Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-11-2002, 14:27
bumblebee
bumblebee is offline
Ik denk erover om Journalistiek in Zwolle te gaan doen.. nog meer mensen hier die dat gaan volgen?
En aan de mensen die dat al doen: hoe bevalt die opleiding tot nu toe?
Oud 23-11-2002, 16:49
h@ppy
h@ppy is offline
Hey!

dat lijkt me ook een erg leuke opleiding..
ik ga ook naar zwolle maar welke school ga je doen deltion of landstede ofzo! en wil je nog een hbo doen dan?

xxxx moi
Oud 24-11-2002, 19:20
sublime
sublime is offline
heb geen ervaring met de opleiding, maar ik heb 1 vraag:

WAAROM IN SHEMELS NAAM IN ZWOLLE????????

nou ja, waarschijnlijk heeft het voor sommige mensen toch iets leux, zwolle... maar ik zie het niet..

ik wil zelf journalistiek gaan doen op de rug. uiteindelijk
Met citaat reageren
Oud 24-11-2002, 20:49
blacky
blacky is offline
ik studeer zelf journalistiek, maar niet in Zwolle. Ik doe dat ik Utrecht, maar Zwolle is waarschijnlijk ook een leuke school en de opleiding is echt geweldig.
Oud 26-11-2002, 13:24
bumblebee
bumblebee is offline
Ehm, ik ga dus HBO doen op het Windesheim.. Waarom niet in Zwolle?? Zwolle is de meest dichtbije plaats waar ik die studie kan doen! En Zwolle lijkt me een leuke stad. En Utrecht wordt je geloof ik 50 % uitgeloot, en je mag maar 1 keer je inschrijven bij een numerus fixus opleiding...
Oud 26-11-2002, 13:35
sublime
sublime is offline
Citaat:
bumblebee schreef:
Ehm, ik ga dus HBO doen op het Windesheim.. Waarom niet in Zwolle?? Zwolle is de meest dichtbije plaats waar ik die studie kan doen! En Zwolle lijkt me een leuke stad. En Utrecht wordt je geloof ik 50 % uitgeloot, en je mag maar 1 keer je inschrijven bij een numerus fixus opleiding...
waarom niet in zwolle?? het is er zo saaj!!!! ik zal echt blij zijn als ik komend voorjaar mn diploma haal... dan kan ik weg...
Met citaat reageren
Oud 26-11-2002, 13:41
bumblebee
bumblebee is offline
Is het er op Windesheim echt saai???.. hmm, ach zo erg als hier zal et toch nooit worden denk ik ( ik doe havo in een stom gat )
Oud 26-11-2002, 13:51
sublime
sublime is offline
Citaat:
bumblebee schreef:
Is het er op Windesheim echt saai???.. hmm, ach zo erg als hier zal et toch nooit worden denk ik ( ik doe havo in een stom gat )
of windesheim saai is weet ik niet, heb ut vooral over de stad... ik zit nu in v6 ook in zwolle... woon nu ruim 6 jaar in zwolle en ben het goed zat

maar opzich hoor je wel steeds meer mensen die zwolle wél leuk vinden en er komen vanuit het hele land steeds meer mensen hierheen om te studeren, er zal dus vast wel iets positiefs zijn, maar ik zie het niet helemaal
Met citaat reageren
Oud 28-11-2002, 20:11
Jules
Jules is offline
Je moet een studie niet-niet gaan doen omdat het in die stad al dan niet saai is. Zwolle is totaal niet saai, tis alleen geen typische studentenstad.

Ik doe nu Journalistiek op het Windesheim, eerstejaars. Ik kan je er wel een heleboel over gaan vertellen, maar je kan me ook wel even adden op msn, of mailen, da's denk ik wat makkelijker

(pain_in_the_punkass@hotmail.com)
Oud 28-11-2002, 22:52
sublime
sublime is offline
Citaat:
Sooz schreef:
Je moet een studie niet-niet gaan doen omdat het in die stad al dan niet saai is. Zwolle is totaal niet saai, tis alleen geen typische studentenstad.

het lijkt mij eerlijk gezegd ook nogal belangrijk of je je thuis voelt in een stad of niet, aangezien je er toch snel minstens 4 jaar woont...

en ik bekijk zwolle absoluut niet als een studentenstad, maar ik vind het gewoon een stad zonder uitstraling. geen stad waar je even gezellig wat gaat drinken smiddags na school... of 's avond na de film. dan beland je al snel in een echte kroeg, zeg maar. en terrasjes bijvoorbeeld, zijn er zomers ook heel weinig, terwijl ze het hele kerkplein vol zouden kunnen bouwen. ik vind dat gewoon jammer, het is niet zo dat je snel voor de gezelligheid in de stad afspreekt vind ik... terwijl je dat in bijvoorbeeld utrecht veel meer hebt. maar ook in kleinere steden wel... zwolle zou daar als stad eens wat aan moeten doen...
Met citaat reageren
Oud 29-11-2002, 16:42
bumblebee
bumblebee is offline
Hmm ach ja Zwolle is in vergelijking tot Franeker (waar ik nu woon en naar school ga) altijd beter, dus het maakt mij niet veel uit.

en ehm Sooz, ik heb je ff op msn toegevoegd
Oud 29-11-2002, 21:58
alpha
alpha is offline
Nou, ik wil dus geen Journalistiek doen in Zwolle maar SPH. In Zwolle ja. Ik dacht eerst ook aan journalistiek maar na een voorlichting te zijn geweest leek het me echt niet leuk, ik bedoel, de studie moet ook leuk zijn en dat lijkt me niet. En Windesheim lijkt mij eingenlijk wel heel gezellig! Maar ik ga dan waarschijnlijk ook bij een studentenvereninging en dat is dan alweer anders he..
Oud 29-11-2002, 23:03
Simon
Simon is offline
Ik heb vorig jaar mijn propedeuse journalistiek gehaald in Zwolle. Heb het erg naar mijn zin gehad, maar toch besloten geschiedenis te gaan studeren aan de Universiteit Utrecht. Journalistiek was heel veel praktisch bezig zijn en had (naar mijn persoonlijke voorkeur) te weinig diepgang.

Overigens: ik heb nogal wat verslagen van vorig jaar online staan die wel van pas kunnen komen:

Samenvatting van de hoofdstukken van het boek Lage Landen, Hoge Sprongen - voor geschiedenis: http://www.scholieren.com/werkstukken/view.php3?id=3493 (die had mijn hele klas van tevoren doorgenomen, en het viel mijn leraar gs al op dat onze klas hogere cijfers had dan de rest)

Mijn aantekeningen van de hoorcolleges geschiedenis: http://www.scholieren.com/werkstukken/view.php3?id=3502

Werkstuk voor politicologie over het referendum:
http://huiswerk.scholieren.com/werks...w.php3?id=8131

Opdracht voor theologie, over Mohammed:
http://www.scholieren.com/werkstukken/view.php3?id=4126

Om maar eens wat te noemen...
Oud 08-01-2003, 15:33
WickedGreli
WickedGreli is offline
Ik ga volgend jaar waarschijnlijk ook journalistiek doen in Zwolle, ten eerste omdat de school me wel leuk lijkt, het is lekker dichtbij en ik zie het nog niet zitten om op kamers te gaan (ja ik weet het, ik ben gestoord) en die kwam dit jaar als beste uit de test. Zwolle is iig beter dan Raalte..... het mooie gehucht
Oud 09-01-2003, 11:43
Verwijderd
grr vertel dan is wat er nu zo leuk of niet leuk is aan de opleiding? Mij lijk het leuk om journaliste te zijn, maar ik heb 1 verhaal gehoord van iemand.. waaruit bleek dat het nogal commercieel gericht is.. echt paparazzi achtig.. ??????

vtel!
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 11:49
Iotje
Iotje is offline
ik ga niet volgend schooljaar proberen (2003-2004) maar het jaar daarop! Lijkt me een hele leuke studie!
Oud 11-01-2003, 10:56
<dommie>
<dommie> is offline
mij lijkt het wel gaaf om journaliste te worden....!
kweet er alleen nog niej sow veel van...
en kzit nog maar in de 2e dus nog heel veel tijd om er over na te denken!
ik weet er zelfs zo weinig van, waar zitten alle opleidingen?
en ik wil graag ook wel es in contact komen die de opleiding gaat doen/er op zit.... reageer dan maar es hier op!!
en welke opleiding zou je in de 2e fase nodig hebben, ik geloof C&M?
en zoals ik al eerder hier op las... is journalist zijn echt van dat paparazzi gedoe????
khoor t wel!!!

cindy
Oud 11-01-2003, 13:15
Iotje
Iotje is offline
Citaat:
sublime schreef:
het lijkt mij eerlijk gezegd ook nogal belangrijk of je je thuis voelt in een stad of niet, aangezien je er toch snel minstens 4 jaar woont...

en ik bekijk zwolle absoluut niet als een studentenstad, maar ik vind het gewoon een stad zonder uitstraling. geen stad waar je even gezellig wat gaat drinken smiddags na school... of 's avond na de film. dan beland je al snel in een echte kroeg, zeg maar. en terrasjes bijvoorbeeld, zijn er zomers ook heel weinig, terwijl ze het hele kerkplein vol zouden kunnen bouwen. ik vind dat gewoon jammer, het is niet zo dat je snel voor de gezelligheid in de stad afspreekt vind ik... terwijl je dat in bijvoorbeeld utrecht veel meer hebt. maar ook in kleinere steden wel... zwolle zou daar als stad eens wat aan moeten doen...
Dan ga je in Groningen wonen, zeer leuke stad, en ga je op en neer naar Zwolle. Is nl.nie ver.
Oud 11-01-2003, 15:02
nivava
nivava is offline
mijn vriend (FuhgAwz hier op het forum) zit nu in het 1e jaar van journalistiek, maar hij volgt het in Tilburg. Hij vindt het daar heel erg leuk.
Reageren

Regels voor berichten