Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-02-2003, 08:40
Isa
Isa is offline
GEVANGENISSTRAF IN EIGEN LAND
Citaat:
Marcel van Dam gaat morgen zeggen:

Toen ik zo oud was als jullie. . . . handelden Nederlanders nog niet in drugs. Dus zaten ze ook maar zelden in buitenlandse gevangenissen. Nu maar al te veel.

In landen als Thailand, Singapore, Marokko, Maleisië etc. staat een gevangenis gelijk aan de hel. Als gevangenen mogen kiezen tussen 5 jaar hier of één jaar daar, kiezen ze voor vijf jaar hier.

Dus moeten we landgenoten beschermen tegen die onmenselijke toestanden. En er voor zorgen dat Nederlanders die in het buitenland zijn veroordeeld hier hun straf mogen uitzitten.
mijn reactie in het JLHforum is:

Ik wil een paar dingen hierop zeggen:
1:Het hangt van het delict af want sommige mensen zijn IMHO zelf te onmenselijk bezig om moeite voor te doen, dan kun je beter je tijd besteden aan mensen die hier zorg nodig hebben.
2.Als we wel onze eigen landgenoten helpen, waarom dan de bevolking van Tahiland e.d. niet? Dat zijn ook mensen. Wat maakt een Nederlander beter dan hen?
3:Ik ben voor de legalisatie van alle drugs en ik vind het sowieso belachelijk dat mensen in de gevangenis komen voor gebruik van drugs. Dus die mensen mogen wat mij betreft koste wat kost beschermd worden tegen die wetten in die andere landen, en hier vooral niet in de gevangenis terechtkomen.
Vrijheid voor je eigen lichaam!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-02-2003, 11:41
autodropje
autodropje is offline
Die mensen gaan zelf naar dat land en ze weten ook wel dat de wetten daar strenger zijn, dat vind ik hun eigen verantwoordelijkheid. Ik vind wel dat de overheid er voor moet proberen te zorgen dat al zitten ze in het buitenland ze wel een eerlijk proces krijgen.
Oud 09-02-2003, 11:50
Martian
Martian is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:

2.Als we wel onze eigen landgenoten helpen, waarom dan de bevolking van Tahiland e.d. niet? Dat zijn ook mensen. Wat maakt een Nederlander beter dan hen?
Om even op deze te reageren:

Nederlanders worden geholpen door de Nederlandse regering, Thaise mensen door de Thaise regering. Geen enkele regering kan voor alle mensen zorgen; op deze manier wordt er (in theorie) echter aan iedereen gedacht.
Oud 10-02-2003, 18:36
Isa
Isa is offline
Citaat:
autodropje schreef:
Die mensen gaan zelf naar dat land en ze weten ook wel dat de wetten daar strenger zijn, dat vind ik hun eigen verantwoordelijkheid. Ik vind wel dat de overheid er voor moet proberen te zorgen dat al zitten ze in het buitenland ze wel een eerlijk proces krijgen.
we hebben het hier over mensen die gewoon willen proberen veel lol te hebben en omdat ze denken dat de pakkans niet groot is nemen ze een pilletje mee. Moet je daarvoor 5 jaar ratten aan je voelen liggen knagen? alsof dat zo gezond is.
en zoals op jlh gezegd, daar leer je ook niks van.
vreemd dat mensen zeggenrugsgebruik, eigen schuld, maar als iemand in Egypte voor homoseksueel gedrag een paar jaar cel krijgt, zou heel nederland erover vallen. o wat onrechtvaardig zegt the people en masse.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 19:09
annemiekk
annemiekk is offline
Ik vind ook dat we iedereen moeten beschermen, niet alleen nederlandse mensen. Niemand mag in zo'n mensontwaardende positie zitten. We moeten er voor zorgen, dat in elk land de rechten van de mens gewaardeerd worden. long way from here. maar alles kan..
Oud 10-02-2003, 19:21
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
we hebben het hier over mensen die gewoon willen proberen veel lol te hebben en omdat ze denken dat de pakkans niet groot is nemen ze een pilletje mee. Moet je daarvoor 5 jaar ratten aan je voelen liggen knagen? alsof dat zo gezond is.
en zoals op jlh gezegd, daar leer je ook niks van.
vreemd dat mensen zeggenrugsgebruik, eigen schuld, maar als iemand in Egypte voor homoseksueel gedrag een paar jaar cel krijgt, zou heel nederland erover vallen. o wat onrechtvaardig zegt the people en masse.
Dan gaan die mensen maar ergens anders lol hebben, ze weten best dat het daar niet mag en dan denken ze maar wat harder na voor ze zo'n pilletje meenemen.

Als een marokkaan hier een vrouw zou verkrachten willen we ook dat hij gestraft word en niet naar Marokko gaat en daar vrijgesproken wordt omdat de vrouwen er hier als hoeren bijlopen volgens hun normen en waarden bijvoorbeeld.
Oud 10-02-2003, 19:38
Isa
Isa is offline
Citaat:
autodropje schreef:
Dan gaan die mensen maar ergens anders lol hebben, ze weten best dat het daar niet mag en dan denken ze maar wat harder na voor ze zo'n pilletje meenemen.

Als een marokkaan hier een vrouw zou verkrachten willen we ook dat hij gestraft word en niet naar Marokko gaat en daar vrijgesproken wordt omdat de vrouwen er hier als hoeren bijlopen volgens hun normen en waarden bijvoorbeeld.
over dat laatste:Het is nog altijd vrijwillig en als nederland het niet wilt dan kan marokko ons niks maken, we moeten ook zelf eerst een verdrag sluiten met bv. thailand of een ander land dat mensonterende gevangenissen heeft dat wij in bepaalde gevallen onze landgenoten hier mogen berechten.

Dit heb ik op het jlhforum opgeschreven, naast een ander berichtje dat ik al eerder adopgeschreven.
Dit is wel genoeg tegenargumenten denk ik.

Wat zijn jullie voor een achterlijke lui zeg? (die tegen zijn)
1.de gevangenis in nederland is geen hemel. het is echt niet leuk om de hele dag om een kamertje te zitten, en bovendien krijgen ze geen TV, daarvoor moeten ze WERKEN in de gevangenis.
2.Wat nou eigen risico? je gaat er niet vanuit dat je gepakt word. moeten we iemand die een ongeluk krijgt bij een of andere extreme sport ook maar medische zorg weigeren omdat hij wist dat iets gevaarlijk was?
3.Drugsgebruik is niet slecht. Hoogstens voor jezelf. maar ik kan je wel verzekeren dat je beter een XTC-pil kunt nemen daar op vakantie dan daar 5 jaar in een martelcel te zitten!!!
Dan is zo'n pil echt wel gezonder.
en bestaat het bestrijden van drugs niet omdat het zogenaamd gevaarlijke en ongezonde stoffen zijn hm?
We hebben het hier niet over slechteriken die schade willen berokkenen, we hebben het hier over goede mensen (over het algemeen gesproken) misschien met wat hippie-gedachtes maar is dat slecht?
4.Ze zijn onschuldig soms.
5.Vraagje:als er in een streng-islamistisch land iemand werd opgepakt voor homoseksueel gedrag, zouden jullie dan ook zo zijn van:'laat hem daar zijn straf maar uitzitten, eigen risico, je moet de normen van je gast-cultuur per se overnemen en anders kun je 5 jaar rotten', of beseffen jullie dan wel dat we het hier over Goede Mensen en Slechte Wetten hebben?

o nog 1 ding, je leert er echt niks van als je 5 jaar gemarteld word daar voor het nemen van een pil. dan ga je waarschijnlijk met Posttraumatistresssyndrome thuiskomen hiero en misschien wel zwaar verslaafd raken aan verdovende drugs.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 14:40
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
1.de gevangenis in nederland is geen hemel. het is echt niet leuk om de hele dag om een kamertje te zitten, en bovendien krijgen ze geen TV, daarvoor moeten ze WERKEN in de gevangenis.
Daar ben ik het helemaal mee eens, alleen begaan ze de misdaad niet in NL. En dat risico neem je door de misdaad niet in NL maar in bijv. Thailand te plegen.

Citaat:
2.Wat nou eigen risico? je gaat er niet vanuit dat je gepakt word. moeten we iemand die een ongeluk krijgt bij een of andere extreme sport ook maar medische zorg weigeren omdat hij wist dat iets gevaarlijk was?
Dat je daar niet vanuit gaat is gewoon dom, want je weet dat die kans er gewoon is. En die vergelijking vind ik een beetje scheef, ik zou iemand ook geen medische zorg geven omdat ie er niets aan kan doen of niet wist dat het gevaarlijk is maar omdat ik vind dat alle mensen daar recht op hebben.

[quote][b]3.Drugsgebruik is niet slecht. Hoogstens voor jezelf. maar ik kan je wel verzekeren dat je beter een XTC-pil kunt nemen daar op vakantie dan daar 5 jaar in een martelcel te zitten!!!
Dan is zo'n pil echt wel gezonder.
en bestaat het bestrijden van drugs niet omdat het zogenaamd gevaarlijke en ongezonde stoffen zijn hm?
We hebben het hier niet over slechteriken die schade willen berokkenen, we hebben het hier over goede mensen (over het is dat slecht? algemeen gesproken) misschien met wat hippie-gedachtes maar

Ook mee eens, maar in die landen word het wel zo ervaren en daar ben je van op de hoogte als je daarheen gaat dus heb je je daar maar na aan te passen.

Citaat:
4.Ze zijn onschuldig soms.
Zie mijn reply hierboven over dat de overheid wel voor een eerlijk proces in moet staan.

Citaat:
5.Vraagje:als er in een streng-islamistisch land iemand werd opgepakt voor homoseksueel gedrag, zouden jullie dan ook zo zijn van:'laat hem daar zijn straf maar uitzitten, eigen risico, je moet de normen van je gast-cultuur per se overnemen en anders kun je 5 jaar rotten', of beseffen jullie dan wel dat we het hier over Goede Mensen en Slechte Wetten hebben?
Ja, het lijkt me ook niet verstandig om daar als homo heen te gaan en als je dat toch wilt doen dan gedraag je je iig een beetje op straat. We willen ook dat mensen uit het buitenland zich hier aan onze wetten houden dan moeten we dat in het buitenland zelf ook doen.

Citaat:
o nog 1 ding, je leert er echt niks van als je 5 jaar gemarteld word daar voor het nemen van een pil. dan ga je waarschijnlijk met Posttraumatistresssyndrome thuiskomen hiero en misschien wel zwaar verslaafd raken aan verdovende drugs.
Naja denk niet dat je het dan snel nog een keer probeert en je weet iig dat die pakkans toch wat groter was
Oud 11-02-2003, 14:48
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
eigen schuld, dikke bult he. Ze weten van te voren waar ze aan beginnen.
Oud 11-02-2003, 15:35
ydnew
ydnew is offline
Nou je kan er voor zijn maar ook tegen.

Als je voor bent dat de Nederlanders die daar zitten terug moeten komen dan kun je als argument gebruiken, Nederland moet opkomen voor zijn bevolking. Zeker als de kans groot is dat deze onschuldig is. Daar zijn er volgens mij wel veel van. En de omstandigheden zijn daar extreem hoor. Dus ik vind wel dat Nederland de plicht heeft ze te beschermen. Marcel van Dam die zei ook dat de buitenlanders die hier zitten, mogen ook naar hun eigen land dus waarom niet?

Maar je kunt er ook tegen zijn. Ja de ze hebben daar het delict gepleegd dus daar moeten, maar hun straf uizitten. Hadden ze er maar aan moeten denken. En het is ook waarschuwing voor anderen die het willen doen.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 15:39
Isa
Isa is offline
Citaat:
autodropje schreef:
Daar ben ik het helemaal mee eens, alleen begaan ze de misdaad niet in NL. En dat risico neem je door de misdaad niet in NL maar in bijv. Thailand te plegen.
ik wil maar zeggen dat ze het zelfs in nl niet zo geweldig en fantastisch hebben, hoe erg kan thailand dan wel niet zijn?
Citaat:

Dat je daar niet vanuit gaat is gewoon dom, want je weet dat die kans er gewoon is.
het blijft gewoon onrechtvaardig. middeleeuwse wetten en gevangenissen moeten we bestrijden en onze eigen landgenoten daar helpen.
Citaat:

En die vergelijking vind ik een beetje scheef, ik zou iemand ook geen medische zorg geven omdat ie er niets aan kan doen of niet wist dat het gevaarlijk is maar omdat ik vind dat alle mensen daar recht op hebben.
de vergelijking klopt in zoverre dat er in beide gevallen sprake is van een risico.
Citaat:

Ook mee eens, maar in die landen word het wel zo ervaren en daar ben je van op de hoogte als je daarheen gaat dus heb je je daar maar na aan te passen.
tja, een echt rationeel argument kan ik niet geven. ik blijf het gewoon onrechtvaardig en achterlijk vinden om iemand voor eigen gebruik van welke drug dan ook een hoge straf te geven.
dat moet bestreden worden.

