Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-01-2003, 15:20
Quantes
Quantes is offline
Wat is volgens jullie schoolkleding die echt not done is (of haarstijlen)?

Ik denk aan echt korte topjes. Voor de rest zou het mij niet veel uitmaken.
Oud 19-01-2003, 15:36
Verwijderd
tja, wat iedereen aan trekt moet hij/zij zelf weten, maar ik vind van de doorschijnende hempjes waaronder iemand dan alleen een bh aan heeft niet echt charmant, van die hele korte en strakke topjes en van die hele korte rokjes, t-schirt met scheldwoorden, enz.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2003, 16:18
Balance
Balance is offline
idd korte topjes, zeker als het niet bij iemands figuur past.
verder vind ik wel meer not-done maar lijkt dat tegenwoordig juist de mode. Das dus meer een kwestie van smaak.
Oud 19-01-2003, 16:44
marlies
marlies is offline
Oridinaire dingen, dingen met kwetsende teksten enzo, maar dat wordt meestal ook door de schoolleiding verboden.

Voor de rest moet iedereen dragen wat hij wilt en daar heb ik niets mee te maken verder dus houd ik me er niet mee bezig.
Oud 19-01-2003, 21:14
Mariebel
Mariebel is offline
Zo'n kort shirtje, omdat ze beslist hun navelpiercing willen laten zien, maar die navelpiercing is toch al niet te zien, omdat ie verdwijnt tussen de vetrollen. Dat vind ik not done
Met citaat reageren
Oud 19-01-2003, 21:27
knijtert!
knijtert! is offline
Citaat:
linda85 schreef:
verder vind ik wel meer not-done maar lijkt dat tegenwoordig juist de mode. Das dus meer een kwestie van smaak.
Dat is niet alleen not done dat is ook nog ns ranzig om naar te zien en niet alleen voor op school, bij de kapper was er zo iemand met vetrollen en uitslag/pukkels op de buik en een kort topje.
Ik moest bijna kotsen... Maar daar gaat het hier niet over

ontopic:
Bloemetjes jurken kunnen echt niet meer hoor
te korte rokjes (heb ik normaal niets tegen maar op school staat het zo sletterig en meestal zijn het van de blubber kontjes die der onder zitten... kunnen ze ook mischien niets aan doen maar ga je dan niet zo kleden)
verder zou ik het ff niet weten
Oud 21-01-2003, 07:10
Hoipiepeloi
Hoipiepeloi is offline
van die hele korte rokjes en korte topjes en vooral alle twee tegelijk
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 09:53
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Hoipiepeloi schreef:
van die hele korte rokjes en korte topjes en vooral alle twee tegelijk
Van die sletjes dus..
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 14:42
Hoipiepeloi
Hoipiepeloi is offline
ja inderdaad en met van die oorbellen tot aan hun tenen en 20 piercings en zo
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 16:15
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
in piama naar school
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 16:18
marlies
marlies is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef:
in piama naar school
Ooit iemand in pyjama op school gezien dan?
Oud 21-01-2003, 16:23
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Citaat:
marlies schreef:
volgens mij is het not-done
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 16:46
Hoipiepeloi
Hoipiepeloi is offline
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 16:48
Verwijderd
Vandaag zag ik het nichtje van mijn ex-klassencoordinatrice in een kort rokje, aan 1 been een panty, een strak, kort bloesje en verschrikkelijk veel make-up op.
En dat in de winter :/
Dat vond ik dus wel behoorlijk zielig en not-done
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 20:25
battlestar
battlestar is offline
een mantelpakske

tenzij het sarcastisch is bedoeld
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 13:00
SuperSanne
SuperSanne is offline
Korte broeken!!! Zomer, herfst, of hartje winter: als je bij ons op school een korte broek aantrekt kun je net zo goed meteen een schietschijf op je rug plakken
Oud 25-01-2003, 13:29
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
SuperSanne schreef:
Korte broeken!!! Zomer, herfst, of hartje winter: als je bij ons op school een korte broek aantrekt kun je net zo goed meteen een schietschijf op je rug plakken
Als het 30 graden is ga ik toch echt niet in een lange broek lopen. Je moet wel gek zijn om dan een lange broek aan te trekken, zeker in die ontzettend klamme collegezalen.
Oud 25-01-2003, 16:41
DarkRaven
DarkRaven is offline
HEEL opvallende kleding, dus vooral van die freaky uitgaanskleding (Het is wel mooi, maar op school hoeft het niet hoor) Verder korte/strakke kleding terwijl het vet er aan alle kanten uitspringt Diegene die dat doet weet toch ook wel dat het er niet uitziet
Maar dat ligt er vooral aan waar je je maar aan ergert
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 17:35
Hoipiepeloi
Hoipiepeloi is offline
Ja daar ben ik het ook mee eens en van die leren jasjes zijn ook vrij erg, maar dat gaat nog. Verder lage truitjes.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 18:21
Verwijderd
Wat iemand aantrekt moet hij of zij helemaal zelf weten. Maar als je op een gegeven moment, als derdejaars, nog bij tentamens aan komt zetten in een gothicjurk of een wijde paarse ribbroek, moet je niet verwachten dat je helemaal serieus genomen wordt.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 20:15
battlestar
battlestar is offline
Citaat:
nare man schreef:
Wat iemand aantrekt moet hij of zij helemaal zelf weten. Maar als je op een gegeven moment, als derdejaars, nog bij tentamens aan komt zetten in een gothicjurk of een wijde paarse ribbroek, moet je niet verwachten dat je helemaal serieus genomen wordt.
waarom niet?
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 18:50
Verwijderd
Citaat:
*BattleStar* schreef:
waarom niet?
Zeker bij een mondeling tentamen is de 'setting' erg officiëel. Hoogleraar en bijzitter, vaak iemand van een gerenommeerd advocatenkantoor die parttime op de faculteit werkt, zijn beide keurig in pak gestoken. Het staat nogal shabby als jij daar als die-hard alto aan komt zetten, omdat dat later in de beroepspraktijk ook niet geaccepteerd wordt.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 19:22
miro
miro is offline
Ik vind ook dat iedereen zelf moet weten wat ie aantrekt. Je hebt nou eenmaal verschillende scholen.

maar.......

Op mijn school zou je bijvoorbeeld echt niet als een gothic of alto aan moeten komen. Tis namelijk een kakschool. Tis gewoon niet aan te raden dat als er al een bepaalde sfeer hangt dat er dan iemand met een andere leefwijze doorheen komt (pesten, wegkijken enz. )
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 19:28
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Citaat:
miro schreef:
Ik vind ook dat iedereen zelf moet weten wat ie aantrekt. Je hebt nou eenmaal verschillende scholen.

maar.......

Op mijn school zou je bijvoorbeeld echt niet als een gothic of alto aan moeten komen. Tis namelijk een kakschool. Tis gewoon niet aan te raden dat als er al een bepaalde sfeer hangt dat er dan iemand met een andere leefwijze doorheen komt (pesten, wegkijken enz. )
zijn kakkers nou tollerant?
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 19:58
miro
miro is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef:
zijn kakkers nou tollerant?
Dit is echt een opmerking van niets. Ten eerste is er nooit beweerd dat kakkers tolleranter zouden zijn dan andere groeperingen.

Ten tweede, jij durft te zeggen dat als een school vol gothics (of alto's, gabbers) zit dat zij je dan niet raar aan kijken??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-01-2003, 20:02
battlestar
battlestar is offline
Citaat:
nare man schreef:
Zeker bij een mondeling tentamen is de 'setting' erg officiëel. Hoogleraar en bijzitter, vaak iemand van een gerenommeerd advocatenkantoor die parttime op de faculteit werkt, zijn beide keurig in pak gestoken. Het staat nogal shabby als jij daar als die-hard alto aan komt zetten, omdat dat later in de beroepspraktijk ook niet geaccepteerd wordt.
Ok, bij een mondeling tentamen kan ik me voorstellen dat het beter overkomt als je zakelijke kleding draagt, maar bij een schriftelijk tentamen boeit het naar mijn mening vrij weinig wat je aanhebt, bij ons zit je toch met minstens 80 man in een collegezaal, niemand die erop let wat je draagt.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 20:24
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Citaat:
miro schreef:
Dit is echt een opmerking van niets. Ten eerste is er nooit beweerd dat kakkers tolleranter zouden zijn dan andere groeperingen.

Ten tweede, jij durft te zeggen dat als een school vol gothics (of alto's, gabbers) zit dat zij je dan niet raar aan kijken??
ok, het was een opmerking van niets,
maar ik was gewoon nieuwschierig of kakkers nou tolerant zijn, als je er een hele school vol van hebt. Ik had gedacht dat jij daar wel een zeker antwoord op wist. Ik praat jouw dan ook geen uitspraken in de mond, je had nee mogen antwoorden.

Het is inderdaad zo dat bijv een grote groep hiphoppers/altos/gabbers helemaal niet tolerant hoeven te zijn, maar je hoort soms van die verhalen over kakkers
dus ik heb idd tact meter nul, maar wil je mijn vraag nu beantwoorden, alsjeblieft
ik wil gewoon weten hoe jij er over denkt.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 20:29
Vice
Vice is offline
Citaat:
nare man schreef:
Sorry, maar dat vind ik eerder lachwekkend.
Het idee al dat er tussen al die keurig-in-pak-geklede mensen een die-hard alto tussen zit.
Oud 29-01-2003, 21:25
Snufje
Snufje is offline
Citaat:
SuperSanne schreef:
Dat is bij ons dus echt niet zo, als het gewoon echt warm is, komen d'r genoeg in een korte broek naar school (ik zelf niet, ik hou daar niet van, doe dan maar een 3-kwart), maar ik vind daar dan echt neits mis mee.. D'r is ook een gozer die vorige week nog met een korte broek aan liep.. beetje vaag issie, maar oke..
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 21:26
miro
miro is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef:
ok, het was een opmerking van niets,
maar ik was gewoon nieuwschierig of kakkers nou tolerant zijn, als je er een hele school vol van hebt. Ik had gedacht dat jij daar wel een zeker antwoord op wist. Ik praat jouw dan ook geen uitspraken in de mond, je had nee mogen antwoorden.

Het is inderdaad zo dat bijv een grote groep hiphoppers/altos/gabbers helemaal niet tolerant hoeven te zijn, maar je hoort soms van die verhalen over kakkers
dus ik heb idd tact meter nul, maar wil je mijn vraag nu beantwoorden, alsjeblieft
ik wil gewoon weten hoe jij er over denkt.
zijn kakkers nou tolerant?

Dat ligt eraan. Zijn gothics nou tolerant? Dat ligt eraan. Bepaalde groeperingen staan nou eenmaal anders tegenover een andere leefwijze, en ook dat is verschillend voor iedereen. Kun je alle kakkers hetzelfde benoemen? nee tuurlijk kan dat niet. Als je mij vraagt of kakkers tolerant zijn moet ik nee zeggen. Maar stel het eens over een andere groepering? Zijn hiphoppers tolerant over mensen met een andere leefwijze? nee ook niet. Over t ALGEMEEN althans. Ik ben casual, ik word niet raar aangekeken tussen de kakkers, maar ik val dan ook niet extreem uit de toon. Je kunt nooit alle mensen hetzelfde benoemen maar of er tussen verschillende groeperingen veel tolerantie is, nee ik denk t niet.

p.s. Ik denk dat mijn school wel redelijk extreem is, qua kakgehalte, kom je niet vaak tegen. (zit op een particuliere school)

Laatst gewijzigd op 29-01-2003 om 21:31.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 21:28
Snufje
Snufje is offline
Citaat:
miro schreef:

maar.......

Ach, dat is gewoon een kwestie van acceptatie..! Bij ons zitten er gewoon ook mensen op school die zich anders kleden, maar daar kijk ik dan dus echt niet meer van op.. Als zij zich nou prettig vinden in die gothic jurk, waarom niet?!
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 12:00
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef:
Sorry, maar dat vind ik eerder lachwekkend.
Het idee al dat er tussen al die keurig-in-pak-geklede mensen een die-hard alto tussen zit.
Tis natuurlijk ook heel lachwekkend. Maar als je studeert, tentamens maakt, ga je er blijkbaar vanuit dat je ook af zult studeren en een baan zult krijgen. Dat zelf bewust om zeep helpen door weigeren je kledingstijl aan te passen vind ik persoonlijk nóg lachwekkender.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 21:12
Verwijderd
Ehm... Ik ga een Hermelien uit Harry Potter-schooluniform bij elkaar verzamelen... Kan dat wel?
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 21:33
Ico
Ico is offline
Met een lange broek rond gaan lopen met 30 graden is echt ziek... In de eerste klas deed ik dat uit alle onzekerheid over wat wel en niet was, maar nu ga ik in Juni niet in een spijkerbroek lopen.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2003, 20:09
Quantes
Quantes is offline
Citaat:
Krummeltje schreef:
Ehm... Ik ga een Hermelien uit Harry Potter-schooluniform bij elkaar verzamelen... Kan dat wel?
Doen!!!
Oud 02-02-2003, 18:38
Fortisi
Fortisi is offline
Citaat:
marlies schreef:
Wel iemand met enorme knalgroene kikkersloffen
origineel hoor, maar wel lastig op de trap lijkt me
Oud 03-02-2003, 11:02
Verwijderd
Citaat:
dreadzzmeisje schreef:
Doen!!!
Yeah, echt wel!
Ik zoek alleen nog een rood-met-gele stropdas (heb nu voor nood één van mijn vader gejat) en kniekousen... rest heb ik al, zwaar gaaf!
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 21:53
Hoipiepeloi
Hoipiepeloi is offline
Maak een foto als je de kleren aan hebt en zet op deze topic! ben beniewd hoe t eruit ziet
Met citaat reageren
Oud 07-02-2003, 11:42
alpha
alpha is offline
Ik vind korte shirtjes, korte rokjes, hotpants echt niet kunnen.
En kleren waar je, wanneer degene zit, haar string kan zien vind ik ook niet kunnen. Doe dan Of een hogere broek aan, Of een langer shirtje.
Verder moet je bij ons op school ook niet echt aankomen met een korte broek. Alleen die eerste klassers doen dat wel en sommige jongens die toch al als sukkels worden gezien.
Oja, ik vind kleren zonder mouw of met een klein mouwtje in de winter ook niet acceptabel. Dit slaat nergens op, dit doe je echt niet omdat je het warm hebt (terwijl het buiten -5 is)
Een pet ofzo in de klas mag ook niet als ik de leraar was.
Gaten in broeken op Die plekken waardoor je onderbroek ziet zijn fout. Ook bij truitjes het zelfde geval. (gaten op borsten enzo)

Helaas wordt dit bij mijn school wel gedaan. Ik ben dan misschien wel een beetje extreem in dit soort dingen maar ik snap niet dat er mensen zijn die dat aandoen.
Oud 09-02-2003, 14:00
Verwijderd
Van mij mogen mensen dat heeeeelemaal zelf weten.
Dan lopen ze maar voor lul. Niet mijn probleem....
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 15:45
A'k.a
A'k.a is offline
Citaat:
linda85 schreef:
Dit vind ik echt zooo belachelijk. Het komt er dan dus op neer dat als je dun bent je wel korte topjes mag dragen en als iemand dikker is kan het ineens niet meer???!
Oud 09-02-2003, 15:50
Hoipiepeloi
Hoipiepeloi is offline
daar komt t wel ongeveer op neer ja
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 15:53
A'k.a
A'k.a is offline
nou mooi is dat.......
Oud 09-02-2003, 18:00
Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Wat ik dus not-done vind, is als lerares in vormloze truien met afbeeldingen van beertjes e.d erop gaan rondlopen. Zo'n lerares hebben wij dus Vrijdag liep ze zelfs in een trui met een sneeuwpop en een kerstkadootje erop rond
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 19:28
A'k.a
A'k.a is offline
Citaat:
Sultan_of_Swing schreef:
Wat ik dus not-done vind, is als lerares in vormloze truien met afbeeldingen van beertjes e.d erop gaan rondlopen. Zo'n lerares hebben wij dus Vrijdag liep ze zelfs in een trui met een sneeuwpop en een kerstkadootje erop rond
NOU EN?? Ze valt jou er toch niet mee lastig?!! als zij dat wilt dragen en zich daar prettig bij voelt wat heb jij er dan mee te maken? Jij draagt wat je zelf wilt, zij doet dat ook.
Oud 09-02-2003, 21:11
Mariebel
Mariebel is offline
Citaat:
A'k.a schreef:
nou mooi is dat.......
Geef nou zelf toe, het is geen gezicht als er van die dikke vetrollen onder een shirtje vandaan komen. Daar kan ik echt bijna van over mn nek gaan.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 00:22
Verwijderd
Citaat:
Mariebel schreef:
Geef nou zelf toe, het is geen gezicht als er van die dikke vetrollen onder een shirtje vandaan komen. Daar kan ik echt bijna van over mn nek gaan.
Right on
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 15:39
A'k.a
A'k.a is offline
Citaat:
Mariebel schreef:
Ja, okee, daar ben ik het wel mee eens, ik vind het ook geen gezicht. Maar ik vind wel dat een persoon zelf uit mag maken wat diegene draagt, en dat dat gerespecteerd moet worden.
Oud 10-02-2003, 19:59
Mariebel
Mariebel is offline
Citaat:
A'k.a schreef:
Ja, okee, daar ben ik het wel mee eens, ik vind het ook geen gezicht. Maar ik vind wel dat een persoon zelf uit mag maken wat diegene draagt, en dat dat gerespecteerd moet worden.
Van mij mogen ze het ook wel dragen, zij lopen voor lul, ik niet. Maar ik vind het gewoon vies. Net zoals iemand anders mijn kleding misschien vreselijk vindt
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten