Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-12-2002, 17:43
Lain
Lain is offline
Ik heb ff een vraagje ik wil leren om te mediteren maar weet niet precies hoe dat gaat. ik weet wel dat je, je gedachten leeg moet maken ofzoiets maar er blijven bij mij als ik dat probeer altijd nog gedachtes in mn hoof over wat ik heb meegemaakt enzo..
Oud 15-12-2002, 18:24
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Nou je kunt bijvoorbeeld op je rug gaan liggen op bed, of gewoon in een kleermakerszit zitten, of als je kan een Lotushouding (lotushouding vergt oefening, maar als je het kan bewaar je veel beter je evenwicht dus kun je vrediger mediteren).
Nou sluit je ogen en relax. Laat het hededaagse leven los en probeer te concentreren op je adem, adem langzaam diep in, en adem langzaam weer uit. Probeer als je ademt, met je buik te ademen in plaats van je borst. Nu hebben sommige mensen dus nog problemen met hun gedachte. Kijk het is niet zo erg als er een gedachte naar boven komt, maar zorg dat je er dan niet aan blijft denken laat het los. En dat geld ook voor beelden in je hoofd, kijk ernaar en laat ze dan weer los. Als je moeite hebt met concentratie kun je bijvoorbeeld in je gedachte kijken naar een rustigbrandende kaars. Of een stroompje water. Of iets anders rustgevends. Maar vergeet niet, diep en rustig ademhalen.
Oud 15-12-2002, 18:36
Lain
Lain is offline
thanx....

ff ander vraagje ik lees op andere forums wat dingen over ki maar weet niet precies wat het is......??
heb je voor "ki" ook meditatie nodig ?
hoe kun je ki leren en waarvoor kun je het gebruiken
Oud 16-12-2002, 10:26
Isa
Isa is offline
Citaat:
Lain schreef:
thanx....

ff ander vraagje ik lees op andere forums wat dingen over ki maar weet niet precies wat het is......??
volgens mij word daar de universele levensenergie mee bedoeld die door alles stroomt. tenminste dat kreeg ik te horen in de uitleg over tai chi. en chi is ki volgens mij.

overigens voor meditatie:lees het boek concentratie en meditatie van christmas humpreys.
Oud 16-12-2002, 14:54
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Lain schreef:
thanx....

Ki, Qi, Chi, Prana, Evu er zijn talloze namen voor maar het is allemaal hetzelfde. Het is gewoon energie die ervoor zorgt dat iets bestaat. Door het te beoefenen krijg je meer energie, de overige energie gaat naar een plek genaamt de Dantian. De dantian kun je dus voorstellen als een balletje van energie die in zich in de onderbuik bevind, de wetenschap noemt dit ook wel het zwaartepunt. Deze plek zit ongeveer 5 cm onder je navel, en ongeveer 3 cm erin. Maar het duurt een tijdje voor dat je hem echt goed weet te zitten, ik heb daar af en toe ook nog moeite mee. Maar goed ga dus mediteren en concentreer je op je Dantian. Stel het je voor als een sprankelende energiebal met de kleur die jij wilt, de standaard kleur is meestal groen. De Dantian staat in verbinding met de meridianen, meridianen zijn banen waar energie doorloopt, net als bloedaderen, deze gaan door heel je lichaam heen. Nu stel je voor dat er langzaam energie door je lichaam stroomt vanuit je Dantian. Denk erom dat de energie altijd in beweging is. Nu als je dit een tijdje doet heb je de kans dat je je energie kunt voelen, sommige mensen voelen het meteen de eerste keer, en andere weer wat later. Het gevoel is bijna niet te beschrijven, maar bij mij voelt het als een soort van wartme. En als ik me bijvoorbeeld om m'n vingers concentreer gaan ze tintelen, zo ook bij m'n tenen. Er zijn talloze dingen wat je met ki kunt doen. Je kunt je bijvoorbeeld voorstellen dat langzaam je huid wegsmelt, daarna je spiermassa, daarna je organen totdat je alleen je skelet over hebt. En laat dat vervolgens ook wegsmelten. Nu moet je je voorstellen dat je nog maar alleen uit energie bestaat, dus bijvoorbeeld dat je alleen nog maar groene energie bent in de vorm van een mens. Laat de energie helder worden en stralen. Nu ga je langzaam je skelet weer opbouwen, alleen deze keer is je skelet prachtig zilver gekleurd, en je organen, spieren, en huid prachtig goud gekleurd zijn. Doe net alsof je hele lichaam lichtgeefd en straalt. Nu blijf nog een tijde in meditatie en kom langzaam bij. Je hebt nu je fysieke kracht gereinigd, als je hier goed in bent kun je zelfs ziektes verdrijven (maar dat ligt allemaal aan je zelf, je moet er dus niet skeptisch tegenover staan). Dit is dus een voorbeeld wat je kunt doen. En denk erom hoe meer je mediteert hoe meer energie je krijgt.
Oud 16-12-2002, 20:27
Lain
Lain is offline
Cool....

Ik had gelezen dat je met die energy ook dingen kan verplaatsen
weet jij ook hoe dat moet of wat voor methode daarvoor is ??
En op een website stond dat je 'energy ballen enzo kon laten verschijnen en afschieten is dat echt waar want ik vond het een beetje DBZ achtig lijken...
Oud 16-12-2002, 20:43
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Lain schreef:
Cool....

Ik had gelezen dat je met die energy ook dingen kan verplaatsen
weet jij ook hoe dat moet of wat voor methode daarvoor is ??
En op een website stond dat je 'energy ballen enzo kon laten verschijnen en afschieten is dat echt waar want ik vond het een beetje DBZ achtig lijken...
Ik zou als ik jou was je niet laten lijden door DBZ. Maar okee, ene jongeman Kipracticier is heeft gezegd dat hij met behulp van energie, een papieren wielletje heeft laten draaien. Alleen jammer dat we niks meer van hem horen. Een energiebal heh? Nou die maak je zo. Houd je handen alsof je een voetbal vastpakt. Nu concentreer energie in je handen, visualiseer een bal van energie tussen je handen. Nu laat je energie uit je handen naar de bal glijden. Na een tijdje oefenen kun je een druk voelen tussen je handen net als bij magneten. Dat betekend dat je een bal van energie hebt gemaakt. Eigelijk kun je hier niks mee, maar als je je in helen verdiept kun je jezelf en iemand anders helen. Als je je verdiept in mensen pijn doen, kun je mensen pijn doen. Alleen vergelijk het niet met DBZ, want dat is overdreven. Maar het bewegen van objecten gaat zo. Pak iets licht's, zoals een plastic ringetje. Mediteer ongeveer 15 minuten van tevoren. Nu kan je met je handen ki er uit laten stromen door het ringetje, met heel veel oefening word je energie sterker en kan het ringetje in beweging komen. Je kunt ook denken dat er een hand van energie uit je hersenen komen en die tegen het object duwt. Maar denk erom heel veel oefenen en geloven.
Oud 17-12-2002, 17:05
Lain
Lain is offline
dit was de site waar het optond is het echt of nep?

http://undergrounddragon.tripod.com/...round/id6.html
Oud 17-12-2002, 19:05
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Lain schreef:
dit was de site waar het optond is het echt of nep?

http://undergrounddragon.tripod.com/...round/id6.html
Er staan dingen op die echt zijn (voor ki-beoefenaars dan), maar er staat ook een heleboel flauwekul, en sommige technieken zijn gewoon bijna niet te doen en daar op moet je gewoon heel erg lang oefenen. En met die spreuken heb ik ook mijn twijfels.
Oud 18-12-2002, 21:28
Lain
Lain is offline
Ik probeerde gisteren zo'n kibal te maken en begonnen mijn vingers te tintelen en werd het warm in me handen en tussen mijn handen, en vandaag probeerde ik het weer en toen voelde ik een soort druk tuusen mijn vingers betkent dit dat het me een beetje lukt, ik dacht zelf van niet want ik had gelezen dat de meeste mensen er ongeveer inuten over doen om resultaat te krijgen en bij lukte het de eerste keer in 3 minuten ongeveer en de 2 keer in een minuut al ofzo
Oud 18-12-2002, 22:33
Wolf Hood
Wolf Hood is offline
Jullie mensen begrijpen het echt nog steeds niet DIT HELE MYSTIEKE GEDOE IS GEWOOOON BUULSHIT NIEMAND NEEMT JULLIE SERIEUS JULLIE KIJKEN GEWOON TE VAAK DRAGONBALLZ, IK TROUWENS OOK MAAR IK GELOOF ER NIET IN JULLIE VERBEELDEN HET MAAR HET IS AL EN EEN NACHTMERRIE WAAR NIEMAND UIT KAN KOMEN
Oud 18-12-2002, 23:26
morlock
morlock is offline
Luister klein gefrustreerd mannetje
Dat jij hier niet in geloofd is oke, maar ga dan geen uitspraken doen die anderen mogelijk kunnen kwetsen.
Als jij niet in dit soort "shit" geloofd, ga dan fijn ergens anders over discussieren.

p.s.: misschien wordt het eens tijd dat je de "caps lock" toets indrukt en wat puncificatie-tekens gebruikt?
Oud 18-12-2002, 23:33
morlock
morlock is offline
Maar, om weer even on-topic te gaan

Ik was in eerste instantie wat sceptisch tegenover dit soort praktijken, maar na eerder deze dag (na een half uurtje mediteren) een vergelijkbare ervaring als Lain opgedaan te hebben, kijk ik er toch iets positiever tegenaan

Zou iemand mij een aantal intereessante links op het "link"-topic kunnen geven naar sites die serieuze informatie geven over dit onderwerp en over de achterliggende levenswijze/geloofsovertuigingen??

Alvast bedankt!!
Oud 19-12-2002, 15:54
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Lain schreef:
Ik probeerde gisteren zo'n kibal te maken en begonnen mijn vingers te tintelen en werd het warm in me handen en tussen mijn handen, en vandaag probeerde ik het weer en toen voelde ik een soort druk tuusen mijn vingers betkent dit dat het me een beetje lukt, ik dacht zelf van niet want ik had gelezen dat de meeste mensen er ongeveer inuten over doen om resultaat te krijgen en bij lukte het de eerste keer in 3 minuten ongeveer en de 2 keer in een minuut al ofzo
Okee dan, goed gedaan. Ik denk dat ik maar ook es weer ga oefenen in ballen want de laatste tijd heb ik alleen maar ki-bewegingen gedaan, getraint en gemediteerd. En let maar niet op die skeptische mensen, je kunt ki alleen ervaren zoals jij nu hebt ervaart en dan weet je dat het bestaat.
Oud 20-12-2002, 07:29
Isa
Isa is offline
probeer 's je chakras te activeren. vooral je derde oog.
Oud 20-12-2002, 20:59
Lain
Lain is offline
En hoe activeer je die chakra's van je derde oog enzo dan???
Oud 20-12-2002, 21:35
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Lain schreef:
En hoe activeer je die chakra's van je derde oog enzo dan???
Door te visualiseren dat het gesloten bloemen zijn die langzaam opengaan en energie afgeven aan je lichaam.
Oud 21-12-2002, 14:28
Isa
Isa is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:
Door te visualiseren dat het gesloten bloemen zijn die langzaam opengaan en energie afgeven aan je lichaam.
probeer wel de bijpassende kleuren erbij te visualiseren.
dus rood en fysieke kracht in je benen en bij je eerste chakra, oranje bij je gneotschakra,geel bij je macht/ego hakra, groen bij je vfreugde envrede en compassiechakra (hartchakra), lichtblauw bij de keelchakra,indigo bij je derde chakra ofwel je derde oog, en paars bij de kruinchakra.
Oud 21-12-2002, 16:15
Verwijderd
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
indigo
hoe ziet dat er nou weer uit?
*zoekt op*
Oud 21-12-2002, 17:45
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
eddie schreef:
hoe ziet dat er nou weer uit?
*zoekt op*
Ik doe gewoon altijd zo, van onder naar boven: rood, oranje, geel, groen, blauw, paars, wit.
Oud 22-12-2002, 09:25
Isa
Isa is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:
Ik doe gewoon altijd zo, van onder naar boven: rood, oranje, geel, groen, blauw, paars, wit.
maar het derde oog is indigo en niet paars.

eddie, indigo is een soort donkerblauw, net als de nachtelijke sterrenhemel.
Oud 22-12-2002, 12:25
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
maar het derde oog is indigo en niet paars.

eddie, indigo is een soort donkerblauw, net als de nachtelijke sterrenhemel.
Het maakt geen zak uit welke kleuren je gebruikt bij welke chakra, want dan is de bovenste chakra weer wit en dan weer goud. Dat maakt allemaal niks uit. Want als je het echt gaat bekijken heeft energie helemaal geen kleur.

Laatst gewijzigd op 22-12-2002 om 12:29.
Oud 23-12-2002, 08:06
Isa
Isa is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:
Het maakt geen zak uit welke kleuren je gebruikt bij welke chakra, want dan is de bovenste chakra weer wit en dan weer goud. Dat maakt allemaal niks uit. Want als je het echt gaat bekijken heeft energie helemaal geen kleur.
volgens mij wel. de kleur van het eerste chakra is rood en laat dat nou toevallig de kleur zijn waar ik het eerst aan denk als ik het heb over aarden overleven. laat groen nou toevallig te kleur zijn van het 4de chakra en ook de kleur waar ik het eerst aan denk als ik aan vruegde denkt(envreugde zetelt in nr.4) enzovoort. 6/spiritualiteit/derde oog is indigo en daar denk ik aan bij spiritualiteit.
Oud 23-12-2002, 12:43
Lain
Lain is offline
Hebben emoties te maken met "KI" want ik was nogal depri gisteren en lag op bed en deed alsof ik een bal had gemaakt en daarover de energie verder aaide en het werd eerst warm en toen steeds warmer en mijn handpalmen ginge tintelen en dat tintelen ging door mijn vingers en polsen, lukt het dan beter als je heel gemotioneerd bent ofzo??

Laatst gewijzigd op 24-12-2002 om 12:15.
Oud 23-12-2002, 15:40
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Lain schreef:
Hebben emoties te maken met "KI" want ik was nogal depri gisteren en lag op bed en deed alsof ik een bal had gemaakt en daarover de energie verder aaide en het werd eerst warm en toen steeds warmer en mijn handpalmen ginge tintelen en dat tintelen ging door mijn vingers en polsen
Ja het heeft er invloed op ja.
Oud 07-01-2003, 20:10
Hugo2409
Hugo2409 is offline
(off topic)
Hey ik ben nieuw hier maar al die mistiek topics hebben me enorm nieuwsgierig gemaakt. Deze vind ik een van de meest interessante, want er staat veel over mediteren enzo maar toch snap ik er niet zo veel van en ik zou het ook willen leren. Maar volgens mij heb ik er geen geduld genoeg voor of heeft dat er niets mee te maken????
En hoe komt iedereen aan al die informatie (gewoon internet) zou iemand die er veel vanaf weet me kunnen mailen ofzo met tips want dat zou ik echt te gek vinden.
Bvd

Greetz Hugo
Oud 08-01-2003, 13:59
ZuivereZien
ZuivereZien is offline
Ik denk dat Ki-Fighter hier de expert op meditatie gebied is aangezien hij de chakra's zelfs al goed onder controle heeft(
en dit niet makelijk is en niet even in een maandje te leren valt
Ik kan zelf wel aardig mediteren maar dat is wel iets anders ,'k doe "vazjarana" meditatie . Dat woord is gelijk aan het oorspronkelijke Tibetaans Boeddhidme wat dus inhoudt dat dat ik de meditatie ervan doe. Ik weet niet of Ki-Fighter je deze soort meditatie uit kan leggen anders kun je mailen met me. Even een vraag aan Ki: Wat doe haal jij nou uit het Boeddhisme,.,.Dharma, Sangha, Vussjana, of veel zelfreflectie ,...ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jij er mee doet. Maar ok ik ga weer eens.

