Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-01-2003, 19:14
tatoo
tatoo is offline
De moeder van me bestevriendin is is na een lang ziekte bed op oudjaars ochtend overleden. Ze moch hellaas niet ouder worden dan 41 jaar. Via de oudste dochter heb ik de laatse jaaren heel dicht mee gemaakt. Ondangs dat onze relatie alleen een hechte vriende relatie is voelde ik me deel van het gezin. Maar der moeder is weg gevallen voel ik ook een leegte binne in me en ben ik ook erg kapot. Ik weet niet of dat komt omdat ik me erg tot der aangetrokken voelt maar ik voel me echt kut onder. Hoe gaan jullie er mee om in zo'n geval of als je zelf een van je ouders is weggevallen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-01-2003, 19:52
Verwijderd
Nou, ik heb zelf nooit zoiets meegemaakt, dus ik zou niet weten hoe ik ermee om zou gaan. Ik zou die vriendin in ieder geval zoveel mogelijk steunen, en mezelf toelaten verdriet te voelen

sterkte
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 20:02
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
k zou t echt nie weten. mn ouders zijn wel gescheiden dus k weet t wel een beetje maar ik had hekel aan mn vader, toen ookal dus ik miste t nie was dr wel blij om.. ik heb drna bijna geen contact gehouden. nu nogsteeds nie en das toch al 3 jaar geleden. mrja denk niet dat dat jou ook maar iets boeit.. k denbk dat je gewoon ffe dr tussenuit moet.. ffe rustig aan moet doen.. k zou in elke geval je beste vriendin flink steunen. die zal t nog moeilijker dan jij hebben
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 20:09
moucie
moucie is offline
sterkte, je moet het goed verwerken en weet je over een hele lange tijd wordt het gemis steeds een beetje minder, dan kun je er mee leven.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 21:06
Qimm
Qimm is offline
zoals je al zei voelde je je een deel van het gezin. Dan komt een sterfgeval hard aan!

veel sterkte!
Oud 08-01-2003, 19:33
faith666
faith666 is offline
Ik denk dat het per persoon verschillend is hoe je ermee omgaat en dat je je eiegn manier moet vinden, hoe moelijk het ook is....ik merkte het toen mijn moeder overleed, nog niet zo lang geleden.....mijn vader was heel erg bezig met wat er moest gebeuren, regelen voor de crematie enzo en hij gin gde kasten schoonmaken (?!?!), mijn zussen gingen een beetje lopen treuren, vee huilen en steun zoeken bij elkaar....mijn broer deed niet veel, ja de eerste week was tuurlijk heel moeilijk maar ik heb het vooral over daarna, maar mijn broer ging terug naar zijn studentenkamer en praatte niet veel. Ik trok mezelf ooke rg terug, niet veel praten. Hou ik niet van, ikz it alleen soms nog op haar werkkamer ion haar spullen te neuzen, beetje de herinnnering aan mijn moeder laten herleven als het ware. Ik begrijp wel dat je r zo mee zit, die leegte zal je ook nooit kunnen herlvullen, maar wel een plekje geven in je. Accepteren was voor mij de eerste zet, toen begin het verwerken en dat accepteren heeft meer dan twee maanden geduurd. Succes!
Oud 10-01-2003, 14:46
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen, sterkte in elk geval en probeer mekaar gewoon heel erg te steunen! krop het in elk geval niet op dan heb je kans dat je het op een gegeven moment niet meer aankunt erover te praten...
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 15:01
Quiana
Quiana is offline
Mijn moeder is in september overleden,
en dat -probeer- ik te verwerken
door dingen op te schrijven,
heel veel te praten.
Kweenie, t zal idd wel per persoon verschillen,
probeer er met mensen over te praten,
of misn kan je ook met die vriendin praten..
Sterkte.
Oud 10-01-2003, 19:41
gothicje
gothicje is offline
ik snap je eigenlijk wel...
mijn vader is 8 jaar geleden overleden en hoe ik er toen mee om ben gegaan weet ik eigenlijk niet echt precies, ik was zelf de jongste thuis en was tijdens zijn ziektebed altijd het zonnetje in huis en ben dat na zijn dood ook gebleven, heb ook wel gehuild maar toch ik ging door, ik geloof dat ik nu ik in de puberteit zit eigenlijk alles pas aan het verwerken ben of althans voor de 2de keer opzich wel goed omdat ik toen zo jong was...
maar de moeder van mijn beste vriendin (faith666) is tijdje geleden overleden en toen kwamen er natuurlijk veel herinneringen omhoog en voelde me opzich wel dichtbij bij die familie maar ook weer niet... het is vooral iets wat ze met het gezin moeten verwerken...
je kan het er met je vriendin over hebben steun haar!
ieder verwerkt dat soort dingen op zijn eigen manier dus...
succes!
Oud 11-01-2003, 16:09
Kim_temp
Kim_temp is offline
Probeer je vriendin zoveel mgelijk te steunen door ook heel veel met haar dr over te praten zo help je haar en kunnen jullie samen het verwerken. In ieder geval heel veel sterkte en probeer dr egt over te praten anders bestaat er de kans dat je het gaat verdringen en dan ben je veel verder van huis.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten