Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-01-2003, 09:36
Andora
Andora is offline
Laatst las ik in een blad over mensen, die vrijwillig hun ledematen willen laten amputeren. M'n ma zag er een paar dagen terug een stukje over op tv.
Het zijn dan gewoon gezonde mensen, maar ze denken gelukkiger te zijn met bijv. hun benen eraf. Soms gaan sommigen zo ver, dat als geen dokter het wil doen, ze het zelf maar doen. M'n ma had gezien dat een psycholoog ze had onderzocht, maar dat ie niet vond dat die mensen psychisch niet in orde waren.
Maar dan vraag ik mij af, wat gaat er dan (onbewust?) in hun hoofd door? Willen ze aandacht, verzorging?
iemand een idee?

Blackdolfin
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-01-2003, 09:39
Verwijderd
Was gister een programma over op tv...nadat ik dat gezien had, heb ik heb er nog aan gedacht er een topic over te openen... Tja, wat één van die psychologen op tv zei, die mensen zijn niet gelukkig in hun lichaam, net als travestieten. Ze willen wel leven, maar in een ander lichaam en travestieten willen ook een gezond deel van hun lijf kwijt, zeg maar...
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 11:16
Verwijderd
Bij die mensen komt het doordat ze het gevoel hebben dat hun lichaam op een bepaald punt ophoudt, maar dat er dus nog wel iets aan zit wat daar eigenlijk niet hoort te zitten. . Vaak (altijd) hebben ze vroeger iemand gekend waarvan een ledemaat geamputeerd was en wilden ze 'net zo zijn als haar/hem'. Dat was iig wat ze allemaal zeiden
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 11:39
Wasteland
Wasteland is offline
Citaat:
Blackdolfin schreef:
Laatst las ik in een blad over mensen, die vrijwillig hun ledematen willen laten amputeren. M'n ma zag er een paar dagen terug een stukje over op tv.
Het zijn dan gewoon gezonde mensen, maar ze denken gelukkiger te zijn met bijv. hun benen eraf. Soms gaan sommigen zo ver, dat als geen dokter het wil doen, ze het zelf maar doen. M'n ma had gezien dat een psycholoog ze had onderzocht, maar dat ie niet vond dat die mensen psychisch niet in orde waren.
Maar dan vraag ik mij af, wat gaat er dan (onbewust?) in hun hoofd door? Willen ze aandacht, verzorging?
iemand een idee?

Blackdolfin
Kvind et maar een dol idee.
Oud 14-01-2003, 15:20
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Bij die mensen komt het doordat ze het gevoel hebben dat hun lichaam op een bepaald punt ophoudt, maar dat er dus nog wel iets aan zit wat daar eigenlijk niet hoort te zitten. .
En dan zegt een psycholoog dat ze in orde zijn.. :\
Als er psychisch met diegene niets mis is,
waarom voelt ie dat dan zo..?
'Normaal' ben je wel tevreden met je lichaam,
of ga je iig niet zň ver denk ik.

Citaat:
Leonoor schreef:

Vaak (altijd) hebben ze vroeger iemand gekend waarvan een ledemaat geamputeerd was en wilden ze 'net zo zijn als haar/hem'. Dat was iig wat ze allemaal zeiden
lijkt me nou ook niet echt leuk.
Denk dat als ze daarom iets laten amputeren,
het toch wel om aandacht gaat..
Iemand die z'n been bijv mist,
krijgt wel meer aandacht ed.
Oud 14-01-2003, 17:25
Qimm
Qimm is offline
Vandaag hebbe nwe ook zoiets besproken op school. Sommige mensen hebben het sterke idee dat bijvoorbeeld hun linker been niet bij hun lichaam hoort. Het is nog niet duidelijk hoe het kan dat mensen dat zo ervaren. lekker vaag dus weer. Maar die mensen sonden er ook op dat dat been of die arm of wattand ook geamputeerd zou worden. Nu gaat hier geen enkele chirurg op in. Dat zou ook belachelijk zijn vind ik zelf. maar ja ik zit met 2 benen die WEL bij mij horen
Oud 14-01-2003, 17:59
Verwijderd
Citaat:
Qimm schreef:
Nu gaat hier geen enkele chirurg op in. Dat zou ook belachelijk zijn vind ik zelf.
In Engeland dus wel...tenminste, 't is iig twee keer gebeurd. Daarna mocht het niet meer van het ziekenhuis, ze wilden niet met dat soort praktijken in verband worden gebracht.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 18:14
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef:
In Engeland dus wel...tenminste, 't is iig twee keer gebeurd. Daarna mocht het niet meer van het ziekenhuis, ze wilden niet met dat soort praktijken in verband worden gebracht.
ik denk dat het vast wel gebeurd.. maar dat het in het geheim gebeurd.. als ze er maar goed voor betalen.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 18:17
Verwijderd
Citaat:
**Moonflower** schreef:
ik denk dat het vast wel gebeurd.. maar dat het in het geheim gebeurd.. als ze er maar goed voor betalen.
Mwah, mensen wisten het, de mensen die er geopereerd werden werden door psychologen door gestuurd (ze moesten door minstens 2 psychologen onderzocht zijn en die moesten, los van elkaar, tot het zelfde advies zijn gekomen)...'k weenie of het dus echt geheim was...in het ziekenhuis oid misschien idd wel.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 19:34
moucie
moucie is offline
ik heb het programma ook gezien.
en tjah als die mensen eerst goed worden onderzocht door een psygh en het dan 'veilig' laten amputeren dan moet dat kunnen.
want die mensen voelen zich echt ongelukkig, en als het daarmee kan worden verholpen waarom niet.

lijkt me wel erg als je dat hebt laten doen dat je dan spijt krijgt.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 08:58
Dashja
Dashja is offline
Ik heb dat programma ook gezien, ja maf is dat.
De een z'n depressie de ander zijn been, of geen been natuurlijk
Ik had begrepen dat die mensen psychisch wel in orde waren...
Maar dat ze gewoon vinden dat hun benen bijv niet bij hun
lichaam passen en dat ze die dan liever kwijt dan rijk zijn.

Het is lastig te begrijpen vind ik... Maaruh...zou het net zoiets
zijn, als dat ik mijn buik liever kwijt ben? (het vet dan he!)
Want dan, begrijp ik het wel hoor!!!!

Kus,
Dashja
Oud 16-01-2003, 18:17
Andora
Andora is offline
Citaat:
moucie schreef:

lijkt me wel erg als je dat hebt laten doen dat je dan spijt krijgt.
Lijkt me ook niej echt zo geweldig nee.
Want ik weet niet of het bij de meesten tijdelijk is? Zelf weet ik nog niet echt wat ik ervan moet denken.

Citaat:
[B] Betamethason schreef:
En dan zegt een psycholoog dat ze in orde zijn.. :\
Als er psychisch met diegene niets mis is,
waarom voelt ie dat dan zo..?
'Normaal' ben je wel tevreden met je lichaam,
of ga je iig niet zň ver denk ik.[B]
Ik denk ook niet dat als je psychisch in orde bent, zover kan gaan dat je zelfs je been/arm ofzo afhakt. want sommigen van hun waren daar dus echt toe in staat...

misschien heeft het toch iets weg van een slecht lichaamsbeeld?
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 18:37
Aktai
Aktai is offline
ik vind het meer iets hebben van een erg zieke of onwaardige geest
ik zou zeggen dat je blij moet zijn met wat je hebt

zonder je ledematen lijkt mij dat je heel wat minder mobiel bent
waarom zou je jezelf verminken als dat alleen maar problemen opleverd?

je moet trouwens erg gevoelloos of ziek zijn wil je iets van je lichaam er letterlijk afhakken
ik weet niet of iemand dat wel eens geprobeerd heeft maar een bot krijg je heel moeilijk door

zometeen heb je al je vlees tot aan het bot kapot en dan....
brrrrr

ik kap..
Oud 16-01-2003, 18:43
Verwijderd
Laat die lugubere dingen idd maar achterwege.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 19:12
Aktai
Aktai is offline
sorry
Reageren

Regels voor berichten