Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
je irriteert ons echt niet. tis juist goed om t te zeggen.beter dan dat je alles maar opkropt..
maarre umm kweenie hoe ik dit niet lullig kan zeggen maar umm denk je niet dat t msschien beetje aann jezelf ligt als je gepest word.. ja kijk, als jij vanaf dat 1 gaat zeggen hoe klote alles wel nie is vink t niet zo vreemd dat je gepest word.. of misschien pik je gewoon teveel.. umm ik weenie.. ik ken je verder niet... alleen k denk dat als je gewoon aardig tegen iedereen doet. jezelf niet teveel opdringt en niet meteen alles over jezelf verteld enzo je wel met rust gelaten zal worden.. kweenie naar welke klas jij toe gaat,, maar ik kan je wel zgegen dat t met de jaren beter word.. in de 1e loopt iedereen elkaar wel een beetje te pesten, ze proberen elkaar gewoon uit enzo.. en degene die daar niet zo goed tegen kunnen en dat laten zien, tja die vallen dr dan sneller buiten.. in de 2e is dat al wat minder.. 3e nog minder.. en ga zo maar door... maarja je krijgt nu speciaal onderwijs he.. daar ga je ook weer klassen krijgen gloof ik.. maar probeer gewoon positief te beginnen, dat werkt vaak ookal heel veel.. en probeer t niet op anderen af te reageren.. je kan je leven zelf veranderen, alleen je moet t wel zelf doen. en pleeg geen zelfmoord.. ooit gaat t weer beter enn dan zou je spijt hebben. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Probeer er met iemand over te praten. Met je ouders, met een docent op school (ook al is het een nieuwe school), met iemand anders. Ik weet niet wat je in die kliniek geleerd hebt om er mee om te gaan, maar probeer je dat weer te herinneren, je weet het vast nog wel en misschien helpt het je nu ook. Probeer iig je ouders uit te leggen waarom je zo doet. Laat het niet zo ver komen dat je zm pleegt, dat zijn die mensen niet waard (hoewel het nu vast anders voelt).
Citaat:
Ik vind het zo makkelijk dat mensen zeggen dat het aan degene ligt die gepest wordt. Al is hij/zij 'anders' dan de rest van de klas, die anderen moeten niet pesten. Iedereen mag zichzelf zijn, anderen zijn geen rechters die mogen beoordelen wie wel of niet 'normaal' is. En of hij/zij dus 'gestraft' (gepest dus) moet worden. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
alleen als je je wat van de opmerkingnen aantrekt gaat t door en anders stopt t.. hoewel sommigen toch wel erg gaan om ervoor proberen te zorgen dat je reageert.. maar als je t volhoud.. tja dan win je.. pesten is gewoon nie leuk als je doelwit nie reageert. |
![]() |
||
Citaat:
En tja, wat valt heel erg op...? De ene keer was het omdat ik stil was, de andere keer omdat ik mezelf was (en dan is het het ergste, vind ik iig), dan weer omdat ik redelijk hoge cijfers haalde, omdat ik een bril en een beugel had (dat deed me nooit iets) of omdat ik blank was, zo kan ik nog tig redenen verzinnen waarom ik gepest ben. Aan de meeste van die redenen kon ik erg weinig veranderen, ik bedoel, ik kan mezelf wel donker schminken of lage cijfers gaan halen, maar waarom zou ik dat doen? Om ze hun zin te geven? Of ik wel reageerde of niet, ik bleef een doelwit. Mijn ervaring is als je een grote bek hebt, pakken ze je minder snel. Maar soms deden ze het ook juist daarom weer. Er is niet een wondermanier om niet gepest te worden. En ik werd pissig tegen mensen die zeiden dat het mijn eigen schuld was. Als iemand me dat nu zegt, dan word ik zo verschrikkelijk link, dat moeten ze ook echt niet doen, want dan hebben ze ruzie met me (en zo snel maak ik geen ruzie).
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
maarre vampfreak k zou als ik jou was ook maar es met je ouders gaan praten. elke dag ruzie is nie normaal/ en probeer t nie op anderen af te reageren.. dan blijven die ruzies komen omda die anderen dan ook weer kwaad op jou worden. en nog maar een keertje.. GEEN zelfmoord plegen!!! je verdient beter
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Nou het is dat ik je in het echt ken Patrick, en ik hoop dat je op het moment dus op school zit en dat het een beetje goed gaat.
![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
heey, ik ben ook wel gepest... in de tweede vooral.. maar ik moet toegeven, dat ligt anders dan bij jou. Bij mij lag het vooral aan mezelf. Bij de meeste mensen die gepest worden is dat niet zo. Voor jou moet het echt vreselijk zijn geweest als zowel leerlingen als leraren je pestten... Bij mij is het het jaar daarop en ook dit jaar goed gegaan. Ik had me na dat pestjaar voorgenomen anders te doen dan het jaar ervoor. Misschien is dat niet voor iedereen handig omdat je dan fake doet, maar bij mij hielp het, en ik voelde mezelf ook veel beter.
xxxxxx
|
Dit soort verhalen vind ik altijd zielig
![]() ![]()
||
Citaat:
![]() en iedereen vindt mij ook altijd rustig ![]() zo rustig ben ik helemaal niet opzich, tenminste niet bij vrienden enzo, ik ben gewoon verlegen, maarja misschien toch wel wat rustiger dan anderen, maar dat is toch geen reden om aan de kant gezet te worden, denk ik altijd?? ![]() iedereen is gewoon zoals ie is, en ik ben nou eenmaal wat rustiger ![]()
|
Eejz!
Jou had ik hier niet verwacht eey. Pesten is klote jah ![]() ![]() Ik kon er niks aan doen, maar ik had enorme medelijden met haar en heb haar geholpen met haar angsten. Ze durfde niet eens meer alleen naar buiten zonder een volwassen iemand naast dr. Ik had haar toen zover gekregen, dat ze met mij mee naar t winkelcentrum durfde, waar nog wel allemaal vreemde mensen waren! Verder heb ik ook op het vso gezeten. Voor de meesten wel fijn onderwijs, voor mij was het nog steeds wel moeilijk om daar te zitten, maar dat had ook weer aparte redenen. Alleen, als je iemand nodig hebt om mee te praten, wil ik er wel voor je zijn ![]() (caafiej2002@hotmail.com msn+e-mail, dus mailen kan ook ![]() Liefs Eendje
|
Hey, ik ben van groep 6 t/m nu ook heel erg gepest, vanwege mn uiterlijk en mn kleding. In het begin viel het mee, maar het werd steeds erger, ze gingen me slaan/duwen/schoppen, en pakten dingen van me af, en gingen die weggooien/verstoppen.
Of ze zorgden er gewoon goed voor, dat ik weer eens goed voor schut stond voor de hele school. Op mn vorige school, ben ik is 1 x zó kwaad geworden, dat ik met stoelen was gaan gooien. Ik moést mn agressie kwijt. Thuis kan ik dat niet, dan word er constant tegen me aangezeikt "wat is er nóu weer aan de hand". Zelfs als ik me pijn doe, zeggen ze "schreeuw niet zo", maar als ze zichzelf een x pijn doen, schreeuwen ze alles bijelkaar...En dan mag ik nix zeggen. Soms krijg ik gewoon de neiging om van huis weg te lopen...om over alles na te denken...en zodat ZIJ er over na kunnen gaan denken, dat ik me heus wel klote voel, en dat zij dat niet willen zien. Maar ik zou niet weten dan waar ik heen zou moeten, dus voorlopig blijf ik dan wel thuis ![]() Als je er over wil praten op MSN ofzo, dan wil ik dat wel, ik kan me wel een klein beetje in je verplaatsen, omdat ik je wel een beetje ken, en omdat ik zelf ook onwijs ben gepest/wordt gepest...En je irriteert me er echt niet mee. *dikke knuff ende kus* ![]()
|
hmm... ik werd vroeger ook wel gepest, omdat ik nogal problemen had met zelfbeheersing, dan gingen ze dat uitlokken. Nou was het zo dat ik niet echt slap was, ook niet in die tijd, dus dan was ik meestal een gevaar voor m'n omgeving. Ik ben toen ook een tijdje naar een psych geweest, en daarna ging't een stuk beter.
ijskoud negeren helpt toch't beste, (in elk geval bij leraren) hoe moeilijk't ook is. |
![]() |
|
Pesters pesten slechts om zich beter te voelen.
Iedereen pest op zijn eigen manier en daarom vind ik het moeilijk om hier een goed antwoord op te geven. Ik zou vooral proberen om goed te kijken waarom zij je pesten en hoe je dan ervoor kan zorgen dat je jezelf geen slachtoffer van die lui maakt zodat het pestspel voor hen niet meer leuk is. Ik ben zelf ook erg lang gepest puur om het feit dat ik niet wist wat ik met pestkoppen aan moest en het mij aantrok. Daardoor verslechterde ook mijn thuissituatie en kwam ik ook bij een psych terecht. Daar heb ik geleerd om psychisch sterker in mijn schoenen te staan dan die rotlui. Veel sterkte!!!
|
Verwijderd
|
heej patrick
ik ben ook gepest op de basisschool, nu helemaal niet meer maar tuurlijk irriteer je er niemand mee, en tuurlijk mag je bij mensen aan de bel trekken om te praten! (bij mij in iedergeval wel) voeg me maar toe op msn als je er be hoefte aan hebt: silvie000@hotmail.com ik hoop ook echt voor je dat het goed blijft gaan op school, ik denk dat die pesters bang zijn om zelf gepest te worden en daarom "pispaaltjes" zoeken die ze wel de grond in kunnen timmeren... ik probeerde ook nooit te reageren op die kinderen, maar soms is je woede gewoon te groot om je in te houden.... maar ik weet eigenlijk niet echt veel zinnigs te zeggen... maar voeg me maar toe op msn.. heel veel suc6 op school en met je ouders! liefs silvie |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Een derde gedachte, (verhaal, nog niet af). Noor-91 | 3 | 26-01-2006 09:55 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[Scheikunde] Kz & Kb-waarden Anonymusjuh | 5 | 29-12-2003 14:56 | |