Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-10-2002, 18:14
marlies
marlies is offline
wat doen jullie als jullie motivatie steeds verder weg lijkt te raken?
Oud 21-10-2002, 18:21
Balance
Balance is offline
uhm... weinig

totdat ik besef dat ik toch echt wel wat moet gaan doen en dan moet ik mezelf toch echt maar gaan dwingen (met in m'n achterhoofd dat als ik dat niet doe, ik straks een jaartje extra over m'n school kan gaan doen)
Oud 21-10-2002, 18:43
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
percies.
helft van de mensen die ik ken is zon beetje blijven zitten,
nou alles behalve dat .. lijkt me zo saai en nutteloos..
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 19:07
Verwijderd
ja, heb ik ook wel. In de Pw-week is het dan ook altijd lang leren, ook omdat ik niet snel leer, maar uiteindelijk haal ik voor de meeste vakken dan wel voldoende. Dus als het lukt, dan zou ik gewoon buiten de pw-weken (als je die hebt) wat rustig aan doen en dan in de pw-week, dan maar ff blokken.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 19:25
azitoga
azitoga is offline
Eén ding moet je toch wel weten: denk niet dat je de enige bent!!!! iedereen is wel eens een beetje depri en ziet het niet meer zitten, maar je moet daar gewoon even door, na een paar dagen/weken gaat het vanzelf weg.
Probeer gewoon zelf de draad terug op te pakken door bv. aan de hopen werk die je nog liggen hebt te beginnen, en misschien vind je er dan nog plezier in ook...
Of probeer er met iemand over te praten, als je heel veel werk hebt of zo, dan is dat voor je hele klas zo, dus is er zeker iemand die er hetzelfde over denkt als jij.
Oud 21-10-2002, 19:35
alpha
alpha is offline
Tja, ik heb er nu ook last van en ik baal ervan. Ik kan er niet tegen! Ik weet dat ik moet leren en netjes al mijn huiswerk maken maar wanneer ik dan op mijn kamer zit droom ik zo weg naar iets anders en dan komt het er niet van. Ik weet niet wat ik ertegen moet doen ik weet het maar negeer het als ware. Ik moet echt een steuntje in de rug hebben, ookal haat ik het als mijn moeder vraagt of ik geen huiswerk hoef te maken. (Dat is dan een duidelijke hint.) En als ik naar boven mag huiswerk maken en dus niet mee te hoeven afruimen na het eten vind ik het slecht van mezelf dat ik dan nog niets doe en de anderen dus al het werk laat doen onder het mom van huiswerk. En nu heb ik cijfers terug gekregen en die zijn echt niet denderend. Een 5.4, 5.7, 5.5, 4.3 en een 5.5. Ik baal zo!!

Btw, azitoga, wat heb je aan het feit dat je niet de enige bent? Kan mij die andere mensen schelen het gaat mij om mezelf en ik troost mezelf niet met het feit dat de helft van de klas een onvoldoende had (ookal doe ik dat tegenover mijn ouders wel)
Oud 21-10-2002, 20:10
Boogie
Boogie is offline
Ik ga dan altijd computeren
Oud 21-10-2002, 21:32
LoeLoe
LoeLoe is offline
Mjah dat heb ik altijd maar ik probeer dan wel altijd tege mezelf te zeggen dat ik door moet zetten omdat ik er dan toch maar vanaf ben weet je..

ben een hele grote uitsteller
Oud 21-10-2002, 22:09
Balance
Balance is offline
Citaat:
alpha schreef:
Btw, azitoga, wat heb je aan het feit dat je niet de enige bent? Kan mij die andere mensen schelen het gaat mij om mezelf en ik troost mezelf niet met het feit dat de helft van de klas een onvoldoende had (ookal doe ik dat tegenover mijn ouders wel)
dan krijg ik altijd de welbekende zin 'het is niet interessant wat anderen halen. Het gaat erom wat jíj hebt gehaald en dat is onvoldoende'

oh ja, wij hebben thuis ook een afspraak dat mijn ouders zich niet met mijn huiswerk bemoeien, zolang ik er voor zorg dat ik met kerst goed ervoor sta...
Das ook wel iets om voor te werken, anders krijg je namelijk om de zoveel seconde 'hoe ist met je huiswerk? ben je al klaar? heb je morgen een toets? moet je niet leren?'
Oud 22-10-2002, 09:14
Yeah_Right
Yeah_Right is offline
Vorige jaar, in 4havo, maakte haast niemand zn huiswerk, dus dat had een nogal demotiverende werking op mij; ik was toen haast de enige die zn huiswerk nog maakte, en vond het niet echt eerlijk dat andere dat niet deden. De laatste 2 trimesters had ik ook nergens meer zin in, maakte nauwlijks huiswerk en leerde niet al zo hard voor mn proefwerken, maar wonder boven wonder heb ik het toch gehaald

Nu in 5havo gaat het wel wat beter, de motivatie is nog steeds ver te zoeken, maar het is er soms wel.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 22:10
load_harmony
load_harmony is offline
doooooorggaaaaan! en je focussen op wat je wilt!

LOVE, PEACE
Oud 28-12-2002, 23:13
Iwein
Iwein is offline
ik deed t altijd ruim op tijd en goed enzo, tot ik thuisstudie ging doen,... doe nu al maanden echt niks eigenlijk,..

goed voornemen
-Vanaf Januari NOOIT MEER de computer aanraken VOOR 20:00 en NA 01:00, oftewel afkicken van internet

TV kijken is niks aan, verder zit ik dan toch alleen thuis, dus dan lukt het wel.. stoppen met computeren lijkt mij beste oplossing

ga nog wel mn 6vwo redden, maar heb mijn marge nu toch wel uitgezeten

(ga 2 januari verhuizen --> daar aparte kamer om te studeren, dus geen zoemende uitdagende computer naast me )
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 23:16
Thomas
Thomas is offline
Jezelf er toe zetten.. Eventueel met een kleine beloning oid.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 09:35
damaetas
damaetas is offline
Citaat:
marlies schreef:
wat doen jullie als jullie motivatie steeds verder weg lijkt te raken?
stenen kappen
Oud 05-01-2003, 21:15
sublime
sublime is offline
Citaat:
LoeLoe schreef:

ben een hele grote uitsteller
woh een lotgenoot
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 22:08
Balance
Balance is offline
Citaat:
Yeah_Right schreef:
Vorige jaar, in 4havo, maakte haast niemand zn huiswerk, dus dat had een nogal demotiverende werking op mij; ik was toen haast de enige die zn huiswerk nog maakte, en vond het niet echt eerlijk dat andere dat niet deden. De laatste 2 trimesters had ik ook nergens meer zin in, maakte nauwlijks huiswerk en leerde niet al zo hard voor mn proefwerken, maar wonder boven wonder heb ik het toch gehaald
Had ik vorig jaar ook zoiets, maar dan in 4vwo. Bijna niemand maakte z'n huiswerk en op een gegeven moment had je dan zoiets 'waarom maak ik het dan nog?'

Maar goed, ik zit nou in de 5e en zo'n 50% is blijven zitten. Een andere 20% heeft er in het allerlaatste termijn nog keihard voor moeten knokken.
Dan weet je waar je het voor deed, want ik kon rustig achteruit zakken en de mensen die niks deden in het begin niet!
(Of nog een jaartje extra zeg maar)
Oud 06-01-2003, 17:21
Denise84
Denise84 is offline
niets.. (is nu het geval)
Oud 06-01-2003, 21:58
de ijsprinses
de ijsprinses is offline
heel slecht: ik doe niks, stel alles uit en hoop dat het volgende vak wél heel leuk is
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 22:14
Verwijderd
Meestal krijg ik dan ineens vakken die ik heel goed kan en dan krijg ik meteen motivatie om voor die andere vakken ook hard te gaan werken zodat ik die ook haal.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 23:20
vrolijkevlinder
vrolijkevlinder is offline
proberen nuchter te worden
Reageren

Regels voor berichten