Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ik vond de film prachtig en ook het einde goed.
Waarom... tja... Gewoon mooi De film is een sprookje en je verwacht niet anders dan een sprookjeseinde. Het had ook een bizar einde kunnen zijn, dat was het ook wel, maar bizar slecht einde, maar dat was het niet. Het was geen Titanic-sentimentele troep. Gewoon een sprookje. Mooi. Amélie loopt ook mooi af.
|
En waar haalt iedereen de wijsheid vandaan dacht het Mecha's zijn? Uit welk stukje heb je dat gefilterd PRESHNESS?
Want er word nergens gehint dat het MECHA's zijn, sommige mensen denken dat het door het doorgeven van informatie duidelijk word terwijl dat gewoon visueel aangeven is dat ze doormiddel van aanraking informatie doorgeven.
||
Citaat:
You can't always get what you want, no matter how much you deserve it. Het is sowieso een zwaktebod als je een deus ex machina nodig hebt om een film te laten eindigen op de manier die jou voor ogen staat.... [edit]Format probleempje[/edit]
|
Ik vond het juist dat moment dat hij onder water voor die fee zat en de voice over weer terug kwam zo'n ontzettend PRACHTIG einde.
Dat er niet nog een romantische nasleep nakomt. Dat er nu eens geen happy end is, maar dat dat robot-jongetje daar voor eeuwig onder water zou zitten om te hopen op een actie van die fee. Het was echt te prachtig voor woorden als het daar zou aflopen. Vond ik dus...
|
![]() |
Toen Kubrick doodging, had Spielberg gewoon moeten besluiten om hem niet af te maken.
Spielbergs films zijn heel anders dan die van Kubrick. Kubrick maakt kunst. Spielberg happy-end films met veel special-effects. Vandaar dat Kubrick hem vroeger niet zelf gemaakt heeft: hij zag dat de onwikkeling in special-effects zo snel gingen, dat het beter was te wachten. Einde is slecht. Lijken er sowieso wel drie. Waarvan ik de eerste (valt in water) het beste vond. 2de iets slechter. 3de happy-end. 3de bah.. Heeft niks met een kubrick film te maken. Spielberg heeft zelf ook gezegd dat als Kubrick nog geleefd had, dat het dan een "truly remarkeble movie" zou zijn geworden. Hij bracht hem alleen maar uit om geld te verdienen. Hij had hem niet moeten uitbrengen. Kubrick draait zich om in zijn graf.
||
Citaat:
- Verhaal: bagger, eerst wordt er een robot gemaakt die écht kan liefhebben. - Dan nemen die ouders hem, komt hun zoontje trug, wordt robotje jaloers. Zoontjelief daagt hem uit, gaat fout. - Robotje wordt op een feestje bedreigd, zoekt zijn hulp bij zoontjelief, trekt hem mee in het water. - Moeder wil hem niet kapot maken, omdat ze eigenlijk toch wel van hem houdt, dus zet ze hem uit (een LELIJKE) auto, in een bos. Nu moet robotje het alleen redden, gaat naar een grote stad, wordt onderweg opgepakt door de extreme opruimingsdienst. - Gigolo Joe (een liefdesrobot, alleen voor de seks) komt daar ook terecht. Omdat robotje zo echt lijkt wil het publiek hem niet kapotmaken, en robotje vlucht met Gigolo Joe (what do you know) naar de stad van bestemming, en vraagt aan doctor Know waar de Blauwe Fee is (van Pinokkio) Dr Know is een beetje gestuurd door de bouwers van robotje, en robotje gaat naar Manhattan(?). - Anyway, daar was Disney Land, die is nu verzonken. Robotje is erachter dat hij niet echt kan worden, dus hij wil zelfmoord plegen. Hij springt in het water (waar hij tegen kan) en ziet daar een oud beeld van die blauwe fee. - Joe redt robotje, en deze gaat in een gejatte helicopter die ook onder water kan terug, en doet daar 2000 jaar lang zijn wens om echt te worden. Want (zo dnekt hij) dan zou moeder wel van hem houden. - Na 2000 jaar is de hele mensheid uitgestorven, en wonen er aliens op de aarde. (hoezo ongeloofwaardig) Ze hebben de capaciteiten om mensen te klonen, maar enkel voor 1 dag. Dat wordt de gelukkigste dag van robotjes leven. Nou, het klinkt erg kort, maar het was toch wel 3 uur verveling!!! ![]()
|
![]() |
||
![]() |
K zet maar ff een SPOILER WARNING...mochten mensen de bovenstaande post hebben overgeslagen
![]() Citaat:
![]()
||
Citaat:
Persoonlijk vind ik het onzin om het verhaal bagger te noemen, er zit stukken meer 'verhaal' in dan in de gemiddelde SW film. Er heerst een erg donkere (Kubrick) sfeer, waarin een alternatief pinokkio verhaal verteld wordt. Aan het eind, wanneer je denk dat het verhaal afgelopen is, zit er een onverwachte wending in het verhaal. De meeste mensen vonden het eind bagger, en dat is volgens mij alleen maar omdat ze verwachten dat de film afgelopen zou zijn. Ik vond het einde verassend, is weer eens wat anders. Tenslotte: Je hebt het probleem met dat clonen kennelijk niet begrepen. Het clonen was geen probleem (hij had wat haren van haar bij zich), maar haar persoonlijkheid reconstrueren was moeilijker, en dat konden ze maar voor een dag. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|