Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-03-2002, 14:32
Chimera
Chimera is offline
Jawel, hij bestaat! Een WB tekenfilm uit 1978

En, geloof het of niet, er is zelfs een trailer van!
http://www.videopipeline.net/player/...stomerId=52034
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-03-2002, 14:37
de postbode
de postbode is offline
*zucht* lief hoor maar geef mij maar het boek
Oud 22-03-2002, 23:01
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Is vast niet bevorderlijk voor m'n geestelijke gesteldheid om die trailer te kijken....

Over plannen om The Hobbit in de toekomst te verfilmen:
http://www.aint-it-cool-news.com/lordoftherings.html

2. Another major question that fans have had, has to do with the decision to make “THE LORD OF THE RINGS” prior to “THE HOBBIT”. Describe what made you decide to go with the trilogy first, what made you step over ‘THE HOBBIT’ and do you think that after your filmic journeys into Middle Earth with this trilogy, do you think you will want to visit Bilbo and his adventures from the first book?

Peter Jackson: United Artists have owned the US distribution rights to THE HOBBIT for many years (but not the right to actually make it). I know that Miramax approached UA a couple of years ago about doing some kind of partnership, but was not successful. That made up Miramax's mind to do THE LORD OF THE RINGS first.

I am happy to be doing the trilogy first, since it is much more complex and interesting than THE HOBBIT. THE HOBBIT has a very simple story with very little character development. It would actually be harder to adapt into a satisfying movie than THE LORD OF THE RINGS (and that has not been easy!).

New Line Cinema have the right to make THE HOBBIT (UA still owns the distribution rights), and have every intention of doing it following the trilogy. I don't know if I would be involved. It depends on my mental condition in 3 years!

En:
http://www.aint-it-cool-news.com/lordoftherings2.html

PJ: New Line will definitely make The Hobbit if LotR is a success.

Dit was tijdens de voorbereidingen van de trilogie. Geen idee hoe de plannen sindsdien zijn veranderd.
Oud 23-03-2002, 08:50
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
Is vast niet bevorderlijk voor m'n geestelijke gesteldheid om die trailer te kijken....
Och, vond het wel grappig. Veel teksten zijn rechtstreeks uit het boek overgenomen, maar da's dan ook alles
Met citaat reageren
Oud 23-03-2002, 09:55
Dark Angel
Dark Angel is offline
Ik denk dat hij het niet moet doen. Na het success van LotR opeens 'terug stappen' naar het kinderlijke verhaaltje van de Hobbit?

Lijkt mij een recept voor tegenvallers.
Oud 23-03-2002, 15:47
JoRTh
JoRTh is offline
Heuh, even voor de duidelijkheid, maar Ian McKellen heeft op zijn eigen site gezet dat de Hobbit NIET verfilmd gaat worden door de mensen die Lord of the Rings maakten.
http://www.mckellen.com
Oud 23-03-2002, 19:05
Kupu
Kupu is offline
Citaat:
Dark Angel schreef:
Ik denk dat hij het niet moet doen. Na het success van LotR opeens 'terug stappen' naar het kinderlijke verhaaltje van de Hobbit?

Lijkt mij een recept voor tegenvallers.

mwoa kweet niet, k denk dat als ze het leuk doen, dat het best wel een leuke film kan worden hoor! Tja... het mist natuurlijk wel iets van wat The Lord of the Rings had, maar toch... lijkt mij best leuk!

Maar ehhhhhhhhm hoe zit het met de Silmarillion??? Is die niet verfilmbaar? Die zou ik ook wel graag verfilmd willen zien
Oud 23-03-2002, 21:08
JoRTh
JoRTh is offline
Citaat:
Kupu schreef:
Maar ehhhhhhhhm hoe zit het met de Silmarillion??? Is die niet verfilmbaar? Die zou ik ook wel graag verfilmd willen zien
Ik heb em niet gelezen maar ik had begrepen dat het ongeveer zoiets is als de Britannica maar dan voor Middelaarde.

Euh, en de Britannica wil je ook niet verfilmd zien worden...
Oud 23-03-2002, 23:26
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
JoRTh schreef:
Ik heb em niet gelezen maar ik had begrepen dat het ongeveer zoiets is als de Britannica maar dan voor Middelaarde.
Nja. Het is een beetje het scheppingsverhaal van Arda. Het is geen enceclopedie, maar echt een verhaal. Wel verfilmbaar (veel GROTE oorlogen), maar een beetje taai als je geen Tolkien fan bent.

The Silmarillion begint met de schepping. Illuvatar (oppergod) geeft aan zijn 'onderdanen' (de Valar) een lied, een thema, waarop zij improviseren. Dit 'lied' is een visioen van Arda (de aarde). Na wat gedoe wordt Arda geschapen, en worden Elven, Dwergen en Mensen op de wereld gezet. Het gaat dan verder over de strijd tussen verschillende elvengroepen (hoop gedoe vanwege drie juwelen, de Silmarils), en de strijd tussen goed (Valar, mense en elven) en het kwaad (Melkor, Orcs, en later Sauron). Het verhaal loopt vanaf het 'begin' tot aan het begin van The Hobbit ongeveer. Interessant om te lezen, je leert een hoop over de geschiedenis van verschillende volkeren. Vooral Elven hebben een nogal bloedige geschiedenis.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2002, 00:02
Joostje
Joostje is offline
moeilijk... zou je dan in verschillende "hoofdstukken" moeten verfilmen en een hele hoop scenes zoals de beginscene van FotR...

schepping/ beren & luthien / gondolin/ val van numenor enz enz enz... heel lastig te verfilmen lijkt me
Oud 24-03-2002, 09:35
Dark Angel
Dark Angel is offline
Ik zou de Sil graag verfilmd zien, maar er is geen studio die het aandurft. Het verhaal zit niet stevig genoeg in elkaar, er zit geen echte ontknoping in en het is te deprimerend voor het grote publiek.

Het zou misschien werken als TV series, maar dan is er weer niet het geld om het echt op niveau te maken...

Nja, ik zie het niet gebeuren.
Oud 24-03-2002, 10:23
AJMouse
AJMouse is offline
Ik vond die tekenfilm nie echt superleuk, maar al is het het enigste dat je kunt zien van the hobbit, dan moet het maar :-þ
Oud 24-03-2002, 13:23
Shrappers
Shrappers is offline
Ik moet bekennen dat ik em nog niet uitgelezen heb, maar tot nu toe lijkt de Silmarillion mij niet makkelijk te verfilmen. Tenzij ze natuurlijk gewoon flinke stukken negeren (net als bij LotR)...
Oud 24-03-2002, 21:33
ganralph
ganralph is offline
de silmarillion is maar een deel van de in totaal zown 12 (?) delen tellende geschiedenis van middenaarde...

'DE' encyclopedie is trouwens 'the encyclopedia of arda' (hoewel nog niet voltooid), ben het inet adres ff kwijt, maar google doet wonderen
Oud 24-03-2002, 22:28
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
ganralph schreef:

'DE' encyclopedie is trouwens 'the encyclopedia of arda' (hoewel nog niet voltooid), ben het inet adres ff kwijt, maar google doet wonderen
http://www.glyphweb.com/arda/
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten