Advertentie | |
|
![]() |
|
BillyFish heeft het helemaal begrepen, dat wilde ik net zeggen.
Noah, ik weet het niet, in het geval van Dichter op de Zeedijk (ok, niemand zal het misschien gelezen hebben) vulden boek en film elkaar echt PERFECT aan. En de verfilming van Minoes die ik vandaag heb gezien was ook echt zeer goed. De Grot vond ik ook een hele sterke film. Dus tja, het verschilt echt per boek denk ik, en hoe de makers het boek benaderen. Of het alleen om het geld te doen is enzo.
|
Maar ik vind ook een boekverfilming pas echt goed als het een soort nieuwe visie geeft aan het boek. De regisseur moet het niet klakkeloos gaan nafilmen, maar het publiek zijn visie op het boek duidelijk maken. Tsja en dat is waarschijnlijk waarom veel boekverfilmingen de mist in gaan, omdat niet alle regisseurs interessante visies hebben op bepaalde boeken.
|
Ik ben het hier helemaal mee eens, vaak is het zo dat de verfilming een slap aftreksel is van het boek, ook zitten er soms ook wel hele mooie films tussen. Maar zeg eens eerlijk... hoe lang is het geleden dat er goede films uitkwamen zonder dat er eerst een boek van was uitgegeven?????
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Het-Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #126 rare kwast | 489 | 18-04-2008 20:21 | |
Films, TV & Radio |
H.G.Wells' War of the Worlds A Narrator | 237 | 04-08-2005 13:31 | |
Films, TV & Radio |
Laatste film die je hebt gezien en wat vond je ervan? - deel 4 AJMouse | 500 | 17-05-2004 18:33 | |
Films, TV & Radio |
A Clockwork Orange Mara | 35 | 28-10-2003 23:08 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
kroongetuige SuSaNnE | 4 | 12-02-2002 14:18 |