Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
't is al laat |
![]() |
|
Ik denk dat bij een verslaving misschien wel ingegrepen mag worden als je het persoon echt goed kent. Een verslaving schaadt iemand sowieso, financieel/geestelijk/lichamelijk. Ik denk dat het met een stukje betrokkenheid tov je medemens te maken heeft om je naasten in te laten zien dat ze verkeerd bezig zijn. Natuurlijk niet tot in den treure doorzeiken, daar heeft een verslaafde ook niets aan. Wel proberen de oorzaken van de verslaving te achterhalen en kijken of je daar iets mee kunt.
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
ik vin dat t pas moet als iemand zichzelf niet meer in controle heeft. zolang die persoon nog gewoon zelfcontrole houd en kan stoppen als ihj dat echt zou willen vin k dat je hem/haar gewoon zn gang moet laten gaan. ja ok, als hij zichzelf of anderen drmee in gevaar brengt meot t ook wel maar dan heb je meestal ook al geen controle meer over jezelf
|
![]() |
|
![]() |
zodra de verslaving zulke vormen aanneemt dat het een gevaar vormt voor die persoon en/of omgeving
ook mensen die niet in direct levensgevaar verkeren moeten worden geholpen omdat het van belang is hen weer op de been te helpen daarmee hoef je niet te w88 totdat ze het zelf inzien maar je zou ze kunnen dwingen tot dat inzien door hun spul af te apkken zodra ze merlken dat ze idd afhankelijk zijn en waar ze mee bezig zijn willen ze wel veranderen
|
![]() |
ik vind niet dat er bij een verslaving mag worden in gegrepen. omdat die persoon er in een zekere zin voor kiest en je kan en moet nooit iemand dwingen om er mee te stoppen want over het algemeen heeft dat een averrechts effect. en als iemand echt niet wil dan wil hij of zij niet en ik denk dan dat je die persoon wel moet vertellen dat het beter is om te stoppen maar zelf niks doen die persoon moet het doen.
maar vraagt iemand om hulp om af te kikken dan moet je hem dat ook geven en nooit zeggen van doe het in je eentje je moet die persoon dan ook echt steunen is zijn doel en hem aanmoedigen. |
![]() |
|
als je een gevaar voor anderen vormt moet er natuurliijk ingegrepen worden.
verder vind ik dat er pas ingegrepen mag worden als duidelijk is dat de verslaafde persoon problemen gaat krijgen ten gevolge van zijn verslaving. als iemand elke dag een jointje wilt roken is dat niet erg, het word pas erg als ie al zijn sociale contacten gaat verwaarlozen of ziojn werk gaat verwaarlozen en als ie buiten de maatschappij komt te staan etc. |
![]() |
||
Citaat:
vind dat gevaarlijker dan werk. Als diegene echt te ver gaat, het zelf niet kan oplossen ed, dan denk k dat je wel het recht hebt om in te grijpen. Bij werk.. kweenie.. Zou dr niet snel iets aan doen, misn alleen een opmerking maken oid.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Medicatie.... Verwijderd | 51 | 16-07-2009 00:41 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Rokers krijgen een gunstigere verzekering ***ailá*** | 89 | 26-03-2008 23:29 | |
Psychologie |
Borderline (BL) MisterDJ | 10 | 11-05-2005 06:11 | |
Lifestyle |
klassieker - analyse my baby Ninnoc | 211 | 17-09-2003 15:02 | |
Liefde & Relatie |
LONGPOSTS: Mijn ideeën over liefde. Rerisen Phoenix | 58 | 13-06-2003 07:23 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Odysseus Tha Man | 21 | 19-04-2001 16:16 |