Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-01-2003, 21:25
Xygen
Xygen is offline
Hallo,

Ik had dus mandrake op mijn computer, maar die distro beviel me niet zo, was te traag op mijn computer.
Dus ik wou alles formateren, alle partities weggehaald, samengevoegd, en geformateerd. Alles doet het nu weer, alleen die boatloader zit ernog.

Dat is zeer irritant, want als ik computer aanzet, en ik loop ff weg, start ie linux op, en krijg dus allemaalfoutmeldingen.

Hoe moet ik die boatloader weghalen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-01-2003, 21:31
zazzie
zazzie is offline
je master boot record leeggooien.
moet je ff met een win98 bootflop booten ofzo en dan fdisk /mbr doen
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 21:32
Koen
Koen is offline
Window CD erin proppen, daarvan booten en dan 'systeem herstel' doen. Zou wel handig zijn als je erbij vermeldde welke Windows versie je draait
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 07:06
Xygen
Xygen is offline
Win98 second edition.

Maar met syteemherstel, dan gaat je hele hardeschijf toch leeg of niet, daar heb ik eigenlijk nietzoveel trek in. Heb in 1 week tijd, 3x moeten formateren ( Vraag me niet waarom ).

Maar ik ben nu redhat aan het downen, omdat in wat topics hier, werd gezegd dat gnome sneller was, en daar ben ik maar al te blij mee, kan ik dus gewoon de boatloader van mandrake overschrijven met die van RedHat?
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 08:53
Dwarfie
Dwarfie is offline
Je kunt het beste eerst even je bootloader van mandrake (lilo dus) eruit gooien. Dat doe je, zoals al eerder vermeld hier, door vanaf een opstartdiskette van win98 op te starten en dan "fdisk /mbr" te typen.

Redhat zal zeer waarschijnlijk namelijk zo netjes zijn om ook Mandrake gewoon in z'n bootloader te zetten.
Oud 16-01-2003, 12:42
LB06
LB06 is offline
Citaat:
Xygen schreef:
Win98 second edition.

Maar met syteemherstel, dan gaat je hele hardeschijf toch leeg of niet, daar heb ik eigenlijk nietzoveel trek in. Heb in 1 week tijd, 3x moeten formateren ( Vraag me niet waarom ).

Maar ik ben nu redhat aan het downen, omdat in wat topics hier, werd gezegd dat gnome sneller was, en daar ben ik maar al te blij mee, kan ik dus gewoon de boatloader van mandrake overschrijven met die van RedHat?

Je kunt in Mandrake ook gewoon Gnome draaien hoor. Mandrake zal hoogstwaarschijnlijk zelfs sneller zijn door de i586 optimalisaties, ReiserFS, hevig getweakte kernel, etc.

En als Gnome nog te traag loop kun je nog altijd IceMW of fluxbox of een andere lightweight WM gebruiken.

Laatst gewijzigd op 16-01-2003 om 12:44.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 15:11
dystopia
dystopia is offline
lilo -u
Oud 17-01-2003, 16:18
Xygen
Xygen is offline
Thnx allemaal, boatlader is succesvol unistalled, vanavond even redhat proberen, als daar internet het weer niet doet, zien jullie me wel weer
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten