![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb daar ook last van, ik was het om de dag, dus bv maandag wel, dinsdag niet en woensdag weer wel, maar woensdag moet het dan ook echt gewassen worden, want dan is het echt wel vet..
Mijn moeder vertelde me.. gisteren geloof ik dat je conditioner niet op je hoofd moet smeren, maar alleen onder in je haar.. je haar wordt daar namelijk sneller vet van (dat heb ik al eens eerder gehoord). Borstel of kam je haar niet te vaak, want daar wordt het dus ook sneller vet van.. Mja, meer weet ik ook niet... |
![]() |
|
Ik heb daar ook nogal last van.
Als ik het maandagochtend was (goh origineel ![]() ![]() Ik heb ook wel eens mijn haar een paar dagen niet gewassen toen ik ziek was, dan sta je niet elke morgen onder de douche hehe. Maar dat werkt echt niet...! Ik heb al meerdere shampoo's gebruikt tegen vet haar, maar die werkten alleen in het begin eventjes, maar daarna ook niet meer. Ik zou echt niet weten wat je ertegen moet doen... ![]() Maar volgens mijn moeder had zij daar vroeger ook erg last van 'in de puberteit' en gaat het vanzelf weer over als je over de puberteit heen bent of als je dus wat ouder wordt. Naja... ik zit er niet meer zo mee als vroeger, want ik was het nu toch elke ochtend... |
![]() |
||
Citaat:
Je kunt ook (als je dat nog niet gedaan hebt) beetje experimenteren met verschillende shampoos. Guhl werkt bij mij slecht, net als Head & Shoulders. Alleen Schwarzkopf maakt dat ik mijn haar om de twee dagen hoef te wassen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En Guhl gebruik ik nu dus steeds, maar tis dus net alsof ie steeds slechter gaat werken ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Van Guhl krijg ik allemaal rare krullen in mijn haar. :$
|
Het is geen fabeltje dat je haar sneller vet wordt als je vaak wast.
Net zoals je je huid aantast als je je te vaak met teveel zeep was, zo wordt ook je hoofdhuid aangetast. Je lichaam gaat daarop reageren en produceert meer vet, waardoor het haar dus vetter wordt. En al die dure troep die shampoos op de markt brengen is ook nonsense: gewoon lekker simpel een shampoo voor iedere dag kopen en dan niet iedere dag wassen ![]() (soms zorgen vettigere shampoos juist voor vetter haar omdat ze het vet proberen af te breken, maar dat weer niet goed is voor je hoofdhuid; waardoor je haar dus juist net vetter wordt) Ik heb nu mijn haren iedere dag afgelopen weekend gewassen (en nu zijn ze dus al na 1 dag vettig), terwijl ik normaal als ik om de dag mijn haren was, ik ze helemaal niet vettig heb en zelfs soms om de twee of drie dagen pas was. (ohja,.. ik gebruik Palmolive) |
![]() |
||
Citaat:
![]() Daar worden je punten droog van en heb je eerder kans op split. Mijn haar is van hoofd tot punt hartstikke gezond (ik heb mijn haar een jaar lang niet geknipt en er zit (nog) geen split of dorre punten in). Ik was het onderste gedeelte bijna nooit, maar voornamelijk het haar bij mijn hoofdhuid. Dat doe ik maximaal om de dag met Palmolive. Ik probeer om de 3 dagen of 4 dagen (maar soms vind ik mijn haren gewoon stinken (rook bv ![]() ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
m.. als ik ziek ben, dan is mijn haar sowieso sneller vet. Probeer het eens als je gezond bent? En dan ga je het langzaam opbouwen: dag 1: wassen dag 2: niet wassen dag 3: wassen dag 4: niet wassen dag 5: wassen dag6 : niet wassen dag 7: niet wassen dag 8: wassen dag 9: niet wassen dag 10: niet wassen dag 11: wassen dag 12: niet wassen dag 13: niet wassen dag 14: niet wassen dag 15: wassen ![]() Citaat:
Als kind waste ik mijn haar soms om de week ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar goed, bij mij werkte je patroontje niet ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |