Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-12-2002, 21:12
Purgatori
Purgatori is offline
Heyz mense.. Ik heb ff een vraag.. Ik ben heel erg geinterresseert in de dood.. En alles wat eromheen zit.. Ik ben er erg vaak meej bezig.. En ben owk erg vaak alleen.. Veel alleen.. Op me kamer.. Alle lichte uit.. Ik kan zelfs niej eens meer goed tege et licht.. wtf ben ik? Of hoe moet ik dit nou acceptere van mezelf.. Ik heb namelijk owk intresses naar moordenaars ofzow.. Kben echt een freak volgesmij Kan iemand me ff helpe hoek mezelf beter kan acceptere.. Want kword vaak erg gek van mezelf.. Van... Waar ben ik in fucking hell meej bezig..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-12-2002, 21:15
a new noise
a new noise is offline
Je vernoemt jezelf al naar het vagevuur zie ik.

Ik denk persoonlijk dat het niets uitmaakt, gewoon rustig onder blijven.
Oud 19-12-2002, 21:23
Purgatori
Purgatori is offline
Misschien moek dat dan sow zien.. Marja.. Kben owk best wel bang dat et derop uitloopt dak zelf ..... u know.. Das behoorlijk minderz voor andere.. Dan hebk zekerz lol denk ik.. Maar das dan mar heel ff.. Ent is behoorlijk klote voor nabestaanden..

(En Purgatori is idd vagevuur..)
Met citaat reageren
Oud 20-12-2002, 08:12
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
je bent niet gek, gewoon nbetje vreemd.. msschien hou je gewoon meer van t donker dan t licht. k heb t zelf ook maanden lang zo gedaan, uiteindelijk k on ik geen licht meer aan.. maarja, dat was omdat mn lamp kapot was..
k zou als ik jou was jezelf toch wel aan beetje licht wennen, anders doen je ogen de hele dag pijn..
je zegt dat je jezelf een freak vind, misschien moet je beginnen met jezel fniet meer zo te noemen want je bent t niet. iedereen heeft wel iets, als je accepteert dat je anders bent ben je vanzelf niet meer zo vreemd.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2002, 12:05
Purgatori
Purgatori is offline
Kheb vaak koppijn vannet licht.. Maarja.. Anyway.. Kzal wel probere beter te acceptere.. Maark weet niej oft gaat lukke...
Met citaat reageren
Oud 20-12-2002, 12:47
mirthe
Ik kan een klein beetje opmaken uit jou posts dat je een beetje bang bent voor jezelf. Bang dat je anderen wat aan wilt doen, en misschien een beetje bang omdat je het zelf nog leuk zou vinden ook.

Er zijn meer mensen die dit hebben en die het ook zelf niets kan schelen als ze iemand zouden vermoorden (tenminste dat denken ze, ervaren misschien niet).

maar omdat je dus zelf bang bent, kun je misschien een vertellen tegen iemand die er wat verstand van heeft en je misschien anders over dit kunnen laten gaan denken. Want het zit tenslotte in je hoofd (en dat zou je kunnen veranderen)...
Met citaat reageren
Oud 20-12-2002, 13:01
Purgatori
Purgatori is offline
Wat et is.. Ik ben niet echt bang zeg maar.. Maark zou et wel raar vinde enzo.. En et kan echt allemaal erg slecht aflope enzo.. 1e voor die nabestaanden.. 2e voor mezelf owk.. Want owk al kan ik er niks aan doen.. Ik zal dan toch de bak in draaie denk ik..
Met citaat reageren
Oud 20-12-2002, 13:06
mirthe
Citaat:
Purgatori schreef:
Ik zal dan toch de bak in draaie denk ik..
precies, en dat wil je in elk geval niet. Dan kan je er beter aan werken, want slechter wordt je daar niet van...
Zelf of met hulp je over deze gedachtes heen gaan leren zetten. Dat je zonder zulke gedachten leeft.
Dat maakt het alleen maar makkelijker, in plaats van moeilijker.
Dus wat houdt je dan tegen?
Met citaat reageren
Oud 20-12-2002, 15:45
Purgatori
Purgatori is offline
Dat zeg je wel sow makkelijk.. Maar ik zou niej wete hoek et zelf moes verhelpe.. En ask iemand derbij moet hebbe.. Hoe kan ik dat doen zonder dat men ouderz et wete..? Dat is dan iets wak dus owk niej wil hebbe..
Met citaat reageren
Oud 20-12-2002, 15:50
mirthe
ik snap dat het makkelijk klinkt idd.
nou, oke...je kan het zelf dus niet, dus moet er iemand anders helpen.
dat komen je ouders dus helemaal niet te weten als jij zelf naar iemand toegaat, afspraak maakt en zegt dat het gewoon onder jullie blijft.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2002, 16:07
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
Purgatori schreef:
Dat zeg je wel sow makkelijk.. Maar ik zou niej wete hoek et zelf moes verhelpe.. En ask iemand derbij moet hebbe.. Hoe kan ik dat doen zonder dat men ouderz et wete..? Dat is dan iets wak dus owk niej wil hebbe..
T "makkelijkst" om n start naar hulp te maken is door te praten met je huisarts over wat je dwarszit.
Deze heeft zwijgplicht, en je ouders komen dan als t goe is niets te weten.

Deze kan je dan vertellen wat hij er van vind, en wat hij vindt dat nodig zou zijn ensow..
Het lucht overigens ook op om erover te praten met iemand denk ik.

Liefz

Lau.

P.s. K vin t al heel moedig dat je het hier neergezet hebt.
Oud 20-12-2002, 17:31
Purgatori
Purgatori is offline
Citaat:
Aragnabite schreef:
T "makkelijkst" om n start naar hulp te maken is door te praten met je huisarts over wat je dwarszit.
Deze heeft zwijgplicht, en je ouders komen dan als t goe is niets te weten.
Ja.. Als et goed is.. Maarja.. Das dan al weer niej zeker.. Marja.. Ik kijk wel ffetjes wak er mee doe.. Kzal er zeker nog erg over moette nadenke wak doe.. Kvinnet zoiezo al erg fijn dat jullie zo goed reagere.. Khad al gedacht dak van die reacties kreeg dak gek was ofzow.. ZEER thnx
Met citaat reageren
Oud 20-12-2002, 17:33
mirthe
Citaat:
Purgatori schreef:
Khad al gedacht dak van die reacties kreeg dak gek was ofzow..
zulke reacties zouden van domme apen komen én niet terrecht zijn. Succes!
Met citaat reageren
Oud 20-12-2002, 19:48
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
Citaat:
Purgatori schreef:
gewoon, je gaat naar een huisarts toe (die heeft zwijgplicht) en vraagt of je kan worden doorverwezen naar een phygoloog, dan ga je 2 maanden wachten (zolang is de wachtlijst in amstelveen dan he) en ga je met hem praten, pak je ziektenkostenverzekeringspasje neem je mee en je ouders komn er nooit 8er. phygoloog is w8en.
enne als je ongeduldig bent kan je ook proberen te praten met schoolphygoloog. die heeft gen officiele zwijgplicht maar die zal ook niet elk woord tegen je ouders zeggen, nouwja als er echt wat mis is zal hij t wel moeten zeggen maar anders komen ze dr nooit 8er. voordeel van schoolphygoloog is dat dr geen w8lijst is.

en alsje geen zin heb in al dat gezeik kan je altijd nog proberen om met iemand die je kent te gaan praten.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2002, 21:51
Purgatori
Purgatori is offline
Ja.. Dat zijn allemaal wel leuke opties.. Maar der zitte bes veel nadele aan overal.. En wat betreft dat pasje.. Kzou niej wete waark da in huis zou moette vinde Marja.. Toch heel erg bedankt.. Kzal kijke wat ik kan doen met mezelf.......
Met citaat reageren
Oud 20-12-2002, 21:56
Fade of Light
Fade of Light is offline
op zich is het wel het enigoe dat echt vaststaat in het leven. En dat is best interessant. Maar als je je hele leven daaraan wijdt, dan zou ik inderdaad even objectief proberen na te denken, of de adviezen hierboven overwegen. Succes
Met citaat reageren
Oud 21-12-2002, 16:49
Purgatori
Purgatori is offline
Danku...
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 17:59
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Purgatori schreef:
Kheb vaak koppijn vannet licht..
Dat komt omdat je zo veel in het donker zit, dan wen je er aan en is licht ineens heel pijnlijk

(oh en il je aub normaal typen.. ik krijg koppijn van je schrijfstijl >_>)
Oud 22-12-2002, 18:01
Verwijderd
Citaat:
Purgatori schreef:
Kheb vaak koppijn vannet licht.. Maarja.. Anyway.. Kzal wel probere beter te acceptere.. Maark weet niej oft gaat lukke...
zit misschien tussen je oren, je wil niet tegen licht kunnen, dus kun je er niet tegen, tis moeilijk der vanaf komen, maar toch is het psycisch
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 19:03
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
Citaat:
suicidal eendje schreef:
zit misschien tussen je oren, je wil niet tegen licht kunnen, dus kun je er niet tegen, tis moeilijk der vanaf komen, maar toch is het psycisch
denk t niet.. nouwja denken, kweet t eigenlijk wel zeker. iedereen kan tegen t licht behalve de mensen die er allergisch voor zijn en bij hun zit t niet tussen de oren. en bij mensen met bv migraine kunnen ze niet goed tegen t licht dankzij hun migraine, zit ook niet tussen de oren..
verder kan je jezelf aan licht wennen en t juist afleren.. dan doet t pijn als je opeens in t licht komt maar na kwartier is de pijn over en ben je weer gewend, dus zxo moeilijk is t nou ook weer niet.. zit ook niet tussen de oren want gebeurd bij iedereen
Met citaat reageren
Oud 23-12-2002, 11:53
Purgatori
Purgatori is offline
Nou.. Das niej helemaal true.. Kzit owk eig wel heel vaak int donker (bijna ALTYD) En die last van et licht is niej over na een kwartiertje.. Dan zit ik me echt te ergere aan dat licht.. En ik moet owk steeds me oge beetje dichtknijpe.. En van dat dichtknijpe de hele tyd.. Krijg je koppijn.. En das lastig.. En ik verzin dit niet.. Voor as sommige me niej gelove.. Mar goed..
Met citaat reageren
Oud 23-12-2002, 13:58
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
Citaat:
Purgatori schreef:
Nou.. Das niej helemaal true.. Kzit owk eig wel heel vaak int donker (bijna ALTYD) En die last van et licht is niej over na een kwartiertje.. Dan zit ik me echt te ergere aan dat licht.. En ik moet owk steeds me oge beetje dichtknijpe.. En van dat dichtknijpe de hele tyd.. Krijg je koppijn.. En das lastig.. En ik verzin dit niet.. Voor as sommige me niej gelove.. Mar goed..
ik weet t, ik geloof je. ik heb t zelf ook. maar msschein moet je gewoon ffe doorzetten, ik heb ook nog wel es t grootste deel van de dag last van t licht maar in elk geval minder erg dan de 1ste 10 min
Met citaat reageren
Oud 25-12-2002, 17:49
Purgatori
Purgatori is offline
Citaat:
nogwatjuh schreef:
ik weet t, ik geloof je. ik heb t zelf ook. maar msschein moet je gewoon ffe doorzetten, ik heb ook nog wel es t grootste deel van de dag last van t licht maar in elk geval minder erg dan de 1ste 10 min
Maybe...
Met citaat reageren
Oud 25-12-2002, 20:34
Snakeboy
Snakeboy is offline
Als je er maar niet te lang mee doorgaat,
En Je bent absoluut niet gestoord.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2002, 21:03
Verwijderd
Citaat:
Snakeboy schreef:
Als je er maar niet te lang mee doorgaat,
En Je bent absoluut niet gestoord.
Alleen maar een beetje vaag.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-12-2002, 22:04
Droyd
Droyd is offline
Ik zit ook vaak op mijn kamer in het donker omdat ik me er geborgen voel...en doe ik iets over de bureaulamp om een minimum aan licht door te laten...doet pijn aan de ogen...niet aan mijn hoofd dan...Verder vinden anderen mijn intresses, vorm van humor vreemd, deviant, luguber en absurd...er is slechts een kleine minderheid die me voor het overgrote deel begrijpt...en ja, ook dat, zijn hele vreemde mensen...nix verkeerds aan dus
Oud 26-12-2002, 11:44
Morphia
Morphia is offline
Ik heb precies hetzelfde. Join the club.

Moehahahahahaha..

Oud 26-12-2002, 15:33
Morphia
Morphia is offline
Trouwens, ziek in je hoofd zijn wil nog niet zeggen dat je gek bent. Je kunt lichamelijk ziek zijn en geestelijk. Alleen in de ergste gevallen ben je een psychopaat en aangezien je bang kunt worden van jezelf, ben je dat niet. Denk ik. Als je manisch depresief bent, ben je ook ziek in je hoofd. Maar dan ben je niet gestoord. Hoop/denk ik.

X
Oud 26-12-2002, 16:07
exodus
exodus is offline
Er is helemaal niets met jou aan de hand, behalve als het echt een obsessie bigint te worden. De dood heeft namelijk alles te maken met ons bestaan. Heel logisch dat jij je hier voor interesseerd.

Ikzelf vind dit citaat erg leuk:

Dat je ooit dood gaat moet eerst nog bewezen worden.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 01:05
Purgatori
Purgatori is offline
Citaat:
exodus schreef:
Er is helemaal niets met jou aan de hand, behalve als het echt een obsessie bigint te worden. De dood heeft namelijk alles te maken met ons bestaan. Heel logisch dat jij je hier voor interesseerd.

Ikzelf vind dit citaat erg leuk:

Dat je ooit dood gaat moet eerst nog bewezen worden.
Ja, tis maybe normaal dak me der voor interresseer.. Maar dat andere.. (lees ff terug.. kwil niej graag dat nog is zegge) Dat is wel een probleem.. En hoe kan ik dat nou in FUCKINGHELL verhelpe.. Ik weet dak et toch een x ga doen.. Maar ik wil et helemaal niej.. Ik vind et kut voor de nabestaanden en mezelf owk.. WTF moet ik toch met mezelf..
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 07:27
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
Citaat:
Purgatori schreef:
Ja, tis maybe normaal dak me der voor interresseer.. Maar dat andere.. (lees ff terug.. kwil niej graag dat nog is zegge) Dat is wel een probleem.. En hoe kan ik dat nou in FUCKINGHELL verhelpe.. Ik weet dak et toch een x ga doen.. Maar ik wil et helemaal niej.. Ik vind et kut voor de nabestaanden en mezelf owk.. WTF moet ik toch met mezelf..
gewoon jezelf dr even doorheenslepen.. klinkt nu msschien heel moeilijk maar ga gewoon door met je leven, neem wat rust.. je mag dr best aan denken, zoveel als je maar wilt. uiteindelijk word zelfs de dood saai en ga je je met wat anders bezighouden.. bij de 1 duurt t wat langer dan bij de ander maar uiteindelijk gaat iedereen verder met zn leven.. als je maar genoeg geduld heb dan he..

verder moet je proberen wat leuks van je leven te maken.. gewoon, zorg voor verandering.. je kan hulp zoeken maar als je dat nie durft praat dr met iemand over duie je kent. krop t niet op!

k denk dat je t toch wel wil, maar msschien iets dat je helpt om niet te doen.. wens je al je vrienden dood, of je vrienden??? zij jou ook niet, maar als jij t gaat doen kan je hun aanmoedigen t ook te gaan doen. je wilt de dood van je vrienden/familie toch niet op je geweten hebben???
kweet neit of dat bij jou helpt, maar bij mij wel. ik heb t ook een paar maanden gehad, ik bleef daaraan denken.. en heb t daarom niet gedaan
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 10:17
Daffie
Daffie is offline
Citaat:
Purgatori schreef:

misschien ben je gewoon een vampier

ik denk dat je niet telkens moet denken 'waar ben ik mee bezig''.
je bent misschien anders dan andere mensen, maar wat is daar mis mee. je moet wel oppassen dat het geen obsessie wordt. |Als je er zelf echt last van hebt, moet je er gewoon mee proberen te stoppen denk ik... al zal dat niet makkelijk zijn....
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 22:56
Purgatori
Purgatori is offline
Citaat:
nogwatjuh schreef:
gewoon jezelf dr even doorheenslepen.. klinkt nu msschien heel moeilijk maar ga gewoon door met je leven, neem wat rust.. je mag dr best aan denken, zoveel als je maar wilt. uiteindelijk word zelfs de dood saai en ga je je met wat anders bezighouden.. bij de 1 duurt t wat langer dan bij de ander maar uiteindelijk gaat iedereen verder met zn leven.. als je maar genoeg geduld heb dan he..

verder moet je proberen wat leuks van je leven te maken.. gewoon, zorg voor verandering.. je kan hulp zoeken maar als je dat nie durft praat dr met iemand over duie je kent. krop t niet op!

k denk dat je t toch wel wil, maar msschien iets dat je helpt om niet te doen.. wens je al je vrienden dood, of je vrienden??? zij jou ook niet, maar als jij t gaat doen kan je hun aanmoedigen t ook te gaan doen. je wilt de dood van je vrienden/familie toch niet op je geweten hebben???
kweet neit of dat bij jou helpt, maar bij mij wel. ik heb t ook een paar maanden gehad, ik bleef daaraan denken.. en heb t daarom niet gedaan
Natuurlijk willik et van men familie niej op men gewete hebbe.. Maar ik wou het ook niet bij familie doen eigenlijk.. Maar gewoon.. Kweet niet wat me zo interresseert.. Ik wil et gewoon doen.. Kan et iets zijn dat ik met moet afreagere ofzow? En hulp is moeilijk.. Erg moeilijk.. Er zijn van mense die ik ken/vertrouw niet veel mense die het serieus zullen neme..
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 23:07
faan
faan is offline
Ja je bent enorm ziek, net als de jongen hierboven

Men = M'n of mijn ??????????

Ga terug naar school man, "men" spreek je echt met een "e" hoor!
Oud 28-12-2002, 23:10
faan
faan is offline
Grote correctie
De jongen hierboven is de "onderwerpstarter"
lol..
Oud 29-12-2002, 13:27
Purgatori
Purgatori is offline
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 15:09
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
Citaat:
Purgatori schreef:
Natuurlijk willik et van men familie niej op men gewete hebbe.. Maar ik wou het ook niet bij familie doen eigenlijk.. Maar gewoon.. Kweet niet wat me zo interresseert.. Ik wil et gewoon doen.. Kan et iets zijn dat ik met moet afreagere ofzow? En hulp is moeilijk.. Erg moeilijk.. Er zijn van mense die ik ken/vertrouw niet veel mense die het serieus zullen neme..
denk meer dat je iets moet veranderen aan je levensstijl, dat je iets moet verwerken dat je niet wil verwerken, of gewoon dat je weer een doel moet vinden.. denk dat die laatste eigenlijk de belangrijkste is.
K weet ook wel dat hulp moeilijk is, alleen niet onmogelijk.. alleen k weet ook dat als je dr nix aan doet t nog erger word..

maarja als je dr ooit met iemand over wil praten ofzo, meel maar : nogwatjuh@hotmail.com (heb ook msn)
Met citaat reageren
Oud 02-01-2003, 20:08
Purgatori
Purgatori is offline
Keej.. Heb je toegevoegd.. Alleen je ben wel weinig online Marja..
Met citaat reageren
Oud 02-01-2003, 20:14
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
k ben heel vaak online, alleen jij bent ALTIJD afwezig
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten