Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-12-2002, 21:40
Andromeda
Andromeda is offline
zeggen jullie wel eens dingen die niet waar zijn? om aandacht te krijgen?
Oud 24-12-2002, 21:43
ShoarmaSchaap
ShoarmaSchaap is offline
Nee, ik zorg gewoon dat ik wat meemaak, maakt het een stuk leuker om te vertellen
Met citaat reageren
Oud 24-12-2002, 21:45
Verwijderd
ach je kan dingen altijd een beetje aandikken om het leuker te maken...maar het moet wel echt gebeurt zijn (dus geen totale bullshit)
Met citaat reageren
Oud 24-12-2002, 21:48
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
niet om aand8 te trekken maar om mn punt duidelijk te maken overdrijf ik wel eens.. k ga nix zomaar verzinnenn maar dik dingen soms nog wel flink aan
Met citaat reageren
Oud 24-12-2002, 21:49
Andromeda
Andromeda is offline
ik bedoel echt erge dingen...bv. dat er iemand overleden is ook al is dat niet, of dat iemand ernstig ziek is
Oud 24-12-2002, 22:06
Qimm
Qimm is offline
verbloemen of overdrijven wel ja meestal zijn mijn gewone verhalen geen hol aan
Maar echt liegen nee, dat hou ik niet vol en ik lul mezelf dan klem
Oud 24-12-2002, 22:09
Verwijderd
nou dat lijkt me niet echt handig...Als je over echt "zware" dingen gaat liegen, moet je dat ook vol houden, en dat word moeilijk en verwarrend. kun je iets specifieker zijn? waar lieg je dan over?
Het is om aandacht te trekken niet slim om te liegen over het overlijden van mensen...dat kost echt veel moeite. En als degene tegen wie je liegt er ook achter komt dat je liegt zal/zullen hij/zij je ook niet meer vertrouwen.
sorrie als dit bericht wat verwarrend over komt, ik wiast het even niet beter in te tiepen.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2002, 08:45
TheOneWhoLeft
TheOneWhoLeft is offline
Citaat:
Andromeda schreef:
ik bedoel echt erge dingen...bv. dat er iemand overleden is ook al is dat niet, of dat iemand ernstig ziek is
Neen, maar ik kan me best/vast wel een situatie indenken dat iemand dit zou kunnen gebruiken om aandacht te trekken.
Oud 25-12-2002, 11:42
*Lady of Hope*
*Lady of Hope* is offline
Citaat:
Andromeda schreef:
Ik denk dat ik me wel kan voorstellen wat je bedoeld.

Naar eigen ervaring denk ik dat je zoiets gaat doen als het bijv. thuis slecht gaat of als je iets ergs hebt meegemaakt waar niemand aandacht aan besteed.

Het kan bij jou anders zijn, maar als je eens wilt praten kun je me altijd mailen!

Liefs,

Lady of Hope
Oud 25-12-2002, 12:28
Verwijderd
ik niet, maar ik kne er wel een paar die dat doen en er nog in geloven ook
Met citaat reageren
Oud 25-12-2002, 13:38
Verwijderd
niet meer, en heb het ook nooit echt heel serieus gedaan, geen 'blijvende' dingen verzonnen en verteld
heb wel eens de gewoonte om te overdrijven
Met citaat reageren
Oud 25-12-2002, 15:24
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
k denk niet dat t perse hoeft te zijn om aandacht te krijgen.. kan juist zijn om geen aandacht te krijgen..
ik bedoel, iedereen zegt wel eens dat t goed met hem gaat terwijl dat niet zo is omdat hij geen gezeik oftewel aandacht wil.. Kweet dat t niet echt erg is ofzo maar t gebeurt net zo goed.

Laatst gewijzigd op 25-12-2002 om 15:58.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2002, 17:41
love is life
love is life is offline
Mijn nichtje dat bij ons was komen wonen door familiale omstandigheden begon echt door te slagen en dinges te doen en te zeggen om aandacht te trekken zo viel ze opzettelijk van de trap en moest twee weken in het gips, ze vertelt dat alle jongens naar haar kijken en dat die gast of die gast haar een compliment heeft gegeven en dergelijke dingen ... Ze wilt niet gevolgd worden door een psycholoog of psychiater ... ze vindt dat ze geen enkel probleem heeft ... maar ik vind het vrij erg dat mensen op zo een manier aandacht willen trekken misschien beseffen ze het niet en is het eruit voor ze het beseffen maar toch ik vind dat het niet echt kan dat die mensen geholpen moeten worden en dat het een verplichting moet zijn ...
Oud 30-12-2002, 20:33
Andromeda
Andromeda is offline
mjah...ik weet eigenlijk niet waarom ik het doe...ik kan er ook niet mee stoppen snapje....maar ik vind het wel erg da ik het doe beetje vaag nou ik wilde alleen weten of andere mensen er 'last' van hebben....
Oud 31-12-2002, 01:03
N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Ik zeg soms wel dingen die niet waar zijn, maar houd er absoluut niet van en doe het ook niet om aandacht te krijgen (om mij
ana-persoonlijkeid te beschermen).

Ik probeer andere dingen te vinden waardoor ik aandacht van anderen krijg, *liegen* om aandacht hoef ik echt niet, maar vind mezelf meestal toch geen aandacht waard, so ...
Oud 31-12-2002, 10:11
Medea
Medea is offline
Citaat:
*luna* schreef:
ik niet...maar een vriendin van mij heeft verzonnen dat ze verkracht is, dat ze mishandeld is, dat ze een abortus heeft gehad etc...en iedereen haar geloven en medelijden met haar hebben en boos zijn op de daders...blijkt het achteraf niet waar te zijn...mja...dat heeft ook een naam: dwangmatig leugenaar(maar dan wat ingewikkelder weet ff niet meer hoe het heet)

Ik ken wel iemand die verzon dat haar moeder doodziek was, op sterven lag, uiteindelijk verzon ze zelf dat ze gestorven was.
Ik heb het altijd geloofd, haar altijd getroost, maar dan kom je uiteraard onverwacht eens op bezoek en blijkt die moeder springlevend te zijn...
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 10:37
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Andromeda schreef:
Nee, krijg al genoeg (teveel) aandacht
met dingen die ik heb meegemaakt..
Hoef geen andere dingen te verzinnen.
Oud 31-12-2002, 10:41
Verwijderd
ik overdrijf ook vaak alles wat k meemaak en zie waardoor mensen blijven luisteren (als k vrolijk ben) gewoon boogschuttertrekje.

Een vriend van me liegt ook onwijs veel, zn hele achtergrond etc. omdat hij niet lekker in zn vel zit. het is ook echt dwangmatig, voor mij een reden geweest om hem een stuk minder te zien..

Kweet niet of ze het zelf door hebben waar ze mee bezig zijn eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 18:00
NVIP
NVIP is offline
Citaat:
N*A*Shezbaernon schreef:
Ik zeg soms wel dingen die niet waar zijn, maar houd er absoluut niet van en doe het ook niet om aandacht te krijgen (om mij
ana-persoonlijkeid te beschermen).

Ik probeer andere dingen te vinden waardoor ik aandacht van anderen krijg, *liegen* om aandacht hoef ik echt niet, maar vind mezelf meestal toch geen aandacht waard, so ...
Door je bescheidenheid heb je toch mijn aandacht getrokken

Af en toe dik ik zelf ook wel eens wat aan, ( als ik al wat te vertellen heb) maar eigenlijk valt het allemaal best mee.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2003, 15:50
Snippie
Snippie is offline
Hoi Andromeda,

Ik begrijp wel wat je bedoelt. Ik heb het zelf ook gedaan maar niet om aandacht te trekken maar omdat mijn probleem thuis moeilijk uit te leggen is. Ik kon het niet uitleggen en niemand begreep het dan ook. Ik had toen verteld dat ik geslagen werd door mijn pa dat is wel uit te leggen, maar het werd er voor mij niet makkelijker op. Hoe konden andere mensen nou weten hoe moeilijk het thuis is hoewel er niet geslagen werd of wat dan ook! Ik begon er op het laatst zelf ook in te geloven, nu weet ik dat dit niet zo is. Sinds een jaar zeg ik dit niet meer hoewel ik baal dat niemand kan begrijpen hoe moeilijk het thuis is.

groetjes karina
Reageren

Regels voor berichten