@Dusjcrib: je zou best gelijk kunnen hebben...tis alleen al best lang geleden dat ik in een echte depressie zat...ik ben daarna opgeklommen...en nu blfij ik steken oid... Ik denk idd wel dat dat rotte gevoel vertrouwd was...of ik het weer op die manier wil vullen, weet ik niet. Ik wil dat dat knagende er uit is...en dat kan nu niet, omdat er eigenlijk niets is waar ik me rot om zou voelen.
Die vragen die jij noemde, daar weet ik het antwoord wel op, dat is ook een reden datik nog leef, omdat ik die dingen wil bereiken. Alleen nu ik er mee bezig ben ze te bereiken...ga ik er aan twijfelen: wil ik dit wel echt? En: als dit het niet is, wat is het dan wel? Hier heb ik al die jaren voor doorgezet, maar was het dat wel waard? Enz. Ik ga wel door, want ik heb een hele lieve vriend, waarvoor ik zeker verder wil leven. Hij is het ook zeker waard. Maar ja, alleen daarmee kom je er denk ik niet...
Mijn vorige stappen 'naar de toekomst' zijn allemaal spaak gelopen, relaties die uitgingen, opleiding waarmee ik gestopt ben...ik wil niet dat dit nog een keer gebeurd, maar ik ben er wel bang voor. Misschien is dat het wel, dat ik zo bang ben dat dingen me niet lukken of dat het toch niet is wat ik er van had verwacht ofzo, dat het me dan ook niet lukt of dat ik voortijdig stop...

'k weet het ook niet.
@nogwatjuh: Ik denk ook vaak wel als ik na wil/moet denken...alleen d'r komt weinig uit, tis een soort van cirkeltje, ik denk steeds het zelfde...omdat ik vrijwel alles al een keer 'gedacht' heb. Dat schrijven van losse woorden heb ik heel vaak en heel lang gedaan, maar ook dat lukt nu niet meer.
Bedankt allebei voor jullie posts.