Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]()
||||||
Citaat:
het leven op aarde duurt ten eerste helemaal niet lang vergeleken met andere ervaringen in het multiversum. verder is het leven op aarde misschien wel een zelfgekozen avontuur. ten derde is god misschien wel slecht/wreed. of is wreedheid misschien wel niet slecht. ten vierde lijken die bewuste wezens op aarde misschien wel niks vergelekemn bij andere dingen in het universum. ik geloof iig dat bewustzijn niet het hoogste meest verfijnde iets is wat er is. er zijn wezens die hebben veel meer dan alleen zoiets als bewustzijn. Citaat:
Citaat:
Citaat:
[/psychosemodus] Citaat:
no way dat dat uit zichzelf gebeurt. |
![]() |
|||||
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Ikke heeft in een paddotrip ook iets dergelijks meegemaakt..
![]() Ik was niet echt GOD of zow maar ik voelde me meer als een duivel/demon o.i.d. i.i.g. iets kwaads, en ik zat in de zee ofzow en toen voelde ik een enorme kracht in me en vloog ik recht naar de sterren. Ik heb nog nooit zoveel kracht gevoeld was really scarry. Maar ja.....was alleen maar een trip......
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat vind ik altijd zo'n vreemde gedachtengang... Maarjaah... Ik zie God als degene die alles gecreeërd heeft, die heeft beslist hoe alles zou gaan op het moment dat Hij alles maakte.... Ik geloof zeg maar dat alles wat er gebeurt een bedoeling heeft, en dat God dus niet nu ineens dingen gaat veranderen ofzo. Het gebeurt allemaal vanzelf, zo is het gemaakt. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Als hij bestaat, zou hij hypothetisch volmacht (kunnen) bezitten.
||
![]() |
Citaat:
Ik geloof erin dat problemen vallen op te lossen dmv. discussieren; niet dmv. geweld. Dat laatste zorgt alleen nog maar voor meer ellende. God is niet degene die problemen voor ons kan oplossen. Dat heeft het nog nooit iets aan gedaan. Veel mensen die in God geloven zien God als 'Het Goede'. Ervan uitgaande dat het bestaat zorgt het iig ook voor m.i. slechte zaken zoals ongelijkheid op deze aardkloot. Ik denk eerder dat Satan een excuus was van vroeger om te zorgen dat God als 'Het Goede' gezien bleef. En om bepaalde groepen mensen te laten associeren met 'slecht' (de zondebokken en bokkenrijders?). Terwijl goed en slecht subjectief zijn en God ook dingen heeft gedaan die je als slecht kunt beschouwen. OF het ligt niet in de macht OF het ligt wel in de macht EN het doet het niks. Volgens de bijbel had het wel emoties want het was boos toen Adam & Eva van de verboden vrucht had geplukt. (Even typisch 'het' geschreven. Hoe weet ik nou dat als het al bestaat dat het een 'hij' is? Ik denk eerder dat 'het' dan vrouwelijk is omdat volgens onze wetenschap 2 vrouwen wel kinderen kunnen krijgen; 2 mannen niet) Het experiment dat wij mensen zouden zijn wilde het dan stoppen dmv. de zondvloed? ![]()
Laatst gewijzigd op 16-12-2002 om 17:10. |
![]() |
|||||||||||
Citaat:
dat neemt het fit niert weg dat al die oorlog de schuld is van de mensen in het algemeen Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
OF hij heeft de mensen zelf laten keizen of ze naar de aarde gingen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Ik geloof ook niet in een Satan ofzo... Want zoals je zegt: wat is nou Goed en wat is nou Slecht, das subjectief. Citaat:
Ik zie het leven meer als een onderdeel van God. Maarjah ik hou er zelf nogal vage ideeën op na die elkaar dan weer tegenspreken enzo. ![]() Iig denk ik niet dat de mensheid de nakomelingen van God zijn...eerder een creatie, zijn schilderij ofzo. Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Hij is simpelweg Almachtig. Als er een god bestaat, dan betekent dat dat de bijbel authentiek en correct is. Het hele universum (dus alle materie en alle natuurwetten) zou dan door hem gecreeerd zijn. Als hij alles geschapen heeft, ligt het dus ook in zijn macht om datgeen naar wens aan te passen. Er is in dat geval dus niets dat wij kunnen verzinnen dat hij niet zou kunnen doen, omdat al onze ervaringen op door hem gecreerde materie gebaseerd zou zijn. I rest my case, your Honor!
|
Ik denk dat god teveel als 1 persoon gezien wordt. volgens mij zijn we allemaal min of meer 'god'. Ik geloof in een dimensie waar wij na de dood in terecht komen, en dan verenigd worden met ons hogere bewustzijn. In die dimensie schep je materie met je gedachten, zo snel als jij wilt.
Ik denk ook dat dat gebeurt is met Kenny McCormick, jij bent een moment versmolten geweest met je hogere zelf in die andere dimensie.
|
Hoe almachtig is God? Wat is dat nou voor een vraag? Almachtig is almachtig, je hebt geen soorten almachtig.
Ow, en dat is ook helemaal niet tegenstrijdig met het leed in de wereld. Alleen als je toevoegt dat almachtig zijn ook betekent dat je alle kwaad verhelpt. Maar dat is eigenlijk nogal onzinnig. Voorbeeld: Stel, je bent getrouwd en je hebt een kind gekregen (of je bent niet getrouwd en je hebt een kind gekregen... ![]() Dan heb je nog de verantwoordelijkheid van mensen zelf. God heeft bij het scheppen van de mens, hem heel veel talenten en gaven gegeven, zoals eigen verantwoordelijkheid. De mens kan zelf kiezen, zelf keuzes maken om dingen te doen of na te laten. Dus goede én slecht dingen. En als een mens voor iets slechts kiest, dan grijpt God niet in, want dan zou Hij hem zijn verantwoordelijkheid afnemen. En dat wil Hij juist niet. Dat zou van mensen willoze robots maken, en geen fantastische schepping.
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Als hij bestaat, wat ik eigelijk niet geloof, dan zou hij wel machtig zijn maar ook weer niet zo, want als hij dan zo goed zou zijn als men beweerd waarom is er dan zo'n groot verschil tussen arm en rijk.. of waarom zijn er dan al die oorlogen die de mensen aleen maar ongelukkig maken..?
Hij zou dus niet zo machtig kunnen zijn en ook nog zo ongelooflijk liefdevol en goed... tenzij hij de mens wil laten uitsterven maar dat had hij dan wel op een andere manier gedaan.. daarom denk ik ook dat hij nietr bestaat..tenminste niet zoals de gelovige onder ons hem zich voorstellen..
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
(Mensenkinderen... wat doen we moeilijk over een WOORDkwestie?! Almachtig is almachtig, klaar.)
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
kan god een steen maken die hij zelf niet kan optillen?
-Ja, hij kan die steen maken en kan hem dus niet optillen. conclusie: God is niet almachtig. -Nee, God kan alles optillen (hij is immers almachtig), dus hij kan dus niet iets maken wat hij niet kan maken. conclusie: God is niet almachtig. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Omnipotence is not the ability to do anything conceivable, but the ability to do anything consistent with His nature and consistent with His desire within the realm of His unlimited and universal power which we do not possess. dan ben ik almachtig, ik kan namelijk alles wat in mijn natuur/macht ligt en wat consistent is met mijn verlangens. en ze zeggen hier ook dat ie ongelimiteerde universele machten heeft en dat ie daarom almachtig is --> hij kan alles dus daarom is ie almachtig. waar baseren ze op dat hij alles kan? hij is almachtig... alweer zo'n domme gesloten cirkel... |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
mijn beperkte natuur. ik kan namelijk niet alles, maar wat ik wel kan, daar ben ik almachtig in... en die stelling klopt wel. hij kan dat niet. en als hij dat niet kan omdat dat niet in zijn natuur ligt, dan is hij niet almachtig. als je almachtig zou zijn wanneer je alles kan doen wat in je natuur ligt, dan zijn er veel meer mensen/dingen almachtig. ik blijf erbij. god is niet almachtig. is het nou echt zo moeilijk toe te geven dat god niet almachtig is? het gaat er hier niet over of hij wel bestaat of niet (ik ben van mening van niet, maarja), maar we praten er hier over of hij almachtig is (er van uit gaande dat hij bestaat). |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Waarom bestaat er geen god? wolle19 | 500 | 23-03-2011 22:30 | |
God beschermt je tegen het kwade? Verwijderd | 81 | 13-11-2005 08:49 | |
dit moet je lezen, ongelovigen Hernuel Fan | 219 | 05-10-2005 07:56 | |
Waarom zou god bestaan? akumabito | 1 | 28-08-2005 09:39 | |
Vragen over het christendom MB | 24 | 04-01-2005 23:40 | |
Waar komt het kwaad vandaan als God er niet zou zijn? GeritoDM | 22 | 01-03-2004 14:13 |