Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-01-2003, 14:46
Wit Pareltje
Wit Pareltje is offline
Hoi....

Ik vroeg me af of er in wicca rituelen zijn rond de dood? Ik moet namelijk een werkstuk daarover maken. Dus wicca's....zijn die er? En zo ja...welke en wat dan?

alvast bedankt!

Greetz,

Wit Pareltje
Oud 12-01-2003, 19:28
wicce
wicce is offline
Er zijn al wat topics over wicca, dus daar kan je verder zoeken en vragen

ik zal alvast even antwoord geven.

Wat bedoel je precies met rituelen rond de dood? want wicca's hebben net als andere mensen ook ceremonies als er iemand overlijdt. Natuurlijk gaat het een tikkie anders ivb het geloof.

wicca is een natuurgeloof en is van vriendelijke ard. er is 1 belangrijke wet: doe wat je wil maar schaadt niet. even kort gezegd. Dus als je bedoelt of er mensen/dieren worden opgeofferd in rituelen: nee, absoluut niet.
Wicca "heeft" ook geen rituelen om mense terug van de dood te halen, dit gaat tegen de natuur in en daarom zullen wicca's dat niet doen.

deze rituelen bestaan vast wel ergens, en worden vast wel uitgevoerd door mensen die zich een heks noemen, maar die heksen hangen dan niet het wicca geloof aan omdat ze de bovenstaande redenen niet in acht nemen.
er is in rituelen ook nooit sprake van "welke", aangezien rituelen voor het grootste deel zelf worden geschreven. er is geen echt vast ritueel.

Regels voor berichten