Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-01-2003, 23:24
eeh...?
eeh...? is offline
Wat is de kans als je iemand onveilig gepijpt hebt, maar hij is niet in je mond klaargekomen, dat je aids hebt? Ik weet dus niet of diegene die ik gepijpt heb aids heeft en ik kan het hem ook niet vragen. ( vakantie fling...)
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 00:11
rock gek
rock gek is offline
nul komma niets
zelfs als hij in je mond gekomen is kan je geen aids hebben alleen als die in je vagina gekomen si kan je aids hebben of elkaars bloed vermengt is kan dat ook maar nooit via mond
weet ik zekers
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 00:23
Qimm
Qimm is offline
uhm... je kan AIDS krijgen door alle lichaams vloeistoffen die op een of andere manier je lichaam binnen komen (ook door een bemette naald e.d.) Dus het is onzin om te zeggen dat het alleen door seksueel contact kan komen.
Nu is de kans dat je oraal AIDS oploopt kleinder dan op alle andere manieren. Omdat het nl. in je bloed opgenomen moet worden. Die uitwisseling vind plaats in je darmen. Nu heb je in je maag iets leuks dat maagzuur heet. AIDS kan daar erg slecht tegen. Het KAN zijn dat het erdoor is gekomen of dat het door de slijmvliezen in je mond/keel holte is opgenemen. Je zei al dat hij niet klaas was gekomen in je mond. Nu kan je door voorvocht ook AIDS oplopen.

Als ik jou was liet ik me voor alle zekerheid wel testen!!!

Offtopic: dom dom dom om dat onveilig tedoen!
Oud 22-01-2003, 00:46
rock gek
rock gek is offline
Citaat:
Qimm schreef:
uhm... je kan AIDS krijgen door alle lichaams vloeistoffen die op een of andere manier je lichaam binnen komen (ook door een bemette naald e.d.) Dus het is onzin om te zeggen dat het alleen door seksueel contact kan komen.
Nu is de kans dat je oraal AIDS oploopt kleinder dan op alle andere manieren. Omdat het nl. in je bloed opgenomen moet worden. Die uitwisseling vind plaats in je darmen. Nu heb je in je maag iets leuks dat maagzuur heet. AIDS kan daar erg slecht tegen. Het KAN zijn dat het erdoor is gekomen of dat het door de slijmvliezen in je mond/keel holte is opgenemen. Je zei al dat hij niet klaas was gekomen in je mond. Nu kan je door voorvocht ook AIDS oplopen.

Als ik jou was liet ik me voor alle zekerheid wel testen!!!

Offtopic: dom dom dom om dat onveilig tedoen!
da's niet waar hé door zo'n naald kan je idd aids krijgen omdat die allebij in aanraking met bloed zijn geweest maar met speeksel(is een lichaamsap) kan dat dus niet hé

je moet haar niet geloven ik weet der vrij veel van kweet zeker dat zei geen gelijk heeft
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 04:59
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
rock gek schreef:
da's niet waar hé door zo'n naald kan je idd aids krijgen omdat die allebij in aanraking met bloed zijn geweest maar met speeksel(is een lichaamsap) kan dat dus niet hé

je moet haar niet geloven ik weet der vrij veel van kweet zeker dat zei geen gelijk heeft
Nou meneer allesweter, als zij ontstoken/bloedend tandvlees heeft of een ander wondje in haar mond, dan kan zij dus wel AIDS krijgen he..
Kans is niet groot, maar het is niet 0.

Als je twijfelt, doe dan gewoon een test, al is het voor je gevoel, dan heb je zekerheid.
Oud 22-01-2003, 10:45
R-J-N
R-J-N is offline
ik zou als ik jou was idd een test doen, want als jij toevallig een wondje in je mond had (hoe klein ook) en hij ook een open wondje had, dan is er zeker de kans. Met dit soort dingen moet je niet te lichtzinnig omgaan. Hoe denk je anders dat een ziekte als AIDS zo snel verspreid. GEWOON TESTEN!!!
Oud 22-01-2003, 11:11
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
rock gek schreef:

sorry hoor, wie doet hier nou een opleiding doktersassistente!?
dit is uitgebreidt op school behandeld!
Oud 22-01-2003, 13:35
rock gek
rock gek is offline
Citaat:
Qimm schreef:
sorry hoor, wie doet hier nou een opleiding doktersassistente!?
dit is uitgebreidt op school behandeld!
Heeey kheb er echt enorm veel verstand van want ik weet ALLES ben enorm slim en niemand kan tegen mij op en wat ik wil zeggen IS dat je gelijk hebt met dat wondje in de mond
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 14:20
Qimm
Qimm is offline
fine... jij je zin. Maar er bestaat dus een kans dat ze dus idd AIDS op heeft gelopen, en een test zou geen overbodige luxe zijn.
Oud 22-01-2003, 14:26
Verwijderd
Citaat:
rock gek schreef:

