Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik weet niet of je er veel aan hebt, maar in PC Gameplay van een paar maanden terug staat er in 'Avonturen van 'n Gamejunkie' commentaar over dat type HD: zijn HD was gecrasht en nog een stuk of 6-7 anderen mensen die hetzelfde type hadden, hadden hetzelfde aan de hand.
![]() www.pcgameplay.com was dacht ik de site, maar ik weet niet of je er iets over gaat terugvinden (en zelf heb ik geen tijd of zin om dat nu uit te zoeken ![]() Greetz, Antediluvian.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Voor mijn werk koop ik namelijk wel vaker computerspullen en soms neem ik wat voor mezelf mee :/ Ik zou in de administratie eens kunnen kijken. Het heeft ook alleen maar nut als ik direct een andere krijg. Ik ga er niet op zitten wachten.. |
![]() |
|
IBM schijven kun je gewoon als RMA opsturen. De harddisc-divisie van IBM is nu overgenomen door Hitachi Global Storage Technologies, maar op je oudere HDDs blijf je gewoon 3 jaar garantie houden.
Je hebt dus geen aankoopbon nodig o.i.d., gewoon even naar de volgende page gaan: http://www.hgst.com/warranty/jsp/arma31.jsp Vul daar de P/N (partnumber) en S/N (serialnumber) in, en je kunt je HDD zo opsturen en krijgt een nieuwe. ![]() Zie hier hoe je moet verpakken: http://www.hgst.com/warranty/jsp/arma25h.jsp
|
Verwijderd
|
Ik heb gisteren voor mijn primaire WS gewoon een nieuwe HD gekocht (Western Digital Caviar SE 80GB met 8MB cache :geil: ).
Nu heb ik op een 2e PC die 60GXP aangesloten en ben er met de DFT (bij Hitachi gedownload) tegenaan. Deze vond een corrupted sector. Ik laat hem nu de hele harde schijf wissen en doe daarna nog een test. Ik ben benieuwd ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Ik wacht nog wel 'n maand of 2-3 en koop dan wel 'n 40 of 60Giga schijfje, misschien heb ik dan wel genoeg geld ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Een tijd geleden las ik wel iets over een type XP HD's van IBM die idd al heel snel problemen gingen vertonen, ze zijn toen uit de winkels gehaald. Ik weet niet of dat dit type was of bijv. 75XP, maar goed...
||
Citaat:
De opvolger van de GXP75 is de GXP60 (dus niet andersom), deze heeft 20GB platters en heeft bovenstaand probleem maar gedeeltelijk opgelost, nog steeds was de uitval hoger dan concurrenten als WD en Maxtor. Bij de nieuwe series, de 120GXP met 40GB platters en de 180GXP met 60GB platters, is de uitval al veel beter: 1,5%, ongeveer hetzelfde als Maxtor. Conclusie: nieuwe IBM schijven zijn ook heel veilig. Alleen kan koelen geen kwaad. Let wel: de verlieslijdende hardware-divisie van IBM is overgenomen door Hitachi, en ik weet niet hoe zij de activiteiten zullen voortzetten. Ik zelf ben overgegaan op Maxtor en WD schijven, en ook Seagate's worden steeds interessanter, voornamelijk vanwege het laagste uitval-percentage en de relatief lage prijs.
|
copy paste van tweakers.net
De laatste productieplaats van IBM in Mainz zal eind 2003 opgedoekt worden, zo bericht het Duitse TecChannel. Tegen het jaareinde loopt een leveringsovereenkomst van de Big Blue-vestiging met het Japanse Hitachi af. Het stopzetten van de productie van non-removable opslagmedia vindt plaats in het licht van de voornemens van IBM om zich meer bezig te gaan houden met software en services. Daartoe werden in het vorige decennium in Duitsland al een groot aantal fabrieken gesloten. De sluiting van de productielijn houdt het verdwijnen van een duizendtal banen in. De helft hiervan zal op andere divisies op de lokatie in Mainz aan de slag kunnen: IBM brachte seine Sparte für Festplatten-Laufwerke 2002 in ein weltweites Joint-Venture unter Führung von Hitachi ein. Zum Jahresende läuft der Zuliefervertrag des Mainzer Werks mit dem japanischen Unternehmen nach sechs Quartalen ab. IBM beschäftigt in Deutschland etwa 26.000 Mitarbeiter, am Standort Mainz sollen es künftig rund 2000 sein, die unter anderem im Vertrieb und Service tätig sind. Von seinen übrigen deutschen Produktionsstätten hatte sich IBM größtenteils in den 1990er Jahren getrennt. Gleichzeitig richtete "Big Blue" seine Strategie stärker auf Software und Dienstleistungen aus. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|