Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-01-2003, 19:30
Kupu
Kupu is offline
Ik heb laatst 2 boxjes van Philips gevonden op de zolder, en die klinken te goed om daar te laten liggen. Nou heb ik een simpel setje bij mijn computer: subwoofertje + 2 standaardboxjes(Juster). Die 2 standaardboxjes kraken om het leven. Kan ik die nu gewoon afknippen en die andere boxen ertussen zetten? Het geluid gaat via de computer eerst de subwoofer in, en gaat dan naar de kleine boxjes. Die boxjes van Philips hebben gewoon een aansluiting waar je twee afgeknipte draadjes in kan steken, dus geen plugjes of zo.

De boxjes van Philips zijn 8 Ohm en 40 Watt. De pc-boxjes kan ik niets op vinden(ook niet op de subwoofer). Maar op de site van Norrod(http://www.norrod.nl/ws_a_popup.asp?...oofdgroep_id=4) staat dat ze 400 Watt zijn(wat volgens mij nooit kan kloppen).
Oud 04-01-2003, 20:21
Koen
Koen is offline
Citaat:
Kupu schreef:
Maar op de site van Norrod(http://www.norrod.nl/ws_a_popup.asp?...oofdgroep_id=4) staat dat ze 400 Watt zijn(wat volgens mij nooit kan kloppen).
400 Watt PMPO ja. Peak Music Power. Gedurende een hele korte tijd (lees, tienden van seconden) kunnen je boxen zoveel geluid weergeven.

Een betere maatstaf is het RMS vermogen, wat ook slaat op jouw andere boxen. Helaas is die dus niet te vinden.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 20:32
Kupu
Kupu is offline
Citaat:
Koen schreef:
400 Watt PMPO ja. Peak Music Power. Gedurende een hele korte tijd (lees, tienden van seconden) kunnen je boxen zoveel geluid weergeven.

Een betere maatstaf is het RMS vermogen, wat ook slaat op jouw andere boxen. Helaas is die dus niet te vinden.
Maar is het mogelijk om dat spul te vervangen door die andere boxjes?
Oud 04-01-2003, 21:51
Koen
Koen is offline
Citaat:
Kupu schreef:
Maar is het mogelijk om dat spul te vervangen door die andere boxjes?
Ik weet ook niet alles
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 11:06
Rugbuksnuffer
Rugbuksnuffer is offline
Je kunt die grote speakers technisch gezien best aan je PC hangen maar je zult er erg weinig geluid uit krijgen omdat het versterkertje op de geluidskaart in je PC niet genoeg vermogen heeft.
Het is daarom dat PC speakers altijd een ingebouwde versterker hebben.
Wil je het toch realiseren dan kun je dit doen door de line-out van je PC te verbinden met een gewone versterker.
Sluit dit aan op de tape of tuner of aux ingang van de versterker en hang hier de boxen aan.
Zo kun je zelfs ook gebruik maken van de toonregeling op de versterker en het allemaal aanpassen aan je eigen geluidssmaak.
Conclusie: Alleen die zware speakers aan je PC geeft geen volume en dus ook geen verbetering.
Oud 05-01-2003, 11:30
Kupu
Kupu is offline
Citaat:
Rugbuksnuffer schreef:
Je kunt die grote speakers technisch gezien best aan je PC hangen maar je zult er erg weinig geluid uit krijgen omdat het versterkertje op de geluidskaart in je PC niet genoeg vermogen heeft.
Het is daarom dat PC speakers altijd een ingebouwde versterker hebben.
Wil je het toch realiseren dan kun je dit doen door de line-out van je PC te verbinden met een gewone versterker.
Sluit dit aan op de tape of tuner of aux ingang van de versterker en hang hier de boxen aan.
Zo kun je zelfs ook gebruik maken van de toonregeling op de versterker en het allemaal aanpassen aan je eigen geluidssmaak.
Conclusie: Alleen die zware speakers aan je PC geeft geen volume en dus ook geen verbetering.
thnx! kheb alleen geen versterker
Oud 05-01-2003, 13:04
Verwijderd
Schaf jezelf een setje Labtec APX4620's aan (heb ik zelf ook) of een setje Logitech Z5xx.

Prima setjes, waar de Labtec 2.1 is, en de Logitechs 5.1.

PMPO-waardes moet je je kont mee afvegen, en ook hoge RMS-waardes zijn geen garantie voor strak geluid,
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten