Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-01-2003, 20:03
Angel Of Faith
Angel Of Faith is offline
De laatste tijd voel ik me erg raar , dit is me probleem. Het is begonnen in de tweede week van de vakantie. Me moeder zegt dat ik verschrikkelijk bleek zie, ik voel me regelmatig duizelig vooral als ik naar beneden kijk of als ik gewoon op een stoel zit krijg ik het ongelooflijk warm en moet ik naar buiten (dit heb ik gelukkig niet erg als ik naar school ga, maar vooral alsk thuis ben), me haar valt verschrikkelijk uit vooral als het nat is maar anders ook (echt niet normaal ik heb dikwijls haaruitval maar nu zijn het echt hele delen haar), ik vermager ook alhoewel dit niet normaal is na die feestdagen. Als het school is heb ik er ook nog es diarree bij , maar dit is volgens de dokter van de stress. Ik heb er al medicatie tegen gekregen maar dit helpt een maand en begint dan weer . Me moeder denkt dat ik vitamine's tekort heb. Vitamine B om precies te zijn. Me moeder had een paar jaar geleden een beetje dezelfde symptomen maar ze werd niet duizelig en zag niet bleek, maar vermagerde erg en zij had dus die vitamine tekort. Me ouders maken zich wel ongerust en ikzelf ook. Deze week hebben ze weer geen tijd om me naar een dokter te brengen en zelf geraak ik er niet (veel te ver ). Is er iemand die dit herkent of weet wat dit zou zijn, want ik maak me echt ongerust.

xxx
Faith

Laatst gewijzigd op 12-01-2003 om 20:07.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 20:17
Verwijderd
haaruitval kan idd met vitamine B te maken hebben, maar volgens mij kan het ook dat je bloedarmoede hebt ofzo.
Je kunt het beste dus iig veel vitamine B gaan slikken, of bijv. biergistpillen ofzo...en dingen eten waar veel ijzer in zit, Roosvicee (Ferro ofzo)...
Nou ja en dan afwachten wat de dokter ervan zegt.
sterkte iig
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 13:57
megas
megas is offline
ik denk.....

.........dat je bloedarmoede hebt... ik had precies hetzelfde en kzag ook telkens zwart voor me ogen, in mekaar zakken enz. heel vervelend, maar het kan echt zo verholpen worden. Als jet wil laten checken krijg je een prikje in je vingertop, ze halen dr een druppel bloed uit, die gaat in een apparaatje en... voila! je weet of je bloedarmoede hebt! zo niet, dan heb je pech en gaan ze je bloed verder onderzoeken (als je ene goeie dokter heb tenminste) Als je thebt dan krijg je staalpillen, die eet je twee keer pro tag, je mag ze niet met zuivelproducten innemen, en hopla! na een maand (of twee) heb je geen bloedarmoede meer, blijft je haar in je hoofd en wehereever je nog meer haar hebt en je voelt je een stuk beter!

duzzz das het hele proces, NIET samengevat...

daaaaaaaag, en succes drmee, ik hoop voor je dat dit et is, want anders krijg je lekker zown dikek naald in je arm enzow... DAS ook wel leuk hoor, maar zown gedoe...
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 18:43
Joehoedith
Joehoedith is offline
ik ben het niet eens met jullie redenatie

ik heb geleerd op school dat anemie bijna geen klachten geeft
en bij pernicieuze anemie (vit B12 tekort) zijn er geen klachten zoals zweten en diarree bekent

ik denk dus dat je het toch in een andere hoek moet zoeken.

het kan een parasiet zijn in je darmen maar dan snap ik nog dat zweten niet

Huisarts weet mischien de oplossing???
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 20:35
Angel Of Faith
Citaat:
Joehoedith schreef:
ik ben het niet eens met jullie redenatie

ik heb geleerd op school dat anemie bijna geen klachten geeft
en bij pernicieuze anemie (vit B12 tekort) zijn er geen klachten zoals zweten en diarree bekent

ik denk dus dat je het toch in een andere hoek moet zoeken.

het kan een parasiet zijn in je darmen maar dan snap ik nog dat zweten niet

Huisarts weet mischien de oplossing???
Wel als ik me niet goed voel dan krijg ik ofwel warm of begint het zwart te worden voor me ogen dus mss zijn dit gewoon symptomen dat ik op het punt sta flauw te vallen . En de diarree is te zoeken in de stress dus zolang ik stress heb zal daar waarschijnlijk zoveel niet aan kunnen verholpen worden, al hoop ik van wel, want zelf besef ik niet dat ik zenuwachtig ben ofzow . Alvast bedankt voor jullie reacties .
Oud 14-01-2003, 20:36
Joehoedith
Joehoedith is offline
ik ben eens wat verder voor je gaan zoeken en het kan ook best eens zijn dat je schildklier te langzaam werk dat geeft precies de klachten die jij aangeeft

vraag je huisarts eens of je je bloed mag laten testen
Oud 19-01-2003, 17:10
Angel Of Faith
Ben dus naar de dokter geweest en heb alle symptomen van een slecht werkende schildklier , alleen is er helemaal niets aan me schildklier . Daarom kreeg ik vitamientjes en als die niet helpen moet ik binnen twee weekjes trug en is het toch me schildklier , dus toch bedankt voor alle reacties!

xxx
Faith
Oud 19-01-2003, 17:28
Droyd
Droyd is offline
Veel succes
Oud 19-01-2003, 18:54
**FrenchKiss**
**FrenchKiss** is offline
Citaat:
gekkewoos schreef:
blablabala