Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-11-2001, 13:09
Isa
Isa is offline
wie gaat er heen. ik wel denk ik. boek is mooi iig.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-11-2001, 13:46
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Ikke niet. Misschien dat ik een keer 'ns zo'n boek zou moeten proberen, omdat iedereen er zo lyrisch over is.
Oud 07-11-2001, 18:53
harrypjotter
harrypjotter is offline
Ik denk het niet. Om eerlijk te zijn ben ik hem aan het downloaden, maar het lijkt me niet zo'n film die ik perce in de bios zou willen zien
Oud 07-11-2001, 19:39
Deugenietje
Deugenietje is offline
Dat blazen ze nogal op zeg, dat harry potter gedoe
Oud 07-11-2001, 20:18
cup a soup
cup a soup is offline
Citaat:
Deugenietje schreef:

ja ik vind die boeken ook wel goed enzoh, maar sommige mensen gaan echt helemaal flippen! pluz dat ik een film over dit me niet echt wat lijkt, maar misschien vergis ik me...

Oud 07-11-2001, 21:55
Brigitte
Brigitte is offline
Ik ga dr heen, ben erg benieuwd omdat ik de boeken echt suuper vind
Oud 07-11-2001, 22:00
PV
PV is offline
Citaat:
Deugenietje schreef:
idd...
Met citaat reageren
Oud 07-11-2001, 22:23
harrypjotter
harrypjotter is offline
Volgens mij kan de film nooit zo leuk zijn als het boek, als je het boek tenminste leuk vond. Alles is dan in ene anders dan jij je het je had voorgesteld.
Oud 08-11-2001, 10:12
Ilsch
Ilsch is offline
Ik ga er heen ik heb een trailer gezien, en het zag er mooi uit... het lijkt me gewoon heel leuk om te zien enzo
Met citaat reageren
Oud 08-11-2001, 10:24
JoRTh
JoRTh is offline
Je kan trouwens al kaartjes reserveren! www.belbios.nl
en vanaf 12 november ook voor de Pathe bioscopen!!!
Oud 08-11-2001, 14:23
scala
scala is offline
jah kheb de boeken gelezen, erug koel sommigen denken dat et kinder8ig is, maar dat is et eg niet! tis gwoon leuk voor iedereen..
Anywees ben errug benieuwd naar de film, ga er ook zeker heen. Alleen niet naar de nederlandse versie!! khe de trailer gezien in de bios en die zag er goed uit
Met citaat reageren
Oud 08-11-2001, 14:41
Noortjuh
Noortjuh is offline
Ik ga nie naar de film maar ik denk dat ik'm wel's ga lezen..ik vind het sowieso wel een boeiend onderwerp. ik hoor ook alleen maar positieve reacties van die boeken...kun je ze nie bij de bieb lenen?
Met citaat reageren
Oud 08-11-2001, 14:52
scala
scala is offline
jah zeker alleen wel op de kinderafdeling en je moet snel wezen
Met citaat reageren
Oud 08-11-2001, 15:25
Chimera
Chimera is offline
Denk 't wel. Voorstukje gezien, en zag d'r leuk uit.

Ga denk ik met m'n broetjes, die zijn ook helemaal Potter-gek.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2001, 19:21
the tourist
the tourist is offline
ik ga in ieder geval ook! ik heb alle boeken gelezen en ben best wel nieuwsgierig naar film!
Met citaat reageren
Oud 09-11-2001, 18:59
Breg
Breg is offline
ik ga, heb een tijd zitten twijfelen. Want ik vind de boeken heel leuk, maar alles is dan zo anders dan je je had voorgesteld. Maar ik ga denk ik toch maar, ben gewoon nieuwschierig hoe het verfilmd is enzo.
Oud 09-11-2001, 20:08
scala
scala is offline
nieuwsgierig

nah tuurlijk heeft iedereen een beeld van die boeken en is et misschien zonde om naar de film te gaan...maar tis juist zonde denk ik om niet te gaan ik ben eg benieuwd en als et tegenvalt..jammer dan tis gwoon een film
Met citaat reageren
Oud 09-11-2001, 20:45
cup a soup
cup a soup is offline
ik vond het eigenlijk al dom dat er plaatjes van harry bestonden. in die boeken en op de voorkanten van de boeken stond nooit harry op en dat vond ik goed, maar nu gaan ze er opeens wel een harry-figuur verzinnen
ik vond het veel leuker dat hij gewoon voor iedereen iemand anders is
Oud 11-11-2001, 12:03
Gera
Gera is offline
*zoekt een nichtje als excuus*
*vind er geen*

Ik heb de boeken gelezen, ik wou dat ik een 9-jarig Engels snotapie was. Mensen kijken toch een beetje raar als je zegt dat je HP leest. Ga denk ik ook wel naar de film...hoe erg kan het zijn? Lijkt me gewoon grappig.

Met citaat reageren
Oud 11-11-2001, 19:07
Josh-Hartnett lover
Josh-Hartnett lover is offline

O ja, GEWELDIG!!!
Die boeken, die sfeer die in dat boek hangt, geweldig gewoon.....echt ik wou dat ik in zo'n kasteel op school zat. *zucht*
Oud 11-11-2001, 19:32
NielZ
NielZ is offline
Jeps. Boeken zijn geinig, ben benieuwd naar de plaatjes erbij.
Oud 12-11-2001, 11:14
*shadygirl*
*shadygirl* is offline
Ik ga ook!!! De boeken zijn fantastisch!!! En wat ik van de trailers heb gezien, was precies zoals ik het me had voorgesteld!!! I believe the hype!!! Kanniet wachten tot de 22e!!!
Oud 13-11-2001, 17:06
Ieke
Ieke is offline
Ik ga er ook zeker heen. Het is wel anders als ik me heb voorgestelt (van de plaatjes en de trailers), maar als ik de boeken lees heb ik toch altijd mijn eigen beelden.
Oud 13-11-2001, 22:19
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Gera schreef:

Ik heb de boeken gelezen, ik wou dat ik een 9-jarig Engels snotapie was. Mensen kijken toch een beetje raar als je zegt dat je HP leest.
Echtniet! Ik zie zo veel mensen van mijn leeftijd die boeken lezen (in de trein enzo). Zelfs m'n moeder vind ze leuk

Met citaat reageren
Oud 13-11-2001, 22:49
Verwijderd
heb de trailer gezien in de bios en kwil dr best heen, ziet dr erg koel uit, heb nog geen boek gelezen maar dat hoeft ook niet
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-11-2001, 14:23
rachel_temp2
rachel_temp2 is offline
Harry Potter is echt vet gewoon. De boeken lijken me inderdaad wel wat leuker dan de film. De boeken heb ik gelezen, film is er nog nie.... Ik ga er zekers heen.
Oud 14-11-2001, 14:48
M1d0
M1d0 is offline
Nee, ziet er wel leuk uit die film maar volgens mij beïnvloed het me fantasie. Als ik dan deel 5,6 en 7 lees krijg je een heel ander beeld waardoor je het misschien niet leuk meer zou kunnen vinden....
Oud 14-11-2001, 17:24
my iron lung
my iron lung is offline
de personages zijn goed uitgebeeld, imho. ik heb zelf al 1ns zo'n topic geopend...hame:

de personages zien er net zo uit als ik me voorstelde, behalve professor banning. jammer genoeg heb ik er al veel stukken uit gezien en zal dat de pret wel wat bederven, maar hij duurt 2u45 min, dus als je er 8mins van hebt gezien scheelt dat niet egt. ik kijk er echt naar uit.
Oud 14-11-2001, 18:53
shanli
shanli is offline
Ik ga echt niet naar diene film gaan,ik vind de boeken super mooi maar de verfilming valt toch altijd dik tegen.
Oud 14-11-2001, 18:57
noble knight
noble knight is offline
Ik ga zeker weten en de hele familie gaat mee zusje papa mama en oma en een vriendinnetje van mijn zusje.
Zelf zou ik ook wel iemand mee nemen maar durf niet echt te vragen (sla mezelf nu op mn koppie)
Ik heb trouwens alle boeken gelezen en ze waren super. Als ik nog 5 hoofdstukken te lezen had dan kon ik niet stoppen en met mijn tempo werd het dan al snel 4 uur 's nachts ik hoop echt wel dat de film leuk wordt het spel daarentegen zuigt.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2001, 01:22
ZenOphObic
ZenOphObic is offline
Ik ga er zeker naartoe. Samen met mijn vriendin. We hebben allebei het boek (nou ja eigenlijk alle boeken) gelezen.

De boeken zijn geweldig, alhoewel ik van de film weinig verwacht. Van wat ik heb gezien is het een echte kinderfilm geworden, terwijl de boeken eigenlijk de leeftijdsgrenzen overschrijdt (daarom hebben ze ook aparte kaften voor de oudere lezers).

Alhoewel ik dus weinig van de film verwacht, ga ik er toch naartoe gewoon om te zien wat het nu geworden is - en bij gebrek aan een nieuw deel van Harry Potter -.

Ik verwacht meer (qua film) van Lord of the Rings, maar ja dat is dan ook niet gemaakt voor kinderen.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2001, 05:58
Verwijderd
Het kan onmogelijk beter zijn dan het boek, maar ik ga er wel heen. 'k stel me er niet heel veel van voor, je fantasie wordt totaal geleid, er is niks meer van over, er wordt voor je bepaald hoe alles eruit ziet. Das nou net zo heerlijk aan de boeken, ik zit dan echt in het verhaal, kzie alles ook, maar wel zo als ik denk dat het is en das nou net wat het lezen van Harry Potter zo leuk maakt. Vind ik.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2001, 11:44
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
ZenOphObic schreef:
Van wat ik heb gezien is het een echte kinderfilm geworden, terwijl de boeken eigenlijk de leeftijdsgrenzen overschrijdt (daarom hebben ze ook aparte kaften voor de oudere lezers).
Correct me if I'm wrong (ik heb ze nog niet eens gelezen), maar zijn het niet gewoon kinderboeken? Daar bedoel ik helemaal niet slechts mee, natuurlijk kan het zo zijn dat ze voor volwassenen prima te genieten zijn, maar The Hobbit en de boeken van Roald Dahl zijn ook kinderboeken. Dat wil niet zeggen dat ze alleen voor kinderen zijn, ik vind het ook nog steeds leuk om ze te lezen....
Mar het gevoel dat ik een beetje krijg, is dat mensen zich gaan verontschuldigen voor het lezen van een Harry Potter boek, en zeggen dat het niet echt een kinderboek is, maar een boek voor alle leeftijden, alsof het raar is dat een volwassene zo'n boek leest.

Rollo... die het niets zou verbazen als ie uit z'n nek zit te lullen.
Oud 15-11-2001, 16:48
ZenOphObic
ZenOphObic is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
Correct me if I'm wrong (ik heb ze nog niet eens gelezen), maar zijn het niet gewoon kinderboeken? Daar bedoel ik helemaal niet slechts mee, natuurlijk kan het zo zijn dat ze voor volwassenen prima te genieten zijn, maar The Hobbit en de boeken van Roald Dahl zijn ook kinderboeken. Dat wil niet zeggen dat ze alleen voor kinderen zijn, ik vind het ook nog steeds leuk om ze te lezen....
Mar het gevoel dat ik een beetje krijg, is dat mensen zich gaan verontschuldigen voor het lezen van een Harry Potter boek, en zeggen dat het niet echt een kinderboek is, maar een boek voor alle leeftijden, alsof het raar is dat een volwassene zo'n boek leest.

Ik vind het zelf geen echte kinderboeken. Het zijn wel perfecte boeken om voor te lezen en misschien komt het inderdaad door wat je zegt dat ik het geen kinderboeken vind... , maar zelfs dan er is nog steeds een verschil tussen een kinderboek en een kinderachtig boek....

Laten we het er dan maar op houden dat ik het geen kinderachtige boeken vind. Maar goed, wat verwacht je eigenlijk van iemand die films als The Neverending Story, Legend en Willow ook leuk vind?

The Hobbit is dan geschreven voor kinderen. maar die vind ik zelf toch weer wat moeilijker voor kinderen om te lezen (gezien het taalgebruik). Het is tenslotte aardig wat jaren geleden geschreven. Het is overigens een goed boek.

Met citaat reageren
Oud 16-11-2001, 13:09
badtothebone
badtothebone is offline
Harry potter rules de pan uit.
Oud 16-11-2001, 15:05
maantje tuurt
maantje tuurt is offline
Zekerrrrr!!!!!!
Het zal vast wel een kaskrakerworden trouwens
kuzzzzz
Oud 16-11-2001, 16:15
miss_six_ty
miss_six_ty is offline
k ga ook ni, mijn broerke heeft die boeke wel geleze, ma k vind da dom
Met citaat reageren
Oud 16-11-2001, 18:13
BCR
BCR is offline
Mensen beestjes, iedereen vind t geweldig! Kwil ben echt benieuwd, hoor.. kheb nog geen een boek van haar gelezen. Maar zoveel lovende woorden, maakt me echt nieuwsgierig!
Oud 17-11-2001, 14:54
RottenApple
RottenApple is offline
Ik ga er heen in de kerstvakantie samen met een vriendin van me... Ik weet niet of ik m erg leuk ga vinden, want ik heb alle boeken gelezen en dan heb ik zo'n beetje een eigen beeld van al die personages en misschien zal het dus tegenvallen...
Met citaat reageren
Oud 17-11-2001, 15:34
Aurora
Aurora is offline
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!

Lijkt me echt een geweldige film
Oud 18-11-2001, 12:48
Killergirl
Killergirl is offline
lijkt me nixz aan!!!!! gistere voorstukkie gezien!! toen we naar American pie 2 ginge!
Oud 18-11-2001, 13:05
more.than.a.woman
more.than.a.woman is offline
ik ga der heen!

lijkt me echt een hele leuke film!

ik heb gister een making of.. gezien, ziet er echt wel mooooi uit
Oud 18-11-2001, 15:21
RottenApple
RottenApple is offline
Citaat:
more.than.a.woman schreef:
ik ga der heen!

lijkt me echt een hele leuke film!

ik heb gister een making of.. gezien, ziet er echt wel mooooi uit
Ik heb ook de making of gezien en volgens mij gaat die film dus echt niet tegenvallen voor de die-hard harry potter-fans... Alles is in ieder geval precies zo als ik het mij voorgesteld had toen ik het boek las...
Met citaat reageren
Oud 18-11-2001, 16:49
more.than.a.woman
more.than.a.woman is offline
er spelen ook echt wel gave acteurs mee!
Oud 18-11-2001, 18:57
Josh-Hartnett lover
Josh-Hartnett lover is offline

Trailer is inderdaad mooi
Oud 19-11-2001, 19:47
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:

In engeland habben ze een speciale uitgave voor volwassenen. Andere kaft zodat ouders zich niet hoeven te schamen.
Het zijn gewoon goede boeken en voor kinderen of volwassenen maakt niet uit. (mijn moeder heeft ze ook gelezen en vond het geweldig en ze heeft belooft dat we volgende week naar de Film gaan!)
Oud 19-11-2001, 20:50
freak on a leash
freak on a leash is offline
de boeken zijn cool en ik heb ook veel vertrouwen in de film ik heb al stukjes gezien op net5
Oud 20-11-2001, 12:02
daaromwel
daaromwel is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
Daar bedoel ik helemaal niet slechts mee, natuurlijk kan het zo zijn dat ze voor volwassenen prima te genieten zijn, maar The Hobbit en de boeken van Roald Dahl zijn ook kinderboeken.
Dahl heeft ook "volwassen" boeken geschreven

Ik vind dat je sowieso daar niet echt een scheiding (schijding?) in kan maken...
Oud 20-11-2001, 13:43
cup a soup
cup a soup is offline
ik mag dat mannetje niet... kweet neit, vind em gewoon nx!
Oud 20-11-2001, 15:06
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
daaromwel schreef:
Dahl heeft ook "volwassen" boeken geschreven
Duh, maar dat was niet mijn point.

Citaat:
daaromwel schreef:
Ik vind dat je sowieso daar niet echt een scheiding (schijding?) in kan maken...
Kweenie, ik heb die boeken voor volwassenen niet gelezen....

P.S. "daaromwel"? Originele nick
Reageren

Regels voor berichten