Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-01-2003, 16:47
Verwijderd
ok, ik heb een recept: Pizza Broodjes
Men pakt een witte boterham (of meer)
Daar doet men Bapau Saus op (of een andere saus, zoals ketchup)
Daar over doet men plakjes kaas.
Over die kaas doet men wat oregano.
en dat doet men in de magnetron, hoogste stand en men wacht tot de kaas begint te smelten.

MAAR als men nou ipv oregano, wiet over de broodjes doet en daarna in de magnetron, zou dit werken? Want kaas is vet en het wordt verwarmd (wordt het misschien TÉ warm?).

Graag U mening
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-01-2003, 16:55
]{ing
]{ing is offline
misschien een beter idee als je oven-stokbrood haalt, dat doormidden snijd, daar tomatenpuree op smeren, plakjes kaas, verkruimelde wiet erop, en dan nog meer kaas erop zou doen. owja, vergeet de knoflook niet anders mag je het geen pizza broodje noemen (ow nee het is een wietza broodje )
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 17:41
mood indigow
mood indigow is offline
hmmm klinkt heerlijk
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 17:49
angel_girl
angel_girl is offline
hahahahaha.

Wil je vanavond bij mij komen koken??
Oud 14-01-2003, 19:43
Koffie_kus
Koffie_kus is offline
anders begin je gewoon een winkel
wedden dat je binnen een maand miljonair bent...
Oud 14-01-2003, 20:52
Verwijderd
Dank voor u mening, maar wat ik me dus afvroeg is kan wiet tegen de hoge (hoe warm wordt zon magnetron eigenlijk) temperaturen van een magnetron?

anders probeer ik het wel uit, als lunch
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 21:11
"Beltaine"
"Beltaine" is offline
lijkt mij wel... waarom zou het er niet tegen kunnen...

als je een joint in de fik steekt wordt het toch ook warm
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 21:50
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
SecreT-JunkY schreef:
Dank voor u mening, maar wat ik me dus afvroeg is kan wiet tegen de hoge (hoe warm wordt zon magnetron eigenlijk) temperaturen van een magnetron?

anders probeer ik het wel uit, als lunch
ik denk dat de wiet niet verbrand als je em niet te lang verwarmt

owja, misschien een beter idee om de wiet tussen de kaas te doen
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 22:19
Verwijderd
Citaat:
]{ing schreef:
ik denk dat de wiet niet verbrand als je em niet te lang verwarmt

owja, misschien een beter idee om de wiet tussen de kaas te doen
tnx (tussen kaas )

ik ga vrijdag wel ff Wietza Broodjes maken
ik vertel wel of het heeft gewerkt, en hoe
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 22:26
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
"Beltaine" schreef:
lijkt mij wel... waarom zou het er niet tegen kunnen...

als je een joint in de fik steekt wordt het toch ook warm
doh.... dan verbrand ie toch ook en heb je er niks meer aan.... das dus niet de bedoeling voordat je het opeet
Oud 15-01-2003, 10:11
Verwijderd
Citaat:
birthmark schreef:
doh.... dan verbrand ie toch ook en heb je er niks meer aan.... das dus niet de bedoeling voordat je het opeet
precies, dus daarom vraag ik me af of wiet daar tegen kan...

anders doe ik eerst een beetje op een beetje kaas, en zie wat er gebeurt...
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 11:24
Koffie_kus
Koffie_kus is offline
jaaa of je maakt eerst de broodjes en strooit de wiet er pas vlak voor t opeten op...
Oud 15-01-2003, 12:11
"Beltaine"
"Beltaine" is offline
Citaat:
Schoen schreef:
jaaa of je maakt eerst de broodjes en strooit de wiet er pas vlak voor t opeten op...
dan zit het al aan elkaar geplakt door de kaas :/
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 13:02
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
SecreT-JunkY schreef:
tnx (tussen kaas )

ik ga vrijdag wel ff Wietza Broodjes maken
ik vertel wel of het heeft gewerkt, en hoe
ik zal eens een Wietsi proberen (tosti dus )
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 13:17
Verwijderd
Citaat:
Schoen schreef:
ja, maar dan gaat het principe weg dat het in het vet vast komt te zitten van de kaas terwijl de kaas smelt...
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 14:53
Koffie_kus
Koffie_kus is offline
oja
Oud 15-01-2003, 16:20
Günther
Günther is offline
wel oppassen dat de thc niet verdamt, dan vreet je wiet zonder thc maar kdenk dat t wel werkt beetje tomaat lijkt me ook lekker (wel oppassen dat je je bek niet verbrand) en hoeveel zou ik +/- moeten gebruiken voor een harde trip (met hasj weetiket wel maar wiet geen idee)
Oud 15-01-2003, 17:40
Verwijderd
Haha, ik heb het wel ns op een pizza gestrooid (vóór het verwarmen) en dat werkte wel hoor
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 17:46
Günther
Günther is offline
Citaat:
Minnitje schreef:
Haha, ik heb het wel ns op een pizza gestrooid (vóór het verwarmen) en dat werkte wel hoor
ik blijf bij het idee dat je gewoon het beste wiet-boter kunt maken (op de goede manier en niet met die ralle brokken ) daar kun je gewoon alles mee maken
Oud 15-01-2003, 18:17
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
black angel schreef:
ik blijf bij het idee dat je gewoon het beste wiet-boter kunt maken (op de goede manier en niet met die ralle brokken ) daar kun je gewoon alles mee maken
mee eens..... of ga gewoon een joint roken
Oud 15-01-2003, 18:20
Günther
Günther is offline
Citaat:
birthmark schreef:
mee eens..... of ga gewoon een joint roken
jah dat is idd t beste, (vaporizer nog beter ) maar een mix-pitje smaakt ZOOO lekker heb ik liever dan een wietza
Oud 15-01-2003, 18:44
Verwijderd
Citaat:
black angel schreef:
ja, maar bij een pizza broodje gebruik je geen boter
en omdat kaas ook erg vet is vroeg ik me daarom dat af, of je wiet op kaas kan doen en dan verhitten in de magnetron...

en over die joint roken, doe ik niet... ik word misselijk van tabak ofzow... maja, das eigenlijk beter
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 19:02
Günther
Günther is offline
Citaat:
SecreT-JunkY schreef:
ja, maar bij een pizza broodje gebruik je geen boter
en omdat kaas ook erg vet is vroeg ik me daarom dat af, of je wiet op kaas kan doen en dan verhitten in de magnetron...

en over die joint roken, doe ik niet... ik word misselijk van tabak ofzow... maja, das eigenlijk beter
je kunt gewoon pizza broodje maken en beetje boter erop smaakt beter dan stukjes wiet in je bek
Oud 15-01-2003, 19:08
Verwijderd
Citaat:
black angel schreef:
je kunt gewoon pizza broodje maken en beetje boter erop smaakt beter dan stukjes wiet in je bek
dat is idd een idee
maar, ik heb geen ervaring met wietboter, en volgens jou moet ik wietboter dan op de goeie manier maken. Als het niet teveel moeite is. Hoe doe je dat op de goeie manier?
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 19:28
Günther
Günther is offline
Wietboter is normale roomboter met daarin THC.

Nu vraag je je natuurlijk af : Hoe krijg ik die THC in de boter ?
Dit kun je op de volgende manieren doen.

Methode 1

Neem per persoon een halve tot een hele gram wiet.( of +/- 10 gram voor een cake)
Maak dit helemaal fijn, en meng dit met +-200 gram gesmolten roomboter, in een pannetje.
Laat dit geheel ongeveer 20 minuten in een grotere pan met kokend water staan.(au-bain marie)
Giet nu de vloeibare boter door een fijne theezeef, zodat de restjes wiet er uit gezeefd worden. De THC is nu geheel opgelost in de boter zodat we "het groene restje" niet meer nodig hebben.( Als je twijfeld aan mijn verhaal mag het ook gewoon erin laten, maar dit zal de smaak niet ten goede komen.
Laat nu de boter weer stollen in de koelkast.
Als de boter weer hard geworden is, dan is ze klaar om verder te verwerken in een recept.

Methode 2

Neem twee ons knipafval (dus geen grote bladeren zonder kristallen) , Dit is voor +/- 250 gram boter, dus als je meer wilt maken kun je natuurlijk gewoon de hoeveelheden vermenigvuldigen.
Doe dit in een pan, doe er water bij todat het geheel net onder water staat.
Breng het geheel aan de kook, en laat dit ongeveer een half uur pruttelen.
Doe er nu een pakje roomboter bij (=250 gr.), en laat het nog anderhalf uurtje doorkoken.
Roer regelmatig alles door elkaar.Zorg dat er steeds voldoende water in de pan is, doe er gerust wat water bij als het te veel verdampt. De bladeren moeten steeds RUIM onder water staan.
Als de twee uur voorbij zijn kun je de pan van het vuur nemen.
Laat dit 15 minuten koelen, en zeef dan alles door een vergiet, zodat de bladeren gescheiden worden van het water(met de boter).Knijp de bladeren goed uit.
Zeef het water nog eens maar dan met een fijne zeef.
Laat het geheel een dag in de koelkast stollen.
Prik een gat en de boter, en pak het voorzichtig uit de pan.Als alles goed gegaan is zit er nog water in de pan met rotzooi erin. Dit hebben we niet meer nodig.
Schraap de neergeslagen rotzooi van de onderkant van de boter, doe de boter in een klein pannetje, en plaats die weer in een grotere pan met kokend water, en laat het rustig smelten.
Als het gesmolten is kun je pan uit het water nemen, en weer in de koelkast plaatsen voor ongeveer 3 uur.
Als je nu voorzichtig de boter uit de pan haalt, zie je dat er nog maar een klein beetje waterige smurrie aan de onderkant zit.
Schraap dit eraf, zodat je een mooie licht geel/groenige boter over houdt.
Nu is de boter klaar om verder verwerkt te worden in ieder recept, waarbij je anders roomboter had genomen.
Ook kun je het gebruiken ipv olie , om bijvoorbeeld pannekoeken te bakken, of een biefstukje met een sjampiejonnetje ( paddo's ?) en gebakken ui.(gebakken in wietboter natuurlijk)

De tweede methode geeft het beste resultaat en is het goedkoopste, maar is helaas niet voor iedereen weggelegd, omdat natuurlijk niet iedereen de beschikking over een tuintje heeft.

Maar mocht je vrienden hebben die kweken, en die hun bladafval normaal gewoon wegmieteren dan weet je er nu een leuk alternatief voor.

www.smokeys.nl <-- smartshop in de buurt
Reageren

Regels voor berichten