Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-01-2003, 20:55
Orion16
Orion16 is offline
Hallo,

In mijn dorp kan ik geen ADSL noch kabelinternet aanvragen Ik heb de postcodecheck bij kpnadsl.nl gedaan maar er kwam niets uit, verder ook nog geen planning bekend. Is er misschien geen alternatief verkrijgbaar op korte termijn? Onze kabelboer Casema is gewoon eigenwijs en KPN vind het voorlopig de moeite niet waard om de telefooncentrale hier geschikt te maken voor ADSL.

Zou het over een tijdje niet mogelijk kunnen zijn om gebruik te maken van deze alternatieven, wie weet hier meer over?

- Wi-Fi (wat is het maximum bereik daarvan?)

- Internet via de Ether (dat willen ze, hoorde ik van Tim (Ik) in de randstad gaan uitproberen, ik woon ongeveer 20km ten zuidoosten van Utrecht, zou het signaal bij mij dan nog te ontvangen zijn?)

- UMTS (zullen ze bij KPN geen UMTS modems gaan verkopen die je kan aansluiten op je pc? UMTS schijnt behoorlijk snel te worden..)

Laatst gewijzigd op 01-01-2003 om 20:57.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-01-2003, 11:05
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Als ADSL/Kabel niet kan ben je behoorlijk duur uit voor sneller internet voor zover ik weet...
Oud 02-01-2003, 18:00
Snufje
Snufje is offline
Is er ook geen BBNED bereikbaar? Ik heb nu ook via cistron en via de kpn-site kan het nog steeds niet terwijl ik al een paar maanden happy aan het adsl 'en ben!
Met citaat reageren
Oud 02-01-2003, 18:16
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Snufje schreef:
Is er ook geen BBNED bereikbaar? Ik heb nu ook via cistron en via de kpn-site kan het nog steeds niet terwijl ik al een paar maanden happy aan het adsl 'en ben!
Ik heb op cistron.nl gekeken, maar zoals ik al verwachtte uit de postcodecheck, niks hoor Niet beschikbaar dus.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2003, 18:21
Snufje
Snufje is offline
Citaat:
Orion16 schreef:
Ik heb op cistron.nl gekeken, maar zoals ik al verwachtte uit de postcodecheck, niks hoor Niet beschikbaar dus.
helaas..! Ik had wel geluk Succes ermee
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 19:01
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Snufje schreef:
helaas..! Ik had wel geluk Succes ermee
Tsja, niets aan te doen dan.. Kleine dorpjes in een buitengebied worden bij de KPN sowieso gewoon overgeslagen.. Rhenen is vlakbij ken ik wel da's toch best groot?
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 19:45
Snufje
Snufje is offline
Citaat:
Orion16 schreef:
Tsja, niets aan te doen dan.. Kleine dorpjes in een buitengebied worden bij de KPN sowieso gewoon overgeslagen.. Rhenen is vlakbij ken ik wel da's toch best groot?
Rhenen is een stad geloof ik (weet ik wel zeker), maar ik woon in het buitengebied zeg maar, meer tegen veenendaal aan. In v'daal is ADSL overal wel te ontvangen, maar in Rhenen verder nergens zover ik weet
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 22:22
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Snufje schreef:
Rhenen is een stad geloof ik (weet ik wel zeker), maar ik woon in het buitengebied zeg maar, meer tegen veenendaal aan. In v'daal is ADSL overal wel te ontvangen, maar in Rhenen verder nergens zover ik weet
Goed dat je dan toch nog ADSL kunt aanvragen, is BBNED dan een compleet ander netwerk dan KPN? En hoe is het gesteld met de dekking, willen ze dat ook landelijk dekkend gaan maken? KPN heeft het in ieder geval wel mooi voor elkaar met 85% dekking ofzoiets geloof ik. Nouja, je baalt in ieder geval wel als een stekker als je tot die 15% behoort, hoeveel moeite zou het nu kosten om een telefooncentrale aan te passen? Ik weet trouwens waar de onze staat

Trouwens Veenendaal is ook wel verschrikkelijk groot hoor! Niet gek dat het daar wel overal te krijgen is. Daar bij de telecomwinkels bieden ze ook MxStream-pakketjes aan dusja..
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 11:15
Verwijderd
Ik woon ook in een klein dorp en bij ons is ook geen ADSL of kabel internet beschikbaar, maar nu willen ze hier dus dat Wi-Fi gaan gebruiken, alleen moeten er dan vanuit je regio minstens 25 aanvragen zijn. En de vraag is of dat er bijvoorbeeld met slecht weer en dergelijke ook een goede ontvangst zal zijn... Het is verder wel goedkoop, maar voor meer info moet je ff op de links hieronder klikken....

HSDI
Topic op GoT

Veel succes ermee....
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 14:30
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Wassup!! schreef:
Ik woon ook in een klein dorp en bij ons is ook geen ADSL of kabel internet beschikbaar, maar nu willen ze hier dus dat Wi-Fi gaan gebruiken, alleen moeten er dan vanuit je regio minstens 25 aanvragen zijn. En de vraag is of dat er bijvoorbeeld met slecht weer en dergelijke ook een goede ontvangst zal zijn... Het is verder wel goedkoop, maar voor meer info moet je ff op de links hieronder klikken....

HSDI
Topic op GoT

Veel succes ermee....
En hoe snel is Wi-Fi nu? Stel dat er bij ons meer dan 25 aanvragen zijn, hoelang duurt het dan voordat ze Wi-Fi gaan realiseren, hoelang duurde het bij jou?

In ieder geval tnx voor je bericht
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 14:56
Verwijderd
Citaat:
Orion16 schreef:
En hoe snel is Wi-Fi nu? Stel dat er bij ons meer dan 25 aanvragen zijn, hoelang duurt het dan voordat ze Wi-Fi gaan realiseren, hoelang duurde het bij jou?

In ieder geval tnx voor je bericht
Als je op die site van HSDI kijkt, kom je meer te weten over hoe t werkt en hoe snel t is en zo. Verder heb ik alleen maar gehoord dat er hier mensen zijn die er over dachten om dit te doen, maar ik weet niet of dat doorgegaan is enz. en ik weet dus ook niet hoe lang t gaat duren voor je aangesloten bent.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten