Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-01-2003, 17:14
Martin
Martin is offline
Ik ben dus al bezig met het downloaden van Redhat, ik wil dit gewoon eens installeren om ook hiermee eens kennis te maken. Heb ik dan een goede keuze gemaakt? Hoeveel GB moet ik dan reserveren? Heb ik aan een partitie van 5 GB genoeg?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-01-2003, 17:15
Koen
Koen is offline
Om kennis te maken met Linux vond ik RedHat geen slechte distro. Vijf gb moet om te beginnen meer dan genoeg zijn.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 17:22
S|E|B
S|E|B is offline
Ik had gisteren even Mandrake erop staan, maar daar snapte ik niets van. Doordat hij mn hele partitie tabel had verkloot (zal ik ongetwijfeld aan mezelf te danken hebben gehad ) heb ik het er maar weer afgegooid. Voor mij is dat hele Linux nogal wazig, ik weet mijn god niet waar al mn geinstalleerde programma's blijven etc. Maar de volgende vakantie ga ik het maar eens voor real proberen, met wat meer naslagwerk etc.

Heel veel sterkte ermee, en ik hoop dat het jou wel lukt
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 18:08
ekki
ekki is offline
Citaat:
S|E|B schreef:
Ik had gisteren even Mandrake erop staan, maar daar snapte ik niets van. Doordat hij mn hele partitie tabel had verkloot (zal ik ongetwijfeld aan mezelf te danken hebben gehad ) heb ik het er maar weer afgegooid. Voor mij is dat hele Linux nogal wazig, ik weet mijn god niet waar al mn geinstalleerde programma's blijven etc. Maar de volgende vakantie ga ik het maar eens voor real proberen, met wat meer naslagwerk etc.

Heel veel sterkte ermee, en ik hoop dat het jou wel lukt
om dingen te vinden:
als root eerst updatedb doen
daarna locate <wat je zoekt>

verder heb ik nou redhat, ik vind het een stuk beter dan SuSE, het werkt veel fijner. en het is makkelijk installeerbaar e.d. (vind ik dan).
Oud 13-01-2003, 19:12
Koen
Koen is offline
SuSe is sowieso een bagger distro. Commerciele bende, daarvoor ga je geen Linux gebruiken. En zo'n live demo waarbij je alleen van Cd kan booten werkt natuurlijk ook voor geen meter
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 20:40
ekki
ekki is offline
Citaat:
Koen schreef:
SuSe is sowieso een bagger distro. Commerciele bende, daarvoor ga je geen Linux gebruiken. En zo'n live demo waarbij je alleen van Cd kan booten werkt natuurlijk ook voor geen meter
wist ik veel .
Oud 13-01-2003, 23:21
zazzie
zazzie is offline
meestal als je je software gewoon vanaf de redhat cd's installed of redhat rpm's gebruikt dan wordt de geinstallde software gewoon in je kicker (startmenu) gezet. anders kan je in console programma's zoeken met
whereis <programma_naam>
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 07:41
Verwijderd
Citaat:
S|E|B schreef:
*mandrake*
Oh hell, ik kan zonder moeite Open-, Free- en NetBSD installeren, in mijn slaap Debian en Slackware en in coma RedHat en SuSE.. maar die stomme installer van Mandrake is zo overloaded met shit dat zelfs ik niet precies weet wat ik ermee aan moet

Ik wil altijd volledige controle over wat er gebeurt op mijn PC. Als ik die niet heb, word ik GEK

(het is dat Windows 2000 zich voorspelbaar gedraagt, anders zou ik al mijn haren er uit trekken )

Ontopic: RedHat is niet verkeerd om mee te beginnen. Al leer je wel meer als je een distro als Debian of Slackware gebruikt.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 12:25
S|E|B
S|E|B is offline
Mjah ik heb vannacht Red Hat gedownload. Dalijk nog ff verder, want ik zit nu op school Dit ga ik binnenkort installeren, kijken hoe dat gaat. Maar dat is waarschijnlijk pas dit weekend. Nu heb ik het te druk met school en theorie rijbewijs.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten