Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-01-2003, 18:15
Wasteland
Wasteland is offline
Hoe ga jij met een bepaalde angst om? Heb je een methode om het te onderdrukken of om het voorgoed weg te krijgen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-01-2003, 18:21
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
umm ik had vroeger hele erge angst voor honden. maar dan wel dak dol op ze was en juist doodsbangl. nu heb ik een hond en is t over.
andere angsten werk ik nog aan.. ik pribeer t te negeren maar dat gaat nie altijd.. en ik ontwijk ze zoveel mogelijk.. k ga bijv nie bungeejumpen omdat ik hoogtevrees heb
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 18:40
Aktai
Aktai is offline
ik ging mijn angst altijd aan door het juist wel te doen

hoogtevrees ==> hoge bomen klimmen

bang int donker ==> int donker rondwanen

enz.

ik zeg het je, het helpt echt
Oud 17-01-2003, 12:40
Eend
Eend is offline
keb dr voor de derde keer weer kalmeringsmediactie voor gekregen. Zelfs dat wilt af en toe niet eens helpen, dus zal geen goeie raad voor je hebben...
Oud 17-01-2003, 12:42
Verwijderd
hmz, ik heb op dit moment geloof ik geen grote angsten eigenlijk.. Wel van die standaard dingen maar niks extreems. Enige angst die ik heb is om verkracht te worden eigenlijk, die ga ik tegen door te zorgen dat ik me veilig voel. (Niet 's nachts alleen naar huis fietsen, altijd mobiele telefoon bij me als ik alleen ben, zelfverdedigingscursus gedaan enz)
Met citaat reageren
Oud 17-01-2003, 14:15
gothicje
gothicje is offline
ik zelf ontwijk het mijn angst meestal, als ik ergens bang voor ben doe ik het meestal juist niet...
eigenlijk is het denk ik het beste als je er tegen in gaat, soms lukt dat ook wel maar niet altijd...
Oud 17-01-2003, 14:42
shy girl
shy girl is offline
Meestal vermijd ik dingen waar ik angstig voor ben. Ik heb hier cognitieve gedragstherapie voor gehad en kmoet zegge het duurt lang voordat het eindelijk beter gaat..ma theeft tij d nodig en heeeel veel oefenen (wat dus erg moeilijk is ), want je moet om je angsten te overwinnen eigenlijk alle enge situaties aangaan.. maja das makkelijker gezegd dang edaan..je kunt bv eerst beginnen met een kleine stap.. bv als je bang bent om uitgelachen te worden in de klas of dat je rood wordt kzeg ma wat..dan moet je proberen eerst gewoon te antwoorden als een leraar iets vraagt..en stapje voor stapje kom je erachter dat het toch eigenlijk niet zoveel voorstelt ..dan kun je makkelijker je vinger opsteke..kheb het een tijd lang niet gedurfd ma doe ik het makkelijk
Met citaat reageren
Oud 17-01-2003, 14:44
Quiana
Quiana is offline
Kan m'n angsten redelijk onderdrukken,
zolang ik er met tenminste ìemand over
kan praten.. Anders gaat het meestal mis.
Oud 17-01-2003, 17:30
Ciskaatje
Ciskaatje is offline
in tegenstelling tot vroeger lukt t me nu vrij vaak om me eroverheen te zetten
Oud 17-01-2003, 18:25
Wasteland
Wasteland is offline
Nou behoorlijk uiteenlopende reacties. Ik denk dat het doen van iets waar je angst voor hebt het beste is mits je er op dat moment niet van terugdeinst.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2003, 18:37
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
Citaat:
Wasteland schreef:
Nou behoorlijk uiteenlopende reacties. Ik denk dat het doen van iets waar je angst voor hebt het beste is mits je er op dat moment niet van terugdeinst.
denk dat t meer is dat als je ieyts doet waar je bang voor gaat en t gaat goed ben je dr minder bang voor. als t fout gaat word je nog banger
Met citaat reageren
Oud 17-01-2003, 18:59
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Wasteland schreef:
Hangt ook van je soort angst af.
Ben bang dat er weer allerlei dingen
gebeuren waardoor ik
nog meer controle over mn leven verlies.
Kan dat niet 'doen' zeg maar..
(of mensen met verlatingsangst
ed, die kunnen zulke dingen ook niet uitproberen imo)
Oud 17-01-2003, 19:26
the tourist
the tourist is offline
Ik heb niet echt veel angsten, maar anders probeer ik juist dat gene te doen waar ik bang voor ben om er vanaf te komen.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2003, 20:25
notbonefish
notbonefish is offline
toen ik klein was ben ik een tijdje bang geworden voor honden, nadat ik zag hoe een straathond mijn vader in zijn hand beet, en het hevig begon te bloeden. daar ben ik na een tijdje overheen gegroeid. toen was ik even bang voor spinnen. dat is ook overgegaan.

het enigste waar ik nu bang voor ben, zijn mensen.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2003, 21:09
Miracle
Miracle is offline
Mja ik heb ook zo m'n angsten... Maar het is absoluut niks voor mij om mezelf juist met die angsten te confronteren.. ik ontloop het niet, maar probeer gewoon langzaam aan ermee om te gaan... En als er dan weer vooruitgang in zit ben ik wel trots enzow... maar als ik mezelf ermee confronteer helpt het toch niet want dan wordt ik juist bang... alleen als er een lange tijd voorbij gaat en er verandert niks wordt de angst natuurlijk wel erger
Oud 18-01-2003, 02:11
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
Aktai schreef:
ik ging mijn angst altijd aan door het juist wel te doen

hoogtevrees ==> hoge bomen klimmen

bang int donker ==> int donker rondwanen

enz.

ik zeg het je, het helpt echt

Ik heb dat in het begin wel geprobeerd, maar dan verdwaalde ik ineens van angst.. heel vreemd... mjah niet zo het verdwalen van ik zoek een weg, maar vind hem niet. Meer dat het zon beetje voor je ogen gaat draaien, je ineens je vertrouwde omgeving niet meer herkent.. etc..
Reageren

Regels voor berichten