![]() |
|
Ik heb laatst 2 boxjes van Philips gevonden op de zolder, en die klinken te goed om daar te laten liggen. Nou heb ik een simpel setje bij mijn computer: subwoofertje + 2 standaardboxjes(Juster). Die 2 standaardboxjes kraken om het leven. Kan ik die nu gewoon afknippen en die andere boxen ertussen zetten? Het geluid gaat via de computer eerst de subwoofer in, en gaat dan naar de kleine boxjes. Die boxjes van Philips hebben gewoon een aansluiting waar je twee afgeknipte draadjes in kan steken, dus geen plugjes of zo.
De boxjes van Philips zijn 8 Ohm en 40 Watt. De pc-boxjes kan ik niets op vinden(ook niet op de subwoofer). Maar op de site van Norrod(http://www.norrod.nl/ws_a_popup.asp?...oofdgroep_id=4) staat dat ze 400 Watt zijn(wat volgens mij nooit kan kloppen).
|
![]() |
||
Citaat:
Een betere maatstaf is het RMS vermogen, wat ook slaat op jouw andere boxen. Helaas is die dus niet te vinden. |
![]() |
|
Je kunt die grote speakers technisch gezien best aan je PC hangen maar je zult er erg weinig geluid uit krijgen omdat het versterkertje op de geluidskaart in je PC niet genoeg vermogen heeft.
Het is daarom dat PC speakers altijd een ingebouwde versterker hebben. Wil je het toch realiseren dan kun je dit doen door de line-out van je PC te verbinden met een gewone versterker. Sluit dit aan op de tape of tuner of aux ingang van de versterker en hang hier de boxen aan. Zo kun je zelfs ook gebruik maken van de toonregeling op de versterker en het allemaal aanpassen aan je eigen geluidssmaak. Conclusie: Alleen die zware speakers aan je PC geeft geen volume en dus ook geen verbetering.
||
Citaat:
![]()
|
|