Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-01-2003, 18:00
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Ik kan nog maar max 5 minuten bellen met mijn gsm (nokia 3310)

Waar kan dit aan liggen?

Is t de accu of kan t ook iets anders zijn?

Liefs,

Laura
Oud 01-01-2003, 18:32
Verwijderd
Kijk eens naar de batterij-tekentjes op het scherm. Gaan die ook echt heel snel naar nul? Dan kan het zijn dat je batterij gewoon kapot is....

Heb je je telefoon misschien altijd aan de lader? (Een hoop mensen doen dat.) Als je 'm constant aan de lader hebt, gaat de batterij ontzettend snel kapot...
Met citaat reageren
Oud 01-01-2003, 19:21
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
nare man schreef:
Kijk eens naar de batterij-tekentjes op het scherm. Gaan die ook echt heel snel naar nul? Dan kan het zijn dat je batterij gewoon kapot is....

Heb je je telefoon misschien altijd aan de lader? (Een hoop mensen doen dat.) Als je 'm constant aan de lader hebt, gaat de batterij ontzettend snel kapot...

Als ik niet bel niet, maar tijdens het bellen wel ja..

Ik heb hem zelf niet constant aan de lader, maar misschien dat ik eens moet proberen met de accu van iemand anders? of kan de lader zelf ook kapot zijn?

Liefz

Laura.
Oud 01-01-2003, 20:11
Verwijderd
Citaat:
Aragnabite schreef:
Als ik niet bel niet, maar tijdens het bellen wel ja..

Ik heb hem zelf niet constant aan de lader, maar misschien dat ik eens moet proberen met de accu van iemand anders? of kan de lader zelf ook kapot zijn?

Liefz

Laura.
Als je die mogelijkheid hebt, moet je dat proberen ja...dan kun je vrij simpel controleren of je accu stuk is.

Hij kan trouwens ook snel slijten als je 'm niet constant aan de lader hebt, maar ook als je 'm oplaadt terwijl hij nog niet helemaal leeg is. Als hij wordt opgeladen, onthoudt de accu 'waar' je begon met opladen. Als je dan begint terwijl hij nog niet leeg is, blijft er dus stroom in de accu zitten die nooit gebruik zal kunnen worden. Laat daarom je GSM altijd helemaal leeg bellen voor je 'm weer oplaadt.

De lader zelf kán natuurlijk kapot zijn, maar ik denk dat je dan meer gewoon geen stroom in de GSM krijgt. Als hij wel aangeeft helemaal vol te zijn, ligt het 'm toch aan de accu zelf denk ik.

Groetjes
Met citaat reageren
Oud 01-01-2003, 22:47
niemand
niemand is offline
wat soms weleens werkt:
accu eruit en een nachtje in de vriezer
Met citaat reageren
Oud 01-01-2003, 23:01
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
niemand schreef:
wat soms weleens werkt:
accu eruit en een nachtje in de vriezer

In de vriezer?????
Oud 02-01-2003, 03:09
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Aragnabite schreef:
In de vriezer?????
ja, staat hier nog ergens 'n topic over, moet je maar eens opzoeken (zoek op vriezer oid )
Oud 02-01-2003, 09:43
Martin
Martin is offline
Citaat:
Aragnabite schreef:
In de vriezer?????
Verpakt hem wel goed LUCHTDICHT anders kan je hem alsnog weggooien.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2003, 14:50
Methuselah
Methuselah is offline
ty, ik had geen zin om 'm te zoeken
Oud 03-01-2003, 20:34
Snufje
Snufje is offline
Het kan heel goed aan je oplader liggen hoor, mijn oplader van m'n 3310 is namelijk ook kapot. Hij gaat slecht aan het laden en hij zegt vrij s nel dat ie vol is, terwijl mijn accu daarna alweer vrij snel leeg is..

'k heb nu een andere lader en het gaat nu gewoon goed..
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 21:04
Verwijderd
Jij hebt een topic op V&A geopend een tijd geleden, is het niet? Indien je nog steeds dezelfde accu hebt, is olgens mij je accu gewoon versleten.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 21:15
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
nare man schreef:
Hij kan trouwens ook snel slijten als je 'm niet constant aan de lader hebt, maar ook als je 'm oplaadt terwijl hij nog niet helemaal leeg is. Als hij wordt opgeladen, onthoudt de accu 'waar' je begon met opladen. Als je dan begint terwijl hij nog niet leeg is, blijft er dus stroom in de accu zitten die nooit gebruik zal kunnen worden.
Ik kan me vergissen, maar geldt dit niet alleen voor "ouderwetse" NiCD accu's? Dacht nl. dat NiMH en Li-Ion accu's geen last meer hebben van dat zgn. "geheugeneffect", en de laatste keer dat ik een 3310 zag had die een NiMH batterij en dus zou wat jij zei niet op moeten gaan. Hoewel het volgens mij natuurlijk nog steeds niet goed is om een batterij iedere dag ofzo op te laden...

Aragnabite:
Misschien als je je telefoon eens met de oplader van iemand anders op kan laden? Is vast niet moeilijk om iemand met een 3310 te vinden

Zou nl. idd best kunnen dat 'ie niet goed wordt opgeladen... als je er nl. mee belt verbuikt dat echt veel energie (heel veel meer dan wanneer je er gewoon niets mee doet; de meeste telefoons hebben een standby-tijd van tussen de 200 en 300 uur, maar een gesprekstijd van 3 tot 4 uur ofzo), en als de batterij dan niet goed is opgeaden is 'ie idd zo leeg.
Reageren

Regels voor berichten