Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-12-2002, 19:01
Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Ik realiseerde me dat ik geen flauw idee (meer) heb wat (voor 'intelligents') die mensen zouden kunnen doen.

Sex en samen TV-kijken kan je weglaten.
Oud 25-12-2002, 19:05
DEChengst
DEChengst is offline
Over haar bestaan fantaseren
Oud 25-12-2002, 19:08
Verwijderd
Alledaagse dingen?

- praten over elkaars ervaringen ("hoe was je dag?" etc)
- gaan winkelen
- naar de bios
- uit eten gaan
- samen uitgaan
- de hond uitlaten

Het maakt niet uit Niet alles hoeft 'intelligent' en 'speciaal' te zijn. Gelukkig niet..
Met citaat reageren
Oud 25-12-2002, 19:18
RoSaLiNi
RoSaLiNi is offline
(roos)

winkelen
terrasje doen
in de tuin zitten
wandeling maken
samen koken
uitgaan (samen of met vrienden erbij)

Pff weet ik veel, doe waar je zin in hebt.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2002, 19:24
Rerisen Phoenix
Citaat:
Desecrator schreef:
Over haar bestaan fantaseren
Waarom wil je dan een vriendin?

Citaat:
******** schreef:
Alledaagse dingen?

- gaan winkelen
- naar de bios
- uit eten gaan
- samen uitgaan
- de hond uitlaten

Het maakt niet uit Niet alles hoeft 'intelligent' en 'speciaal' te zijn. Gelukkig niet..
ff omzetten naar eigen begrippen:
- smalltalk
- samen zijn

(waarschijnlijk zou alleen ik dit vragen)
Wat is daar zo leuk aan?

en nu is RoSaLiNi aan de beurt
Citaat:
RoSaLiNi schreef:
(roos)

winkelen
terrasje doen
in de tuin zitten
wandeling maken
samen koken
uitgaan (samen of met vrienden erbij)

Pff weet ik veel, doe waar je zin in hebt.
Wederom omzetten
- samen zijn

Is dat nu alles?

PS. Wellicht hebben jullie al enige vermoedens maar ik heb hier *misschien* al een beetje te veel over nagedacht maar ik kan/wil toch niet meer terug
Oud 25-12-2002, 19:51
PlasTuut
PlasTuut is offline
samen dvd´s wegbrengen
Met citaat reageren
Oud 25-12-2002, 20:45
luckyleo
luckyleo is offline
Samen hardlopen
samen uitgaan
samen slapen na de sex
samen roddelen
samen eten
enz.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2002, 20:46
Verwijderd
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
Wederom omzetten
- samen zijn

Is dat nu alles?
Eh, zoveel andere dingen kún je helemaal niet met een vriend(in) doen. Mensen denken altijd maar dat het hun leven compleet maakt oid. Het klinkt wel hard, maar het is vooral leuk voor 'erbij'. Je leven moet er niet vanaf gaan hangen ofzo.

Ik kan volstaan met een zeer wijs vrouw aan te halen: 'je moet jezelf van buitenaf bekijken en zien dat je compleet bent in je eentje'.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2002, 20:56
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
Waarom wil je dan een vriendin?
Om mijn gevoel van eigenwaarde op te krikken natuurlijk. Zonder het gevoel gewaardeerd te worden stelt het leven vrij weinig voor.
Oud 25-12-2002, 21:56
Muizzz
Muizzz is offline
uhm.. tv kijken en sex
en praten natuurlijk. praten, ja.
Oud 26-12-2002, 19:25
Rerisen Phoenix
Citaat:
nare man schreef:
1) Eh, zoveel andere dingen kún je helemaal niet met een vriend(in) doen.
2) Mensen denken altijd maar dat het hun leven compleet maakt oid.
3) Het klinkt wel hard, maar het is vooral leuk voor 'erbij'. Je leven moet er niet vanaf gaan hangen ofzo.
1) Dat eerste had ik al bedacht maar ik vond het moeilijk om dan nog te begrijpen dat er nog aan liefde werd gedaan. (vanaf mijn standpunt) zijn er dan twee mogelijkheden: 1) ik beschikte niet over alle informatie; 2) 99% van de mensheid is gewoon gek.

Ik bedenk me plots wel iets wat ik nog niet had gezien... waarschijnlijk omdat topic het niet helemaal dekt... maar elkaar helpen & ondersteuen? (dan hebben we er al... DRIE)

2) Ik niet, ik verwacht alleen wel dat er 'wat meer in de verpakking zit' dan sex en samenzijn omdat die twee het nog niet waard maken.
3) I totally agree, een bijkomertje voor extra lol & genot zegmaar (voor de deurknoppen onder ons, ik bedoel niet uitsluitend sex). Als mijn leven van iemand af zou dreigen te gaan hangen zou ik daar direct stappen tegen nemen (= waarschijnlijk einde relatie). (zoals ik al zei, ik ben wellicht een beetje anders dan anderen)
Oud 26-12-2002, 19:30
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
naar de bios, naar de stad/dorp, uitgaan in t weekend...
Met citaat reageren
Oud 26-12-2002, 23:49
Ninnoc
Ninnoc is offline
hmm je vraagt je dus gewoon af wat het nut van een vriend/vriendin is (?)

de functie is moeilijk, een soort goede vriend met gevoel.
-samen zijn, is zeer prettig, om samen te zijn met iemand waar je je volledig bij thuis voelt en ongeremd ben.
-sex, vervullen van behoefte die iedereen heeft
-helpen en ondersteunen

die waren van jezelf

verder helpt je vriend je in je ontwikkeling (mijn vorige vriendje had dat sterk), iemand die je steunt en eerlijke feedback geeft, iemand, het is iemand die waar je altijd op kunt terug vallen maar iemand die je zelf gekozen hebt (in tegenstelling tot familie dus)
Dit valt misschien ook onder helpen en ondersteunen

Verder vind ik dat je de kracht van het simpel samen zijn niet moet onderschatten, nare zei dat je in je eentje al compleet bent, daar ben ik het mee eens, ik heb niet perse iemand nodig om gelukkig te zijn, toch vind ik en iedereen denk ik het prettig als er iemand is die van je houdt. Het is misschien een soort bevestiging van jezelf, want voor veel mensen is het een doel om op te vallen en speciaal te zijn (ga eens op lifestyle kijken, ge wordt er soms gek van wat mensen al niet uitvreten om waargenomen te worden) als je elke dag weer speciaal bent voor iemand geeft dat voldoening. Het bevestigd je bestaan en ook het belang ervan.
Een leraar van mij die zei ooit (was ik het toen niet mee eens) dat je niet bestaat als niemand je opmerkt, als je bijv. op een onbewoond eiland zit en niemand weet van je bestaan, besta je ook niet.

blablabla okay ik kom er zelf ook niet meer uit
Oud 26-12-2002, 23:50
Ninnoc
Ninnoc is offline
oh en ik vind dat er verschil is in samenzijn en samenzijn.
je kan naar de film gaan of tv kijken en op de bank liggen maar je kan ook 'zinnige' dingen doen, samen iets doen en erover spreken zodat je er meer van leert en andere kanten leert kennen.
Oud 27-12-2002, 00:09
Verwijderd
Wat niet...? We wonen samen in één huis, dus zo wat alles, van slapen tot huiswerk maken (niet altijd ), van praten tot niks doen, van koken tot ... <- vul zelf maar in
Met citaat reageren
Oud 27-12-2002, 10:29
Verwijderd
winkelen (naar andere steden, das gezellig vind ik), bioscoop, dierentuin, concerten, vakantie (stedentrips, lange vakanties, wat jij wil)
zulk soort dingen zou je kunnen ondernemen, thuis zitten verveelt na een tijdje wel, maar als je eenmaal een paar keer weer iets leuks hebt gedaan is thuisblijven met een film oid ook wel weer fijn. En andersom ook, als je veel samen thuis zit, is lekker naar amsterdam gaan ofzo met zn tweetjes ook erg leuk.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2002, 21:59
Rerisen Phoenix
Citaat:
Ninnoc schreef:
hmm je vraagt je dus gewoon af wat het nut van een vriend/vriendin is (?)

de functie is moeilijk, een soort goede vriend met gevoel.
-samen zijn, is zeer prettig, om samen te zijn met iemand waar je je volledig bij thuis voelt en ongeremd ben.
-sex, vervullen van behoefte die iedereen heeft
-helpen en ondersteunen

die waren van jezelf

verder helpt je vriend je in je ontwikkeling (mijn vorige vriendje had dat sterk), iemand die je steunt en eerlijke feedback geeft, iemand, het is iemand die waar je altijd op kunt terug vallen maar iemand die je zelf gekozen hebt (in tegenstelling tot familie dus)
Dit valt misschien ook onder helpen en ondersteunen

Verder vind ik dat je de kracht van het simpel samen zijn niet moet onderschatten, nare zei dat je in je eentje al compleet bent, daar ben ik het mee eens, ik heb niet perse iemand nodig om gelukkig te zijn, toch vind ik en iedereen denk ik het prettig als er iemand is die van je houdt. Het is misschien een soort bevestiging van jezelf, want voor veel mensen is het een doel om op te vallen en speciaal te zijn (ga eens op lifestyle kijken, ge wordt er soms gek van wat mensen al niet uitvreten om waargenomen te worden) als je elke dag weer speciaal bent voor iemand geeft dat voldoening. Het bevestigd je bestaan en ook het belang ervan.
Een leraar van mij die zei ooit (was ik het toen niet mee eens) dat je niet bestaat als niemand je opmerkt, als je bijv. op een onbewoond eiland zit en niemand weet van je bestaan, besta je ook niet.

blablabla okay ik kom er zelf ook niet meer uit
Hier heb ik al wel wat meer aan.

Die feedback kan je ook zelf genereren door ahw een simulatie te draaien waarin je jezelf zet en andere mensen die je kent. Op die manier heb je er zelf nog meer controle over... ik heb zo uiteindelijk alles wat gezegd was of zou worden wel eens gevonden. Iemand hebben die je erbij helpt levert alleen een tijdswinst op.

Dat speciaal zijn enzo dat begrijp ik wel...
Maar ik houd er... zegmaar niet (meer?) van om aandacht te krijgen om mijn lichaam of iemands bewondering van mijn gehele persoon. (moeilijk uit te leggen). Ik begrijp dit stuk zelf niet helemaal (vooral het stuk dat ik hierop had willen laten volgen) dus reageer maar niet op tenzij je denkt te weten wat ik zou kunnen bedoelen.

Hmm... ff denken wat voor dingen ik zou kunnen bedenken die voor mij voldoende motivatie zouden zijn.
(aan alle genoemde punten moet worden voldaan)
- sex; vanwege voldoening aan behoefte
- ...
alles wat ik bedenk hoeft niet per sé met een vriendin. Het kan allemaal ook met iemand anders of zelfs met een groepje...
nou ja, ok. Dat samenzijn emotionele voldoening geeft is volgens mij genetisch ingebakken en zal dit alles wel versterken...

de enige primaire redenen zijn dus:
1) constante emotionele voldoening als je in nabijheid persoon bent waarop je verliefd bent
2) periodische voldoening aan sexuele behoefte

secundaire en minder evidente redenen:
* hulp & bescherming
* (bij overeenkomende hobby's) meer lol uit hobby's
* etc...

en ik vind verliefde mensen vaak zombies. Iemand die ik ken heeft nu een vriendin... en van wat ik zie wordt ik toch echt niet happyer naar een vriendin ofzo. Ik doe voor de gein (vinnik gewoon leuk) wel alsof ik jaloers ben maar das gewoon omdat het leuk is ja.
Maar wat zie ik ze doen (was btw op kleine LAN)?
- samen op de bank naar een saai programma kijken.
- (zij) er gewoon bij staan/zitten (het lijkt me niet dat je plots zin hebt om een paar uur te kijken naar iemand die een game speelt als je zelf niet van games houdt)
- ook zoiets wat grote indruk (negatieve dus) op me maakte... zij blijft gewoon staan eigenlijk... en laat hem het gewoon voor haar kopen... en hij doet het gewoon. Alsof hij plots voor haar moet zorgen... zo helpend... om niets... zo simpel, zo primitief... zo gedachteloos.

en dat zie ik overal. GEWOON. GEWOON zonder verdere reden of whatever zie je al die mensen veel simpeler dan "the sims" met elkaar om gaan... op elkaar liggen, naast elkaar lopen, ergens zitten... zonder ook maar een woord te zeggen. It makes me sick... is dat nou 'de grote liefde' die de mens al die tijd heeft moeten aansporen tot een volgende generatie maken???
Oud 28-12-2002, 00:29
skatefamke
skatefamke is offline
van die dingen doen als scrabble en rummicub is ook wel cool soms!
Oud 28-12-2002, 14:31
)Vampje(
)Vampje( is offline
-Praten
-Ergens iets eten
-Uitgaan
-Films kijken
-Wandelen door de stad

Gewoon de 'normale', gezellige dingetjes dus.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 14:54
Verwijderd
goeie vraag...
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 15:37
japie
japie is offline
Citaat:
Mortischa schreef:
goeie vraag...
...met een goed antwoord, neem ik aan
Oud 28-12-2002, 15:54
Verwijderd
jemig, beetje raar topic....t gbruikelijke + wat bijzondere dingen
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 15:56
japie
japie is offline
Citaat:
Wim Wok schreef:
[....] + wat bijzondere dingen
En dat zijn?
Oud 28-12-2002, 15:56
marlies
marlies is offline
boodschappen doen, computer in elkaar zetten, opruimen, mecano/tecc/lego/knexx etc. samen
Oud 28-12-2002, 19:21
gizmo
gizmo is offline
gezllig samen naar de film.. hehe lekker cliche
samen uit eten.. samen wat gaan drinken ergens
naar de winterefteling
Oud 29-12-2002, 15:30
Tox
Tox is offline
Ligt een beetje aan de meid, nu niks in iedergeval
Oud 29-12-2002, 16:40
Verwijderd
Naar de winterefteling...
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 16:47
Verwijderd
Citaat:
gizmo schreef:
gezllig samen naar de film.. hehe lekker cliche
samen uit eten.. samen wat gaan drinken ergens
naar de winterefteling

Oeps dat is al gezegd... maar ja ik vond de winterefteling ook erg geslaagd
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 18:18
Studentje
Studentje is offline
Ik ga straks met haar naar de bioscoop.
Oud 29-12-2002, 19:46
Ik ben de Walrus!
Ik ben de Walrus! is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
Citaat:

******** schreef:
Alledaagse dingen?

- gaan winkelen
- naar de bios
- uit eten gaan
- samen uitgaan
- de hond uitlaten

ff omzetten naar eigen begrippen:
- smalltalk
- samen zijn
Als jij al die dingen onder 'samenzijn' noemt, wat is dan het nut van gewone vrienden. Dat is dan toch ook enkel samenzijn. Het nut van een vriendin is is identiek aan dat van een gewone vriend of vriendin + sex en intimiteit.
Oud 29-12-2002, 20:15
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
Die feedback kan je ook zelf genereren door ahw een simulatie te draaien waarin je jezelf zet en andere mensen die je kent. Op die manier heb je er zelf nog meer controle over...
Serieus? Aanmatiging, niet normaal.

Dat speciaal zijn enzo dat begrijp ik wel...
Maar ik houd er... zegmaar niet (meer?) van om aandacht te krijgen om mijn lichaam of iemands bewondering van mijn gehele persoon. (moeilijk uit te leggen). Ik begrijp dit stuk zelf niet helemaal (vooral het stuk dat ik hierop had willen laten volgen) dus reageer maar niet op tenzij je denkt te weten wat ik zou kunnen bedoelen.

Dat dénk je maar, totdat je een vriend/vriendin hebt, maar dat geloof je waarschijnlijk niet. Desondanks type ik het toch, ik denk dat ik meer informatie heb dan jij.
de enige primaire redenen zijn dus:
1) constante emotionele voldoening als je in nabijheid persoon bent waarop je verliefd bent

en ik vind verliefde mensen vaak zombies.
Kan best, maar ik denk dat die mensen in niet-verliefde toestand ook enigszins zombie-achtig zijn.
NB: je gaat de ganse tijd uit van verliefdheid, dat is niet noodzakelijk, slechts zeer belangrijk.

Echter, ik denk niet dat dit probleem ooit opgelost kan worden. 'Liefde', wat voor'n wetenschappelijke verklaring je daar ook voor wilt geven, in de hoop het te kunnen controleren, is iets wat je niet kunt leren dan praktijkondervindelijk. En dat is niet te accepteren. Toch?

Ik reageer maar even anders dan het onderwerp aangeeft, volgens mij is dit het probleem namelijk, jij noemt alleen een symptoom dat je zelf ervaart.
Oud 29-12-2002, 20:28
oneMen
oneMen is offline
Jij noemt het de enige primaire redenen ...
Ik vind dat je dat onderschat
En wat al gezegd is, iemand die van je houd maakt je gelukkiger, het maakt je zelfverzekerder. Niemand kan zonder liefde en vriendschap. Het is 1 van de belangrijkste dingen in het leven, tot zover ik dat weet.
Liefde kan heel mooi zijn, liefde kan je kapot maken, maar het hoort er gewoon bij. Je kan er moeilijk omheen.
Oud 29-12-2002, 21:04
Rerisen Phoenix
Overal is een verklaring voor mogelijk mits het fenomeen bestaat. - dus ook voor liefde.

Ok, nog een primaire reden
3) geeft zelfvertrouwen (maakt je happy hoort bij eerste)

Citaat:
M n M schreef:
1) Niemand kan zonder liefde en vriendschap.
2) Het is 1 van de belangrijkste dingen in het leven, tot zover ik dat weet.
3) Liefde kan heel mooi zijn, liefde kan je kapot maken, maar het hoort er gewoon bij.
4) Je kan er moeilijk omheen.
1) Zonder 1 van de twee iig niet... maar ik kan me iig wel een goed leven voorstellen bij alleen de tweede en als ik vanuit een normaal persoon kijk ook bij de eerste.
2) Wat is er belangrijk aan? - het is alleen belangrijk voor het op jouw volgend leven. Verder is er niks belangrijks aan, gewoon voldoening aan niet-noodzakelijke behoeften.
3) Hoe maakt het een gezond persoon dan kapot?
4) Best makkelijk. Gewoon de drang in je negeren en pogingen van anderen 'afweren'.

Citaat:
wat is dan het nut van gewone vrienden. Dat is dan toch ook enkel samenzijn.
hmm... ff checken. Wat doe ik (omgezet naar bekende begrippen) het volgende mee.
- praten, ik praat eigenlijk alleen maar over intellectuele onderwerpen dus het is geen smalltalk (inleiding is soms smalltalk) (op school en op fiets vooral)
- af en toe een hobby samendoen. Maar de motivatie is altijd de hobby... samenzijn is het doel zeker niet. Zonder hobby ofzo zouden we elkaar vrijwel nooit zien. Dus samenzijn... nee

onder de tweede vallen dus ook kleine LAN's. Punt is competitie... en dat je ze kent is inderdaad leuk omdat je weet wat voor opmerkingen e.d. je kunt maken om een betere opmerking te maken zegmaar. En tussendoor het praten om de gaten te vullen.

Maar ik begrijp wel dat ze veel op elkaar lijken (misschien praktisch zelfs hetzelfde zijn) maar er is in ieder geval 1 belangrijk verschil. Aantal vriendschappen is gelimiteerd door tijd, aantal verliefdheden is gelimiteerd door je DNA (=1).
Ow, dat was minder belangijke verschil - belangrijkste is dat je bij verliefdheidsrelatie veel meer moet doen dan bij vriendschap (niet alleen moeten-doen dingen hoor). Het houd meer in enz... het is gewoon veel meer... waar vriendschap 'klein' is is verliefdheid 'groot' en ik betwijfel of verliefdheid wel voldoende meerwaarde heeft om het waard te maken.
Oud 29-12-2002, 21:52
Verwijderd
Wat een ongelooflijk topic dit

Maar goed, aantal kenwoorden wat het 'nut' van vriendschappen / relaties betreft:
- dissociatie (wat is het 'ik' als het tot niets in relatie staat?)
- altruďsme (je geeft en je ontvangt; anderen helpen is makkelijker dan jezelf)
- intimiteit (iedereen heeft wel eens behoefte aan contact, al is het maar een knuffel of een schouderklopje)

Kortom: het leven is eenvoudiger mét anderen dan zonder anderen. Alleen overleven kun je alleen in je eigen wereldje .. en dat is niet zo gezond.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 08:44
very drunk driver
very drunk driver is offline
je weet pas wat je mist als je geen vriendin meer hebt. dan mis je het gewoon bij elkaar zijn.

wat jij wil is geen vriendin maar een pretpark iemand die je bezig houd op elk moment van de dag met meer dan alleen bij elkaar zijn maarja dat is ze niet
Oud 30-12-2002, 09:20
damaetas
damaetas is offline
(ik kijk gn tv met vriendje)
cafeetje/feesje, filmpje, boswandeling, stenen kappen, praten, met vrienden weggaan, kebabje eten, kattekwaad uithalen, kotbezoekjes doen, zat worden , naar de les gaan , ...
naast elkaar wakker worden

Laatst gewijzigd op 30-12-2002 om 09:24.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 19:32
Rerisen Phoenix
Citaat:
******** schreef:
Wat een ongelooflijk topic dit

Maar goed, aantal kenwoorden wat het 'nut' van vriendschappen / relaties betreft:
- dissociatie (wat is het 'ik' als het tot niets in relatie staat?)
- altruďsme (je geeft en je ontvangt; anderen helpen is makkelijker dan jezelf)
- intimiteit (iedereen heeft wel eens behoefte aan contact, al is het maar een knuffel of een schouderklopje)

Kortom: het leven is eenvoudiger mét anderen dan zonder anderen. Alleen overleven kun je alleen in je eigen wereldje .. en dat is niet zo gezond.
Ik moet wel erkennen dat ik iig de eerste twee (min of meer beperkt) heb. Maar 3e...
ik kan niet zo snel bedenken wanneer ik het voor het laatst prettig vond dat iemand in mijn privacy zone kwam of me aanraakte.

Citaat:
verydrunkdriver schreef:
je weet pas wat je mist als je geen vriendin meer hebt. dan mis je het gewoon bij elkaar zijn.

wat jij wil is geen vriendin maar een pretpark iemand die je bezig houd op elk moment van de dag met meer dan alleen bij elkaar zijn maarja dat is ze niet
pretpark ook weer niet... maar ik had er gewoon meer van verwacht als zo veel mensen er zo enthousiast mee bezig zijn.
Oud 02-01-2003, 22:12
Ninnoc
Ninnoc is offline
-beetje late reactie-

je hele probleem is dus dat je niet iets kan vinden (de sex daargelaten) waarvoor je een vriendin nodig hebt als je al vrienden hebt.

ik weet het niet, je hebt ze allemaal zelf al genoemd en zoals je zegt kan dat ook veelal met vrienden.
Ik vond ********' post ook erg goed.

Mijn vraag aan jou:
waarom waardeer je het niet meer als mensen in jou 'zone' komen? waarom houd je zegmaar niet (meer?) van om aandacht te krijgen om mijn lichaam of iemands bewondering van mijn gehele persoon?

Ik probeer het 2de te begrijpen..
als je verlieft op iemand bent gaat dat vaak in mindere mate om zijn/haar lichaam maar meer om de persoon(bij mij tenminste), maar vriendschap is ook gebaseerd op waardering van jou persoon. Waardeer je vriendschap nogwel? Heb je echte vrienden? Hoever houd je die van je af, heb je moeite als zij te dicht bij komen (niet zo zeer in lichamelijke zin).
Reageren

Regels voor berichten