Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-02-2002, 18:04
marlies
marlies is offline
die film met dat jongetje dat ook in the sixth sense zit.
De moeite waard of niet?
Oud 13-02-2002, 18:06
miro
miro is offline
mwah hij ging wel... hij had een slap einde, ik had er denk ik teveel van verwacht.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2002, 19:58
cup a soup
cup a soup is offline
kep em ook niet gezien... misschien doe ik het ooit nog...
Oud 13-02-2002, 20:26
Chimera
Chimera is offline
Vond 'em goed, maar meningen verschillen d'r nogal over. Vond het einde persoonlijk WEL goed. Weer 'es wat anders.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2002, 05:48
Anonymous John
Anonymous John is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Vond 'em goed, maar meningen verschillen d'r nogal over. Vond het einde persoonlijk WEL goed. Weer 'es wat anders.

Mee eens
Oud 14-02-2002, 09:25
legatus
legatus is offline
Het einde was CLOSE ENCOUNTERS, zoetsappig en vooral gecreeërd voor het publiek en niet om het verhaal te ondersteunen.

Aardige film -- foutje van Spielberg.
Oud 14-02-2002, 10:11
JoRTh
JoRTh is offline
K vond het een mooie film. Vooral wat beelden en special effects betreft. Het verhaal vond ik vooral naar, en het einde ronduit kut en onbevredigend.

MAAR! Ik blijf het onzin vinden dat Spielberg het einde wordt verwezen. Want het zou namelijk de ultieme reden zijn dat Kubrick het hem liet regisseren... maar ja
Oud 14-02-2002, 10:40
legatus
legatus is offline
Spielberg zal er altijd op aangekeken worden door velen. Uiteindelijk is Kubrick gestorven en zal niemand weten wat hij ermee gedaan zou hebben -- ik vond het totaal niet in kubrick's stijl om aliens aan het einde te laten verschijnen. Het proeft als een Spielberg met momenten dat de stijl van Kubrick doorschijnt. Maar het had zowel in verhaal als in stijl aanwezig moeten zijn.
Oud 14-02-2002, 14:46
Anonymous John
Anonymous John is offline
Citaat:
legatus schreef:
[B]ik vond het totaal niet in kubrick's stijl om aliens aan het einde te laten verschijnen. B]
Volgens mij waren het geadvanceerde mecha's die toevalig op de aliens van Close Encounters leken.
Oud 16-02-2002, 10:18
legatus
legatus is offline
Mecha's zijn door de mens gecreeërd. Ik herinner mij dat de aliens aan het einde vertellen dat David de beste creatie was.

Het lijkt me sterk dat het Mecha's waren.
Oud 16-02-2002, 12:59
Memphis Man
Memphis Man is offline
Op zich goeie film, maar was wel beter geweest zonder dat einde.

En heel lief en mooi jongetje natuurlijk.
Oud 16-02-2002, 13:17
Oen
Oen is offline
Ik vond hem erg saai, niet echt leuk dus, het einde was niet leuk en waarschijnlijk mis ik the picture, naar mijn mening een van de slechtste films ooit. Ik hou eigenlijk ook meer van een duidelijk einde, Happy of juist heel erg smerig. Echt veel emoties kwamen er niet los. Ik had er echt veel meer van verwacht. Maar ik heb ook sterk het vermoeden dat ik iets gemist heb.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2002, 13:22
Rufus Lee
Rufus Lee is offline
Ik heb hem ook gezien, en ik vond hem wel mooi

Maar misschien ben ik een te gevoelig persoon, ofzow, dat ik hem daarom mooi vond
Oud 16-02-2002, 13:31
Jamie
Jamie is offline
Neen
Oud 16-02-2002, 20:42
Pompierke
Pompierke is offline
Ik vond deze film prachtig...

En er zijn inderdaad veel personen die het einde maar saai vinden... maar ik denk dat jullie (degene die het einde dom vind) niet verder denken dan het verhaal...

D8en jullie nu echt dat de jongen zijn moeder zou terugzien ??

Deze film is mssn al zeer ver in de toekomst...maar robots zijn al zeer in trek + als men al computers kunnen laten ruiken kan men binnekort ook wel robots met gevoelens maken...

En op het einde van de film ziet men de ijstijd die teruggekomen is (n die zal ook terugkomen !!!) en idd...wie zegter dat er geen mensen (aliens volgens ons) bij de aarde....

greetz

Pompierke
Met citaat reageren
Oud 16-02-2002, 21:45
Verwijderd
Citaat:
legatus schreef:
Mecha's zijn door de mens gecreeërd. Ik herinner mij dat de aliens aan het einde vertellen dat David de beste creatie was.

Het lijkt me sterk dat het Mecha's waren.
En toch waren het Mecha's.. of robots.. hoe je het ook noemen wil.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2002, 00:31
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Pompierke schreef:
En er zijn inderdaad veel personen die het einde maar saai vinden... maar ik denk dat jullie (degene die het einde dom vind) niet verder denken dan het verhaal...

Ik vond het einde niet saai of dom, maar sentimentele troep. Zou iemand zo vriendelijk willen zijn uit te leggen wat hij of zij er nou zo goed aan vond?
Oud 18-02-2002, 09:05
Hannibal
Hannibal is offline
Ik vond de film prachtig en ook het einde goed.
Waarom...
tja...
Gewoon mooi
De film is een sprookje en je verwacht niet anders dan een sprookjeseinde.
Het had ook een bizar einde kunnen zijn, dat was het ook wel, maar bizar slecht einde, maar dat was het niet. Het was geen Titanic-sentimentele troep. Gewoon een sprookje. Mooi. Amélie loopt ook mooi af.
Oud 18-02-2002, 09:26
legatus
legatus is offline
En waar haalt iedereen de wijsheid vandaan dacht het Mecha's zijn? Uit welk stukje heb je dat gefilterd PRESHNESS?

Want er word nergens gehint dat het MECHA's zijn, sommige mensen denken dat het door het doorgeven van informatie duidelijk word terwijl dat gewoon visueel aangeven is dat ze doormiddel van aanraking informatie doorgeven.
Oud 18-02-2002, 11:54
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
hij gaat dood
Met citaat reageren
Oud 18-02-2002, 13:24
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Hannibal schreef:
Ik vond de film prachtig en ook het einde goed.
Waarom...
tja...
Gewoon mooi
De film is een sprookje en je verwacht niet anders dan een sprookjeseinde.
Alsof sprookjes altijd goed aflopen. Ik had het een prachtig einde gevonden als de boel gewoon was afgesloten met David voor altijd gevangen in het ijs. Een naargeestige film film met een treurig einde. Zoals het in dat geval hoort.
You can't always get what you want, no matter how much you deserve it.

Het is sowieso een zwaktebod als je een deus ex machina nodig hebt om een film te laten eindigen op de manier die jou voor ogen staat....

[edit]Format probleempje[/edit]
Oud 01-03-2002, 22:08
Memphis Man
Memphis Man is offline
Maar dat jongetje is LIEF
Oud 02-03-2002, 00:11
JoRTh
JoRTh is offline
Ik vond het juist dat moment dat hij onder water voor die fee zat en de voice over weer terug kwam zo'n ontzettend PRACHTIG einde.

Dat er niet nog een romantische nasleep nakomt. Dat er nu eens geen happy end is, maar dat dat robot-jongetje daar voor eeuwig onder water zou zitten om te hopen op een actie van die fee. Het was echt te prachtig voor woorden als het daar zou aflopen.
Vond ik dus...
Oud 03-03-2002, 18:04
Heraclitus
Heraclitus is offline
Toen Kubrick doodging, had Spielberg gewoon moeten besluiten om hem niet af te maken.
Spielbergs films zijn heel anders dan die van Kubrick.
Kubrick maakt kunst.
Spielberg happy-end films met veel special-effects.
Vandaar dat Kubrick hem vroeger niet zelf gemaakt heeft: hij zag dat de onwikkeling in special-effects zo snel gingen, dat het beter was te wachten.
Einde is slecht. Lijken er sowieso wel drie. Waarvan ik de eerste (valt in water) het beste vond. 2de iets slechter. 3de happy-end.
3de bah.. Heeft niks met een kubrick film te maken. Spielberg heeft zelf ook gezegd dat als Kubrick nog geleefd had, dat het dan een "truly remarkeble movie" zou zijn geworden. Hij bracht hem alleen maar uit om geld te verdienen.
Hij had hem niet moeten uitbrengen.
Kubrick draait zich om in zijn graf.
Oud 22-03-2002, 12:40
JediJoel
JediJoel is offline
Citaat:
marlies schreef:
die film met dat jongetje dat ook in the sixth sense zit.
De moeite waard of niet?

ABSOLUTE AFRADER!!!
- Verhaal: bagger, eerst wordt er een robot gemaakt die écht kan liefhebben.
- Dan nemen die ouders hem, komt hun zoontje trug, wordt robotje jaloers. Zoontjelief daagt hem uit, gaat fout.
- Robotje wordt op een feestje bedreigd, zoekt zijn hulp bij zoontjelief, trekt hem mee in het water.
- Moeder wil hem niet kapot maken, omdat ze eigenlijk toch wel van hem houdt, dus zet ze hem uit (een LELIJKE) auto, in een bos. Nu moet robotje het alleen redden, gaat naar een grote stad, wordt onderweg opgepakt door de extreme opruimingsdienst.
- Gigolo Joe (een liefdesrobot, alleen voor de seks) komt daar ook terecht. Omdat robotje zo echt lijkt wil het publiek hem niet kapotmaken, en robotje vlucht met Gigolo Joe (what do you know) naar de stad van bestemming, en vraagt aan doctor Know waar de Blauwe Fee is (van Pinokkio) Dr Know is een beetje gestuurd door de bouwers van robotje, en robotje gaat naar Manhattan(?).
- Anyway, daar was Disney Land, die is nu verzonken. Robotje is erachter dat hij niet echt kan worden, dus hij wil zelfmoord plegen. Hij springt in het water (waar hij tegen kan) en ziet daar een oud beeld van die blauwe fee.
- Joe redt robotje, en deze gaat in een gejatte helicopter die ook onder water kan terug, en doet daar 2000 jaar lang zijn wens om echt te worden. Want (zo dnekt hij) dan zou moeder wel van hem houden.
- Na 2000 jaar is de hele mensheid uitgestorven, en wonen er aliens op de aarde. (hoezo ongeloofwaardig) Ze hebben de capaciteiten om mensen te klonen, maar enkel voor 1 dag. Dat wordt de gelukkigste dag van robotjes leven.

Nou, het klinkt erg kort, maar het was toch wel 3 uur verveling!!!
Oud 22-03-2002, 12:45
Verwijderd
*kuch* een spoilerwarning was best op z'n plaats geweest
Met citaat reageren
Oud 22-03-2002, 14:21
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Ik vond het een hele goeie film, met een erg goed filosofisch einde.

Groetjes
Ben(die hem wel op video/dvd zou kunnen kopen
Oud 22-03-2002, 16:22
Sithan
Sithan is offline
K zet maar ff een SPOILER WARNING...mochten mensen de bovenstaande post hebben overgeslagen

Citaat:
JediJoel schreef:
- Na 2000 jaar is de hele mensheid uitgestorven, en wonen er aliens op de aarde. (hoezo ongeloofwaardig) Ze hebben de capaciteiten om mensen te klonen, maar enkel voor 1 dag. Dat wordt de gelukkigste dag van robotjes leven.
Als dit stuk eruit was geknipt was het een zeer goede (maar niet spectaculaire) film geweest...dat is helaas niet gebeurt en dus heb ik na het laatste 1/2 uur met buikpijn van het lachen de zaal moeten verlaten... zwaar triest en belabberd slecht 'feel good' einde
Oud 24-03-2002, 09:37
Juice
Juice is offline
Je kunt wel zien welke stukken vna Stan en welke van Steve zij hè...
Oud 24-03-2002, 12:05
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
JediJoel schreef:
ABSOLUTE AFRADER!!!
En waarom? Je geeft alleen heel kort de verhaallijn weer, geen reden WAAROM je het verhaal bagger vind.

Persoonlijk vind ik het onzin om het verhaal bagger te noemen, er zit stukken meer 'verhaal' in dan in de gemiddelde SW film. Er heerst een erg donkere (Kubrick) sfeer, waarin een alternatief pinokkio verhaal verteld wordt. Aan het eind, wanneer je denk dat het verhaal afgelopen is, zit er een onverwachte wending in het verhaal.

De meeste mensen vonden het eind bagger, en dat is volgens mij alleen maar omdat ze verwachten dat de film afgelopen zou zijn. Ik vond het einde verassend, is weer eens wat anders.

Tenslotte: Je hebt het probleem met dat clonen kennelijk niet begrepen. Het clonen was geen probleem (hij had wat haren van haar bij zich), maar haar persoonlijkheid reconstrueren was moeilijker, en dat konden ze maar voor een dag.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten