Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-01-2003, 16:28
Genesis
Genesis is offline
Ik heb een vraag.. Mijn computer begint beetje langzaam te worden en daarom wilde ik mijn harde schijf eens defragmenteren, aangezien dat regelmatig schijnt te moeten als je je computer beetje op snelheid wilt houden. Nou dat heb ik dus geprobeerd, maar na 3 dagen draaien staat ie nog steeds op 0%

Dus toen heb ik ff in de help gekeken en daar staat dat je alle andere programma's af moet sluiten aangezien ie anders steeds opnieuw begint als een programma iets naar de harde schijf schrijft. Nou dat lukt dus niet echt, dus ik dacht ik doe het gewoon in veilige modus, dat kan toch ook?????
Nou toen kwam het defragmentatieprogramma inderdaad verder, want hij gaf de melding dat er een fout was die ik op moest lossen met Scandisk.

Ik scandisk draaien, maar dan krijg ik dus de melding dat ie 10 keer opnieuw opgestart is, en dat ie ermee ophoudt, dat ik dan eerst alle andere programma's af moet sluiten.

hoe moet ik dat nou doen dan?
Als ik CTRL+ALT+DEL druk, zie ik alleen explorer als actief programma.. die kan ik toch niet afsluiten? hoe moet ik dan voorkomen dat andere programma's naar de harde schijf schrijven terwijl scandisk draait?

Genesis
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-01-2003, 17:35
bam
bam is offline
erm
windows versie?
misschien
Oud 02-01-2003, 18:21
Gatara
Gatara is offline
Met de knoppen ALT-TAB zie je alle programma's die op dat moment draaien.

Alle programma's die daarnaast nog draaien, daarvan zie je een icoontje rechts. Klik met de rechtermuisknop op zo'n icoontje en klik op: disable/quit/exit

Suc6!
Met citaat reageren
Oud 02-01-2003, 18:29
Genesis
Genesis is offline
Ik draai windows ME.

Gatara: als alle icoontjes rechtsonderaan weg zijn, en ik bij ALT+TAB geen programma's meer zie, draai ik geen extra programma's meer? Maar als ik dan CTRL+ALT+DEL doe, zie ik nog wel meer programma's! of maakt dat niet uit.. Bovendien: hij doet het ook in veilige modus, en dan zie ik geen enkel icoontje staan rechtsonderaan.

Genesis
Met citaat reageren
Oud 02-01-2003, 18:30
-=Kobuz=-
-=Kobuz=- is offline
En als je Windows XP draait moet je ff ctrl-alt-del drukken, daarna processen klikken. Kunnen ook nogal eens dubieuze programma-onderdelen tussenstaan.
Oud 02-01-2003, 18:45
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Genesis schreef:
Ik draai windows ME.

Gatara: als alle icoontjes rechtsonderaan weg zijn, en ik bij ALT+TAB geen programma's meer zie, draai ik geen extra programma's meer? Maar als ik dan CTRL+ALT+DEL doe, zie ik nog wel meer programma's! of maakt dat niet uit.. Bovendien: hij doet het ook in veilige modus, en dan zie ik geen enkel icoontje staan rechtsonderaan.
Vreemd. In de veilig modus zou toch alles uit moeten staan.

Heb je scandisk overigens ook in de veilig modus laten draaien?
Met citaat reageren
Oud 02-01-2003, 19:01
Gatara
Gatara is offline
Overigens kun je alles uitschakelen behalve Explorer en Systray in windows via CTRL-ALT-DELETE.
Maar dat had je al geprobeerd?
Met citaat reageren
Oud 02-01-2003, 19:10
dystopia
dystopia is offline
Download VoptXp. Shareware defrag progje.
Oud 02-01-2003, 19:43
B@RTOLI
B@RTOLI is offline
Ja ik ken iemand die op windows 98 draait hem volgens mij al geen jaar gedefragmenteerd had waar die na een week nog stond te rammelen!!!

Hij kon dus niet wachten tot die klaar was heeft hij hem geformateerd en alles er opnieuw opgezet.

Ik zou aanraden om elke week of om de 2 weken te defragmenteren. Dat helpt al
Oud 02-01-2003, 20:29
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef:
Overigens kun je alles uitschakelen behalve Explorer en Systray in windows via CTRL-ALT-DELETE.
Maar dat had je al geprobeerd?
Waarom zou je die niet kunnen suiten dan?
Gaat prima hoor..
Met citaat reageren
Oud 02-01-2003, 21:45
Verwijderd
ik ben 24 processen staan bij taakbeheer, kan ik dat allemaal gerust sluiten? Het zijn allemaal .exe files en ik weet niet waar die allemaal voor staan dus...
Met citaat reageren
Oud 02-01-2003, 22:47
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
McLaren schreef:
Waarom zou je die niet kunnen suiten dan?
Gaat prima hoor..
Hm.. als ik explorer sluit bv. krijg ik een originele irritante bureaublad achtergrond

Even serieus: dat staat overal vermeld... weet ook niet waarom om eerlijk te zijn.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2003, 23:18
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
danique2 schreef:
ik ben 24 processen staan bij taakbeheer, kan ik dat allemaal gerust sluiten? Het zijn allemaal .exe files en ik weet niet waar die allemaal voor staan dus...
nee je kunt ze niet allemaal sluiten bijvoorbeeld explorer.exe moet blijven draaien. Maar iexplore.exe msn.exe icq.exe kunnen weer wel gekilled worden.
Oud 03-01-2003, 10:16
DeSSie
DeSSie is offline
Eerst schijf controle draaien
Dan ALT+CTRL+DEL alle programma's afsluiten BEHALVE:

Explorer &
Systray

En dan je defragmentatie uitvoeren
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 20:33
Genesis
Genesis is offline
Okay.. nou ik kan met CTRL+ALT+DEL niet alles afsluiten omdat sommige programma's dan vastlopen en ik weer opnieuw op moet starten zo staat er altijd 'Qload' en als ik die af wil sluiten, doet de computer niks meer.

Maar in veilige modus moest het dacht ik ook willen, maar dan blijft ie ook steeds overnieuw beginnen. Zowel Scandisk als defragmenteerprogramma beginnen steeds opnieuw.

Dystopia: waar kan ik dat programma downloaden? zal ik dat eens proberen..

Genesis
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten