Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-01-2003, 15:27
gothicje
gothicje is offline
heej
op school zitten ze bij mij in de klas allemaal te zeiken dat ik zo'n grote neus zou hebben (en nou niet lachen, please) maar ik weet wel dat het grapjes zijn en het is ook niet om me te pesten ofzo
maar ik wordt er helemaal gek van, ik word er zo onzeker van en als ik voor de spiegel sta zie ik nou ook echt een gigantische neus
ik weet niet meer hoe ik er op moet reageren, zeggen dat ze op moeten houden helpt niet, want dat is toch juist alleen maar grappiger...ze zijn niet alleen zo tegen mij bezig maar ook tegen andere uit de klas, bijna iedereen doet gewoon zo tegen elkaar. (lekker sfeertje he) nou kan je zeggen maak er niet zo'n big deal van. ik ben gewoon heel gevoelig en zeker voor dat soort dingen omdat ik al zo twijfel aan mijn uiterlijk...
ik wordt er gewoon zo kwaad om, ik ben nog kwader op mezelf dan op hun...
ik weet het niet
liefs me
Oud 15-01-2003, 15:33
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
umm k denk dat dr wel wat aan gedaan word.. nouwja bij mij word alles doorverteld aan mn mentor en die is dus elke mentorles bezig ons op onze kop te geven.. maar jij hebt toch geen grote neus????
k ga ffe snel op fototopic kijke.. neej jij hebt geen grote neus.

je moet proberen je dr nix van aan te trekken.. probeer dr boven te staan.. en als dat nbiet lukt nog heel even volhoudne. ze doen heus nie alltijd en elke les zo
Met citaat reageren
barkrukkie
barkrukkie is offline
Zoals je zelf al zegt, trek je er niet teveel van aan!
Ik heb zelf grote oren, en daar hoor ik ook geregeld opmerkingen over. Ik lach dan maar gewoon mee, net alsof 't me niet boeit. In het begin boeide me het dan wel, maar vooral de laatste tijd merk ik dat het me echt niet meer boeit.
Laat ze maar fijn grapjes maken, je bent nou eenmaal zo en daar kun je niks aan veranderen, iedereen heeft zo wel z'n positiefe en negatieve dingen.
Laat ze iig niet merken dat je het kei-erg vindt (als dat het geval is), want dan gaan ze meestal juist extra door.
Gewoon mee-lachen
sterkte
Miracle
Miracle is offline
Hey gothicje,
Tis ontzettend flauw wat ze doen, en ik denk dat iedereen dit wel eens meemaakt. Jammer is alleen dat jij je er zoveel van aantrekt... probeer dat niet te doen... Jij weet dat je leuk bent en je neus is ook hartstikke normaal. Probeer boven hen te staan door je je er niks van aan te trekken. Nu maak je je er druk om en dat is precies wat ze willen... En zoals je zegt.. ze doen het bij meer mensen, dus het ligt niet aan jou maar aan hen...
Maak je er alsjeblieft niet te druk over en probeer het te negeren als ze het weer doen...
Geef vooral jezelf er de schuld niet van... dat lost niks op en je gaat je er alleen maar vervelender door voelen.
Probeer hen te laten zien dat je trots ben op je uiterlijk, dat ze ongelijk hebben en niet zo kinderachtig moeten doen.

Succes ermee

Kus Dreen
Oud 15-01-2003, 17:06
Verwijderd
heej gothicje!

laat je geen dingen aanpraten die er niet zijn,
ik heb een foto van je gezien, en er valt echt niks aan te merken op jouw neus,
ik vind dat je een knap meisje bent! (ik val niet op meisjes hor)

en laat ze maar lullen geen, aandacht aan besteden,

als het echt te erg word zou ik het wel melden aan je mentor ofzow..

ik weet hoe irritant het is als ze de hele tijd lopen te zieken...

veel succes!

kusjes silvie
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 17:32
Verwijderd
Hey meis,

ja het is natuurlijk iets wat je zou moeten negeren, maar als je al onzeker bent over je uiterlijk kan ik me voorstellen dat dat echt ontzettend moeilijk is..
Soms wil humor nog wel eens helpen om te zorgen dat je je er minder druk om maakt, en om te zorgen dat je een minder makkelijke 'prooi' bent. Dus op een manier reageren alsof het 'grappig' is wat ze zeggen..

(voorbeeld, klasgenoot: wat heb je een grote neus!, jij met boze wolf stem: jaaaaa, dan kan ik je beter ruiiiikkeen)..

Nou goed, ontzettend stom advies maar ik kon niks beters verzinnen.. Ik ga in ieder geval naar mezelf toe op die manier met die onzekerheden om.. Het gaat er natuurlijk om dat jij jezelf leert accepteren zoals je bent, maar dat is heel erg moeilijk. Probeer je als je voor de spiegel staat niet zo op je neus te richten, maar zoek iets wat je mooi vind aan jezelf en richt je aandacht daarop als je voor de spiegel staat.

En ja, zoals je zelf al zegt, ze doen dit bij iedereen, het is dus niets persoonlijks, en daarom is het ook al duidelijk dat het absoluut niet waar hoeft te zijn (en dus ws ook niet is)
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 18:49
moenbase
moenbase is offline
Probeer bij iedereen die iets op of aan te merken heeft ook iets te verzinnen van een 'rare handicap'. Het hoeft niet eens waar te zijn. Maar, zorg dat je je antwoord klaar hebt en een rotopmerking terug kan maken. De kids in je klas vinden het leuk om te blijven pesten omdat ze óf weten dat jij niets terug durft te zeggen, óf omdat je er verdrietig en onzeker van wordt en zij dat alleen maar leuk vinden. In enkele gevallen is negeren het beste. Maar, 'k zou gewoon fijn zelf ook van die opmerkingen maken.
Vervelend mormel: "Oh, daar heb je dat meisje met die grote neus weer."
Jij: "Jaaaa, en daar heb je die domme koe weer!!!"
Zeg het wel zo sarcastisch mogelijk. Niet te boos of te dreigend.

Overigens, waarschijnlijk zijn die kids gewoon jaloers op jouw bescheiden neusje, en willen gewoon iets hebben om jou te pesten om hun eigen onzekerheid weg te drukken.

Laat je niet het veld uitslaan hoor
Take care
Oud 16-01-2003, 12:12
faith666
faith666 is offline
Als ze nog een keer verveldend doen dan haal je je grote zus maar uit de klas! Hihi, als ze jou pijn doen krijgen ze met mij te maken, net als Arnold met jou te maken krijgt alstie mij pijn doet....okeej?
Dikke kus suus
Oud 16-01-2003, 12:14
faith666
faith666 is offline
Okeej, hert vorige kwam neit serieus over, maar ik meen het wel...ze kunnen jou niet zomaar pijn doen.....enne kijk eens naar het "commetaar" in het fototopic....als ze vonden dat je een grote neus heb zouden ze je niet vragen om te trouwen ofzo!
Oud 16-01-2003, 13:13
gothicje
gothicje is offline
heej allemaal thx voor jullie reacties...
ik heb vandaag jullie advies op gevolgd om gewoon te zwijgen wanneer ze wat zeiden ( wat wel moeilijk was, want ik moet altijd overal tegen in gaan)
het hielp wel een beetje maar niet echt, nou ja er moet natuurlijk nog een hele tijd overheen gaan...
ik krijg wel de neiging om ze terug te pakken, maar of dat nou een slim idee is ?
liefs me
Oud 16-01-2003, 13:16
gothicje
gothicje is offline
Citaat:
faith666 schreef:
Okeej, hert vorige kwam neit serieus over, maar ik meen het wel...ze kunnen jou niet zomaar pijn doen.....enne kijk eens naar het "commetaar" in het fototopic....als ze vonden dat je een grote neus heb zouden ze je niet vragen om te trouwen ofzo!
thx meis
maarre wat betreft die foto's in het fototopic, ik heb natuurlijk wel een beetje de fatsoenlijk foto's er op gezet (zeg het maar zo anders ga ik mezelf afkraken, en dat probeer ik mezelf af te leren)
maarre ik zie jou zo dus ik ga maar stoppen
liefs me
Oud 16-01-2003, 13:26
Verwijderd
Citaat:
gothicje schreef:
maarre wat betreft die foto's in het fototopic, ik heb natuurlijk wel een beetje de fatsoenlijk foto's er op gezet (zeg het maar zo anders ga ik mezelf afkraken, en dat probeer ik mezelf af te leren)
Praat jezelf ajb niet aan wat anderen je aan proberen te praten. Ik heb die foto's ook gezien en ik zag er niks raars aan, hooguit dat er een leuk meisje op die foto's stond.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 19:39
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Praat jezelf ajb niet aan wat anderen je aan proberen te praten. Ik heb die foto's ook gezien en ik zag er niks raars aan, hooguit dat er een leuk meisje op die foto's stond.
Inderdaad.
Oud 17-01-2003, 14:07
gothicje
gothicje is offline
thx

ik zal proberen mezelf niet af te kraken en ik respecteer julie mening zeker maar om het te geloven is het stuk moeilijker.... daar ga ik ook voor in therapie (onder andere) tenminste als ik durf
Reageren

Regels voor berichten