Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-01-2003, 12:53
Andromeda
Andromeda is offline
In de week na de kerstvakantie ben ik er 4 keer uitgestuurd en vandaag was dus de 4e keer.
Toen moest ik met de leerlingen begeleidster gaan praten, en die zei tegen mij dat het asosiaal was dat ik er zovaak was uitgezet en dat ze 100% zeker wist dat er iets in de kerstvakantie gebeurt was.
en nu wil ze dat ik ga vertellen wat mn probleem is omdat ik anders van school word getrapt.
want als iemand het weet van school kan die gene zeggen dat ze dat niet moeten doen omdat ze weet waarom ik me zo gedraag.
maar nou is het probleem, ik kan het gewoon niet vertellen en ik wil het ook niet vertellen want ik weet zeker dat ze mn ouders bellen.wat moet ik nou doen? het toch vertellen? of maar van school getrapt worden?
Oud 10-01-2003, 12:54
Uncle_Sam
Uncle_Sam is offline
Wat is je probleem dan...?
Oud 10-01-2003, 12:58
Negrotiator
Negrotiator is offline
Citaat:
Uncle_Sam schreef:
Wat is je probleem dan...?
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 13:05
Andromeda
Andromeda is offline
mn probleem is dat asl ik het vertel ze mn ouders gaan bellen,

thuis loopt het allemaal niet zo lekker en moet bij alles oppassen wat ik doe anders hebben we meteen ruzie, een vriendin van me heeft zelfmoord gepleegd en daar zit ik heel erg mee en mn ouders vinden dat ik me aanstel, en doordat mn ouders zo stom doen en omdat het op school met klasgenoten ook nie zo lekker loopt, ben ik mezelf gaan snijden..
Oud 10-01-2003, 13:50
Iotje
Iotje is offline
Ze kunnen je niet van school kicken IMHO als je iets niet vertelt, maar meestal sta je machteloos tegen zo'n school...(weet ik uit ervaring).

Ik denk dat je de problemen bij het begin aan moet pakken en dat je es moet overwegen of je met een psycholoog wil praten. Ik ken jou niet en ik weet niet of dat goed voor jou is of niet maar het is het enige wa ik kan bedenken.
Oud 10-01-2003, 14:00
Quiana
Quiana is offline
Volgens mij kan je idd niet van school
gestuurd worden voor zoiets.
Citaat:
Andromeda schreef:
Vraag of ze dat niet willen doen.
Leg uit waarom ze niet jouw ouders
mogen bellen..
Als zij eisen dat jij vertelt wat er is,
vind ik dat jij ook iets mag vragen.
(mja, dat ben ik.. weet niet hoe die mensen zijn. :\)
Citaat:
Andromeda schreef:

thuis loopt het allemaal niet zo lekker en moet bij alles oppassen wat ik doe anders hebben we meteen ruzie, een vriendin van me heeft zelfmoord gepleegd en daar zit ik heel erg mee en mn ouders vinden dat ik me aanstel, en doordat mn ouders zo stom doen en omdat het op school met klasgenoten ook nie zo lekker loopt, ben ik mezelf gaan snijden..
Misn is het wèl handig om er met iemand
over te praten? Het is niet niks wat
er is gebeurt, en k snap heel goed dat je er heel erg mee zit..
Misn kunnen ze je helpen oid,
of lucht het iig al heel erg op dat het eruit is..
(weet niet of je er met vrienden oid wel over praat)
Mja, sterkte!
Oud 10-01-2003, 17:28
Verwijderd
zeg dat je problemen hebt en hou het lekker vaag. dan vertel je dat je er hulp voor hebt en dat er aan het probleem wordt gewerkt. bied je excuses aan (zijn mensen vaak vrij gevoelig voor) en dan vraag je ze wat ze met je willen doen.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 18:19
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
Andromeda schreef:
en doordat mn ouders zo stom doen en omdat het op school met klasgenoten ook nie zo lekker loopt, ben ik mezelf gaan snijden..
Niet logisch en het helpt niet, het maakt het alleen erger.
Oud 10-01-2003, 18:26
wicce
wicce is offline
Citaat:
Andromeda schreef:

een nare situatie idd.
Wat vervelend voor je dat je ouders je niet serieus nemen.. Als je over je vriendin wilt praten, als je dat nodig hebt, bespreek dat dan beter niet met je ouders om teleurstelling tegen te gaan. Zoek een vriendin of een familielid of een leraar of iets dergelijks waar je het kwijt kan.
jezelf snijden is natuurlijk erg schadelijk, op alle manieren en je moet hier eigelijk meteen mee stoppen! Ik ben niet in de positie om je te adviseren over het snijden, daarom raad ik je aan met iemand te gaan praten, zoals een maatschappelijk werker of een psycholoog. Vaak kan je deze vinden via een leraar/lerares op school of een vertrouwenspersoon.

veel sterkte en ik hoop dat je dat doet.
Oud 10-01-2003, 18:29
damaetas
damaetas is offline
Citaat:
Andromeda schreef:
In de week na de kerstvakantie ben ik er 4 keer uitgestuurd en vandaag was dus de 4e keer.
Toen moest ik met de leerlingen begeleidster gaan praten, en die zei tegen mij dat het asosiaal was dat ik er zovaak was uitgezet en dat ze 100% zeker wist dat er iets in de kerstvakantie gebeurt was.
en nu wil ze dat ik ga vertellen wat mn probleem is omdat ik anders van school word getrapt.
want als iemand het weet van school kan die gene zeggen dat ze dat niet moeten doen omdat ze weet waarom ik me zo gedraag.
maar nou is het probleem, ik kan het gewoon niet vertellen en ik wil het ook niet vertellen want ik weet zeker dat ze mn ouders bellen.wat moet ik nou doen? het toch vertellen? of maar van school getrapt worden?
daar kunnen ze je niet van school voor trappen hoor, wees maar gerust. die persoon die dat zei wou je gewoon bang maken, en dreigen. maar ze mogen het daarvoor niet doen. hou je gewoon nbtje koest en probeer het ze duidelijk te maken dat je het niet wil vertellen, en niet hoeft te vertellen.

veel succes
Oud 10-01-2003, 19:06
Boywonder
Boywonder is offline
Citaat:
Andromeda schreef:

Ik zou voorstellen dat je gewoon zegt dat je wat depri bent omdat je cijfers laag zijn oid, af en toe liegen mag best.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 19:08
Verwijderd
Citaat:
Boywonder schreef:
Ik zou voorstellen dat je gewoon zegt dat je wat depri bent omdat je cijfers laag zijn oid, af en toe liegen mag best.
Alleen heb je daar zo weinig aan, het probleem lost zich er niet door op.

Ik zou ook zeggen, probeer iig iets te zeggen op school, dan kan je er iig met iemand over praten. Zeg er idd bij dat je liever niet hebt dat je ouders er van op de hoogte worden gesteld. Misschien lost het probleem van er uit gestuurd worden ook wel op door over je problemen te praten ('k weet niet in hoeverre die twee dingen met elkaar te maken hebben (wat de redenen zijn van het eruit sturen)). Maar idd, als je het echt niet wilt vertellen, dan moet je het niet doen.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 19:14
Verwijderd
Nou, op zich heb jij het recht om dingen te verzwijgen die je niet wil vertellen.

Kun je niet zeggen dat je dit nogal persoonlijk vind en dat het niet eerlijk is iemand van school te sturen omdat je je eigen privacy graag wil behouden? Zeg dat je ouders niet eens alles weten en je ook niet echt steunen, en dat je het daarom liever niet verteld omdat je bang bent dat ze je ouders gaan bellen en je daardoor alleen maar meer in de problemen komt. Dat ze je school daar ook weer onder zal lijden.

et cetera. Leg gewoon eerlijk uit waarom je het niet kan vertellen... Je hebt er veel meer aan als ze dit respecteren en er toch rekening mee houden, dan dat je chanteert wordt dingen te doen die je niet wil..

Ik vind het echt belachelijk dat ze dreigen je van school te sturen, waar slaat dat nou op!
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 19:18
Verwijderd
Citaat:
Dusjcrib schreef:
Kun je niet zeggen dat je dit nogal persoonlijk vind en dat het niet eerlijk is iemand van school te sturen omdat je je eigen privacy graag wil behouden? Zeg dat je ouders niet eens alles weten en je ook niet echt steunen, en dat je het daarom liever niet verteld omdat je bang bent dat ze je ouders gaan bellen en je daardoor alleen maar meer in de problemen komt. Dat ze je school daar ook weer onder zal lijden.

et cetera. Leg gewoon eerlijk uit waarom je het niet kan vertellen... Je hebt er veel meer aan als ze dit respecteren en er toch rekening mee houden, dan dat je chanteert wordt dingen te doen die je niet wil..
Ben ik het mee eens. Iig met het eerste stuk van het eerste stuk (heel duidelijk, Leonie ) en met het laatste stukje.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 19:21
gothicje
gothicje is offline
heej wat kut allemaal voor je...
maarre volgens mij kunnen ze je daarvoor niet van school trappen hoor hoogstens een paar uur na laten blijven...
aan de ene kant is het wel verstandig als je je verhaal eens vertel, dat is goed voor je, je moet niet alles opkroppen gooi het er gewoon eens allemaal uit, en zeker niet gaan snijden daar raak je alleen maar meer door in de shit ( i know)...
Als je niet met je mentor of je coordinator ofzo ( ik bedoel dus de gene die zegt dat als je het niet verteld je van school getrapt wordt) wilt praten omdat ze zo dom doen, kan je wel met een vertrouwenspersoon praten en dat die vertrouwenspersoon enne de vertrouwenspersoon heeft zwijgplicht dus geen gezeur met je ouders) dan weer met hun praat.... dat kan ook, bij mij ooit gebeurd...
maar ze kunnen je echt niet verplichten hoor!
Als je echt niet wilt vertellen en zeker niet op die manier dan moet je het niet doen, of gewoon wat dingen vaag vertellen en je exuces aanbieden (zei iemand anders ook, hihi)
in ieder geval heel veel succes....
liefs me
Oud 10-01-2003, 20:25
Andromeda
Andromeda is offline
ze willen me van school sturen omdat ik er vaak ben uitgestuurd niet vanwege dat ik mn problemen niet wil vertellen, ik heb de kans om te blijven als ik mn problemen vertel want dan weten ze waarom ik me zo gedraag..
Oud 10-01-2003, 20:29
Verwijderd
Citaat:
Andromeda schreef:
ze willen me van school sturen omdat ik er vaak ben uitgestuurd niet vanwege dat ik mn problemen niet wil vertellen, ik heb de kans om te blijven als ik mn problemen vertel want dan weten ze waarom ik me zo gedraag..

Je kunt gerust je problemen vertellen, die leerlingbegeleidster mag jouw ouders niet opbellen, want ze heeft een beroepsgeheim waaraan ze zich dient te houden.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 20:36
Boywonder
Boywonder is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Alleen heb je daar zo weinig aan, het probleem lost zich er niet door op.
Het probleem waarmee hij begon wel...
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 23:46
JJzD
JJzD is offline
sorry maar als je zoiets moet vertellen dan heeft die persoon een vertrouwens positie en die mag all1 iemand opbellen zodra jij daar toestemming voor geeft
Oud 11-01-2003, 08:13
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
perseus schreef:
Je kunt gerust je problemen vertellen, die leerlingbegeleidster mag jouw ouders niet opbellen, want ze heeft een beroepsgeheim waaraan ze zich dient te houden.
Onwaar. Die vertrouwenspersonen hebben in bepaalde gevallen de plicht de schoolleiding en je ouders te waarschuwen. En als je nog geen 18 bent, al helemaal.
Oud 11-01-2003, 08:20
Verwijderd
Citaat:
Boywonder schreef:
Het probleem waarmee hij begon wel...
Het heeft meer zin om de oorzaak aan te pakken, dan het gevolg. Daarmee los je vaak meer op, dan wanneer je het andersom doet.

En je lost het probleem waarmee het begon niet op, het probleem begon niet met het eruit sturen, maar met de problemen waardoor dat gebeurde, en die los je met liegen niet op.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 14:11
megas
megas is offline
KAAAAAAAAA!!!!!!!!!! Ze mogen je helemaal niet van school schoppen voor 4 keer! ik ben nu weer ok, maar in de 3e werd ik dr 3 keer per dag uitgeschopt... geeft niks! als je gewoon aardig tegen de belangrijke mensen blijft doen dan komt et vast wel goed

succes drmee!
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 16:34
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Hoe is het gegaan???

Ach, ik bel je straks nog wel...
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 17:28
Verwijderd
Citaat:
Andromeda schreef:

Je moet het slim aanpakken en gewoon de boel een beetje manipuleren anders ben je zo van school af, en dus nog verder van huis..

Praten met zo iemand kan heus geen kwaad.

(geloof me.. )
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 17:38
Wasteland
Wasteland is offline
Citaat:
Andromeda schreef:

Als ze je daarvoor van school willen sturen..........
Reageren

Regels voor berichten