Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-11-2001, 16:13
harrypjotter
harrypjotter is offline
Film met Nicole Kidman, schijnt beetje op the sixth sense te lijken (heb ik (nog) niet gezien ). Ik vond hem wel goed, als je erachter komt hoe het allemaal zit.
Oud 22-11-2001, 17:35
JoRTh
JoRTh is offline
Ik vond hem zeker goed. Vooral Nicole Kidman, echt respect voor haar gekregen door die film.

Alleen het einde viel mij een beetje heel erg tegen, ik had het al na een kwartier zien aankomen maar ik kon niet geloven dat het dat zou zijn omdat het te makkelijk is, vond ik dan...
Oud 23-11-2001, 10:23
legatus
legatus is offline
geschreven voor The Sixth Sense in zicht kwam, geregisseerd door een van mijn lievelings-regisseurs Alejandro Amenábar (Tesis, Abre los Ojos) en ik kan niet wachten tot ik hem eindelijk kan zien.

The Others is geschreven als een klassiek haunted house film, The Sixth Sense gaat over paranormale krachten.
Oud 23-11-2001, 12:05
JoRTh
JoRTh is offline
Citaat:
legatus schreef:
geschreven voor The Sixth Sense in zicht kwam, geregisseerd door een van mijn lievelings-regisseurs Alejandro Amenábar (Tesis, Abre los Ojos) en ik kan niet wachten tot ik hem eindelijk kan zien.

The Others is geschreven als een klassiek haunted house film, The Sixth Sense gaat over paranormale krachten.
Jij hebt em nog niet gezien...

Oud 23-11-2001, 12:43
legatus
legatus is offline
klopt, maar aan de hand van Tesis en Abre Los Ojos valt wel te zien dat Amenabar een echte genrefilmmaker is en een verdomd goeie ook. Volgende week ga ik hem waarschijnlijk zien maar Amenábar heeft vanaf het begin al gezegd dat het een 'haunted house' film is.
Oud 23-11-2001, 14:15
JoRTh
JoRTh is offline
Is ook zo.

Tuurlijk lijken de films niet sprekend op elkaar ofzo... maar ze hebben wel het een en ander van elkaar weg.
En op zich hebben ze allebei een origineel verhaal want beide makers wisten niet van elkaar dat hun films zouden komen.
Oud 25-11-2001, 15:51
TAFKAB
TAFKAB is offline
Kheb em gisteren met mn vriendin in de bios gezien, vette film, vooral t einde is een beetje knetter..
Met citaat reageren
Oud 06-12-2001, 08:40
legatus
legatus is offline
Nu gezien en ik moet eerlijk zeggen dat hij tegen viel. Van Amenábar toch meer verwacht. Veel gefluister in de film en dat de legt de nadruk duidelijk op achtergrond geluiden die erg op de sfeer inwerken. Prachtige klassieke cinematografie waar ik nog wel een oscar-nominatie voor zie aankomen. De vertolkingen zijn allemaal puik maar kon niet echt zeggen dat Kidman beter speelde dan tevoren, gewoon sterk.

Het is jammer dat het einde wat onevenwichtig is. Sluipt de hele film op een enge, langzame toon voort pakt het snelheid in de final act maar verliest zijn angstige sfeer door het verklaren van gebeurtenissen. Wel een Origineel einde en logisch, het is duidelijk wat Amenábar wil vertellen en daarmee verliest hij angst, vandaar dat hij ook een paar versnellingen doorschakelt.

Sixth Sense was enger dan The Others, maar de laatste is duidelijk een veel betere film.
Oud 06-12-2001, 08:52
Anonymous John
Anonymous John is offline
Ik heb hem ook net gezien(gedownload van internet). Hij lijkt erg veel op The Sixth Sense maar heeft wel zijn goede momenten, waaronder het einde. Het is eigenlijk heel makkelijk te raden maar toch nog komt het als een schok.
Oud 06-12-2001, 10:28
Verwijderd
Citaat:
legatus schreef:
Nu gezien en ik moet eerlijk zeggen dat hij tegen viel.
ik ben het niet met je eens, ik heb hem ook gezien en ik vond hem toch beter en enger dan the sixth sense.

maar goed, that's just me...

Met citaat reageren
Oud 06-12-2001, 10:41
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
legatus schreef:

Sixth Sense was enger dan The Others, maar de laatste is duidelijk een veel betere film.
Ik vond juist het omgekeerde.
The Others is meer rechttoe-rechtaan, The Sixth Sense leunt niet slechts op atmosfeer en de ontknoping.
Daarnaast was TO niet bijster origineel....
Oud 06-12-2001, 11:49
legatus
legatus is offline
Daarom is The Sixth Sense geen beter verhaal. Bruce Willis' subplot en het einde proberen wat te vertellen maar mislukken vanwege missende logica. Osment's angst en omgang met zijn gave zijn sterk maar raakt onevenwichtig en vergetelijk door dat subplot.

The Others verteld ook meer dan het recht-toe-verhaal wat jij ziet maar maakt niet gebruik van subplots. Hun verhaal over het geloof en geesten is het verhaal. Niet een onlogische subplot die de mensen aan het einde alles doen vergeten omdat het einde zo verassend is.