ze heeft wel gelijk hoor, kun je zeggen van niet is en dat je alles weet maar schijnbaar weet je vrij weinig

ik vind je maar behoorlijk irritant metje: ik weet alles beter nananana toon en t is trouwens ZIJ en zei
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 14:27
Verwijderd
Citaat:
Qimm schreef:
er bestaat dus een kans dat ze dus idd AIDS op heeft gelopen, en een test zou geen overbodige luxe zijn.
i total agree
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 14:34
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
spacegirl schreef:
ze heeft wel gelijk hoor, kun je zeggen van niet is en dat je alles weet maar schijnbaar weet je vrij weinig

ik vind je maar behoorlijk irritant metje: ik weet alles beter nananana toon en t is trouwens ZIJ en zei
dank je
Oud 22-01-2003, 15:00
Warsocket
Warsocket is offline
Ik denk dat het wel meevalt want zelfs als je gewoon neukt en hij komt klaar dan kun je nog alleen besmet worden als zijn sperma of een beetje daarvan in jouw bloedbaan terecht komt.

daarom is anaal neuken ook gevaarlijker om dat de anus er eigelijk niet voor bedoeld is gaat die sneller bloeden.

maar ff over jouw verhaal

ik denk dat de kans zeer klein of zelfs nilhil is dat jij besmet bent
want dan moet je wel
1) bloedend tanbdvlees hebben
2) er moet sperma in de wond van dat bloedend tandvlees gekomen zijn

dus je bent niet besmet als er nix in je mond aan het bloeden was
+ je weet niet eens of hij besmet is
(ik zou eerder op andere soa's laten testen die veel en veel besmettelijker zijn)

maarja naar orale sex en aids is nog niet veel onderzoek gedaan
dus als je safe wilt spelen kun je je laten testen (en als je dat doet laat je dan ook op andere soa's testen)

maar ik denk dat de kans dat jij nu aids hebt nihlhil is
vooral als je kijkt dat je niet eens weet of hij wel aids heeft of niet
suc6
Oud 22-01-2003, 15:39
Qimm
Qimm is offline
heh, dus als je een glaasje bloed dat besmet is met AIDS drinkt kan je niks gebeuren? HAH! Dream on. Zelfs als je geen bloedend tandvlees hebt kan het wel in je bloedbaan komen, KAN.
Alles wat je nl. eet en drinkt komt in je darmen, daar worden voedingsstoffen en andere stoffen in je bloed opgenomen. Dus ook met AIDS besmet spul. Nu heeft je maag maagzuur, daar kan AIDS niet zo heel goed tegen, maar het kan het wel over leven. Je hoeft dus geen wondjes te hebben oid.

Nou verwacht ik ook niet dat je AIDS hebt. Ten eerste weet je niet of die jongen AIDS had. Ten tweede, hij is niet klaar gekomen. Ten derde moet het maar net in je bloedbaan terecht gekomen zijn.
Als ik jou was liet ik me testen, het zekere voor het onzekere!
Oud 22-01-2003, 16:01
Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
Qimm schreef:
heh, dus als je een glaasje bloed dat besmet is met AIDS drinkt kan je niks gebeuren? HAH! Dream on. Zelfs als je geen bloedend tandvlees hebt kan het wel in je bloedbaan komen, KAN.
Alles wat je nl. eet en drinkt komt in je darmen, daar worden voedingsstoffen en andere stoffen in je bloed opgenomen. Dus ook met AIDS besmet spul. Nu heeft je maag maagzuur, daar kan AIDS niet zo heel goed tegen, maar het kan het wel over leven. Je hoeft dus geen wondjes te hebben oid.

Nou verwacht ik ook niet dat je AIDS hebt. Ten eerste weet je niet of die jongen AIDS had. Ten tweede, hij is niet klaar gekomen. Ten derde moet het maar net in je bloedbaan terecht gekomen zijn.
Als ik jou was liet ik me testen, het zekere voor het onzekere!
een glas bloed drinken en de aids komkt niet in je bloed..

aids wordt alleen doorgegeven door de lymfocyten in je bloed

en die zijn na 3 sec in je maagzuur al kapot + lymfocyten worden niet opgenomen door je darmwand (letterlijk uit bio boek)

maar ik zal het voor de zekerheid eens aan mijn lerares biologie vragen

ennu als je je laat testen doe het dan niet alleen op aids maar ook op andere besmettelijkere soa's
Oud 22-01-2003, 17:28
Yezzica
Yezzica is offline
tsja......tzou kunnen, de kans is klein, maar de moeite van zo'n test ook! Beter vroeg weten..Maar andere soa's kun je ook opgelopen zijn, waarop de kans btw veel groter is!! Dus toch ff een testje doen???
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 17:52
eeh...?
eeh...? is offline
bedankt voor al jullie reacties
en ik ga me ook zeker laten testen op soa's en aids, ik ben gewoon zo bang. Ik heb al wel op internetsites gekeken en daar informatie vandaan gehaald. Maar ik zocht een beetje 'geruststelling', en die heb ik nu wel. En kijk, ik weet de risico's en als ik het heb is het mijn eigen grote fout, had ik maar niet zo stom moeten zijn.
Dus, ik ga voor de test, hoewel ik daar waarschijnlijk al half dood ga van zenuwen...
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 17:57
very drunk driver
very drunk driver is offline
door te pijpen kun je aids oplopen. elke uitwisseling van lichamelijke vloeistof behalve speeksel kun je aids krijgen. en dan hoef je niet te denken van oh ik heb maagzuur ofzo ik kan het niet krijgen. er zit al een halve meter weg daartusssen waar het al opgenomen kan krijgen.

het slimste is een aids test doen zo snel mogelijk. dan kun je nog medicijnen krijgen die het misschien oplossen. (kan alleen in heel vroeg stadium en niet bij iedereen werkt het)
Oud 22-01-2003, 18:05
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
verydrunkdriver schreef:
door te pijpen kun je aids oplopen. elke uitwisseling van lichamelijke vloeistof behalve speeksel kun je aids krijgen. en dan hoef je niet te denken van oh ik heb maagzuur ofzo ik kan het niet krijgen. er zit al een halve meter weg daartusssen waar het al opgenomen kan krijgen.

via je slokdarm vind geen uitwisseling plaats met je bloed, dat kan alleen in je darmen gebeuren
Oud 22-01-2003, 20:35
Diddl'tje
Diddl'tje is offline
Zullen we ook nog even verschil maken tussen HIV en AIDS?

Zelfs als je HIV-positief bent hoef je geen AIDS te krijgen.
Oud 22-01-2003, 21:12
Verwijderd
De kans dat je besmet bent met het HIV-virus is érg klein maar wél aanwezig. Als ik jou was zou ik een test doen, dan weet je het iig zeker. Als het dan zo is zou je gewoon kunnen leven mét HIV zonder ooit AIDS te krijgen.

Laat een test doen!!
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 21:17
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Diddl'tje schreef:
Zullen we ook nog even verschil maken tussen HIV en AIDS?

Zelfs als je HIV-positief bent hoef je geen AIDS te krijgen.
dat ook nog eens
Oud 22-01-2003, 21:28
jos-fan
jos-fan is offline
Naar mijn weten kan je het HIV-virus ook via orale sex doorgegeven worden... Ik heb het voor de zekerheid maar even gecheckt op soa.nl

Quote:

"Via onveilig seksueel contact.
Bijvoorbeeld (anale) seks zonder condoom. Ook pijpen en beffen zonder condoom of beflapje levert risico. De kans op infectie is groter als er beschadigingen zijn, bijvoorbeeld als gevolg van een andere soa. Via wondjes kan hiv dan sneller in het bloed komen. Anale seks levert het meeste risico op, omdat bij deze vorm van seks gemakkelijk beschadigingen ontstaan. Het risico van infectie via seks is groter tijdens de menstruatie."

Dus, als je er zeker van wil zijn, gewoon de test laten doen...
Oud 22-01-2003, 22:06
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
jos-fan schreef:
Naar mijn weten kan je het HIV-virus ook via orale sex doorgegeven worden... Ik heb het voor de zekerheid maar even gecheckt op soa.nl

Quote:

"Via onveilig seksueel contact.
Bijvoorbeeld (anale) seks zonder condoom. Ook pijpen en beffen zonder condoom of beflapje levert risico. De kans op infectie is groter als er beschadigingen zijn, bijvoorbeeld als gevolg van een andere soa. Via wondjes kan hiv dan sneller in het bloed komen. Anale seks levert het meeste risico op, omdat bij deze vorm van seks gemakkelijk beschadigingen ontstaan. Het risico van infectie via seks is groter tijdens de menstruatie."

Dus, als je er zeker van wil zijn, gewoon de test laten doen...
Offtopic: *steekt tong uit naar rock gek*
Oud 22-01-2003, 22:16
oneMen
oneMen is offline
vakantievriendje gepijpt...? zonder condoom?
Ga je mee op vakantie..?

Regels voor berichten