Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
(misschien is het wel zo ![]() |
![]() |
|
Ik ben koning, zelfs meer. Koning is een te klein woord voor wat ik ben, maar nu even geen gezeik. Ik voel namelijk wel iemand z'n pijn en blijdschap. Dat zich dan weer vermengd met mijn eigen gevoel, op dat moment. Dus mijn eigen gevoel is in het bijzijn van anderen nooit echt 100% van mezelf. Altijd beinvloed.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Er zit wel wat in.. maar het is ook onlogisch aan de andere kant, want hoe kan anders dit forum bijv bestaanje ziet ons niet en tog bestaan we wel, als jij slaapt kunnen wij hier bewegen, en hoe kan je bijv andere mensen leren kennen? heb je dan weer andere pionnen nodig?
||
Citaat:
een houthakker hakt een boom om in het woud. Ik sta in de stad. Maakt de boom alsnog geluid wanneer het omvalt? (ik hoor het immers niet) ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Voor de leken: Solipsisme is een denkvorm waarin je denkt de enige echte in de wereld te zijn. Hoe weten we of de ander ook een bewustzijn heeft? Tja, mijn filosofieleraar zei eens: je zit nu op een stoel, maar is die stoel er wel echt? Dat weet je niet. Wat je ziet, hoeft daar niet echt te zijn, maar je gaat er wel vanuit, want je gaat er wel op zitten zonder te veronderstellen dat je op de grond valt. Ikzelf vind dat anderen wel een bewustzijn hebben, omdat zij zich net als ik eens zich afvroegen of zij de enigen met een echt bewustzijn op de wereld zijn. SilverAngel
|
Verwijderd
|
mja, ik heb ook wel al eens zoiets raars zitten bedenken hoor, volgens mij kon het zijn dat iedereen op een andere manier waarnam, maar toch in dezelfde wereld leefde.
simpel vb: ik zie nu een bal, maar eigenlijk is het een vierkant, maar omdat mijn ouders me als kind vertelden dat het bal noemde heb ik het vierkant bal genoemd. het zou nu kunnen dat ik dus een bal zie, terwijl een ander een driehoek ziet of een vierhoek.... maar ik vind het wel een angstaanjagende gedachte, stel nu dat niemand een bewustzijn zou hebben....brrr veel mensen, waaronder ik, zijn toch wel bang voor het ongrijpbare (denk nu maar eens aan telepathie en geesten oproepen ed). k ben wel nieuwsgierig. ik hoop dat ik niemands pion ben en niemand mij bestuurt. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Wat is nog een menswaardig bestaan? Verwijderd | 7 | 05-03-2012 13:58 | |
Psychologie |
Dit is wie ik ben. Ayilin Mérèl | 12 | 13-04-2004 21:02 | |
Verhalen & Gedichten |
De weg naar mijn wereld Verwijderd | 4 | 11-01-2004 16:51 | |
Werk, Geld & Recht |
Ah ! Mijn ma verbiedt me op vakantie te gaan :( Hou 'm hard | 13 | 05-12-2003 17:32 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
komt er een eind aan de wereld, en hoe dan? de doornvogel | 52 | 19-09-2002 16:25 | |
Verhalen & Gedichten |
oudje: Depressie Secreet | 8 | 17-07-2002 20:26 |