Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
Cool....
![]() ![]() weet jij ook hoe dat moet of wat voor methode daarvoor is ?? En op een website stond dat je 'energy ballen enzo kon laten verschijnen en afschieten is dat echt waar want ik vond het een beetje DBZ achtig lijken...
||
Citaat:
|
dit was de site waar het optond is het echt of nep?
http://undergrounddragon.tripod.com/...round/id6.html
||
Citaat:
|
![]() ![]() ![]()
|
Jullie mensen begrijpen het echt nog steeds niet DIT HELE MYSTIEKE GEDOE IS GEWOOOON BUULSHIT NIEMAND NEEMT JULLIE SERIEUS JULLIE KIJKEN GEWOON TE VAAK DRAGONBALLZ, IK TROUWENS OOK MAAR IK GELOOF ER NIET IN JULLIE VERBEELDEN HET MAAR HET IS AL EN EEN NACHTMERRIE WAAR NIEMAND UIT KAN KOMEN
![]() |
![]() |
|
Luister klein gefrustreerd mannetje
![]() Dat jij hier niet in geloofd is oke, maar ga dan geen uitspraken doen die anderen mogelijk kunnen kwetsen. Als jij niet in dit soort "shit" geloofd, ga dan fijn ergens anders over discussieren. p.s.: misschien wordt het eens tijd dat je de "caps lock" toets indrukt en wat puncificatie-tekens gebruikt? ![]()
|
Maar, om weer even on-topic te gaan
![]() Ik was in eerste instantie wat sceptisch tegenover dit soort praktijken, maar na eerder deze dag (na een half uurtje mediteren) een vergelijkbare ervaring als Lain opgedaan te hebben, kijk ik er toch iets positiever tegenaan ![]() Zou iemand mij een aantal intereessante links op het "link"-topic kunnen geven naar sites die serieuze informatie geven over dit onderwerp en over de achterliggende levenswijze/geloofsovertuigingen?? Alvast bedankt!!
||
Citaat:
||
Citaat:
dus rood en fysieke kracht in je benen en bij je eerste chakra, oranje bij je gneotschakra,geel bij je macht/ego hakra, groen bij je vfreugde envrede en compassiechakra (hartchakra), lichtblauw bij de keelchakra,indigo bij je derde chakra ofwel je derde oog, en paars bij de kruinchakra. |
![]() |
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 22-12-2002 om 12:29. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() ![]() ![]()
Laatst gewijzigd op 24-12-2002 om 12:15. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
(off topic)
Hey ik ben nieuw hier maar al die mistiek topics hebben me enorm nieuwsgierig gemaakt. Deze vind ik een van de meest interessante, want er staat veel over mediteren enzo maar toch snap ik er niet zo veel van en ik zou het ook willen leren. Maar volgens mij heb ik er geen geduld genoeg voor of heeft dat er niets mee te maken???? En hoe komt iedereen aan al die informatie (gewoon internet) zou iemand die er veel vanaf weet me kunnen mailen ofzo met tips want dat zou ik echt te gek vinden. Bvd Greetz Hugo |
![]() |
|
Ik denk dat Ki-Fighter hier de expert op meditatie gebied is aangezien hij de chakra's zelfs al goed onder controle heeft(
![]() en dit niet makelijk is en niet even in een maandje te leren valt Ik kan zelf wel aardig mediteren maar dat is wel iets anders ,'k doe "vazjarana" meditatie . Dat woord is gelijk aan het oorspronkelijke Tibetaans Boeddhidme wat dus inhoudt dat dat ik de meditatie ervan doe. Ik weet niet of Ki-Fighter je deze soort meditatie uit kan leggen anders kun je mailen met me. Even een vraag aan Ki: Wat doe haal jij nou uit het Boeddhisme,.,.Dharma, Sangha, Vussjana, of veel zelfreflectie ,...ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jij er mee doet. Maar ok ik ga weer eens. Spiritualiseer verder! ![]()
|
![]() |
Allemaal leuk en aardig dit, maar waarom is er nog nooit aangetoond dat er echt energie is? Als er echt energie is, moet je dit ook kunnen meten/waarnemen (en dan niet door jezelf)
Zo'n tintelend gevoel tussen je vingers is natuurlijk fijn (heb ik zelf ook ervaren, en half jaartje geleden ofzo ben ik hier ook als zo'n newbie geweest met dergelijke vragen van 'hoe, wat en waar'), maar volgens mij (en door mijn eigen ervaringen) blijft dit slechts een spinsel van de hersenen. De hersenen zijn krachtiger dan de meeste denken, als je sterk DENKT dat er iets is, dus er echt in GELOOFT, dan krijg je ook dat gevoel, wat weer je denken/geloven versterkt, dat versterkt het gevoel weer, enz. enz. Ik zie het hele Ki-gebeuren dus als een trucje van je hersenen, een soort jezelf voor de gek houden. Hiermee beweer ik niet dat het niet werkt, want ik beoefen ook zelf Jiu-Jitsu, en daarbij leren wij ook dat je moet werken met je eigen energie en met de energie van je tegenstander. Ook het schreeuwen bij slagen zou een 'Ki-boost' geven waardoor je stoot krachtiger is. Maar voor mij is die stoot dan krachtiger omdat je DENKT dat 'ie krachtiger is (door de 'zogenaamde Ki'). Ki werkt wel, maar het is er niet.
||
Citaat:
waarom zou je dan die energie niet door jezelf moeten waarnemen om bewijs te krijgen terwijl je wel gelooft in gewone visuele informatie? |
![]() |
|
![]() |
Hallo mensjes,
ik heb even een vraagje. Waar haal je bij Ki die energie vandaan? Of haal je die vanuit je meditatie? Maar als je bijvoorbeeld een Ki bal maakt, en dus al je energie uit je lichaam concentreerd en dan uitstoot. Hoe gaat dan de aanvoer van nieuwe? Loop je dan ook niet het risico om helemaal uitgeput te raken? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Ik had ooit wel eens op Nationak geograpihc (uh oh... hoe schrijf je dit) iets gezien over ki verzamelen in een lichaamsdeel. Daarna had ik zelfverdediging op school, en moesten we een plankje doormidden slaan. Ik probeerde voor de grap al mijn Ki naar m'n hand te bewegen, en het plankje bak! Maar ik had er al wel een paar keer op zitten rammen...
|
![]() |
||
Citaat:
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Mediteren hanky123 | 8 | 18-06-2013 17:07 | |