Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Wat vervelend voor je dat je ouders je niet serieus nemen.. Als je over je vriendin wilt praten, als je dat nodig hebt, bespreek dat dan beter niet met je ouders om teleurstelling tegen te gaan. Zoek een vriendin of een familielid of een leraar of iets dergelijks waar je het kwijt kan. jezelf snijden is natuurlijk erg schadelijk, op alle manieren en je moet hier eigelijk meteen mee stoppen! Ik ben niet in de positie om je te adviseren over het snijden, daarom raad ik je aan met iemand te gaan praten, zoals een maatschappelijk werker of een psycholoog. Vaak kan je deze vinden via een leraar/lerares op school of een vertrouwenspersoon. veel sterkte en ik hoop dat je dat doet.
||
Citaat:
veel succes
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik zou ook zeggen, probeer iig iets te zeggen op school, dan kan je er iig met iemand over praten. Zeg er idd bij dat je liever niet hebt dat je ouders er van op de hoogte worden gesteld. Misschien lost het probleem van er uit gestuurd worden ook wel op door over je problemen te praten ('k weet niet in hoeverre die twee dingen met elkaar te maken hebben (wat de redenen zijn van het eruit sturen)). Maar idd, als je het echt niet wilt vertellen, dan moet je het niet doen. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Nou, op zich heb jij het recht om dingen te verzwijgen die je niet wil vertellen.
Kun je niet zeggen dat je dit nogal persoonlijk vind en dat het niet eerlijk is iemand van school te sturen omdat je je eigen privacy graag wil behouden? Zeg dat je ouders niet eens alles weten en je ook niet echt steunen, en dat je het daarom liever niet verteld omdat je bang bent dat ze je ouders gaan bellen en je daardoor alleen maar meer in de problemen komt. Dat ze je school daar ook weer onder zal lijden. et cetera. Leg gewoon eerlijk uit waarom je het niet kan vertellen... Je hebt er veel meer aan als ze dit respecteren en er toch rekening mee houden, dan dat je chanteert wordt dingen te doen die je niet wil.. Ik vind het echt belachelijk dat ze dreigen je van school te sturen, waar slaat dat nou op! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
heej wat kut allemaal voor je...
maarre volgens mij kunnen ze je daarvoor niet van school trappen hoor hoogstens een paar uur na laten blijven... aan de ene kant is het wel verstandig als je je verhaal eens vertel, dat is goed voor je, je moet niet alles opkroppen gooi het er gewoon eens allemaal uit, en zeker niet gaan snijden daar raak je alleen maar meer door in de shit ( i know)... Als je niet met je mentor of je coordinator ofzo ( ik bedoel dus de gene die zegt dat als je het niet verteld je van school getrapt wordt) wilt praten omdat ze zo dom doen, kan je wel met een vertrouwenspersoon praten en dat die vertrouwenspersoon enne de vertrouwenspersoon heeft zwijgplicht dus geen gezeur met je ouders) dan weer met hun praat.... dat kan ook, bij mij ooit gebeurd... maar ze kunnen je echt niet verplichten hoor! Als je echt niet wilt vertellen en zeker niet op die manier dan moet je het niet doen, of gewoon wat dingen vaag vertellen en je exuces aanbieden (zei iemand anders ook, hihi) in ieder geval heel veel succes.... liefs me
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je kunt gerust je problemen vertellen, die leerlingbegeleidster mag jouw ouders niet opbellen, want ze heeft een beroepsgeheim waaraan ze zich dient te houden. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
En je lost het probleem waarmee het begon niet op, het probleem begon niet met het eruit sturen, maar met de problemen waardoor dat gebeurde, en die los je met liegen niet op. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je moet het slim aanpakken en gewoon de boel een beetje manipuleren anders ben je zo van school af, en dus nog verder van huis.. Praten met zo iemand kan heus geen kwaad. (geloof me.. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Anouk en Danny #2 Little Phoebe | 264 | 23-07-2006 14:40 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd - Ik mis je voor altijd Verwijderd | 0 | 08-03-2006 21:44 | |
Psychologie |
Het-Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #49 kroot | 490 | 02-02-2006 10:39 | |
Verhalen & Gedichten |
Een derde gedachte, (verhaal, nog niet af). Noor-91 | 3 | 26-01-2006 09:55 | |
Verhalen & Gedichten |
Ik ben Plato, de opper a-seksuele mens (verhaal) Verwijderd | 226 | 27-11-2005 11:00 | |
Psychologie |
Ik kan niet meer.... Heleentjuh | 17 | 12-11-2002 19:38 |