Spiritualiseer verder!
Oud 08-01-2003, 17:10
barkrukkie
barkrukkie is offline
Allemaal leuk en aardig dit, maar waarom is er nog nooit aangetoond dat er echt energie is? Als er echt energie is, moet je dit ook kunnen meten/waarnemen (en dan niet door jezelf)
Zo'n tintelend gevoel tussen je vingers is natuurlijk fijn (heb ik zelf ook ervaren, en half jaartje geleden ofzo ben ik hier ook als zo'n newbie geweest met dergelijke vragen van 'hoe, wat en waar'), maar volgens mij (en door mijn eigen ervaringen) blijft dit slechts een spinsel van de hersenen.
De hersenen zijn krachtiger dan de meeste denken, als je sterk DENKT dat er iets is, dus er echt in GELOOFT, dan krijg je ook dat gevoel, wat weer je denken/geloven versterkt, dat versterkt het gevoel weer, enz. enz. Ik zie het hele Ki-gebeuren dus als een trucje van je hersenen, een soort jezelf voor de gek houden. Hiermee beweer ik niet dat het niet werkt, want ik beoefen ook zelf Jiu-Jitsu, en daarbij leren wij ook dat je moet werken met je eigen energie en met de energie van je tegenstander. Ook het schreeuwen bij slagen zou een 'Ki-boost' geven waardoor je stoot krachtiger is. Maar voor mij is die stoot dan krachtiger omdat je DENKT dat 'ie krachtiger is (door de 'zogenaamde Ki').
Ki werkt wel, maar het is er niet.
Oud 08-01-2003, 18:59
Isa
Isa is offline
Citaat:
barkrukkie schreef:
Allemaal leuk en aardig dit, maar waarom is er nog nooit aangetoond dat er echt energie is? Als er echt energie is, moet je dit ook kunnen meten/waarnemen (en dan niet door jezelf)
volgens mij kunnen boeddhistische monniken die energie net zo goed waarnemen als gewoon licht.
waarom zou je dan die energie niet door jezelf moeten waarnemen om bewijs te krijgen terwijl je wel gelooft in gewone visuele informatie?
Oud 08-01-2003, 19:12
kitana
kitana is offline
Hallo mensjes,

ik heb even een vraagje. Waar haal je bij Ki die energie vandaan? Of haal je die vanuit je meditatie? Maar als je bijvoorbeeld een Ki bal maakt, en dus al je energie uit je lichaam concentreerd en dan uitstoot. Hoe gaat dan de aanvoer van nieuwe? Loop je dan ook niet het risico om helemaal uitgeput te raken?
Oud 08-01-2003, 20:48
barkrukkie
barkrukkie is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
volgens mij kunnen boeddhistische monniken die energie net zo goed waarnemen als gewoon licht.
waarom zou je dan die energie niet door jezelf moeten waarnemen om bewijs te krijgen terwijl je wel gelooft in gewone visuele informatie?
Ik denk dat als jij alleen die energie kunt waarnemen die je zelf maakt (zo'n 'ki-bal' bijvoorbeeld) het een soort 'hersen-bedrog' is. Maar als iemand anders die energie maakt en ik kan die dan zien/waarnemen, dan geloof ik het direct. Ik vind het dus belangrijk dat ook iemand anders die energie kan zien/waarnemen, om zo zelfbedrog te voorkomen
Oud 11-01-2003, 19:02
SuperSanne
SuperSanne is offline
Ik had ooit wel eens op Nationak geograpihc (uh oh... hoe schrijf je dit) iets gezien over ki verzamelen in een lichaamsdeel. Daarna had ik zelfverdediging op school, en moesten we een plankje doormidden slaan. Ik probeerde voor de grap al mijn Ki naar m'n hand te bewegen, en het plankje bak! Maar ik had er al wel een paar keer op zitten rammen...
Oud 12-01-2003, 10:17
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
SuperSanne schreef:
Ik had ooit wel eens op Nationak geograpihc (uh oh... hoe schrijf je dit) iets gezien over ki verzamelen in een lichaamsdeel. Daarna had ik zelfverdediging op school, en moesten we een plankje doormidden slaan. Ik probeerde voor de grap al mijn Ki naar m'n hand te bewegen, en het plankje bak! Maar ik had er al wel een paar keer op zitten rammen...
Kun jij wel je ki voelen stromen? Weet jij wel wat het allemaal precies inhoud?

Regels voor berichten