Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
anders doe ik eerst een beetje op een beetje kaas, en zie wat er gebeurt... ![]() |
![]() |
|
wel oppassen dat de thc niet verdamt, dan vreet je wiet zonder thc
![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() en omdat kaas ook erg vet is vroeg ik me daarom dat af, of je wiet op kaas kan doen en dan verhitten in de magnetron... en over die joint roken, doe ik niet... ik word misselijk van tabak ofzow... maja, das eigenlijk beter ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() maar, ik heb geen ervaring met wietboter, en volgens jou moet ik wietboter dan op de goeie manier maken. Als het niet teveel moeite is. Hoe doe je dat op de goeie manier? ![]() ![]() |
![]() |
|
Wietboter is normale roomboter met daarin THC.
Nu vraag je je natuurlijk af : Hoe krijg ik die THC in de boter ? Dit kun je op de volgende manieren doen. Methode 1 Neem per persoon een halve tot een hele gram wiet.( of +/- 10 gram voor een cake) Maak dit helemaal fijn, en meng dit met +-200 gram gesmolten roomboter, in een pannetje. Laat dit geheel ongeveer 20 minuten in een grotere pan met kokend water staan.(au-bain marie) Giet nu de vloeibare boter door een fijne theezeef, zodat de restjes wiet er uit gezeefd worden. De THC is nu geheel opgelost in de boter zodat we "het groene restje" niet meer nodig hebben.( Als je twijfeld aan mijn verhaal mag het ook gewoon erin laten, maar dit zal de smaak niet ten goede komen. Laat nu de boter weer stollen in de koelkast. Als de boter weer hard geworden is, dan is ze klaar om verder te verwerken in een recept. Methode 2 Neem twee ons knipafval (dus geen grote bladeren zonder kristallen) , Dit is voor +/- 250 gram boter, dus als je meer wilt maken kun je natuurlijk gewoon de hoeveelheden vermenigvuldigen. Doe dit in een pan, doe er water bij todat het geheel net onder water staat. Breng het geheel aan de kook, en laat dit ongeveer een half uur pruttelen. Doe er nu een pakje roomboter bij (=250 gr.), en laat het nog anderhalf uurtje doorkoken. Roer regelmatig alles door elkaar.Zorg dat er steeds voldoende water in de pan is, doe er gerust wat water bij als het te veel verdampt. De bladeren moeten steeds RUIM onder water staan. Als de twee uur voorbij zijn kun je de pan van het vuur nemen. Laat dit 15 minuten koelen, en zeef dan alles door een vergiet, zodat de bladeren gescheiden worden van het water(met de boter).Knijp de bladeren goed uit. Zeef het water nog eens maar dan met een fijne zeef. Laat het geheel een dag in de koelkast stollen. Prik een gat en de boter, en pak het voorzichtig uit de pan.Als alles goed gegaan is zit er nog water in de pan met rotzooi erin. Dit hebben we niet meer nodig. Schraap de neergeslagen rotzooi van de onderkant van de boter, doe de boter in een klein pannetje, en plaats die weer in een grotere pan met kokend water, en laat het rustig smelten. Als het gesmolten is kun je pan uit het water nemen, en weer in de koelkast plaatsen voor ongeveer 3 uur. Als je nu voorzichtig de boter uit de pan haalt, zie je dat er nog maar een klein beetje waterige smurrie aan de onderkant zit. Schraap dit eraf, zodat je een mooie licht geel/groenige boter over houdt. Nu is de boter klaar om verder verwerkt te worden in ieder recept, waarbij je anders roomboter had genomen. Ook kun je het gebruiken ipv olie , om bijvoorbeeld pannekoeken te bakken, of een biefstukje met een sjampiejonnetje ( paddo's ?) en gebakken ui.(gebakken in wietboter natuurlijk) De tweede methode geeft het beste resultaat en is het goedkoopste, maar is helaas niet voor iedereen weggelegd, omdat natuurlijk niet iedereen de beschikking over een tuintje heeft. Maar mocht je vrienden hebben die kweken, en die hun bladafval normaal gewoon wegmieteren dan weet je er nu een leuk alternatief voor. www.smokeys.nl <-- smartshop in de buurt
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Drugs & Alcohol |
Met welk forumlid zou je wel s een Wietza Broodje® willen eten? Koffie_kus | 14 | 19-01-2003 15:20 |