Daarom werkt Shymalan's Unbreakable ook veel beter want die is ook recht-toe-recht-aan.
Oud 07-12-2001, 10:45
PrackaH
PrackaH is offline
Ik heb 'm toevallig laatst met m'n pa gezien en ik vond 'm heeel errug langdradig worden (op een gegeven moment wist je wel dat er spoken waren die in dat huis zaten en ook de manier van spanningopbouw was ontzettend cliche), maar het einde maakte een hoop goed, het einde vonnik zo origineel en onverwachts...echt heel mooi...
Oud 07-12-2001, 12:19
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
is wel erg cool...

maar ik moest de hele tijd lachen... die enge stukjes waren zoo grappig...

eigenlijk vond ik het einde aanvankelijk duf en onorigineel... maar nu ik er wat meer over heb nagedacht.. IS HET TOCH EEN STEENGOED EINDE.. hoewel ook ik het na een kwartier al door had (maar meteen weer afwees, omdat dat wel heel erg simpel leek)

er zijn duidelijke vergelijkingen met The Sixth Sense, maar bij The Others valt er veel meer te lachen en te raden (wat zou de clou zijn??)...

The Others is een coole film... toch wel een 8,5
Met citaat reageren
Oud 07-12-2001, 13:16
the Phit
the Phit is offline
Citaat:
Faith's Angel schreef:
ik vond hem toch beter en enger dan the sixth sense.
Dat is niet zo moelijk, 6th Sense is namelijk niet eng.
En ik zou hem vandaag gaan kijken, maar me vriendin moet werken, wordt dus een week uitgesteld.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2001, 15:10
Diesel
Diesel is offline
Citaat:
harrypjotter schreef:
Film met Nicole Kidman, schijnt beetje op the sixth sense te lijken (heb ik (nog) niet gezien ). Ik vond hem wel goed, als je erachter komt hoe het allemaal zit.
mee eens.....echt een goeie film!!!

Oud 07-12-2001, 17:13
Bienie
Bienie is offline
mmmja kga dr volgende week maar ns heen
Oud 08-12-2001, 10:24
legatus
legatus is offline
weer mensen die de film beoordelen op het einde en niet op alles wat ervoor gebeurt. De film is toch niet mooi door het einde? Cliche opbouw van spanning? sorry, maar wat vond jij de cliche ervan? omdat je steeds niets te zien kreeg en de spanning daardoor opgebouwd werd? DUF omdat er karakters werden opgebouwd in plaats van klinklare aktie zonder dat je om de personages geeft?

Filmtechnisch zit deze film meer dan perfect inelkaar... en er omlachen? tja, enige scenes hebben wel enige zwarte humor maar je lacht om de situatie niet om de film.

Dit is een SPAANSE film, EUROPEES en geen afgerukte hollywood-produktie. BOB WEINSTEIN van MIRAMAX/DIMENSION heeft alleen de distributie rechten opgekocht...

oke, meningen verschillen -- maar je kunt niet zo'n soort film beoordelen als je een gladde, slechte, hollywoodfilm verwacht.

Ik probeer het onmogelijke, jullie goed te leren kijken naar films... gaat natuurlijk nooit gebeuren.
Oud 08-12-2001, 18:23
just.a.girl
just.a.girl is offline
k vond t wel een mooie film,paar enge scenes maar ni echt heeel eng
Met citaat reageren
Oud 08-12-2001, 20:21
Verwijderd
wel goeie film
het einde vond ik wel koel, veel mensen voor me snapten het nie eens...

maar wel goed

Met citaat reageren
Oud 09-12-2001, 21:36
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Silent Enigma schreef:

eigenlijk vond ik het einde aanvankelijk duf en onorigineel... maar nu ik er wat meer over heb nagedacht.. IS HET TOCH EEN STEENGOED EINDE.. hoewel ook ik het na een kwartier al door had (maar meteen weer afwees, omdat dat wel heel erg simpel leek)
Tuurlijk had je het door. Je hebt LotR ook al gezien.

Dikke bullshit.

Met citaat reageren
Oud 09-12-2001, 21:39
Chimera
Chimera is offline
*KNIP*

[Dit bericht is aangepast door Chimera (10-12-2001).]
Met citaat reageren
Oud 10-12-2001, 12:09
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef:
het hele einde van de film
Dank je wel chimera, je hebt de hele film nu voor mij verpest. Dit is hoogst asociaal zonder spoilerwarning of dergelijke

[Dit bericht is aangepast door CycLoner (10-12-2001).]
Met citaat reageren
Oud 10-12-2001, 12:34
A loved one
A loved one is offline
Citaat:
CycLoner schreef:
Dank je wel chimera, je hebt de hele film nu voor mij verpest. Dit is hoogst asociaal zonder spoilerwarning of dergelijke

[Dit bericht is aangepast door CycLoner (10-12-2001).]
Exactly. Vanavond dan maar thuisblijven.

Love
Met citaat reageren
Oud 10-12-2001, 13:35
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
CycLoner schreef:
Sorry.

Mja. Als je een film nog wil gaan zien is het ook onverstandig te gaan kijken in topics waar om een mening gevraagd wordt.

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-12-2001, 13:58
A loved one
A loved one is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Sorry.

Mja. Als je een film nog wil gaan zien is het ook onverstandig te gaan kijken in topics waar om een mening gevraagd wordt.

Als ik een topic over een film zie die ik die avond ga zien, wil ik toch wel even weten hoe anderen hem vinden. En als je even logisch nadenkt, is het dan niet handig om het einde hier fijn te vertellen. Of wel dan?

Love
Met citaat reageren
Oud 10-12-2001, 14:00
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
A loved one schreef:
Als ik een topic over een film zie die ik die avond ga zien, wil ik toch wel even weten hoe anderen hem vinden. En als je even logisch nadenkt, is het dan niet handig om het einde hier fijn te vertellen. Of wel dan?
Is het ook niet, daarom heb ik 'em weggehaald.

Met citaat reageren
Oud 10-12-2001, 14:34
A loved one
A loved one is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Is het ook niet, daarom heb ik 'em weggehaald.

Sorry, dat had ik nog niet gezien... Is al goed dan

Love
Met citaat reageren
Oud 10-12-2001, 14:51
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
A loved one schreef:
Sorry, dat had ik nog niet gezien... Is al goed dan
Hoop dat in 't vervolg iemand me dan meteen ff via ICQ een berichtje stuurd, kan ik 'em meteen weghalen.

Met citaat reageren
Oud 10-12-2001, 14:57
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Tuurlijk had je het door. Je hebt LotR ook al gezien.

Dikke bullshit.

Met citaat reageren
Oud 10-12-2001, 19:52
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef:
Sorry.

*schudt hand, heeft neiging om te kelen, maar doet het toch niet*
Tja, zoals loved one zei, kwou weten wat andere mensen ervan vonden. Een spoilerwarning was het enige dat nodig was
maar all is forgiven,......provided you give me free tickets to LOTR

Met citaat reageren
Oud 10-12-2001, 21:34
*~*DutchGirl*~*
ik heb hem gezien in de bioscoop en ik schrok echt bij die witte doeken in die kamer

ik ben nogal een angsthaasje, maar ik vond hem supermooi

echt
Met citaat reageren
Oud 13-12-2001, 18:48
just.a.girl
just.a.girl is offline
jaah,die met die doeken was zeker eng ja!!
Met citaat reageren
Oud 13-12-2001, 19:58
the tourist
the tourist is offline
ik denk niet dat ik hem ga zien, maar hij lijkt me wel cool!
Met citaat reageren
Oud 14-12-2001, 11:56
T*
T* is offline
Ik weet niet helemaal wat ik ervan vond.. wel 'leuk' ofzo, maar niet 'geniaal'.
ik blijf ook echt een superhekel houden aan Nicole Kidman (waarom weet ik niet) en ik vond dat ze af en toe een beetje overacteerde.. ook int begin als ze net wakker wordt.. ik had echt zo iets van wtf doe je..
de clou vond ik op zich wel goed bedacht, maar dat hadden ze wel iets beter mogen uitwerken ofzo van mij..
en dat hele gedoe met die vader duurde veel te lang.. op het moment dat je het ziet gaat het echt nergens over.. achteraf is het dan wel logischer, maar ondertussen heb ik me wel een kwartier zitten te vervelen tijdens dat stuk..

en volgens mij heette die film eerst the intruders ofzo, want op een gegeven moment wordt dat 10 keer achter elkaar gezegd.
Oud 14-12-2001, 22:34
Verwijderd
Ik kwam er al vrij snel achter hoe het zat, maar toch vond ik het een coole film
Met citaat reageren
Oud 15-12-2001, 11:22
Sithan
Sithan is offline
Beetje vage film...dat jochie speelde trouwens echt onwijs goed!!! (het meisje ook wel, maar hij nog beter)
Oud 15-12-2001, 13:17
T*
T* is offline
dat meisje was echt satan ofzo..
Oud 16-12-2001, 12:11
Bienie
Bienie is offline
ik vind het een goeie film, wel een beetje vaag einde, maar dat vind ik juist leuk

ik vond Nicole Kidman ook erg goed spelen, die kindjes trouwens ook en dat jochie is zo schaattig
Oud 06-01-2002, 22:39
Joostje
Joostje is offline
sorry voor oude koeien uit de sloot halen maar ik heb hem pas net gezien

goed acteerwerk, HEEl erg eng , het subplot van bijgeloof zie ik echter meer als hoofdthema. Vooral door het begin, de schepping, door de constante vraag wat er gebeurt na de dood

Ik had alleen geloof ik te vroeg door wat er aan de hand was en daardoor was de spanning er iets vanaf (het einde was voor mij meer iets van zie-je-nou-wel dan een broodnodige uitleg
Oud 10-01-2002, 10:59
phoebe4000
phoebe4000 is offline
hij is echt goed!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten