Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-12-2001, 13:00
John Sickbock
John Sickbock is offline
Er zijn erg veel films die over het bovennatuurlijke gaan, zoals Lord of the rings en Harry Potter, maar ook minder opvallende zoals Minoes en The discovery of heaven, en nog veel meer. Betekent dat dat onze wereld, zonder die magie, niet meer interessant is? Je zou het haast gaan denken...

Wat denken jullie? Is dat zo, dat deze wereld steeds minder interessant wordt? Of zou er een andere verklaring zijn voor die films?
Oud 30-12-2001, 13:16
D@mien
D@mien is offline
Deze wereld is zeer saai...wat is er nou leuk aan en neerschieten van iemand met een machinegeweer, terwijl je et ook met een magische vlammenwerper kan?
Oud 30-12-2001, 14:00
ShadowLady
ShadowLady is offline
ik vind persoonlijk van wel, daarom lees ik ook grotendeels alleen fantasie boeken. het normale interesseert me gewoon niet meer.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2001, 14:01
ShadowLady
ShadowLady is offline
Citaat:
D@mien schreef:
Deze wereld is zeer saai...wat is er nou leuk aan en neerschieten van iemand met een machinegeweer, terwijl je et ook met een magische vlammenwerper kan?

Met citaat reageren
Oud 30-12-2001, 15:08
Skatertjuh13
Skatertjuh13 is offline
Check films als Nothing Hill en Bridget Jones. Dat gaat wel over onze wereld en het zijn ontzettend populaire films
Oud 30-12-2001, 16:09
ShadowLady
ShadowLady is offline
Citaat:
Skatertjuh13 schreef:
Check films als Nothing Hill en Bridget Jones. Dat gaat wel over onze wereld en het zijn ontzettend populaire films

en ik vertik het om naar beide te gaan alhowel BJD me nog wel lachen lijkt
Met citaat reageren
Oud 30-12-2001, 17:30
TearSong
TearSong is offline
Citaat:
John Sickbock schreef:
Betekent dat dat onze wereld, zonder die magie, niet meer interessant is? Je zou het haast gaan denken...
dag in dag uit wordt je met de realiteit geconfronteerd, is het dan juist niet lekker om even te vluchten uit die realiteit door bijvoorbeeld een fantasy boek te lezen? (en ja ik zeg boek...alle films die je noemde zijn gebaseerd op boeken)

Oud 30-12-2001, 17:34
Rufus Lee
Rufus Lee is offline
de wereld is zeer zeker oninteressant en vaak ook vrij deprimerend, een fantasy-film (of boek) voert je dan mee naar magische streken.... het is voor mij iig een prachtige uitvlucht
Oud 30-12-2001, 17:43
Selletje
Selletje is offline
deze wereld is zeker weten saai maar soms zijn er wel leuke realistische films...
Oud 30-12-2001, 18:04
legatus
legatus is offline
Ik weet niet waar jullie je kop onder het zand steken maar er komen genoeg realistische films uit van drama tot oorlog. Dat sommigen niet verder kijken dan naar de volgende hollywood-hype is betreurend. Daarnaast word aan het einde van het jaar meestal een fantasy sfeer opgeroepen aangezien iedereen liever naar de kerstman kijkt in plaats van de realiteit.

Af en toe moet je er even buiten stappen.

[Dit bericht is aangepast door legatus (30-12-2001).]
Oud 31-12-2001, 16:30
stroopwafel
stroopwafel is offline
ja deze wereld is te saai, als je ff een elfje kan zijn doe je dat toch??

en de meeste realistische films zijn toch weer onrealistisch(romantische jongens enzow ) je wordt er uiteindelijker niet vrolijker op.
maja als je weet dat je nooit in zo'n andere wereld terecht komt? waarom kijk ik eigenlijk nog films??

Oud 02-01-2002, 21:32
TearSong
TearSong is offline
Citaat:
legatus schreef:
Ik weet niet waar jullie je kop onder het zand steken maar er komen genoeg realistische films uit van drama tot oorlog. Dat sommigen niet verder kijken dan naar de volgende hollywood-hype is betreurend.
ik snap niet waarom jij het over 'jullie' hebt, terwijl hier eigenlijk nergens gezegd wordt dat er niet genoeg realistische films uitkomen.
Dat was denk ik de vraag ook niet, dat was waarom er steeds meer fantasy films uitkomen, en de mensen die hier gereageerd hebben hebben daar gewoon hun mening over gegeven. Wat heeft dat te maken met niet verder kijken dan naar de volgende hollywood-hype.
Oud 03-01-2002, 09:17
Aurelia AutumnRain
Aurelia AutumnRain is offline
Citaat:
John Sickbock schreef:
Er zijn erg veel films die over het bovennatuurlijke gaan, zoals Lord of the rings en Harry Potter, maar ook minder opvallende zoals Minoes en The discovery of heaven, en nog veel meer. Betekent dat dat onze wereld, zonder die magie, niet meer interessant is? Je zou het haast gaan denken...

Wat denken jullie? Is dat zo, dat deze wereld steeds minder interessant wordt? Of zou er een andere verklaring zijn voor die films?

Wie zegt dat er geen magie op onze wereld is?
Oud 03-01-2002, 10:15
John Sickbock
John Sickbock is offline
Citaat:
Aurelia AutumnRain schreef:

Wie zegt dat er geen magie op onze wereld is?
niemand, maar je ziet er iig heel weinig van.
Oud 03-01-2002, 15:26
legatus
legatus is offline
Tearsong:
Er komen standaard elk jaar een aantal fantasy films uit, alleen omdat LOTR en HARRY POTTER wat meer aandacht krijgen blijkt het plots opmerkelijk te zijn dat er meer komen. Niemand heeft MONKEYBONE zelfs nog genoemd.

Niks meer of minder.
Reageren

Regels voor berichten