Citaat:

Zie mijn reply hierboven over dat de overheid wel voor een eerlijk proces in moet staan.
natuurlijk, helaas kan je gewoon geen 100 procent garantie geven.
Citaat:

Ja, het lijkt me ook niet verstandig om daar als homo heen te gaan en als je dat toch wilt doen dan gedraag je je iig een beetje op straat. We willen ook dat mensen uit het buitenland zich hier aan onze wetten houden dan moeten we dat in het buitenland zelf ook doen.
klopt, maar dan nog kan die wet in het buitenland wel overdreven/middeleeuws etc zijn.
Citaat:

Naja denk niet dat je het dan snel nog een keer probeert en je weet iig dat die pakkans toch wat groter was
nee die pakkans is niet groot, er zijn ikweetniethoeveel toeristen daar die drugs gebruiken en er moet altijd een pechvogel tussen zitten.
en daar zul je het idd niet snel weer proberen. in nederland zul je daarentegen maar al te snel aan de verdovende middelen gaan na zo'n traumatiserende ervaring. hier word je niet snel zwaar gestraft.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 16:51
Tio
Tio is offline
Als wij hier bolletjesslikkers massaal laten opsluiten, waarom zouden Nederlanders die in het buiteland met drugs aan het klooien zijn daar dan niet gevangengenomen mogen worden?
Oud 11-02-2003, 19:01
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
ik wil maar zeggen dat ze het zelfs in nl niet zo geweldig en fantastisch hebben, hoe erg kan thailand dan wel niet zijn?

het blijft gewoon onrechtvaardig. middeleeuwse wetten en gevangenissen moeten we bestrijden en onze eigen landgenoten daar helpen.
Tsja dat het verschrikkelijk is in Thailand lijkt mij ook heel aanemelijk, maar ik blijf erbij dat het in het geval van bijvoorbeeldd drugssmokkel eigen verantwoordelijkheid is Ik ben er wel voor dat Nederland moeite doet om de omstandigheden in de gevangenissen daar te verbeteren, maar dan niet alleen voor de NL'ers maar voor alle mensen die daar zitten.

Citaat:
de vergelijking klopt in zoverre dat er in beide gevallen sprake is van een risico.
Ja oke, ik zou het van zo'n sporter ook stom vinden zulk risico te nemen, maar het is wel iets minder kwaadaardigs zeg maar met mindere gevolgen.

Citaat:
tja, een echt rationeel argument kan ik niet geven. ik blijf het gewoon onrechtvaardig en achterlijk vinden om iemand voor eigen gebruik van welke drug dan ook een hoge straf te geven.
dat moet bestreden worden.
vind ik ook, maar we moeten wel respecteren vind ik dat andere landen dat anders ervaren.

Citaat:
natuurlijk, helaas kan je gewoon geen 100 procent garantie geven.
helaas niet nee Maar ik denk dat het wel al veel zou helpen.

Citaat:
klopt, maar dan nog kan die wet in het buitenland wel overdreven/middeleeuws etc zijn.
Wij vinden die wet overdreven/middeleeuws, maar voor de mensen daar is dat normaal. Wie zijn wij om tegen hun te zeggen dat zij achterlijk zijn? Zij vinden ook dat onze wetten niet goed zijn, maar dat gaan ze toch ook niet proberen te veranderen?

Citaat:
nee die pakkans is niet groot, er zijn ikweetniethoeveel toeristen daar die drugs gebruiken en er moet altijd een pechvogel tussen zitten.
en daar zul je het idd niet snel weer proberen. in nederland zul je daarentegen maar al te snel aan de verdovende middelen gaan na zo'n traumatiserende ervaring. hier word je niet snel zwaar gestraft.
blijft eigen risico voor mij, maar vrees dat we het daar toch niet over eens worden

Het is daarom ook wel een goed idee denk ik om die mensen geestelijke hulp te geven.
Reageren

Regels voor berichten