Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-10-2002, 19:37
Diddl'tje
Diddl'tje is offline
Nou, uiteindelijk ben ik dan vanavond dus ook geweest... Mijn conclusies:

Echt een musical kan je het niet noemen, maar leuk is het wel. Mooie nummers, al is dat natuurlijk persoonlijk, zeer goed gedanst en de gezongen delen waren ook erg mooi uitgevoerd.

Maar. Natuurlijk is er een maar; er zit geen verhaal of iets dergelijks in, wat ik zelf erg jammer vind, en Pia is in mijn ogen niet echt geschikt voor deze 'rol', ikzelf vind haar stem toch iets te. Stan en Simone zijn hier echter wel heel erg op hun plaats.

Wat mij nog opviel; ene Arthur, zeer goede danser, al kan hij niet echt zingen (tenminste niet die paar woorden die hij door de hele show heen doen mocht ) en natuurlijk de scene met alle mooie mannen (en vrouwen) in onderbroek (nou ja, zwembroek dan).. Prachtig (Maar dat kan komen doordat het allemaal erg mooie nichten waren )

Erg leuk zijn ook de wat bekendere nummers als 'Big Spender', 'Mr. Bojangles' en 'Life is like a bowl of cherries'. Bij een paar nummers (o.a. 'Razzle Dazzle') kreeg ik het erg het gevoel weer bij 'Chicago' te zitten, dat was ook wel even leuk.

Al met al een voorstelling die ik zeker nog eens zien wil.

Meer mensen die geweest zijn? Tell me
Oud 03-11-2002, 18:27
Slettelina *
Slettelina * is offline
ik ga er nog heen..
ik wist absoluut niet wat ik er van moet verwachten maar nu heb ik beetjuh een beeld
thx
Oud 16-11-2002, 10:15
Diddl'tje
Diddl'tje is offline
Als je geweest bent laat je toch wel even horen hoe het was he?
Oud 16-11-2002, 20:41
Tampert
Tampert is offline
ben niet zo'n musicalganger...
Oud 17-11-2002, 09:30
Diddl'tje
Diddl'tje is offline
Citaat:
Tampert schreef:
ben niet zo'n musicalganger...
Dan is dit wat voor jou; het is namelijk geen musical

Het heet musical, maar om een musical te zijn mist het toch wat. Een musical is namelijk zingen, dansen en acteren. Aan het punt dansen geen gebrek in Fosse, zingen is al minder, maar acteren heb ik zo goed als niet kunnen ontdekken. Op een nummer na dan.

Een musical hoort toch ook op z'n minst een soort van verhaallijn te bevatten; ook dat mist hier volkomen.

Mijn conclusie is dan ook dat het gewoon een dansshow is waarin gezongen wordt, maar het woord musical is veel te veel voor deze productie, hoe mooi hij ook is
Oud 28-11-2002, 19:27
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
k ga er morgen heen met mijn dansschool. om 5 uur begint het en om kwart voor 8 is het afgelopen. is dat raar of raar ??

maar k ben benieuwd! want ik heb er vrij voor gekregen van mijn dansschool, dus vraag me af waarom

verslag laat k je nog wel weten.

en ik wil graag van meer mensen horen wat ze ervan vonden, kan ik gebruik voor ckv namelijk!
Oud 29-11-2002, 20:58
Imhotep
Imhotep is offline
Citaat:
*RainBow* schreef:
k ga er morgen heen met mijn dansschool. om 5 uur begint het en om kwart voor 8 is het afgelopen. is dat raar of raar ??
Wat is er raar aan
Oud 30-11-2002, 18:24
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Imhotep schreef:
Wat is er raar aan
k vind het rare tijden, heb k nog niet eerder meegemaakt. maar ja
Oud 01-12-2002, 19:05
Diddl'tje
Diddl'tje is offline
Citaat:
*RainBow* schreef:
k vind het rare tijden, heb k nog niet eerder meegemaakt. maar ja
Veel musicals beginnen pas om acht uur, maar de tijden die ook voorkomen zijn twee uur, vijf uur en acht uur. Dat is tenminste wat ik in de afgelopen 11 jaar gemerkt heb

Twee uur is trouwens meestal een matinee

(Allemaal uit eigen ervaring, geen enkele garantie )
Oud 07-12-2002, 16:13
scala
scala is offline
oei jah leuk ben er niet naar toe geweest maar ken wel veel liedjes ervan en aan een aantal dansjes. Het is idd niet een musical, meer een show.

De muziek vind ik erg koel, jazz is leuk en de dansjes zijn erg gaaf en de kleding past precies bij de muziek, dans en sfeer!
Met de voorstelling van mijn dansschool gaat onze groep een dans doen uit Fosse op het eindlied: 'Sing' het wordt al erg gaaf *zin*
Oud 16-12-2002, 12:16
Nomen-nescio
Nomen-nescio is offline
Ik ga dr zaterdagmiddag heen, had al zo'n vermoeden dat er geen verhaal in zou zitten, maar de liedjes + dansjes zijn koel! ( in 't voorstukje dan iig)
Oud 22-12-2002, 00:27
G.T.C.
G.T.C. is offline
jahhh, ik ben vandaag geweest in het Luxor in rotterdam!

Ik vond het echt super! ZIt idd geen verhaal in, maar ja, dat is ook niet echt de bedoeling. Dat had ik ook niet verwacht ofzo.

Maar het was echt heel bijzonder! Mooie danspassen allemaal. En knap hoe ze dat met al die mensen tegelijk doen. Dat stuk dat ze allemaal in hun ondergoed stonden was ook wel funny ja

Ik vond trouwens Pia, stan en simone alle drie heel goed hoor. Ik denk zelfs dat ik Pia beter vond dan Simone.

Er was ook nog een andere vrouw die ik heel erg goed vond. Zij sprong er in mijn ogen iig echt uit. We hebben het boek van 'Fosse' gekocht, dus ik zal morgen even voor je opzoeken hoe ze heet . Ik ga zo eerst lekker slapen.

JIj had het ook nog over die mannen, maar ik kreeg ook al het vermoeden dat die toch behoorlijk gay waren. . Zoiets valt toch altijd weer op.

Maar kort samengevat, vond ik het heel bijzonder, en iets wat je zeker is gezien moet hebben. Het is weer is wat anders!
Oud 29-12-2002, 22:53
Nomen-nescio
Nomen-nescio is offline
Na kben er heen geweest en ik moet zeggen dat ik et af en toe best slaap verwekkend vond.. een half uur van die dansjes is leuk, maar 2,5 uur?? et was wel heel gaaf daar niet van.. maar heel de tijd 't zelfde.. niet echt geslaagd dus voor mij..
Oud 30-12-2002, 14:17
Diddl'tje
Diddl'tje is offline
Citaat:
Nomen-nescio schreef:
Na kben er heen geweest en ik moet zeggen dat ik et af en toe best slaap verwekkend vond.. een half uur van die dansjes is leuk, maar 2,5 uur?? et was wel heel gaaf daar niet van.. maar heel de tijd 't zelfde.. niet echt geslaagd dus voor mij..
Van die dansjes?? Jij danst zelf duidelijk niet
Oud 01-01-2003, 14:21
Verwijderd
Ik vond het geweldig. En ik vond niet dat Pia 'te' was, ik vond haar geweldig, beter dan Simone. Stanley speelde beter dan verwacht, of, ik ben nog steeds niet weg van z'n stem, maar z'n danskwaliteiten vielen me niet tegen. Wat ik me wel afvraag is waarom de hele cast in godsnaam Amerikaans moest zijn, want zo geweldig vond ik ze niet, ik ken genoeg Nederlandse dansers die hetzelfde kunnen, of zelfs beter.. Maarja, zal wel met instuderen te maken gehad hebben. Ik vond het dansen dus iets tegenvallen (En voor een meisje dat zelf de dansacademie heeft gedaan heeft dat dus niets te maken met desinteresse..) Ik vond er te weinig zang inzitten en ik hoorde om me heen veel mensen over het gebrek aan verhaal, maar dat was te verwachten.
Oud 01-01-2003, 19:27
Diddl'tje
Diddl'tje is offline
Citaat:
Jewel schreef:
ik hoorde om me heen veel mensen over het gebrek aan verhaal, maar dat was te verwachten.
Als ze erbij zetten dat het een musical is kan je dat ook verwachten he... Als je denkt naar een musical te gaan en je komt hierbij te zitten kan dat wel eens een minder prettige verrassing zijn
Oud 01-01-2003, 20:52
Balance
Balance is offline
Citaat:
Diddl'tje schreef:
Veel musicals beginnen pas om acht uur, maar de tijden die ook voorkomen zijn twee uur, vijf uur en acht uur. Dat is tenminste wat ik in de afgelopen 11 jaar gemerkt heb

Twee uur is trouwens meestal een matinee

(Allemaal uit eigen ervaring, geen enkele garantie )
vind het ook wel een rare tijd! Ik heb echt nog nooit van een musical (of dansshow met zang ) gehoord die om 5 uur begon.
Alleen idd matinee om 14.00 / 14.30 of avond om 20.00
Oud 08-01-2003, 14:06
Nomen-nescio
Nomen-nescio is offline
Citaat:
Diddl'tje schreef:
Van die dansjes?? Jij danst zelf duidelijk niet
toch wel

Regels voor berichten