Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-01-2003, 20:46
Verwijderd
...

Laatst gewijzigd op 07-01-2015 om 16:54.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-01-2003, 20:52
Verwijderd
Citaat:
Verwijderd schreef:
Krijg je nou je collegegeld ook terug dan? En zijn er andere mensen die zoiets hebben meegemaakt.
Hoe zal ik dit nou eens gewoon rustig uitleggen zonder gelijk een dondersfeer te creeëren hier?
Als het goed is krijg je het collegegeld van de maanden die je niet hebt gestudeerd terug.

Ik weet niet welke van je ouders het 'makkelijkst' is, je vader of je moeder? Tegen die zou ik voorzichtig eens laten vallen dat je studie je 'toch niet zo bevalt als je had verwacht'. En misschien ook dat je twijfelt of je wel door wilt gaan ed. Misschien moet je op school het er ook eens met de decaan er over hebben en wat van die testjes op inet maken, dan kan je dat ook aandragen, je hebt er dan ook goed over nagedacht en over gesproken met mensen. Als uit alles komt dat je 'beter' kunt stoppen, dan zou ik weer tegen dezelfde (vader of moeder dus) zeggen dat je er over denkt om te stoppen en dat je het er met wat mensen over gehad hebt ed. Ik weet van mijn eigen ouders dat ze het dragelijker vonden toen ze wisten dat ik het jaar daarop weer zou beginnen, misschien moet je dat ook zeggen, en ook vast uitzoeken welke studie dat dan zal worden. Meer weet ik op dit moment ff niet. Sterkte en succes iig.

Laatst gewijzigd op 16-01-2015 om 09:37.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 20:53
Dwarfie
Dwarfie is offline
Ik ben zelf ook gestopt met een studie, ik ben daarna alleen wel direct ook een andere studie gaan doen. Als je het niet direct wilt vertellen, bestel je wat brochures van andere studies. Die zien je ouders dan wel in de brievenbus liggen, dan vragen ze er zelf wel naar. Je zegt gewoon dat je je een beetje aan het oriënteren bent op andere studies enzo. Dan is het meestal wel duidelijk

Ik denk alleen wel dat het nu wat krap wordt om nog brochures te bestellen enzo. De beste oplossing is het gewoon zeggen.

Over die studiefinanciering hoef je je niet druk te maken. Je prestatiebeurs wordt wel omgezet in een schuld als je niet aan de prestatienorm voldoet (en dat doe je niet, want je haalt te weinig punten). Wanneer je echter binnen tien jaar wél een studie in het hoger onderwijs afrond, wordt de schuld alsnog weer omgezet in een gift.
Reageren

Regels voor berichten