Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-12-2002, 19:12
Ik ben de Walrus!
Ik ben de Walrus! is offline
Volgend jaar ga ik Lucht- en Ruimtevaarttechnologie studeren in Delft. Ik ben een makkelijke leerling (voorlopig gemiddelde eindexamencijfers ligt rond de 9 en ik voer niks uit op school) dus ik verwacht niet al te veel problemen te krijgen met mijn studie volgend jaar, hoewel L en R zeker als een lastige studie wordt gezien.
Omdat ik bang ben dat ik mijn capaciteiten anders een beetje verspil, ben ik aan het overwegen om er nog een studie bij te kiezen, namelijk Rechten (in Leiden). Aangezien Rechten een studie is met relatief weinig colleges leek me dit best te combineren.
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het volgen van twee studies in verschillende steden? Is dat goed bevallen, of bleek het uiteindelijk toch lastig te combineren? Was het niet erg lastig om tentamens niet te laten samenvallen en was er ondersteuning vanuit de universiteit?
Oud 01-01-2003, 03:59
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Ik ben de Walrus! schreef:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het volgen van twee studies in verschillende steden?
Nee.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2003, 11:15
Drizzt
Drizzt is offline
Het lijkt me geen verstandig plan een tweede studie te volgen naast L&R. Een vriend van me doet L&R en die is echt hele dagen bezig met college volgen en studeren. Zelfs al leer je makkelijk, dan nog heb je vaak college en practica van vroeg in de morgen tot laat op de dag, wat het volgen van een extra studie bemoeilijkt.

Als ik jou was zou ik eerst even aankijken hoe het met L&R gaat het eerste trimester en dan pas beslissen of je er nog een tweede studie bij wilt doen.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2003, 14:10
Dwarfie
Dwarfie is offline
Precies.

Ook voor rechten schijnt het eerste jaar best veel stof te omvatten. Daarnaast is lucht en ruimtevaarttechniek niet echt een simpele studie (kennis van me doet dat ook).
Ik denk dat het verstandiger is om eventueel in het 2de jaar L&R pas aan het eerste jaar rechten te gaan beginnen.

Ik sta zelf op het moment ook ingeschreven voor 2 verschillende studies aan 2 verschillende universiteiten in 2 verschillende steden. Aan één universiteit moet ik me nog uitschrijven, ik ben niet van plan om 2 studies te doen. Echter, áls ik wel 2 studies zou willen doen, dan denk ik dat dit onmogelijk te combineren is. Veel colleges zijn namelijk op dezelfde tijden.

Over die tentamens: je moet dan gewoon een herkansing voor 1 vak doen, als je dat tentamen niet kunt maken doordat je op de andere universiteit op dat tijdstip ook een tentamen hebt. Reken er maar vooral niet op dat men daar rekening mee zal en kan houden.

Mocht je nog wat vrijstellingen denken te kunnen verkrijgen; voor mij was het een heel gedoe. Je moet een aantal formulieren invullen, handtekeningen gaan halen, etc. Wanneer je dan het hele boeltje hebt ingeleverd gaat er een vakcoördinator naar kijken, al met al ben je uiteindelijk een maandje of 2 verder... en dan moet je eigenlijk al weer de herkansing doen, voor het geval je je vrijstelling toch niet krijgt.
Oud 04-01-2003, 19:23
*Burning water*
*Burning water* is offline
Ow, dan heb ik ook nog een interessante combinatie. Ik zit in ongeveer dezelfde situatie als jij en kan niet kiezen. Zou Archeologie in Leiden samengaan met Farmacie in Utrecht?
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 20:11
Miess
Miess is offline
Citaat:
*Burning water* schreef:
Ow, dan heb ik ook nog een interessante combinatie. Ik zit in ongeveer dezelfde situatie als jij en kan niet kiezen. Zou Archeologie in Leiden samengaan met Farmacie in Utrecht?
Dit lijkt me heel onverstandig. Farmacie is namelijk een redelijk zware studie, met veel verplichte practica waarbij een aanwezigheidsplicht geldt. Bij archeologie heb je ook allerlei excursies waarvoor een aanwezigheidsplicht geldt. Het wordt ook nog bemoeilijkt omdat de opleidingen bij twee verschillende universiteiten zijn, dus je moet net geluk hebben met het regelen. Is er geen studie archeologie in Utrecht? Als dit zo zou zijn valt er hoogstwaarschijnlijk wel wat te regelen dat je beide studies kunt volgen.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 22:11
20marianne12
20marianne12 is offline
Lijkt me niet echt werkend. 2 studies is altijd erg zwaar. Mijn zus doet 2 studies, leert echt super makkelijk, maar heeft het toch wel zwaar af en toe. Niet alleen met leren, maar ook met colleges en tentamens plannen zeg maar. Als je dan ook nog eens in 2 verschillende steden studeert, ik weet niet of dat wel zo goed werkt, volgens mij blijf je dan reizen.

Daarnaast is het ook nog zo dat L&R niet echt een simpele studie is (mijn vriend studeert het). Zoals al boven gezegd, doe het 1e jaar gewoon alleen L&R en daarna kan je altijd nog kijken.
Oud 05-01-2003, 11:56
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
Miess schreef:
Dit lijkt me heel onverstandig. Farmacie is namelijk een redelijk zware studie, met veel verplichte practica waarbij een aanwezigheidsplicht geldt. Bij archeologie heb je ook allerlei excursies waarvoor een aanwezigheidsplicht geldt. Het wordt ook nog bemoeilijkt omdat de opleidingen bij twee verschillende universiteiten zijn, dus je moet net geluk hebben met het regelen. Is er geen studie archeologie in Utrecht? Als dit zo zou zijn valt er hoogstwaarschijnlijk wel wat te regelen dat je beide studies kunt volgen.
Nee, dat is het juist, in Utrecht is geen archeologie. Nou ja, bedankt voor je reactie. Nu weet ik tenminste dat ik toch echt moet kiezen. *zucht*
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten