlijk 3 uur
's middags). Je hebt dan de gelegenheid om de eerste uren van de zwelling te observeren. Als de zwelling optreedt als je ligt te slapen kan dat problemen geven.

Zolang de zwelling er is: Geen alcohol, geen pretsigaretjes en geen happy-pilletjes. Drugs en alcohol verheftigen de reactie van je tong.
Denk er aan dat sommige mondwatertjes óók alcohol bevatten (bv Listerine)

Je kunt de zwelling verlichten en onder controle houden door het eten van ijs. Hierdoor koelt je tong en voelt het allemaal wat prettiger.

Het laten zetten van een tongpiercing doet minder pijn dan algemeen gedacht wordt.
Als je op je tong bijt doet dat pijn, niet waar?
Maar waar bijt je? Op de rand en op de punt. En daar zitten veel gevoelszenuwen.
Op de plaats waar je piercing komt, zitten je smaakpapillen en is voor
die zenuwen veel minder plaats.

In eerste instantie gaat er een té lang staafje in. Je hebt die extra ruimte nodig om de zwelling te kunnen opvangen. Als het allemaal genezen is, is het verstandig om een korter staafje te nemen. Blijf je met een té lang staafje lopen dan heb je de kans op den duur het glazuur van je gebit te beschadigen.

De aanwezigheid van zo'n tongstaafje kan (hoeft niet) effect hebben op je spraak (slissen) of op je smaakbeleving.
Ook kan er een reactie optreden met vullingen in je kiezen. Dit kan resulteren in een vieze smaak of aanslag op je tong.
Het metaal van het staafje kan reageren op sommige tandpasta's en een rare aanslag op je tong geven.

Je mag gewoon alles eten wat je wilt na het zetten van een tongpiercing. Het zal evenwel niet altijd makkelijk gaan. Pas wel op met erg zoete, zoute en gekruide gerechten. Na het eten je mond spoelen met schoon water om voedselresten te verwijderen!

Qua nazorg hoef je weinig aan je tongpiercing te doen. Je speeksel is vergeven van de enzymen en dat zijn erg goede bacterie-doders.

De genezingstijd is 4 tot 6 weken. Na die tijd kun je een anders staafje er in (laten) doen.

Dit is niet om blij van te worden...zoveel nazorg maar je moet ook zo de voordelen van inzien

Prijzen zijn over het algemeen heel verschillend. Let daar niet teveel op ()het gaat natuurlijk om de kwaliteit

Veel succes ...lang verhaaltje weer
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten