Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-02-2003, 15:42
digitalbath
digitalbath is offline
Wat ik net weer tegen kwam op internet met dit linkje, http://www.fmri.nl/XTC/info.htm#schadelijk, daar worden testpersonen gezocht om XTC te proberen en je krijgt er nog voor betaald ook ! Het mag dan wel voor een onderzoek zijn maar dit gaat toch wel te ver. Gewoon als betaald testpersoon fungeren om de schadelijke gevolgen van XTC een beetje te kunnen achterhalen...

of ben ik de enigste :/...
Oud 02-02-2003, 15:44
digitalbath
digitalbath is offline
van de site :

Vergoeding

Deelnemers aan het onderzoek krijgen een financiele vergoeding. Daarnaast krijgen deelnemers de plaatjes van hun hersenen op CD-rom mee naar huis.

...joeppie je hebt iig een cd-rom [bierviltje/frisbee/muurversiering]
Oud 02-02-2003, 15:45
Verwijderd
Volgens mij kunnen ze die gratis XTC beter uitdelen bij een houseparty, die mensen hoeven er echt geen vergoeding voor te hebben

Ik zou ook wel meedoen denk ik...begin mei Tiesto Solo acht uur lang in het Gelredome
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 15:46
cha0s
cha0s is offline
hoezo gaat dat te ver?

de mensen die zich zullen aanmelden zijn toch al bekend met xtc, en gebruiken hoogstwaarschijnlijk al, of waren van plan 't te gaan gebruiken.

wel flauw dat k niet mee mag doen... wil ook 'n cd-rom met hersenscans

Laatst gewijzigd op 02-02-2003 om 15:48.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 15:49
digitalbath
digitalbath is offline
weetje wel dat xtc slecht voor je is

Citaat:
Bij de vrijwilligers, die nog nooit XTC gebruikt mogen hebben, wordt een aantal hersenscans gemaakt waarmee zowel het hersenweefsel als de werking van de hersenen in bla bla bla...
ook niet gebruikers mogen dus meedoen
Oud 02-02-2003, 15:51
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
digitalbath schreef:
ook niet gebruikers mogen dus meedoen
daarom zeg ik... ik mag niet meedoen

Voor ons onderzoek zijn wij op zoek naar vrijwilligers (m/v, 18-35 jaar) die nog nooit XTC hebben gebruikt , maar bij wie het niet is uitgesloten dat ze er toch een keer mee zullen gaan experimenteren. Wij denken daarbij aan personen die al experimenteren met andere (soft)drugs, personen die veel vrienden hebben die XTC gebruiken en/of regelmatig uitgaangelegenheden of 'dance events' bezoeken waar veel XTC gebruikt wordt.
Oud 02-02-2003, 15:56
digitalbath
digitalbath is offline
gebruik jij dan ?
Oud 02-02-2003, 16:02
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
digitalbath schreef:
gebruik jij dan ?
mja, zo af en toe... w'rom?

(btw... je sig, 'than' moet 'then' zijn.... than= groter dan then=wat is dan)
Oud 02-02-2003, 16:03
Verwijderd
Wie, ik?
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 16:04
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
CemetarySlut schreef: (compleet in haar recht, en volkomen oprecht én terecht() :

HALLO LEES DAN EVEN WAT HIJ ZEGT.

ARGH STELLETJE IDIOTEN OOK HIER.
ey, Maartje denk om je bloeddruk
en toen had ze haar reply weggehaald..

Laatst gewijzigd op 02-02-2003 om 16:09.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 16:06
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Citaat:
cHa0s schreef:
ey, Maartje denk om je bloeddruk
I know had het al weggehaald
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 16:08
rodina
rodina is offline
ik ben geen voorstander van xtc. Maar als het goede xtc is prima, maar ik hoefhet niet.

Lifestyle -> D&A?
Oud 02-02-2003, 16:11
digitalbath
digitalbath is offline
Lifestyle
Lifestyle, alles over jouw levensstijl, de gedragsnorm, kleding, make-up en inrichting die daarbij hoort.

ik vond het gedrag , en in d&a krijg je alleen maar van: je feest ik ga me gelijk aanmelden

[sig veranderd. dankje]
Oud 02-02-2003, 16:13
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
digitalbath schreef:
[sig veranderd. dankje]
Offtopic: no problemo
Oud 02-02-2003, 16:38
Lullaby
Lullaby is offline
Lifestyle?

En nee, je bent niet de enigste
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 16:41
Verwijderd
Goed!

Goed dat ze daar onderzoek naar doen. Maarja, ik kom nie in aanmerking. En anderzijds zou ik het ook niet doen ben niet graag een proefkonijn.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 16:45
Verwijderd
Ik vind dit niet te ver gaan hoor. Je beslist toch zelf om het te doen. En doormiddel van deze onderzoeken kunnen zuh andere mensen helpen die xtc gebruiken en het verkeerds is afgelopen... ookal is het mischien hun eigen schuld en verdienen ze het dan om geholpen te worden volgens sommige..

Maja of ik zoiets zou doen... mwah ik sluit het niet uit. Als zown pilletjuh door hun zelf is gemaakt waarbij de risico`s zoveel mogelijk zijn beperkt zou ik er in iedergeval wel wat meer vertrouwen in hebben jah om er aan mee te doen.
En het ligt natuurlijk aan de hoogte van de vergoeding
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 17:01
Faery
Faery is offline
Citaat:
Elvira schreef:
Nix nieuws toch?? Ik ben ook wel eens gevraag door iemand, maar niet gedaan. Kijk en wat is er erg aan, want die gasten kennen net zo goed gewoon sneaky gaan doen en bij iemand wat in een glas gooien terwijl ze even de andere kant op kijken. Dit is toch beter dan, en je kiest er zelf voor.
Idd, en daarna voeren ze nog effe sneaky wat hersenscans uit enzo... geen haan die ernaar kraait.
Oud 02-02-2003, 17:04
Verwijderd
Toch lijkt me het waardeloos want ik stel me voor dat je dat in een test ruimte moet nemen, nou niet echt de ideale ruimte om volle bak uit je stekker te zijn. Maar ja als je 't mee mocht nemen ofzo..
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 17:05
Pan Am
Pan Am is offline
Citaat:
nare man schreef:
Volgens mij kunnen ze die gratis XTC beter uitdelen bij een houseparty, die mensen hoeven er echt geen vergoeding voor te hebben

Ik zou ook wel meedoen denk ik...begin mei Tiesto Solo acht uur lang in het Gelredome
Nare, doe jij tegenwoordig ook gewone X dan?? Ik dacht dat jij alleen herbal XTC gebruikte.....
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 18:09
butterfly_1
butterfly_1 is offline
Citaat:
digitalbath schreef:
Wat ik net weer tegen kwam op internet met dit linkje, http://www.fmri.nl/XTC/info.htm#schadelijk, daar worden testpersonen gezocht om XTC te proberen en je krijgt er nog voor betaald ook ! Het mag dan wel voor een onderzoek zijn maar dit gaat toch wel te ver. Gewoon als betaald testpersoon fungeren om de schadelijke gevolgen van XTC een beetje te kunnen achterhalen...

nope je bent niet de enige. je krijgt betaald voor je eigen ondergang... ooohwwkee dan....
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 18:13
eztah
eztah is offline
Zou je het kunnen faken?
Of is er na 1 keer gebruik aan je hersens te zien dat je al eens een pil in je mik hebt gehad?
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 18:13
Flasher
Flasher is offline
ik zou het nooit doen.

Ben trouwens wel benieuwd wat je voor zo'n onderzoek krijgt.

Had weleens gehoord van iemand bij ons op school die had een vriend, en die deed ook aan zoiets mee, kreeg hij 3500 EUR voor.
Oud 02-02-2003, 18:19
digitalbath
digitalbath is offline
ja maar stel nouw dat je er 10.000 euro voor zou krijgen , zou jij daar een hersen beschadeging voro willen oplopen, ze zullen je heus wel een contract laten tekenen waarin staan dat het ziekenhuis niet verantwoordelijk is voor de gevolgen op langetermijn , en stel nowu datje het niet gebruikt, en je vind het lekker, dan stop je er den kik ook niet mee:\

ze geven je gewoon permanenta hersen schade en daaien daarom heen in heun briefje, ik vind dat te ver gaan , ook al krijg je er 10k voor

ik vind het meer, wij betaalen jouw om je hersens te verneuken.

Laatst gewijzigd op 02-02-2003 om 18:28.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 19:33
Verwijderd
Al die vage testen kunnen schadelijke gevolgen hebben, nieuwe medicijnen etc ook.. dus ik vind het niet te ver gaan.

Ik zou het zelf alleen nooit doen, xtc vind ik echt troep en bij zo'n test zeker een te groot risico.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-02-2003, 19:39
Pan Am
Pan Am is offline
Eeehm, ik moet zeggen dat ik zelf niet zo op de risico's let als ik wat gebruik....dus ik zou zonder aarzelen meedoen aan zo'n test Een pil in je mik en er nog betaald voor krijgen ook?? Call me stupid, but count me in...
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 19:52
Stevill
Stevill is offline
Drugs = Bad
Oud 02-02-2003, 19:56
digitalbath
digitalbath is offline
ja je mikt een pil erin en zeg maar dag tegen je hersen cellen.

idd, drugs = bad
Oud 02-02-2003, 20:21
Pan Am
Pan Am is offline
Citaat:
digitalbath schreef:
ja je mikt een pil erin en zeg maar dag tegen je hersen cellen.

idd, drugs = bad
Slecht.....verklaar je nader...drugs is op vele manieren slecht, maar op een aantal manieren ook goed. Tuurlijk, risico's zijn er altijd, maar drugs kent ook goede kanten. De openheid die mensen met elkaar beleven na het gebruik van XTC is magisch te noemen.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 20:29
digitalbath
digitalbath is offline
ja ok dat zal allemaal wel zo zijn

[ik heb het nog nooit gebruikt om dat het dom is om je jezelf te beschadigen :/ ]

drugs zijn gewoon slecht, er zijn een hoop redenen voor, maarja , je hersencellen sterven af, je concentratie vermogen lager, je reactie, conditie , zelfs je communicatie vermogen gaat er door achteruit.. maarja , ik vind dat iedereen zelf moet weten wat hij/zij doet maar ik vind het wel dom dat ze hun lichaam beschadigen terwijl ze weten dat ze dat doen..

Laatst gewijzigd op 02-02-2003 om 20:32.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 20:35
Locke
Locke is offline
Citaat:
digitalbath schreef:

[ik heb het nog nooit gebruikt om dat het dom is om je jezelf te beschadigen :/ ]

drugs zijn gewoon slecht, er zijn een hoop redenen voor, maarja , je hersencellen sterven af, je concentratie vermogen lager, je reactie, conditie , zelfs je communicatie vermogen gaat er door achteruit.. maarja , ik vind dat iedereen zelf moet weten wat hij/zij doet maar ik vind het wel dom dat ze hun lichaam beschadigen terwijl ze weten dat ze dat doen..

Alsof je van af en toe drugs gebruik gelijk een debiel word ..
Oud 02-02-2003, 20:38
Pan Am
Pan Am is offline
Citaat:
digitalbath schreef:

Niet voor drugs in het algemeen spreken. GHB bijvoorbeeld verlaat je lichaam als water en nog iets (iets onschadelijks maar ben het ff kwijt), dacht koolstofdioxide. alleen tijdens de werking van GHB loop je risico op gezondheidsproblemen.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 20:49
digitalbath
digitalbath is offline
Citaat:
Locke schreef:
Alsof je van af en toe drugs gebruik gelijk een debiel word ..
bij die test geven ze ej echt wel meer als 1 of 10 pillen hoor
Oud 02-02-2003, 20:52
Pan Am
Pan Am is offline
Citaat:
digitalbath schreef:
10 pillen. Je weet duidelijk niet waar je het over hebt....Als ik 10 pillen gevoerd krijg is de test voorbij. Dan lig ik namelijk al lang op de ICU van het AMC Of in een koelcel van het AMC

Laatst gewijzigd op 02-02-2003 om 20:55.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 20:57
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Citaat:
digitalbath schreef:

"hier heb je 10 pillen en een liter water, we spreken je in een paar uur" :\
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 21:00
Locke
Locke is offline
Citaat:
ADHD schreef:
10 pillen. Je weet duidelijk niet waar je het over hebt....Als ik 10 pillen gevoerd krijg is de test voorbij. Dan lig ik namelijk al lang op de ICU van het AMC Of in een koelcel van het AMC
Als ik ze alle 10 achter elkaar neem lig ik wel te kwijlen op de grond jah maar verdeelt over dagen is nou ook niet echt zo schadelijk dat je het merkt hoor ..
Oud 02-02-2003, 21:02
digitalbath
digitalbath is offline
owww.. ik bedoel toch ook niet 10 pillen in 2 minuuten ofzo... maar gewoon versprijd over een bepaalde tijd :/

[was dat niet zelf verzinbaar ]
Oud 02-02-2003, 21:18
Pan Am
Pan Am is offline
Citaat:
digitalbath schreef:
owww.. ik bedoel toch ook niet 10 pillen in 2 minuuten ofzo... maar gewoon versprijd over een bepaalde tijd :/

[was dat niet zelf verzinbaar ]
Ja, kom op zeg, dat snap ik zelf ook nog wel. Maar dan nog. 10 pillen in, laten we zeggen, 24 uur tijd doet mijn rikketik ook geen goed. En het zal wel niet de bedoeling van de test zijn dat men wil bekijken bij hoeveel pillen iemand out gaat
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 21:21
italianboy
italianboy is offline
ik vind het goed.. ik wil graag meer weten over de schade die het aanricht op langer termijn

ikzelf heb t een tijdje gebruikt en merk nu dat ik onwijs vergeetachtig ben geworden, waarschijnlijk door xtc
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 21:49
Snat$bat$
Snat$bat$ is offline
Citaat:
digitalbath schreef:

ik ga der wel naar toe lekker strak met studnetjes
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 18:16
coecie
coecie is offline
je mag zelf bepalen of je wel of niet wil gebruiken en hoe veel, lees beide sites nog eens goed na
ik heb me opgegeven
slik je een keertje, is prima hoor
Reageren

Regels voor berichten