Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-09-2002, 19:00
legatus
legatus is offline

ONE HOUR PHOTO
Geregisseerd door Mark ("STATIC") Romanek
Geschreven door Mark ("STATIC") Romanek

Sy Parrish is a lonely photo technician at the local SavMart one-hour photo counter who develops an unsettling obsession with long time customers the Yorkin family, with whom he invents a familial connection.

TRAILER: http://www.apple.com/trailers/fox_se...ne_hour_photo/
WEBSITE: http://www2.foxsearchlight.com/onehourphoto/index.html

Lovende kritieken voor de sterke regie en Williams acteerprestatie. Ben erg benieuwd naar deze thriller.
Oud 02-09-2002, 20:00
Anonymous John
Anonymous John is offline
Ik heb tot nu toe de eerste 45 minuten gezien en die waren erg goed.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2002, 13:50
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
10 oktober in de bios.
Oud 04-09-2002, 22:46
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
legatus schreef:

Geregisseerd door Mark ("STATIC") Romanek
Heb wat rondgezocht, en hij heeft vooral een reputatie op videoclip gebied.
Nine Inch Nails (Closer, The Perfect Drug), Lenny Kravitz (o.a. If You Can't Say No), Fiona Apple (Criminal), Eels (Novocaine for the soul), etc etc.
Oud 05-09-2002, 06:23
Anonymous John
Film lijkt helemaal niet op een videoclip.

De film zelf vond ik erg goed. Tegen het einde doet het Robin Williams personage wat dingen die niet echt passen bij het verhaal maar door zijn acteerprestatie is dit nog wel te vergeten.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2002, 21:14
maantje tuurt
maantje tuurt is offline
Robin Williams speelde echt zo anders! K' von ook dat die spanning goed werd 'opgevoerd' alleen von ik het einde een beetje vaag, dan zag je oppeens een foto waar hij met dat gezin stond
o ja en bij die droom van hem schrok ik echt, maar had het nog een betekenis?
goede film, aanrader!
Oud 20-12-2002, 22:36
legatus
legatus is offline
Sterke film en een van de betere dit jaar. Williams is voortreffelijk maar persoonlijk vind ik de manier waarop Romanek het verhaal uit de doeken doet, en hoe, dat wat de doorslag geeft. De subtiele hints zoals de barst in Sy's auto geven aan dat het misgaat. De film heeft een aantal zwakke punten: zoals het flashback-gegeven en de opening in het politiebureau wat script-technisch zwak is. Daarnaast maakt de amateuristische famillie Yorkin wel érg mooie kiekjes, maar dat is vorm - en geweldig vormgegeven is de film.

Citaat:
Tegen het einde doet het Robin Williams personage wat dingen die niet echt passen bij het verhaal
SPOILERS

Zoals?

Ik vond Sy's redenering op het politiebureau wat cliché's bevatten, zoals het mishandeling-aspect. Maar het zou kunnen dat het een list was van Sy om de politie op een dwaalspoor te brengen. Tenslotte heeft hij ook geen foto's gemaakt van Will en Maya. Ik vond zijn aktie wel geloofwaardig.

Citaat:
dan zag je oppeens een foto waar hij met dat gezin stond
En wat is zo'n simpele foto plots beladen. Die scene is ook niets meer dan de verknipte fantasie van Sy, dat lijkt me duidelijk.

Citaat:
o ja en bij die droom van hem schrok ik echt, maar had het nog een betekenis?
Zijn wereld (gericht op het zien) spat letterlijk uitelkaar, hij word ontslagen en moet op een andere manier gaan ´zien´. Het is een voorteken.

Laatst gewijzigd op 20-12-2002 om 22:42.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2002, 22:48
legatus
legatus is offline
Hij draait tot en met a.s. dinsdag 24-12 in het filmhuis in Helmond en in Arnhem. Grijp die kans.
Oud 21-12-2002, 00:44
Anonymous John
Citaat:
legatus schreef:

Zoals?

Ik vond Sy's redenering op het politiebureau wat cliché's bevatten, zoals het mishandeling-aspect. Maar het zou kunnen dat het een list was van Sy om de politie op een dwaalspoor te brengen. Tenslotte heeft hij ook geen foto's gemaakt van Will en Maya. Ik vond zijn aktie wel geloofwaardig.

Na er meer over nagedacht te hebben vind ik het wel goed genoeg kloppen met het verhaal, ik had dan ook eigenlijk verwacht dat hij door zou draaien en mensen zou gaan vermoorden.
Oud 23-12-2002, 22:15
Qimm
Qimm is offline
zien zien zien!!! Robin Williams als een psychopaat *is zwaar Robin Williams fan* Hijs een hele goeie acteur
Oud 25-12-2002, 13:15
heavinly
heavinly is offline
Citaat:
Qimm schreef:
zien zien zien!!! Robin Williams als een psychopaat *is zwaar Robin Williams fan* Hijs een hele goeie acteur
Ja idd en ik vind het zo cool dat ie nu dan een rol speelt die eignelijk helemaal niet is wat ie normaal gesproken doet, ik wil 'm ook zien!
Met citaat reageren
Oud 26-12-2002, 19:46
Sysy
Sysy is offline
had ik een tijdje geleden in de spits of metro een stukje over gelezen...
moet ik idd nog gan zien..
Reageren

Regels voor berichten