Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ze mogen je niet dwingen om alcohol te drinken! Sterker nog, alcohol is streng verboden voor eerstejaars in de ontgroeningsperiode. Ik ben zelf niet ontgroend hoor, maar dat weet ik wel...dat is sinds dat jenever-incident in Groningen zo.
En ontgroening lijkt mij ook niets - zeker niets voor mij - maar gelukkig zijn er wel grenzen waar verenigingen zich aan moeten houden, doen ze dat niet, dan raken ze een deel of hun volledige subsidie kwijt, net als Unitas en Veritas dit jaar. Ik veroordeel het verder ook niet wat er dan wel gebeurt, 't is gewoon niks voor mij. |
![]() |
|
![]() |
Ontgroeningen zijn gewoon kansloos.
Ik heb nooit begrepen dat mensen poep in hun haar lieten smeren, 10 uur achter elkaar in de zon gingen staan zonder te bewegen, schoenen van leden moesten schoonlikken, geen kleren aan mochten behalve een slip terwijl men een mars door de stad had, etc etc. Als je die dingen hoort van mensen die het echt hebben meegemaakt (enige vrienden van me) dan hoeft het van mij al niet meer. |
![]() |
|
de helft van wat verteld wordt is niet waar (de vriendin van mn buurjongen zei... etc.) en dat het geheim is onderstreept het karakter van een studentenvereniging: alleen voor de leden.
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() je moet net mazzel hebben dat je je voor een niet zo zware introductie aan hebt gemeld ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
Veritas en Unitas uit Utrecht zijn laatst zo beboet, geloof ik. Iig zitten daar 2 goede vrienden van mij. En wat ze mij vertellen is zeker waar. De Universiteit en de hogeschool van Utrecht hebben ook nog gedreigt om geen subside meer te geven als de studentenverenigingen zo blijven als ze dit jaar zijn geweest.
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Mensen die het niet hebben meegemaakt en die alleen via via de verhalen gehoord hebben kunnen niet over de zaak oordelen. Teksten als 'ontgroeningen zijn kansloos' uiten wanneer je er niet zelf hebt gestaan zijn natuurlijk gewoon slecht.
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Anyway: Laat mensen die het wel de moeite waard vinden om eraan mee te doen ook in hun waarde en kraak hen en hun overtuiging over ontgroenen niet af. Als je eraan meedoet is het vrijwillig en als je niet wilt hóef je niet, dus is er totaal geen probleem.
|
![]() |
Ik weet dat het waar is..
Ik heb het zelf meegemaakt.. We moesten naakt ( alleen met vuillniszak om) gaan marsen door de stad.. Dus bereid je maar voor.. Maar het komt nie bij alle studentenhuizen en universiteiten voor hoor!! ![]()
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
ontgroenen is natuurlijk je eigen vrije keuze. Daarom kan het me ook niet echtveel schelen. Als er sprake was van d3wang was het zeker kansloos geweest (dat zijn eigenijk heel veel dingen die je tegen je zin onder dwang moet doen). En mensen die ontgroend zijn hebben het aan zichzelf te danken Verder is ontgroenen niets vooor mij. Ik ga liever bij een gezelligheidsvereniging die de gezelligheid wél voorop stelt. En waarin je op een normale manier met elkaar omgaat. Andere mensen hebben behoefte aan een ontgroening. Ik zie niet waarom ik ze zou moeten tegenhouden.
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() Bush staat ook achter zijn eigen daden hoor...dat betekent niet dat een buitenstaander niet mag uitroepen dat dat kansloos is....
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
ik vind gewoon dat iedereen voor zichzelf moet beslissen of hij eraan meedoet, en dat het geen must mag zijn om bij een vereniging te mogen. in belgië is het zo dat je geen doop (ontgroening) hoeft te doen om bij een faculteitskring te komen (omdat die ook cursussen enzo verdelen) maar wel bij regionale verenigingen, maar als je daar dus geen zin in hebt ga je er niet bij, er is altijd een alternatief.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
ik ben in mn kring niet gedoopt, maar bij de vksj (jeugbeweging) heb ik elke doop meegedaan. ik vond het heerlijk, lekker goor doen en het creëert een echt groepsgevoel als de opdrachten een beetje goed gekozen zijn. veel gaat over het vertrouwen dat je hebt in je doopmeesters en k kan begrijpen da dat bij grote kringen nogal moeilijk te bepalen valt, MAAR ALS MENSEN DAT WILLEN LAAT ZE DAT DAN TOCH DOEN.
||
Citaat:
![]() bruistabletten? ![]() bij ons is het meer een motto van: "het moet leuk blijven voor leden EN schachten hé" zo gaat het over het algemeen in belgië: - voordoop:1 week opdrachtjes uitvoeren enzo, bij de meeste kringen kan je zo punten verdienen om je eigenlijke doop lichter te maken al is dat beperkt. tijdens de voordoop is het nbtje de bedoling als schacht om je belachelijk te maken en om je doopmeesters te verwennen: playbackshow op de tafels van studentenresto, ontbijt brengen bij doopmeester, verkleed in de les zitten, betogen egen het vallen van de bladeren ... -doop zelf (= 1 avond goriteiten): op voorhand worden de regels heel duidelijk uitgelegd: de doop is openbaar (iedereen mag komen kijken), er zijn wat regels met de stad en da univ ook gemaakt, die ken ik niet precies. aan de schachten wordt uitgelegd hoever het zal gaan, bij ons was dat: nix opeten, geen naakt en geen bloed. de doopavond begint meestal met een dril (lopen, pompen, door de beek, zoiets) tot je bij de doopplaats komt (in leuven is dat meestal een klein arenaatje, waar altijd al een heleboel toeschouwers staan te wachten ![]() ![]() ![]() ![]() enneuh dat was het wel nbtje
||
![]() |
Citaat:
|
Verwijderd
|
Ik geloof best dat het ook op een normale manier kan, maar ook dat vind ik onnodig, en de manieren die in het nieuws komen vind ik ziekelijk. Ik doe er dus niet aan mee.
![]() ![]() |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Bovendien is 'hel' een groot en vooral overdreven woord. Ik kan dat weten, jij niet. Citaat:
Je zegt ook dat je de meeste studentenverenigingen bagger vindt; ken je ze allemaal? Dit vraag ik je omdat er in mijn stad bijvoorbeeld een vereniging is waar het merendeel van de leden alto's zijn, compleet met neusringen en paars haar. Mijn eigen vereniging is strakker, meer in de hoek 'jasje dasje', en tussen deze extremen liggen nog een stuk of zes verenigingen waar je uit zou kunnen kiezen. Lijkt me stug dat je ze allemaal echt waardeloos vindt. Het is prima als jij niet bij een vereniging wilt om bepaalde redenen, maar je kunt het ook anders brengen. Het is niet nodig om mensen voor het hoofd te stoten door te zeggen dat verenigingen bagger zijn en ontgroeningen kansloos. Ik dacht vooraf ook dat ontgroenen gewoon gezeik van ouderejaars was, wat nergens toe leidde, maar nu ik het zelf heb meegemaakt kan ik zeggen dat het me wel degelijk dingen heeft opgeleverd. Ik zou het niet al te graag een keer over doen, maar ik ben 'blij' dat ik het een keer heb meegemaakt, en mijn jaar met mij.
Laatst gewijzigd op 11-01-2003 om 16:49. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |