Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-12-2002, 16:00
Buffy
Buffy is offline
ik, als 5 havo scholiere; ben op dit moment druk bezig met mijn profielwerkstuk. ik begin steeds vaker te denken: waarom moeten wij bewijzen, na 2 jaar goede cijfers, dat we ons profiel beheersen???
ik vind et echt onzin van mevrouw netelenbos

wat vinden jullie?

Liefs Buffy
Oud 29-12-2002, 16:04
Blubje
Blubje is offline
ach ik vind het wel meevallen, ik ben al bijna klaar en toch hebben we bijna niets gedaan, ons PWS is ook maar iets van 20 pagina's ofso
het is opzich redelijk onzinnig ja, maar ik vind het niet zo erg om werkstukken te maken, dus ik kan me er niet druk om maken hoor...
Oud 29-12-2002, 16:04
aquafemme
aquafemme is offline
Tja, profiel beheersen? Tja, op die manier heb ik mijn profielwerkstuk niet gemaakt.

Ik had in mijn profiel kunstgeschiedenis. En voor dat vak heb ik mijn profielwerkstuk gemaakt. Deze ging over 'Design'. Een onderwerp die ik interessant vond om uit te gaan diepen.. en die ook aansloot op mijn vervolgopleiding.

Je moet even door de zuure appel heen bijten! Ik vond het niet vervelend om het profielwerkstuk te maken, maar dat kwam doordat ik voor mezelf een leuk onderwerp had gekozen.

Tja, 2de fase was zo wie zo *piep*! Ze willen je alvast een idee geven hoe je een scriptie moet schrijven in het 4de jaar van het HBO bijvoorbeeld.. (denk ik)

Oud 29-12-2002, 16:09
Verwijderd
Laat dat nou net het enige zijn waarom ik bijna het jammer vond dat ik niet in de tweede fase zat... Kies een leuk onderwerp uit, en doe het daar over, dat maakt het een stuk draaglijker. En je moet na 5 jaar toch ook eindexamen doen om te laten zien dat je de vakken beheerst (hoe goed je cijfers ook waren (en niet iedereen haalt goede cijfers, lijkt me)), waarom dan niet een werkstuk dat je je profiel beheerst (als het daar al voor is)?
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 16:15
Buffy
Buffy is offline
ik doe mijn pws over economie12 (kheb profiel E&M) en ik had dus een leuk onderwerp bedacht; over alles wat komt kijken bij het kopen van een huis.
dat bleek micro-economie te zijn en ik moest iets met macro-economie doen (omdat ik dus economie12 heb).
toen heeft mijn begeleider samen met mij een onderwerp gezocht; maar die waren eigenlijk allemaal helemaal niet interessant. we kwamen uit op de loonvorming in nederland *gaap*
dus ik bijt idd ff door de zure appel heen een flinke zure appel dan

liefs buffy
Oud 29-12-2002, 16:26
aquafemme
aquafemme is offline
Citaat:
Buffy schreef:
ik doe mijn pws over economie12 (kheb profiel E&M) en ik had dus een leuk onderwerp bedacht; over alles wat komt kijken bij het kopen van een huis.
dat bleek micro-economie te zijn en ik moest iets met macro-economie doen (omdat ik dus economie12 heb).
toen heeft mijn begeleider samen met mij een onderwerp gezocht; maar die waren eigenlijk allemaal helemaal niet interessant. we kwamen uit op de loonvorming in nederland *gaap*
dus ik bijt idd ff door de zure appel heen een flinke zure appel dan

liefs buffy
Jah idd. Klote is dat! Succes he?

Oud 29-12-2002, 17:38
Mariebel
Mariebel is offline
Ik vond het wel meevallen, was in 1 weekend klaar (maar zondag wel tot 2 uur 's nachts doorgewerkt ). En kreeg voor de vakantie te horen dat ik een voldoende heb
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 17:42
Jozzy
Jozzy is offline
Ik vond het best leuk om te doen!! Zeker als je na afloop te horen krijgt dat je een Goed krijgt, en met 93 van de 100 punten zelfs de beste van je jaar bent! En dat was ook wel het enige waarin ik het beste van mijn jaar was...
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 18:19
Verwijderd
wat heeft netelenbos met onderwijs te maken?
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 18:40
Verwijderd
Ik vond en vind het nog steeds een klote-werkstuk. Niet dat je er veel voor hoeft te doen, maar het is zo saai en nutteloos.
Ik geloof dat wij nu al genoeg punten hebben voor en voldoende, terwijl we het echte verslag nog niet eens in hebben geleerd. Maar dat komt ook voor een groot deel door onze beoordeler, want die vult zowat bij alles 'goed' in, terwijl ons verslag eigenlijk weinig voorsteld. Andere mensen die het beter hebben gedaan, komen er met minder punten van af. Dus het verslag is ook nog eens oneerlijk nagekeken.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 18:41
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
aquafemme schreef:
Tja, 2de fase was zo wie zo *piep*! Ze willen je alvast een idee geven hoe je een scriptie moet schrijven in het 4de jaar van het HBO bijvoorbeeld.. (denk ik)

Over het HBO kan ik weinig zeggen, maar op het WO zul je voor je P een fors aantal verslagen moeten schrijven. Dan is het wel fijn als je eens een wat uitgebreider verslag hebt gemaakt op de middelbare school.
Oud 29-12-2002, 19:20
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Studentje schreef:
Over het HBO kan ik weinig zeggen, maar op het WO zul je voor je P een fors aantal verslagen moeten schrijven. Dan is het wel fijn als je eens een wat uitgebreider verslag hebt gemaakt op de middelbare school.
Ja idd, op HBO is dat ook zo. Dus is het profielwerkstuk een zeer goede voorbereiding. Als je het niets vind om te doen, dan moet je eens een ander profiel gaan zoeken denk ik.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 23:45
Tox
Tox is offline
Citaat:
bLuB iK=ViS schreef:
ach ik vind het wel meevallen, ik ben al bijna klaar en toch hebben we bijna niets gedaan, ons PWS is ook maar iets van 20 pagina's ofso
het is opzich redelijk onzinnig ja, maar ik vind het niet zo erg om werkstukken te maken, dus ik kan me er niet druk om maken hoor...
inderdaad, ik heb zelf ook 2e fase gedaan en ik vind al dat gezeik echt zwaar overbodig, als jij op een hbo of een unie zit had je gehoopt dat je nog van die kut-verslagjes als je pws mocht maken.
Oud 30-12-2002, 00:24
Verwijderd
Kut. Vinnut onzin en kost teveel tijd, maar nog steeds lang niet zoveel als ze zeggen dat je moet hebben. Onze begeleider ried ons aan het dubbele op te schrijven van wat we doen, omdat we anders niet aan onze uren komen.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 09:06
Ieke
Ieke is offline
Bij mij is de samenwerking een beetje vekeert gegaan. Verder is het bij ons heel rot verlopen. We kregen 2 maanden te laat te horen welk onderwerp we nu mochten doen.
Oud 30-12-2002, 10:09
Verwijderd
hahaha, pws: ik heb het gemaakt: was niet goed: verbeterd: was niet goed: nog beter verbeterd: was niet goed: 1 of 2 dag(en) voor het absolute einde (de echte deadline: niet goed geen examen dus) eindelijk met veel moeite voldoende (dit alles kwam o.a. omdat de docent een teringhekel aan me had en ik aan hem dus dat lag niet zo lekker )
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 10:14
Iotje
Iotje is offline
Het profielwerkstuk vind ik nog best leukn om te doen enzow... een van de minst erge dingen aan de tweede fase, maar ik kan e goed voorstellen dat lui dat irri vinden.
Oud 30-12-2002, 12:24
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Morgan schreef:
Onze begeleider ried ons aan het dubbele op te schrijven van wat we doen, omdat we anders niet aan onze uren komen.
Dan zou best wel kunnen. Volgens mij zijn er weinig mensen die een logboek hebben gemaakt van alle werkzaamheden die ook echt waarheidsgetrouw is.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 12:29
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
Tox schreef:
inderdaad, ik heb zelf ook 2e fase gedaan en ik vind al dat gezeik echt zwaar overbodig, als jij op een hbo of een unie zit had je gehoopt dat je nog van die kut-verslagjes als je pws mocht maken.
Gezeik is altijd overbodig . Maar in dit geval vaak overdreven inderdaad. Ik heb nooit zelf zo'n PWS hoeven maken, maar ik kan me niet voorstellen dat het echt zo zwaar is... Als je op de uni zit zul je blij zijn dat je eens een keer een verslag van meer dan 20 pagina's hebt gemaakt.
Oud 30-12-2002, 20:17
Verwijderd
Ik heb em net de week voor de vakantie ingeleverd (zet em misschien binnenkort op scholieren.com).
Ben blij dat ik er vanaf ben. Er staat 80 uur voor, maar ik kwam net aan de 50, vonden ze ook genoeg
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 18:20
*Burning water*
*Burning water* is offline
Onzin. Tijdverspilling. Alsof we na 6 jaar middelbare school geen werkstukken kunnen maken.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 18:31
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
*Burning water* schreef:
Onzin. Tijdverspilling. Alsof we na 6 jaar middelbare school geen werkstukken kunnen maken.
Ach. Het gemiddelde VWO werkstuk valt in het niet bij het gemiddelde WO werkstuk...
Oud 31-12-2002, 18:40
Verwijderd
Citaat:
darkshooter schreef:
wat heeft netelenbos met onderwijs te maken?
Idd, die was nog altijd van verkeer mensen
Met citaat reageren
Oud 01-01-2003, 15:50
Sommetje
Sommetje is offline
Vreselijk. Ik kan er goed gek van worden. Telkens dat gezeur over het wetenschappelijke niveau dat het zou moeten hebben. Ik zit nu nog op de middelbare school. Ik zou gek blij zijn als het af is en dan eindelijk zou zijn goedgekeurd.
Oud 01-01-2003, 15:50
Sommetje
Sommetje is offline
Citaat:
*Burning water* schreef:
Nou, er zijn toch mensen die dat echt niet kunnen.
Oud 01-01-2003, 18:08
Denise84
Denise84 is offline
Ik vond het onzin. Ik heb het echt in 1 dag gemaakt en wat ben ik ermee opgeschoten? Het is gewoon net als een ander verslag maken, vond ik.
Oud 01-01-2003, 18:22
Studentje
Studentje is offline
Wat mij trouwens opvalt is dat op de uni de mensen van de oude stijl ook qua verslagen maken toch net iets beter bij zijn dan de tweede fasertjes.
Oud 01-01-2003, 19:56
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef:
Idd, die was nog altijd van verkeer mensen
vroeger was ze van onderwijs
Met citaat reageren
Oud 01-01-2003, 20:22
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
FlorisvdB schreef:
vroeger was ze van onderwijs
... in de tijd dat ik nog op de HAVO zat!
Met citaat reageren
Oud 02-01-2003, 10:02
Snufje
Snufje is offline
'k heb hem 29 november ingeleverd en ik ben blij dat ik er van af ben. ik heb sommige dingen wel als leuk ondervonden ervan, maar op het einde had ik het wel helemaal gehad en ik was echt superhappy toen ik hem uitgeprint en wel klaar had liggen
Met citaat reageren
Oud 02-01-2003, 16:20
Verwijderd
Kwelling?!
Je maakt gewoon een werkstuk, met begeleiding en je krijg er een normering voor (o, v, g) that's it... Is echt niet moeilijk ofzo hoor..
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 19:17
*Burning water*
Citaat:
Studentje schreef:
Ach. Het gemiddelde VWO werkstuk valt in het niet bij het gemiddelde WO werkstuk...
Ja, dat geloof ik best. Als je een profielwerkstuk dus nuttig wil maken, zal het meer op zo'n WO werkstuk moeten lijken. Maar dat is ook weer zo overdreven.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 19:18
*Burning water*
Citaat:
Sommetje schreef:
Nou, er zijn toch mensen die dat echt niet kunnen.
En die zullen het ook niet leren van het maken van een pws...
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 19:38
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef:
Kwelling?!
Je maakt gewoon een werkstuk, met begeleiding en je krijg er een normering voor (o, v, g) that's it... Is echt niet moeilijk ofzo hoor..
wel als je iets te laat begint, en de avond voordat je em in moet leveren tot 1 uur 's nachts bezig bent.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 19:43
Verwijderd
Citaat:
FlorisvdB schreef:
wel als je iets te laat begint, en de avond voordat je em in moet leveren tot 1 uur 's nachts bezig bent.
Tot één uur?! en dan is het al een kwelling? Nee, geintje, gewoon op tijd beginnen dus.. 't is pas een kwelling als je die er zelf van maakt...
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 20:07
Verwijderd
Citaat:
Wawl schreef:
... in de tijd dat ik nog op de HAVO zat!
lol, dan is ze wel heel oud
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 23:14
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
perseus schreef:
lol, dan is ze wel heel oud
Zeker weten.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 12:24
alpha
alpha is offline
Wat een drama he.
Ik doe het profielwerkstuk samen met een ander meisje over het maken van een boek. Een roman. Maar nu kunnen we bijvoorbeeld niks vinden hoe het uitgebreid bij de uitgever gaat en wanneer je een uitgever mailt krijg je bericht: wij hebben het erg druk en kunnen daarom deze vraag niet beantwoorden. Bij een uitgever kregen we een verhaaltje van zo;n 7 regels hoe het gaat. Dat is niks, daar hebben we helemaal niks aan maar toch ben je helemaal blij als je zo;n bericht krijgt vergeleken met die anderen.
Zucht, we weten dus niet meer hoe we verder moeten... SHIT!!!
Oud 05-01-2003, 17:26
mixtape
mixtape is offline
Ik vond het een makkie. Wij hadden voor het vak CKV2,3 een schilderij genomen van Rene Magritte (Les valeurs personelles) en hebben daar een 3D versie van gemaakt met een persoonlijk tintje. Daarbij zat een verslagje met uitleg en logboek van 5 pagina's. We hebben het object gemaakt in 1 dag, en het verslag was ook niet veel werk.
En hop, een 8.2 oftewel een 'goed'
We hebben eigenlijk de meeste punten gekregen voor het idee zelf, niet zozeer voor het verslag of de uitvoering.
Oud 05-01-2003, 18:03
Ellie4
Ellie4 is offline
kheb nog een maand En ik heb veelste weinig af.. De komende twee weken ben ik met mijn tentamens bezig en daarna heb ik dus nog twee weken! Maar het moet lukken
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 19:35
Shibby
Shibby is offline
Tja... je kunt het eigenlijk in 1 weekend maken. wij moeten er op onze school ong. 40 uur aan werken. Dat doet natuurlijk iedereen!

Ik ben er nu in totaal 2 uur mee bezig geweest en heb al 8 pagina's ofzo... het is niet zo erg vind ik... je kunt er zelfs nog daagjes vrij voor krijgen als je ergens gaat meelopen of kijken ofzo
Oud 06-01-2003, 11:06
Verwijderd
Ik ben er ong. 35 uur mee bezig geweest, leverde me 42 pagina's op daarbij kwam nog een logboek, inhoudsopgave, voorkant etc.. Voorkant viel erg in de smaak De inhoud overigens ook, mijn leraar heeft me goed begeleid (ik was de enige die het PW voor wiskunde A maakte) en toen ben ik terecht gekomen op een 9,5 (een 'goed' dus )..
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 20:56
wissie
wissie is offline
Bij mij valt het allemaal wel mee.

Makkelijk vak gekozen, makkelijk onderwerp, even een bezoekje aan de bieb en voila, je hebt je profielwerkstuk af
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 21:59
Shibby
Shibby is offline
Ja, ik heb het nu ook vrijwel af...een onderwerp gekozen wat ik leuk vind en graag over lees/ontdek... nog een onderzoekje erbij en klaar! Voila!
Oud 08-01-2003, 16:01
WickedGreli
WickedGreli is offline
pff, ik doe samen met mijn ZUSJE mijn pws, want ja dan kun je altijd samenwerken (NOT) we hebben het gedaan over dialect in de muziek (hoe we erop kwamen weten we nog steeds niet, want we hebben het ons duidelijk veels te moeilijk gemaakt) bij ons op school scheelt het nogal, wij moesten bijv elke week een gesprekje en dan ging ze ons elke week weer afzeiken omdat we het niet goed deden... uiteindelijk hebben we een prachtstuk afgeleverd en ze was trots zalk je zeggen, TROTS wij blij dus. maar sommige hoefden ook nauwlijks wat te doen, of zagen de begeider één keer in de 2 maand en die had dan ff geen tijd dus moesten ze inleveren wat ze hadden en konden ze weer pleite... maar dan denk je dat je alles hebt gehad, moet je nog een presentatie houden op een speciale avond, dan weet je niet wie er komt, dus of er komt helemaal niemand, of er komen vrienden van je en dat is NIET leuk.. maja we hebben hem voldoende dus het is me allemaal wel best...
Oud 08-01-2003, 17:28
Shibby
Shibby is offline
je hoeft toch niet persé een spreekbeurt te houden. ik niet iig
Mogen we zelvus kiezen
Oud 08-01-2003, 17:40
WickedGreli
WickedGreli is offline
dat hebben ze dit jaar voor het eerst verplicht gesteld. normaal hoefde dat niet nee
Oud 09-01-2003, 09:54
drea
drea is offline
Citaat:
Buffy schreef:
ik, als 5 havo scholiere; ben op dit moment druk bezig met mijn profielwerkstuk. ik begin steeds vaker te denken: waarom moeten wij bewijzen, na 2 jaar goede cijfers, dat we ons profiel beheersen???
ik vind et echt onzin van mevrouw netelenbos

wat vinden jullie?

Liefs Buffy
Gewoon nie zeuren, t hoort erbij, niemand kan er onderuit komen, dus jij ook niet..
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 13:36
SuperSanne
SuperSanne is offline
Ik ben ongeveer 40 jaar bezig geweest met het maken van formules, op de nutteloos schaal van één (ademen) tot tien (CKV verslagen) krijgt het PW van mij een 8.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 15:04
Shibby
Shibby is offline
Citaat:
WickedGreli schreef:
dat hebben ze dit jaar voor het eerst verplicht gesteld. normaal hoefde dat niet nee
ik ben er toch ook dit jaar mee bezig en hoef het niet

of wat mauw je nou?
Reageren

Regels voor berichten